Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?


adrian_pic

Postări Recomandate

1 oră în urmă, sesebe a spus:

Dar adevărul este că au făcut timpit legea cu circulatul in sensul giratoriu. Cu noua lege au stricat circulatul în sensul giratoriu unde avantajul era ca fluidiza traficul dar acum doar in blochează. 

Asa se circula peste gard din todeauna! Si traficul chiar este fluid, dar stii de ce? Pentru ca aia nu-s dobitoci si daca unul de pe banda 2 semnalizeaza ca vrea sa iasa, cel de pe banda 1 il lasa in 99% din cazuri (ca deh mai sunt tampiti si peste gard). 

Regula fermoarului de peste gard parca este pe vine si in Romania.

Numai romanii au senzatia ca daca intra cineva inaintea lor pierd ceva! Din cauza asta acum la aproape 2 ani de cand s-a dat legea handicapatii inca:

Acum 2 ore, doru3160 a spus:

Cei de pe banda 2 te și claxonează că tu de pe banda 1 vrei sa intri înaintea lor. 

Romanul de cum a inchis portiera are prioritate pana la destinatie!!! Atata au in cap! 

Link spre comentariu

@validae uite despre ce ziceam in legatura cu Pârțea si sensul giratoriu:autoturismul A are prioritate de trecere pentru ca autoturismul B nu avea voie sa treaca de coltul intersectiei (adica sa intre in sensul giratoriu) deci nu are voie sa intre in intersectie atat timp cat in sensul giratoriu circula autovehicule CHIAR DACA BANDA 1 ESTE LIBERA!!! (deci asa spune Pârțea!!!) E clar ca este idiot? 😁 Si cum draku fluidizezi traficul daca nu ai voie sa intrii in sens giratoriu atat timp cat sunt masini in sensul giratoriu???

Deci esti obligat sa il lasi pe cel care este deja in sens sa schimbe banda, sa iasa din sens sa isi faca manevrele, dar nu ai voie sa il deranjezi cu nimic! (de la Pârțea citire!!!) 

 

https://www.facebook.com/reel/1512075140238117

 

P.S. Ce pretentie sa mai avem la soferi daca insusi organu' aka Pârțea nu intelege circulatia in sens giratoriu?

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 51 minute, merck a spus:

deci nu are voie sa intre in intersectie atat timp cat in sensul giratoriu circula autovehicule CHIAR DACA BANDA 1 ESTE LIBERA!!! (deci asa spune Pârțea!!!) E clar ca este idiot?

La circulatia pe benzi, cand te pui in miscare trebuie sa te asiguri si fata de B2, cu atat mai mult daca intre benzi este linie discontinua. Cel de pe B2, are dreptul in orice moment sa schimbe banda. Unii nici nu semnalizeaza. 

Link spre comentariu
Acum 4 ore, validae a spus:

Uitați punctul de vedere al unui jurist în domeniul rutier:

Si spune acelasi lucru ca Pârțea?

 

Sensul giratoriu nu-i greu de inteles daca se face o analogie cu ceva care este priceput de toata lumea. Toata lumea stie de exemplu sa intre de pe o strada laterala pe un bulevard care are minim 2 benzi. Daca vezi ca banda 1 este libera si nici o masina de pe banda 2 nu semnalizeaza dreapta pentru a intra pe banda 1 inainte de strada laterala sau in dreptul strazii laterale unde esti tu, intrii pe banda 1 executand viraj la dreapta.  

Deci tu de pe straduta laterala ai semnul de cedeaza trecerea => cedezi la cei care circula pe bulevard pe banda 1 si celor de pe banda 2 care intentioneaza sa intre pe banda 1, dar in VECINATATEA ta! Daca tu esti la mijlocul bulevardului si la inceputul bulevardului, undeva la 500-1000 metri vin masini nu stai pe loc si ii lasi sa treaca pe aia care sunt la dracu in praznic si astepti sa intrii doar cand bulevardul este complet liber. Cat timp tu executi manevra de a intra de pe strada laterala pe banda 1 de pe bulevard FARA a obliga pe cei care circula pe benzile 1 si 2 de a-si modifica BRUSC directia sau viteza => manevra este corecta. 

Pe bulevard, cel de pe banda 2 daca vrea sa schimbe banda si sa intre pe banda 1, semnalizeaza si acorda prioritate celor de pe banda 1 din VECINATATEA lui (deci nu si celor care vin la 500 de metri in spate).

Acum daca luam acest bulevard si toate intrarile laterale si il contorsionam => un sens giratoriu. La sensurile giratorii mari, cand distanta intre doua iesir este de cativa zeci de metri se poate face analogia usor cu bulevardul. 

In sensurile giratorii mari, cei care intra, merg o buna bucata in paralel cu cei de pe banda 2 si cand apare o iesire, cei de pe banda 2 pretind ca au prioritate fata de cei de pe banda 1 pentru ca acestia au intrat la ultima intrare desi au mers in paralel cu acestia zeci de metri (deci deja cei de pe banda 1 sunt intrati si au rulat zeci de metri in sensul giratoriu). De fapt cei de pe banda 2 din sensul giratoriu se gasesc in cazul cand circula pe un bulevard si doresc sa faca dreapta pe o strada laterala taind calea celor de pe banda 1. Chiar daca toti cei de pe banda 1 au intrat de pe ultima strada laterala, dupa ce au mers cativa metri, acesti sunt pe bulevard si nu mai au semnul de cedeaza trecerea si circulatia facandu-se pe benzi nu trebuie sa le faca loc celor de pe banda 2 care vor sa iasa taindu-le calea. 

 

@validae ce am observat pana acum este faptul ca se explica sensuri giratorii in care sunt doar doua benzi , se intra cu maxim doua benzi si nu sunt mai mult de 4 intrari in sensul giratoriu (deci in cruce). Pai exista sensuri giratorii cu 3 benzi chiar in Iasi si sunt curios ce spune Pârțea despre ce prioritate trebuie sa acorde un sofer de pe banda 2 unuia de pe banda 3 (deci ambii soferi sunt in sensul giratoriu) daca cel de pe banda 3 vrea sa iasa. Cum explica dobitocul de militian acest caz? Cel de pe banda 3 are prioritate pentru ca cel de pe banda 2 a intra dupa el in sens giratoriu sau cum? 

Sunt sensuri giratorii cu doua benzi dar cu 6 sau mai multe intrari (deci nu doar 4 - in cruce). Pe jumatate din giratoriu ai 4 intrari si la ora 6 intra o masina direct in banda 2 care vrea sa iasa la ora 12, la 4:30 intra alta masina care vrea sa iasa tot la ora 12, merge in paralel cu masina intrata la ora 6 si la ora 12 este o singura iesire. Cel intrat la ora 4:30 are tot dreptul sa iasa primul (a parcurs mai putin de jumatate de intersectie, deci nu era necesar sa se duca pe banda 2). 

Regula bulevardului mentionata mai sus se aplica fara probleme indiferent cate benzi sunt pe bulevard si indiferent cate strazi laterale sunt pe partea dreapta. Daca contorsionam bulevardul ne iesie orice sens giratoriu dorim. 

Eu intodeauna am avut in cap aceasta analogie cu bulevardul si nu am avut probleme nici in sensuri giratorii cu 3 benzi si nici in cele care au mai mult de 4 intrari (deci nu doar in cruce).

 

In video de mai sus este prezentata situatia cea mai des intalnita: vine un bou cu 70-80km taie sensul giratoriu si la iesire vrea sa iasa fara sa acorde prioritate celor care SUNT DEJA IN SENSUL GIRATORIU PE BANDA 1 si Pârțea ne povesteste de cei care intra in sensul giratoriu dar nu pomenste nimic de cei de pe banda 1 care sunt deja in sensul giratoriu (vezi cazul unui giratoriu cu 6 sau mai multe intrari si doi soferi intra de pe intrari consecutive si doresc sa iasa dupa ce trec de minim 2 intrari). 

Editat de merck
Link spre comentariu

Acest jurist nu e nici judecator, nici politist, nici avocat. Politistii nu dau sanctiuni care sa fie anulate pe banda rulanta de judecatori, la un moment dat se prind si le dau cum trebuie.

Acum 27 minute, merck a spus:

deci nu si celor care vin la 500 de metri in spate

pot fi si la 20m, daca te misti repede si nu incurci pe nimeni e in regula. Aici ramane la aprecierea fiecaruia.

Link spre comentariu

A teenage motorcyclist, who was riding at 70mph in a 30mph zone, has been disqualified from driving or riding after crashing into a car, seriously injuring his passenger.

Sean Hartnup did not hold a licence and was not undergoing motorcycle training at the time of the crash.

Deci scrie clar: after crashing into a car !!!   Ca multi papagali o sa zica ca soferul e de vina ca nu s-a asigurat! 

https://www.facebook.com/reel/1761764421191723

Link spre comentariu
Acum 3 ore, merck a spus:

A teenage motorcyclist, who was riding at 70mph in a 30mph zone, has been disqualified from driving or riding after crashing into a car, seriously injuring his passenger.

Sean Hartnup did not hold a licence and was not undergoing motorcycle training at the time of the crash.

Deci scrie clar: after crashing into a car !!!   Ca multi papagali o sa zica ca soferul e de vina ca nu s-a asigurat! 

https://www.facebook.com/reel/1761764421191723

@merck accidentul ala e unul des intatlnit la tineri pe doua roti. La cum venea tanarul ala oricum nu se putea oprii in siguranta, prin stanga nu avea loc sa se strecoare asa ca a pus un "pariu cu viata" pe partea dreapta a masinii si l-a pierdut.

Cele mai frecevante accidente  asemantoare cu cel prezentat de tine sunt cu masini agricole care fac dreapta (nu semnalizeaza sau nu se vede semnalizarea) si cate unul pune pariu cu viata si-l pierde.

Ca motociclist niciodata nu trebuie sa te bazezi ca soferul s-a asigurat sau sa pleci de la premisa ca te-a vazut (e si o vorba sa mergi pe motocicleta ca si cand ai fi invizibil)

Totusi legat de manevra celui cu masina nu e nici aia nemaipomenita ca aici legea zice ca trebuie sa te pozitionezi langa axul drumului cand virezi la dreapta (cand traversezi drumul) si sa lasi pe cat posibil traficul liber sa te ocoleasca daca e posibil.(aici pici la examen daca virezi ca cel din video) - totusi motociclistul e idiotul in accidentul de mai sus, probabil credea ca e talentat, realitatea l-a contrazis.

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Acum 2 ore, roadrunner a spus:

 

Totusi legat de manevra celui cu masina nu e nici aia nemaipomenita ca aici legea zice ca trebuie sa te pozitionezi langa axul drumului cand virezi la dreapta (cand traversezi drumul) si sa lasi pe cat posibil traficul liber sa te ocoleasca daca e posibil.(aici pici la examen daca virezi ca cel din video)

Incidentul s-a produs intr-o curba spre stanga si soferul face dreapta, deci din punctul meu de vedere are circumsante atenuante, nu multi pot sa se pozitioneze langa ax pentru viraj la dreapta intr-o curba spre stanga (nu-i stransa dar este curba). In plus omul semnalizeaza intentia de a vira la dreapta (de 4 ori se vede ca se aprinde semnalizarea pana sa execute manevra => un timp de 4 secunde, arhisuficient pentru cineva care era in spate sa ii vada intentia. 

Link spre comentariu

S a aprobat tacit intr o camera a Parlamentului ca motocicliștii au voie sa filtreze traficul.

 

Isterie pe facebook, desi inca nu e in lege. Sa vezi acum discutii inutile.

 

La fel a fost si cu fermoarul. S a propus si la stadiul ala a ramas.

Dar lumea inca aberează si vor sa se bage in fata.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, merck a spus:

Incidentul s-a produs intr-o curba spre stanga si soferul face dreapta, deci din punctul meu de vedere are circumsante atenuante, nu multi pot sa se pozitioneze langa ax pentru viraj la dreapta intr-o curba spre stanga (nu-i stransa dar este curba). In plus omul semnalizeaza intentia de a vira la dreapta (de 4 ori se vede ca se aprinde semnalizarea pana sa execute manevra => un timp de 4 secunde, arhisuficient pentru cineva care era in spate sa ii vada intentia. 

treaba ta ce crezi, eu ti-am zis cum e legea facuta pe aici si UK (nu stiu exact daca-i la fel si pe la voi) - cand virezi peste axul drumului trebuie sa stai cat mai aprope de axul drumului (masina din video nu face asta, treaba lui pana la urma fiecare cu viata lui) - daca facea cum era legea mai avea prostul ala pe motocicleta si pasagerul o sansa sa treaca pe langa daca era inspirat. (de fapt e proba obligatorie la examenul de moto sa vii cu 80Km/h sa fanezi brusc si sa ocolesti, probabil cea mai grea proba mai ales daca dai examen pe ud)

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Acum 6 minute, Sharky a spus:

S a aprobat tacit intr o camera a Parlamentului ca motocicliștii au voie sa filtreze traficul.

 

 

Și acuma e la fel atît timp cit trec pe lingă tine pe aceeași bandă, nu depășesc, devansează!

Este urmarea scoaterii din lege a unui articol care interzicea depășirea unui vehicul pe aceeași bandă.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări