Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

BIAS 2019


Vizitator viobio

Postări Recomandate

Vizitator viobio

La RIAT nu am fost, la muzeul aviației din Londra am fost de n'șpe ori, am fost de două ori și la cel din Berlin (este inafara orașului), odată dintr-o intimplare am fost și la baza Keskemet, mă aflam pe autostrada către Budapesta, văzusem ceva afișe cu un miting aviatic, așa că am făcut o pauză de aproximativ patru ore la Keskemet. Acolo am văzut în zbor MIG15 și MIG19. 

Link spre comentariu

Cine are noroc ... MiG - 19 n - am vazut zburand , si nu cred ca voi vedea . MiG - 15 am vazut zburand , am stat in cabina , l - am pipait la maruntaie etc . In '91 mai zburau inca , la Ianca . Apropo de BIAS , in preliminariile celui de anul acesta se vorbea de un Li - 2 ( o corcitura ruseasca de DC - 3 )  , singurul din lume in stare de zbor . M - as fi deplasat daca aparea , pe sol am vazut la Buzau , la antrenamente , ca militar in termen . L - 29 am vazut la Boboc , in anii '80 , si la mitingul din ' 90 , de la Baneasa , alaturi de MiG - 23 , 29 si L - 39 , cu cocarde romanesti . AN - 24 , AN - 26 , cu care am zburat , IL - 28 , IAR - 93 . De altfel , in Romania s - au vazut dupa '90 ( zburand ) aeronave interesante : Harrier , Panavia Tornado , F - 15 , Mirage 2000 , elicopter Cobra , si altele . Acum 2 ani , la BIAS , un SU - 27 ucrainean , Alfa Jet - uri , T - 26 . Chiar si un Zlin - 50 , amintire a tineretilor , cand erau  detasate la Strejnic .  Caut foto , si postez .

Editat de gauss
Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 10 minute, gauss a spus:

Cine are noroc ... MiG - 19 n - am vazut zburand , si nu cred ca voi vedea . MiG - 15 am vazut zburand , am stat in cabina , l - am pipait la maruntaie etc . In '91 mai zburau inca , la Ianca . Apropo de BIAS , in preliminariile celui de anul acesta se vorbea de un Li - 2 ( o corcitura ruseasca de DC - 3 )  , singurul din lume in stare de zbor . M - as fi deplasat daca aparea , pe sol am vazut la Buzau , la antrenamente , ca militar in termen . L - 29 am vazut la Boboc , in anii '80 , si la mitingul din ' 90 , de la Baneasa , alaturi de MiG - 23 , 29 si L - 39 , cu cocarde romanesti . AN - 24 , AN - 26 , cu care am zburat , IL - 28 , IAR - 93 . De altfel , in Romania s - au vazut dupa '90 ( zburand ) aeronave interesante : Harrier , Panavia Tornado , F - 15 , Mirage 2000 , elicopter Cobra , si altele . Acum 2 ani , la BIAS , un SU - 27 ucrainean , Alfa Jet - uri , T - 26 . Chiar si un Zlin - 50 , amintire a tineretilor , cand erau  detasate la Strejnic .  Caut foto , si postez .

A fost pură intimplare, MIG15 văzusem din 1990 pe Craiova, dar nu în zbor, în 1990 încă mai zburau, prin 1992 au fost retrase de la zbor. MIG19 am pipăit, m-am urcat în cockpit, aveam patru în unitate, am făcut armata la Deveselu, prima unitate din România dotată cu supersonice, unitate de elită, putea executa orice misiune de zi, noapte, în orice condiții meteo. 

Link spre comentariu

N - a fost chiar primul ( vorbind de cele cu propulsie reactiva ) , a se vedea MiG - 9 ( care arata oribil , si zbura la fel ) , si avea betesuguri destule , dar daca nu - l suparai , isi ducea zilele linistit . Si el , si pilotul . De MiG - 15 vorbesc . Un mic secret ar fi motorul , copie reusita ( in final ) a unui motor englezesc , primul motor fiabil disponibil pentru constructorii rusi . Celula ( caroseria adica ) era de inspiratie germana , pornind de la aripa in sageata , si ea o premiera la aeronavele rusesti .  De asemenea motorul respectiv a echipat IL - 28 , aeronava cu state vechi la noi si in lume , care a primit tot felul de utilizari . La noi a sfarsit ca remorcher de tinte , pentru tragerile aeriene , si aeronava de observatie ( pompos spus ) . Ultimul utilizator este Coreea lui Kim , care mai are si MiG - uri 15 , 17 , 19 , 21 etc . 

 

https://ro.wikipedia.org/wiki/Mikoian-Gurevici_MiG-9

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_VK-1

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Ilyushin_Il-28

Editat de gauss
Link spre comentariu

Majoritatea zic ca da . Adica bun . Oricum intre cele rusesti ( de vanatoare ) a fost un salt . Substantial , motorul si celula ( alta conceptie , cea corecta , cu aripi in sageata ) l - au propulsat in fata . Spuneam de betesuguri . Aerodinamic , era oarecum nefinisat ( n - au gasit toate hartiile de la nemti ) , fapt certificat de prezenta cutitelor aerodinamice pe aripi , alaturi de deriva ( coada ) imensa , necesara pentru stabilitatea pe traiectorie , nerezolvata complet - avionul serpuia pe traiectorie la viteza mare , ajutat si daca se deschidea focul cu tunurile de mare calibru , 37 mm , si 23 mm - 2 buc . In razboiul din Coreea a fost inferior oponentului F-86 american , cel putin dupa palmares . Ma rog , si aici discutii in contradictoriu . O hiba constructiva era legata de faptul ca inainte de catapultare picioarele pilotului trebuiau eliberate de legaturile cu palonierul de lupta ( comanda directiei ) , altfel ramanea fara picioare . S - a intamplat de multe ori , si pe la noi , probabil cauzata de precipitarea parasirii aeronavei , daca avea defectiuni la motor nu erau prea multe secunde de gandire , avionul se angaja neconditionat in vrie , iar scaunul salva pilotul ( teoretic ) doar in zbor orizontal . Ca nu se intampla mereu , iarasi era alta discutie . In fine , se mai poate dezvolta daca exista interes . 

 

P.S. - MiG - 9 era intr - adevar urat . 

Editat de gauss
Link spre comentariu

Cu motorul nemtesc ... , nici macar copie , doar originale luate de la nemti , ca suvenire . Cu tot cu fabrica si oameni ... Ceva - ceva am beneficiat si noi , Iak - 17 si Iak - 23 , uitate de toata lumea . Unul a fugit la sarbi , si a ajuns in America , apoi retur . 

Editat de gauss
Link spre comentariu

In '91 zbura sigur , nu spun din auzite . A iesit din inzestrare la Ianca , fiind folosit ca avion de asalt , datorita tunurilor supradimensionate . Mai aveam in inzestrare noi si albanezii ... , exceptand Coreea de Nord , care e ea in sine o exceptie . 

Editat de gauss
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări