Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motorul ceramic, decoamdata nu este pe piata


Postări Recomandate

Din experienta personala sistemele fotovoltaice si eoliene nu pot functiona fara un generator cu motor termic, sau hidro.

 

Utilizarea biogazului sau gpl-ului este o altternativa curata, dar motorul este mare tine putin si are randament destul de mic, desi mai bun ca turbina cu abur cu carbuni.

 

Acum exista cutit ceramic. ar putea exista si motor ceramic de uz general, ceva rotativ gen Wankel, ar iesi un generator de 1 kw care incape in palma, mai mare iese invertorul cu care ar putea fi folosit, sau poate fi folosit direct pentru a incarca acumulatoare.

 

Un astfel de de generator alimentat cu gpl, un acumulator lifepo4 sau LTO si un invertor ar fi o sursa mobila de energie electrica foarte convenabila.

 

http://ceramicrotaryengines.com/

Editat de cavit
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

  • 2 luni mai târziu...

In anul 1992 am fost cateva luni in Franta, in vizita la o universitate. Nu aveau program de colaborare stiintifica si mai mult voiau sa ne prezinte realizarile lor, reclama pentru contracte economice ulterioare. Ne-au dus sa vizitam o uzina unde se fabricau diverse repere (Grupul HEF - piese auto, piese de avion, ceva armament, etc). Intr-un fel de baraca, un muncitor depunea straturi ceramice pe pistoane si cilindri de motoare mari (autocamion). Totul era facut manual. Un banc de lucru (masa metalica), un arzator cu plasma, cu care se topea si pulveriza ceramica (ceva de culoare gri), niste tije din ceramica (nu ne-a spus ce contineau). Arzatorul semana cu unul cu flaca oxiacetilenica, dar avea si ceva ce aducea a instalatie de sudura electrica in argon. Era prins de masa (in menghina) si sufla flacara cam la inaltimea de 35-40 cm. Muncitorul plimba piesa pe care se facea depunerea in fata flacarii, in timp ce in flacara deplasa lent varful tijei ceramica (care se volatiliza instantaneu si se depunea in strat subtire pe piston sau cilindru). Le tinea cu mana, cu manuse de protectie termica.

In alta parte am vazut ca depuneau pe cilindri de motoare Peugeot, prin procedeu galvanic, un strat caramiziu. Banuiesc ca tot ceva ceramic.

Ceramica se foloseste la constructia motoarelor Diesel "adiabatice", la care pierderea de caltura prin contactul flacarii cu pistoanele si cilindrii este minima, din cauza conductiei termice scazute a ceramicii. Presupun ca merg fara ungere, pentru ca uleiul nu rezista la temperatura respectiva. Prin acest procedeu se poate creste randamentul termic cu cateva procente.

Link spre comentariu

Din experienta personala sistemele fotovoltaice si eoliene nu pot functiona fara un generator cu motor termic, sau hidro.

 

Auzi exprimare !...a dreaq experienta personala...ani si ani de studii si implementari in diferite zone ale galaxiei.

 

Nu zau...! pe pariu?

Editat de diamant
Link spre comentariu

@franzm

 

La motoarele cu ardere interna obisnuite o mare parte din caldura se pierde (nu se transforma in lucru mecanic) prin conductie termica, din cauza contactului direct dintre flacara si peretii metalici ai camerei de ardere.. La motoarele "adiabatice" pistoanele si cilindrii sunt captusite(i) cu ceramica cu coeficient de transfer termic redus. Nu este vorba de compresia adiabatica de la motorul Diesel. de care au auzit toti. Astfel creste randamentul motorului.

Am citit chestia asta in anul 1987, intr-o carte scrisa de un colectiv de ingineri de la Institutul de Motoare Termice din Bucuresti.

Link spre comentariu

@diamant

Renunță la offtopic .

Subiectul este interesant , indiferent de modul de exprimare .

@VAX

De fapt cel mai performant motor care respectă ciclul Carnot este un diesel in 2timpi , ce are carterul și chiulasa din ceramică ...

Editat de Victor
Link spre comentariu

Aveti idee cat este randamentul unui motor termic actual ? Ma intereseaza pe categorii (cu benzina, Diesel, turbina cu gaze, turbina cu aburi, etc). Citisem intr-o carte veche ca in perioada interbelica cel mai eficient motor (cu benzina), era unul de la un avion fabricat in Spania, cu randamentul cam de 28%. Presupun ca la motoarele Diesel actuale sare de 40%.

Link spre comentariu

Rectificare, pot functiona, dar nu te poti folosi de ele cand ai mai mare nevoie, se lasa cu stat pe intuneric si sau acumulatoare ruinate.

 

Motoarele uzuale au randament slab sunt grele si dureaza putin, cu un OHV de 4hp pe gpl compresie 9/1 am obtinut un ranadament de 22% pe incarcare cu 1,5kw sarcina electrica, asta e maximul daca cresc sarcina spre 2 kw randamentul scade la fel si daca o reduc.

 

Intra 10 kw si ies 2kw mecanic/electric si 8kw de caldura cele ceramice promit un randament mai bun si o durata mai lunga de functionare, si merg mai curat, nu scot atatea mizerii.

 

Un motiv puternic de a utiliza gpl sunt aceste mizerii ce ies din motor si bineinteles si pretul, merge si cu amestec gpl biogaz, dar biogazul mai are si sulf care este o problema, miroase urat si produce coroziune

Link spre comentariu

Randamente mai mari se pot obtine cu motoare ce functioneaza dupa cicluri Atkinson sau Miller sau prin folosirea de turbine pe circuitul de evacuare.

@VAX: Motorul Elsbett se foloseste de forta centrifugala în coloana de gaze din cilindru pentru a izola termic flacara de peretii cilindrului (princioiul seoaratorului centrifugal).

Editat de franzm
Link spre comentariu

Eu stiam ca la unele motoare admisia aerului (amestecului) se face sub forma de vartej, pentru ca dupa aprindere flacara sa se propage rapid in toata camera de ardere. Metoda asta am vazut-o aplicata la un motor de motocicleta, in doi timpi (cu ungere separata), fabricat in Australia.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Randamentul teoretic al unui motor termic este produsul a doi factori: randamentul Carnot, ce depinde de limitele de temperatura intre care evolueaza gazul, si randamentul ciclului masinii reale raportat la randamentul unei masini Carnot ce functioneaza intre aceleasi temperaturi Randamentul practic este afectat de pierderile de caldura si de pierderile mecanice, aici incluzand si energia mecanica consumata pentru alimentare, racire, ungere, etc.

O masina Carnot este realizabila, dar nu este deloc practica, de aceea se folosesc cicluri cu randament mai mic.

Cel mai mare randament se obtine in prezent in termocentrale, la turbina cu abur supraincalzit la intrare si condensator la iesire. Destinderea aburului are loc adiabatic, in zeci de trepte, de la temperaturi peste 400oC si presiuni de 50 - 100 bari pana la vidul din condensator. Fierberea si condensarea sunt izoterme, iar comprimarea apei are loc cu consum foarte mic de energie. Principala pierdere o constituie caldura latenta eliberata la condensarea aburului, dar se pot folosi si lichide cu caldura latenta mult mai mica. Centralele nucleare au randament mai mic, deoarece aburul nu poate fi supraincalzit.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări