Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema urgenta (FRIG) Ferroli Domiproject F24


Vizitator vire

Postări Recomandate

Vizitator vire

Buna seara.Am fost la un electronist si mi-a schimbatFSD210 DVH29 cu FSD210 DVF06 (pe acesta l-am gasit sa-l cumpar) A masurat condensatorii si condensatorul mic metalic de deasupra celui de 400V indica 18-19 in loc de 23. Nu stiu daca ohmi. Omul a stiut ce face si l-a schimbat dupa cum urmeaza:7 f /2 2 / 50V cu 22uF/63V Am specificat detaliile pieselor pentru ca nu stiu daca parametrii lor fac vreo diferenta.O sa descriu intreaga situatie in speranta ca daca e cineva care se ocupa de service pentru acest tip de centrala si doreste sa imi ofere un sfat, ar putea-o face avand toate informatiile. Acum situatia e urmatoarea:

Cand e conectata placa la tensiune fara nicio alta mufa pentru 1 secunda se aprind toate cele 3 leduri. Apoi galben si rosu clipesc intermitent pentru 2 sec, dupa care clipeste in continuare doar galben. Aceeasi situatie e valabila si atunci cand conectez mufele x2,x4 si 81 sau chiar conectate doar cate 2 in orice combinatie.In momentul in care conectez si x7: se aprind pentru o secunda toate, apoi clipesc intermitent galben si rosuIn momentul in care conectez si x6: se aprind toate scurt pentru jumatate de secunda apoi raman stinse. Aceasta mufa contine si cablurile de la presostatul de apa.Daca in schimb conectez toate mufele (inclusiv x6) fara x7: se aprind pentru o secunda toate, galben si verde clipesc intermitent pentru o secunda si apoi clipeste doar galben.

In manualul centralei galben intermitent descrie o problema la presostatul de apa, ori cablaj intrerupt, ori presostatul defect, ori problema de senzor.Iata ce am facut eu: Am scos din mufa pinii celor 2 fire de la presostat si cu toate mufele conectate fara cele 2 cabluri de la presostat NU SE MAI STING ledurile dupa doar o secunda. Clipeste doar galben intermitent.Cu toate mufele conectate si pinii de la presostat in mufa se aprind doar pentru o secunda si apoi raman stinse.Mai mult am testat (cu buzzerul) continuitatea intre cele 2 mufe si spre surprinderea mea exista continuitate intre cele 2 fire prin presostat, Cu ocazia asta am eliminat si cauza cablajului intrerupt. Am testat la fel si la presostatul de aer si nu exista continuitate intre cele 2 fire.Nu stiu daca este normal sa existe continuitate intre cele 2 fire. Sa inteleg ca presostatul e in scurt si atunci cand este conectat pe placa "baga" placa in scurt si din aceasta cauza raman stinse ledurile? Daca ar fi ars, dar nu in scurt, n-ar fi normal sa nu influenteze in niciun fel autodiagnosticul centralei? Adica si conectat si neconectat centrala sa aiba aceleasi simptome si sa anunte lipsa lui? Pe schema electrica a placii la cei 2 pini ai presostatului este si un "intrerupator". Este posibil sa nu fie in scurt presostatul si doar sa fi ramas pe "pornit" si din aceasta cauza sa aiba continuitate cele 2 cabluri care ajung la el? Este posibila situatia asta? Si daca ar fi ramas pe "pornit" de ce atunci cand e conectat ledurile se aprind doar pentru o secunda si apoi raman stinse. Are vreun rost sa conectez doar cate unul din cele 2 cabluri ale lui in mufa? Sau e aberant?E posibil ca presostatul sa fie ok si totusi placa sa fie in continuare de vina si sa nu ii asigure tensiunea corecta de functionare? O sa ma orientez spre cineva care sa schimbe senzorul sau presostatul (daca el este problema). Dar inainte poate dupa diagnosticul descris imi poate confirma cineva ca el este sau nu cauza.PS: Reparatia placii m-a costat mult mai putin decat suma ceruta de schimbatorii de placi, chiar am dat si putin mai mult decat mi-a cerut, pentru ca s-a implicat sa ma ajute. Si omul a fost mai mult decat amabil si saritor. Poate a contat si ca m-am dus direct cu piesa si i-am oferit toate informatiile pe care le aveam. Oricum pentru o persoana care nu mi-a zis ca a prea reparat placi electronice, a fost mai mult decat amabil si m-a ajutat. Asadar exista oameni si oameni.Sunt constient ca primul gand al fiecaruia ar fi sa apelez direct la cineva care se ocupa de service-ul componentelor centralei, dar mi-ar prinde bine sa stiu aproximativ care e problema, tocmai ca sa nu ma trezesc ca platesc vreun presostat si niste probleme inchipuite pe loc, la pretul unei jumatati de centrala. Va multumesc.

post-72402-139829556844_thumb.png

Link spre comentariu
Vizitator vire

Am mai mesterit putin in centrala si acum atunci cand o alimentez ledurile se aprind normal.Singura problema este ca nu ii porneste flacara, dar ledul pentru flacara ramane aprins ca si cand ar arde flacara. Nu cred ca problema este alimentarea cu gaz pentru ca si daca las robinetul de la alimentarea cu gaze deschis sau inchis becul de avarie (rosu) nu se aprinde.Se aude un tacanit, un barait vreo 5 secunde, un alt tacanit si ramane ledul aprins ca si cand ar arde flacara. Am incercat si modul test si tot nimic. E posibil sa fie de la placa ei electronica sau deja e strict o problema legata de partea ei tehnica? Detaliile celor 2 piese corespund sunt ok sau poate fi de la faptul ca nu sunt exact cele 2 piese? Poate fi de la microcontrolerul ei?

Link spre comentariu
Vizitator vire

Le-am tot scos si le-am bagat si la un moment dat spre surprinderea mea s-au aprins normal ledurile. Nu stiu care a fost cauza pentru care initial nu s-au aprins. De mufe/cabluri nu am tras. Doar le-am scos si bagat.Problema care ramane acum este flacara. Ma gandesc sa deschid capacul de la cazanul ei sa vad exact daca face scanteie electrodul ala.

Link spre comentariu

Mă bucur că ai găsit pe cineva de omenie să te ajute... și de asemenea, îmi pare bine că, până la urmă, s-a dovedit că problema era de la acel FSD. Probabil că condensatorul respectiv a ridicat ceva semne de întrebare din partea meșterului, prezentând o capacitate ușor scăzută. Bănuiesc că la aia se referea când a spus că la măsurătoare arată 18-19 în loc de 23 (sau poate 22); deci, probabil era vorba de capacitatea condensatorului, măsurată în microfarazi. Deși condensatorii electrolitici au o toleranță destul de mare, iar modelul în cauză era cu electrolitic solid, deci foarte puțin probabil să fi avut o problemă reală, e bine că la înlocuit; acel condensator ține de alimentarea FSD-ului, iar inlocuitorul ales este OK d.p.d.v al parametrilor - deci nu-ți mai bate capu' cu asta!

 

Mai departe, nu am înțeles mare lucru din ce ai făcut... sau ai încercat să explici că ai făcut.

Nu știu în amănunt cum sunt gândite automatizările la CT-uri, dar, părerea mea, acel presostat de apă trebuie să fie închis; adică e OK dacă pe buzzer îți reiese „scurt” între primii doi pini din dreapta ai concetorului X7.

 

Eu zic să nu te mai joci pe la mufe (sper că nu ai făcut-o cu placa pornită) și pe la placă în general, că modul în care abordezi lucrurile nu prea au logică; adică nici tu nu știi ce și cum trebuie să fie, doar măsori la întâmplare și tragi „concluzii” la ghici.

Pune placa la locul ei, introdu toate mufele așa cum au fost, verifică condițiile de pornire a centralei (presiune gaz, presiune apă, termostat, senzorul/senzorii de gaz, pompa de recirculare și ce o mai fi pe acolo, inclusiv poziția robineților) și la urmă bago-n priză și dă-i power on!

Dacă intră în ciclul normal e bine, dacă nu, vezi ce LED-uri se aprind, ce bipuri se aud, ce afișează pe display, etc; dacă ceva nu-i convine, o să te anunțe.

Citește manualul, că acolo trebuie să scrie despre codurile de eroare și la fiecare în parte se dă un set de posibile cauze și eventuale soluții.

Dacă te depășete ceva, sau ai un dubiu, cât de mic, cheamă o persoană autorizată (adică cu autorizație, nu autointitulat) să vadă despre ce e vorba; și cu ocazia asta faci și revizia/verificarea aia obligatorie, care se face o dată la doi ani (parcă) și ai scăpat și de grija asta, pentru care ori cum ai fi plătit cu altă ocazie.

 

Și pe viitor (cât mai apropiat), ia măsuri ca acestă problemă să nu se mai repete; dacă nu pui o protecție împotriva supratensiunilor, FSD-ul iar o să facă poc! E un viciu de fabricație, o slăbiciune care trebuie remediată.

Link spre comentariu
Vizitator vire

Buna ziua.In momentul acesta caut o persoana autorizata si care sa aiba preturi de bun-simt. Ledurile care se stingeau imediat dupa alimentare aveau drept cauza faptul ca eu am pus cele 2 butoane de reglaj pe minim si in aceasta situatie centrala isi stinge ledurile. Cand nu conectam tot evident afisa eroare, cand erau conectate toate mufele isi verifica tot si se stingeau apoi fiind cele 2 reglaje pe minim.Centrala functioneaza ok, atat cat se poate numi ok, mai exact atunci cand este alimentata i se aprind ledurile corect (mai intai toate 1 secunda, apoi ramane cel de stand-by) in rest cand se pune problema sa incalzeasca ceva, urmeaza o procedura de 5 sec prin care incearca sa porneasca arderea, se aprinde ledul verde ca si cand ar exista flacara, dar nu exista nicio flacara. Chiar si daca inchid alimentarea cu gaz se comporta la fel si nu afiseaza niciun mesaj de eroare ca are sau nu gaz, flacara etc. Am desfacut-o pana am ajuns la electrod care nu produce nicio scanteie. Functioneaza doar 5 secunde timp in care i se invarte ventilatorul, face 2 clickuri, procedura care avea loc si inainte sa ii porneasca arderea, doar ca nu incepe nicio ardere.Miros de gaz in alea 5 secunde in camera ei de ardere nu se simte, dar nici nu stiu daca ea ar trebui sa elibereze gaz in cele 5 secunde sau nu, motiv pentru care nu am idee daca ea nu isi coordoneaza din placa mai multe functii sau doar nu produce scanteie si atat. Nu imi este clar daca scanteia se produce doar pe baza acelui cablu de la electrod/senzor de ardere, mai exact daca acel electrod ar trebui sa produca o scanteie ca la magnetoul unei brichete sau un arc electric intre el si arzator (daca ar fi incarcat cu sarcina opusa). Am citit pe undeva ca electrodul joaca rol si de senzor deoarece se produce un curent ionic sau ionizat ce poate fi "transportat" doar de flacara si asa stie centrala cand exista flacara. Dar nu am idee daca acel curent se produce prin flacara intre electrod si arzator sau doar este generat de flacara si electrodul il detecteaza. Daca as sti care este procedura ei de aprindere de genul gaz->scanteie sau arc electric->gaz mi-as putea da seama daca este o problema strict legata de electrod sau mult mai ampla. Nu stiu nici macar daca pompa ar trebui sa porneasca in cele 5 secunde sau abia dupa ce porneste flacara. Nu stiu daca dincolo de sursa ajung tensiunile necesare si nici nu mai intentionez sa aflu sau daca in afara de aprinderea ledurilor placa nu mai poate nimic altceva. Totusi e capabila sa autoevalueze ca nu sunt conectate mufele de la componentele ei. Singura mufa despre care "nu isi da seama" este cea a electrodului. Nu stie ca nu are flacara, dar nici nu elibereaza gaz, nici nu da eroare ca e pornita arderea. Sta ca proasta :) si crede ca arderea e in curs. Ba mai mult atunci cand opresc "incalzirea" din termostat sau din robinetul de apa menajera calda ledul se stinge ca si cand s-ar opri arderea...Asa ca in momentul asta sunt foarte mult necunoscute. Ma bucur ca piesele sunt echivalente si astfel s-a eliminat varianta ca nu ar scoate sursa puterea necesara. Nu stiu daca poate fi sau nu o problema de microprocesor sau doar a unei parti a placii care se ocupa de automatizare. Singura solutie este sa gasesc pe cineva care se ocupa si de eletronica, dar si de restul componentelor si sa aiba si autorizatiile necesare.Placa la 30 euro in Portugalia ati gasit-o pe ebay sau pe alt site specializat?Stabilizatoarele de tensiune sunt strict cele gasite pe net si care sunt sub forma unor cutii mari cu 2 indicatoare? Pentru ca absolut toti schimbatorii de placi au pretentia ca placa pe care ti-o dau la schimb este cu stabilizator si in mod sigur nu e vorba de cel extern si voluminos. E doar o minciuna nesimtita sau mai pun ei vreo piesa cu rol minim pe placa care nu e niciun stabilizator, dar au pretentia ca ar fi?

Link spre comentariu

Asa cum v-am spus si in pm, domnule "vire", constructia placii a fost remediata de catre fabricant si arata ca in pozele din link-ul pe care l-am dat anterior. Sincer nu mi-am batut capul sa caut diferentele, tot din anumite motive prezentate anterior. Din punctul meu de vedere incapatanarea dumneavoastra de a repara ceva pentru care nu aveti pregatire si nici experienta intr-un domeniu cara va poate aduce mari deservicii este o actiune de neinteles. Nu vreau sa va tin predica dar trebuie sa intelegeti ca intr-o centrala nu poti umbla chiar la nimereala si ca atare eu nu pot sa va ofer foarte multe informatii fara sa fiu acolo. Inteleg, ati incercat, nu ati reusit, sfatul meu este sa va asumati in continuare situatia, apelati la un specialist. Numai daca punem la socoteala perioada de timp in care nu v-ati folosit de centrala, ar fi un motiv suficient sa putem spune ca ati pierdut deja mai mult decat cei 800 ron ceruti pt reparatie.Cat despre cel care va face reparatia, poate fi considerat serios in momentul in care vine la dumneavoastra acasa cu o valiza de scule specifice, va schimba placa electronica, va masoara si va regleaza presiunile la gaz, va lasa un numar de telefon la care il puteti gasi. Va recomand sa faceti si autorizarea centralei termice. In cadrul acestei autorizari ar trebui sa vi se masoare gazele de ardere si evident sa va aduca centrala in parametri. Verivicati sa aveti montata diafragma la cos. In urma acestor actiuni ar trebui sa primiti niste documente si garantie. Daca aceste etape sunt respectate din experienta va spun ca sansele sa aveti o centrala fiabila sunt foarte mari.Succes.PS Senzorul de flux, este un contact care se inchide in momentul in care exista un debit de apa prin centrala. Evident ca nu ar putea fi altfel, intrucat un defect de cablare ar putea ducea la pornirea CT fara motiv.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator vire

Pentru cei care sunt curiosi "stabilizatorul" de tensiune pe care pretind ca il monteaza toti reparatorii de placi am aflat ca este de fapt un transformator prins cu vreo 4 cabluri de placa, transformator care tine probabil locul sursei prin comutatie.Va multumesc mult celor care m-ati ajutat. Problema a fost respectivul integrat, iar acum placa e perfect functionala.Multumesc

Link spre comentariu
Vizitator vire

Nu am aflat nici pana acum de ce nu initia arderea. Am scos inclusiv mufele din componentele ei si apoi a mers. Poate era slabita o asemenea mufa de la trasul de fire de pe acolo. Cert e ca functioneaza si nu mai sunt probleme. Inca o data multumesc pentru ajutor.

Link spre comentariu
  • 8 luni mai târziu...

Am și eu o placă Honeywell DBM01.1A, care nu funcționează. Dacă a mai întâlnit cineva această problemă, vă rog să mă ajutați și pe mine cu un sfat de a rezolva-o. Am atașat o poză cu ce am făcut la ea și ce am crezut că este o problemă dar tot nu funcționează. Centrala este a unui prieten care nu este în oraș, și deci nu am centrala lângă mine. Voiam sa vă întreb, dacă nu este montată în centrală, nu pornește??? - Vă întreb pt că am alimentat-o printr-un cablu și nu se aprinde LED-ul verde - de care știu că ar trebuii să se aprindă indiferent ca este sau nu în centrală cuplată. Ar avea vre-un switch ceva care să nu o pornească (specific ca Led-urile sunt verificate și sunt funcționale). Dacă FSD 210 și cele 2 condensatoarele au fost înlocuite și tensiunea nu merge mai departe, care este problema??? Mulțumesc anticipat.

post-67138-139829687293_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări