Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Nu merge faza lunga Logan 2005.


Vizitator

Postări Recomandate

Va salut.

Ma prinse noaptea pe drum si constatai ca nu am faza lunga.

Cand actionez de maneta, stinge faza scurta si nu aprinde nimic, nici becuri, nici indicatorul din bord. Aruncai un ochi in benzinarie la 4 sigurante de 10A pe care le suspectam, aparent sunt ok, verificare vizuala pe intuneric.

Stiti care e schema? Am si un releu implicat? Care e releul si care sunt sigurantele, daca stiti. Nu cred ca am ghinionul sa mi se arda 2 becuri simultan. De unde isi iau masa becurile, stie cineva?

Link spre comentariu

Verifica blocul de lumini! E posibil ca ,contactele sa fie ''afumate''(arse). In cazul in care contactele sint arse,n-ai alta solutie decit sa inlocuiesti blocul de lumini. Cel mai bine ar fi montezi relee de 20-30A care ar proteja contactele  blocului de lumini, curentul de comanda al releelor, fiind mic.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Verificai de dimineata in parcare la serviciu.

Sigurante OK, lipsa tensiune la becuri, mai sucii, mai invartii de maneta si odata prinse calea cea buna si mearsa. Din bloc e.

 

Ca sa stingi faza lunga, ai 2 variante:

 

1) fie rasucesti de inel si se aude un tac mai tare, rasuceste 2 chestii,

2) fie tragi intai de maneta sa comuti pe scurta si rasucesti mai usor.

 

De obicei comutam din lunga in scurta si rasuceam mai usor. Azi, la probe, facui si invers, rasucii direct din lunga (de cateva ori) si atunci mi se aprinsera, se aprinse si martorul si incepu sa scoata fum din maneta. E clar, tot circuitul e ok, becuri, fire, sigurante, etc.Acum mi se bloca pe aprins acel contact.

 

Deja vorbii cu mecanicul si deseara trec sa cumpar unul nou, il inlocuiesc. Masina e acum cu conectorul scos din bloc pentru ca persista scurtcircuitul, si bateria deconectata. In circa 30 de secunde cat ma invartii sa gasesc cheia de la borna, curse fum din maneta si siguranta lenesa nu vru sa ma ajute. Imi facui niste avertizari la imprimanta sa le lipesc pe masina pana acasa.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Nu mai fac relee in plus ca nu stiu nici schema interioara si ma complic pana deslusesc ce e inauntru. Daca a tinut ala atat, poate mai tine si unul nou ceva timp. Oi pensiona-o si eu pe babuta pana atunci.

Link spre comentariu

Buna

Eu am patit-o odata cu un Sharan.Am aprins faza scurta si dupa o scurta functionare,sub 1 secunda luminile s-au stins.

Nu am stat pe ganduri,dupa verificarea sigurantelor care erau bune am cautat un bloc de lumini.Surpriza,ambele becuri erau arse.

Nu pot sa-mi explic de ce s-au ars simultan.doar daca a aparut vre-o supratensiune.

Spor

Alex

Link spre comentariu
Acum 4 ore, -Atlas- a spus:

Buna

.........................................................

Nu pot sa-mi explic de ce s-au ars simultan.doar daca a aparut vre-o supratensiune.

Spor

Alex

Sau ars de bune ce-au fost. In magazine gasesti tot felul de ''petarde''. Supratensiune  n-are de unde fi!

Eu m-am ''ars'' de citeva ori cumparind becuri de la Kau......nd. Depinde de unde le achizitioneaza si ei!

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Din cite mi-au spus unii ,becurile cu halogeni,nu se apuca cu mina, de sticla, pentru ca exista riscul,ca becurile sa se arda. Unii afirma ca grasimea de pe degete face ca becul sa se arda. Explicatia  nu prea sta-n picioare, dar ca sa n-am surprize,evit sa apuc becul de sticla.

Cineva mi-a spus ca indicatia producatorului de a nu a apuca becul cu halogeni, de sticla,ar fi doar o gogorita, menita al absolvi pe producator, de eventualele surprize,(viciu de fabricatie)la aprinderea luminilor.

Preturile becurilor variaza de la magazin la magazin. In unele magazine becurile sint mai scumpe ,in altele pretul este mai mic. Si ca tot romanul ,mai intotdeauna, alegem sa cumparam becuri cu pretul mediu sau mic, pe principiul: ''daca ma tine cel putin un an, sint multumit,la citi bani am dat pe el'' ! De regula un bec tine destul de mult, cu conditia, sa nu aprinzi si sa stingi frecvent luminile!

 

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Grasimea de pe maini afecteaza sticla becului , care se poate crapa datorita compusilor ( acizi ?) rezultati prin incalzirea la rosu a balonului de cuartz .

Este valabil pentru toate halogenele si alte lampi cu balon de cuartz.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Acum 9 minute, razvan-l1 a spus:

.............................

Este valabil pentru toate halogenele si alte lampi cu balon de cuartz.

Crede-ma, ca nu mi s-a intimplat niciodata, sa gasesc, bec, cu balonul crapat sau spart. In schimb am avut parte de multe becuri arse. Si conduc de destula vreme!

Link spre comentariu
Acum 1 oră, valivoi a spus:

am patit de cateva ori cu becuri halogen la lustre care explodau si faceau tandari balonul

Alea pocneau de bune ce erau. Nu ai cum sa le atingi cu mana, pt ca au bulbul de quartz in balon din sticla.

Si eu evit sa pun mana unsuroasa pe becurile halogen auto, dar nu din cauza ca pot exploda, ci pt ca nu-mi place sa le stiu murdare. Nu mi-a pocnit nici unul pana acum, doar s-au ars filamentele. Mai foloseam halogeni ca rezistente de sarcina, si pe alea chiar nu ma feream sa pun mana, dar nu au avut nimic niciodata.

La 21.06.2019 la 20:01, GEO 53 BN a spus:

Pe mine ma bate gindul sa montez la Loganul meu, pe o placa de cablaj, relee care sa suporte curenti destul de mari, pentru toate lampile.

O idee buna, pt cei care vor sa scape de inlocuirea blocului de lumini.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări