Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Galvanizare


djvas

Postări Recomandate

După curăţarea mecanică (şmirghel, perie rotativă) poţi să pasivezi bine şi cu acid fosforic, cea mai simplă soluţie e imersarea în Coca Cola sau Pepsi timp de o oră sau mai mult.Ambele conţin acid fosforic, ce transformă urmele de oxid de fier în fosfat stabil chimic.Eu am cumpărat de la Dedeman nişte Nigrin pasivator, e cam 20 Lei flaconul de 100ml.După pasivare, poţi curăţa uşor fosfatul ce apare ca o crustă alb-albăstruie, sau vopseşti direct peste...

Editat de validae
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 18
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Pentru rugina superficiala poti folosi solutie de sare de lamaie in care lasi piesa la murat, dupa aceea o pui in solutie de bicarbonat de sodiu. Piesa trebui rotita din cand in cand, eventual ii mai faci masaj cu o perie de sarma mica (am folosit ceva perii de la un set pentru gratar, sunt ceva mai mari decat periutele de dinti).

Daca stratul de rugina este consistent, intai il indepartezi mecanic. Cele mai bune rezultate se obtin cu electroliza, doar ca se degaja mult mai multe gaze, eu nu am avut unde sa fac operatia.

Am folosit metoda asta pentru un bloc motor de Fiat 850 pe care l-am tinut doua zile la murat, intr-un cos de gunoi mare, in baie. La piese mici poti grabi procesul daca solutia este calda (pui vasul pe calorifer, spre exemplu).

Bloc motor la butoi:

IMG-20200202-162453.jpg

Dupa ce s-a acrit:

IMG-20200202-181420.jpg

 

In poza urmatoare este un acapac curatat de rugina si apoi vopsit cu un spray cu pulberi de aluminiu, zinc si alte metale (imita otelul inoxidabil nelustruit). Se vede foarte bine unde a fost mancata rugina:

capac-apa.jpg

 

Link spre comentariu

 Radasous.E buna si decaparea in acid citric,dar e lenta.N-am inteles cu blocul motor.Alea nu sunt de fonta turnata?Si mai erau zincate??Sau numai ai curatat rugina?

 Un bloc din ala,ca sa arate "stas" e mai bine sablat fin.De exemplu cu apa si nisip,sub presiune.

 La fonta si otel,inainte de vopsire,e mai corecta o decapare cu acid fosforic.Pasiveaza si suprafata.

 Iar ce vrea Djvas e dificil.Am mai zis piesele trebuie decapate si refacut zincul!!Pasivarea se face numai pe zinc!!Mi se pare enorm 60 lire pt chimicale.Repet,la banii aia orice atelier de depuneri te rezolva.Fara dureri de cap...

Link spre comentariu
Acum 11 minute, BRANCA a spus:

...N-am inteles cu blocul motor.Alea nu sunt de fonta turnata?Si mai erau zincate??Sau numai ai curatat rugina?

 Un bloc din ala,ca sa arate "stas" e mai bine sablat fin.De exemplu cu apa si nisip,sub presiune.

 La fonta si otel,inainte de vopsire,e mai corecta o decapare cu acid fosforic.Pasiveaza si suprafata.

Blocul este din fonta si nu era zincat, ci vopsit, are si zone nevopsite. Am vrut sa scap de rugina din zonele nevopsite si cele ascunse, unde oricum nu poate ajunge sablarea, si a functionat. Procesul este, intr-adevar, foarte lent, cu operatiile intermediare de degresare, spalare, uscare a durat o saptamana. 

Pentru sablare nu am conditii (garaj), dar am uneltele, pentru viitorul apropiat.

Am aplicat aceeasi metoda si la piese mici zincate si cromate (oglinzile pozitiilor fata erau cromate, triplele spate pareau zincate) si au iesit ok. Repararea suprafetelor cu spray-uri nu prea merge la piese in miscare, la astea trebuie aplicare electro-chimica.

In alta ordine de idei, la utilizarea acidului fosforic trebuie ceva atentie, adica spalat foarte bine dupa aplicare si apoi pasivizat cu o baza, altfel dispar zonele poroase (suduri la pragurile interioare si o parte din podea la autoturismul biodegradabil Suzuki Vitara).

Pentru piesele lui Djvas, daca vrea sa arate ca in starea initiala, este ceva mai mult de munca, dupa ce scapa de rugina, daca raman urme, trebuie sa le cupreze si sa le slefuiasca, probabil de mai multe ori, abia dupa asta sa aplice zincare sau cadmiere. Atelierele din RO au preturi criminale, anul trecut i-am sunat pe toti cei identificati pe net si erau la fel de nehaliti.

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări