Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tremurat motor Focus MK3 1.6 Ti-VCT


Postări Recomandate

Va cramponati atat de o sonda lambda de parca traim inca in epoca 1300 pe carburatie. Exact in aia v-ati blocat de 3 pagini incoace.

Exista sondele lambda wideband, o conectezi si te uiti pe indicator/laptop, depinde de interfata, si gata, mai greu e sa ii gasesti o gaurica de vizitare dar nici aia nu este capat de tara.

Eu folosesc Bosch LSU 4.9

PexEx1u.jpg

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Mici chestii.

Daca suspectezi sonda lambda pur si simplu scoate-i mufa. Ar trebui sa mearga bine masina, fara tremurici. DAca tot la fel face nu e sonda.

Apoi incerci acelasi lucru cu sonda de dupa cat.

Evident, nu poti merge fara sonda de dinainte de cat decat pe perioada testului!


Daca un injector scuipa mai mult asta se va vedea pe sonda lambda, in special pe cea de dupa cat. Trebuie sa treaca in bogat apoi sa stea mai mult in sarac, ca sa compenseze.

Daca oscileaza in draci, o "sinusoida" frumoasa atunci e ok injectia.

Valori 0.1-0.7V si 1V de ii dai talpa, Dar variaza de la motor la motor.

Sonda de dupa trebuie sa stea la 0.5-0.6V constant.

De ai spitz-uri mari, urmate de un plafon mai jos, cineva scuipa benzina in plus.


Debitmetrul arata o valoare constanta si consistenta cu turatia?

Adica sa nu cumva sa ai 3g/s la relanti, 10 la 1500, 8 unde tremura si 14 imediat dupa ce tremura.

Idem pt vacuum, 0.3 la relanti, si sa scada usor pe masura ca il turezi in gol.


AStea le afli cu un scanner obd pe bluetooth (50lei) si cu torque sau alt program pt telefon.

Sau cu ford-scan si un laptop. 90 lei. Nu da banii pe diagnoze de coltul blocului cand le poti face tu.


Vezi daca blochezi EGR, daca ai. Si de aici poate fi o sursa de probleme.

Injectoarele se pot inversa, de la un cilindru la altul, vezi ce se intampla.

Totodata ai putea vizualiza forma de unda de comanda atat pe bobine (intrarea) cat si pe injectoare.

Poate ai o problema aici.


Eu am avut problema asta la o rabla de opel. Prima data am anulat EGR si a mers bine. Apoi s-a ars modulul de aprindere si inlocuindu-l problema s-a rezolvat. Mergea bine si cu EGR si fara, nu mai dadea rateuri de aprindere!

Schimbasem bujiile si imprumutasem niste fise noi, dar niciuna nu a rezolvat problema. Era modulul, un integrat care amplifica semnalul de l ECU catre bobina de inductie!


Nu stiu cum e la 1.6, dar la 1.6 motorina ajunge sa scoti borna 10s si deja e totul de la zero. Nu trebuie sa scoti borna cu zilele.

Vezi sa ai codul de la casetofon. :)

Asta la ce poate vedea ford-scan-ul.



Bibanu nu era el toba de carte dar era deschis la discutii si a invatat multe la viata lui rezolvand de unul singur problemele intalnite.

Plus un morman de experienta practica care nu o afli pana nu pui mana pe ceva.

Pacat ca nu mai e coleg cu noi!


Bine ca nu se baga pe aici maistrul, sigur rezolva problema cu o lingura de seu de oaie.

Link spre comentariu

Sharky ce spui tu trebuia sa fi facut toate service-urile prin care a fost cu masina (parca a fost si la reprezentanta). Mai sus am afirmat ca in service-uri la noi, daca nu gaseste nici o eroare .... ridica din umeri si iti da arhicunoscutul raspuns: asa fac toate dom'le. Deci cele spuse de tine sunt cred la nivel de DOCTORAT. Cel care a deschis topicul are mai multe sanse sa rezolve problema cu ajutorul membrilor de pe acest forum decat prin service-uri.

Eu nu inteleg de ce nu te bagi sa fii moderator la sectiunea asta? Poate n-o fi pasiunea ta, dar ai adunat de-a cunostinte in domeniu incat pui in fund ingineri auto din reprezentante la micul dejun. Daca ai fi moderator aici s-ar ridica mult nivelul si cei mai important: o sa isi rezolve multi problemele pe bani putini.

 

Cat despre maistru, zic ca nu-i bine sa-l invoci, nici macar sa-l pomenesti, ca daca reapare ..... ne smulgem parul din cap.

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

 

Bibanu nu era el toba de carte dar era deschis la discutii si a invatat multe la viata lui rezolvand de unul singur problemele intalnite.
Plus un morman de experienta practica care nu o afli pana nu pui mana pe ceva.
Pacat ca nu mai e coleg cu noi!

 

Dumnezeu sa`l odhneasca in pace!

A fos un bun coleg.

Link spre comentariu

Diagnoze am facut ... destule ! De doua ori cu IDS, in service Ford, si cu multe alte scule (wireless si pe fir) la service multimarca. Deasemenea cu tester Bosch in alt service.

Doar testerul Bosch a relevat "inconsistenta livrare scanteie cilindrul 3". Inlocuirea bujiilor si bobinei de inductie nu a rezolvat nimic !!!

 

Sonda lambda se "decalibreaza" ? DOAR la 1500 si 2400 rpm indica aiurea ??

Masina mea are EGR ??

"Ai putea vizualiza forma de unda de comanda atat pe bobine (intrarea) cat si pe injectoare." Cum ? Cu ce ?

...Am un tester ELM327 Ford, Forscan si laptop ....

 

Multumesc frumos pentru raspunsuri si sugestii !

Link spre comentariu
In orice diagnoza incepi cu lucrurile de baza si ieftine, intai alea sa fie bune, sa se lege toate intre ele.

Ce s-a facut nu am idee, important e sa postezi sa mai vada unu altu care intampina o problema similara.

Tot ce scriu e in urma unor experiente cu cateva masini care le-am avut pe mana.


Dar sa nu credeti ca le-am rezolvat asa de usor si de repede pe cat am postat aici.

Unele probleme au durat luni pana cand le-am rezolvat, prin deductii logice, nu inlocuind piese la plezneala.

E drept ca nu erau probleme grave si nici nu eram 100% dedicat sa le rezolv.

Altele le-am rezolvat din noroc si doar apoi mi-am dat seama care e cauza.


Multa cercetare pe net, multe experimente, multe masuratori ca sa rezolv o banala problema.

Plus ce se aplica la masinile mele nu inseamna ca se aplica si la altele exact mura in gura cum scrie aici!

Masinile sunt f complexe in ziua de azi, poti sa fii tata inginerilor si tot sa nu le stii pe toate.


Daca-s moderator cu ce s-ar schimba?

Moderatorul e sa faca curat si sa mai dea peste nas la cate unu care se crede cocos.

Eventual sa mai mute cate un post gresit cand e cazul.

Daca toti am fi cu bun simt forumul nu ar avea moderatori, lumea nu ar avea politisti, etc.

De postat e liber sa posteze fiecare.

Pe un forum nu e important cine e moderator ci ce se posteaza.


Bibanu nu si-a adus contributia pe forum ca moderator ci ca mecanic, prin sfaturi.

Alea-s cu adevarat utile! Moderator putea sa fie oricine, mecanic nu!

Mare rau imi pare ca s-a dus.





Sonda nu se decalibeaza, sonda masoara ce miroase la iesire.

Vezi exact ca masoara cand motorul se balbaie.

E.g. daca tii la 1200 si motorul "merge ceas" sonda ar trebui sa arate un semnal asemanator cu sinusoidal, oscilatii intre bogat si sarac.

Urmareste si STFT in timpul ala, vezi cum se schimba. Iti indica instant daca ai prea multa sau prea putina benzina.

Vezi si de aer fals asta il poti prinde cu STFT si LTFT. Cauta pe net: vacuum leak obd ltft stft how to.

Sa intelegi fenomenele.


Nu stiu daca pe forscan ai injection time. Dar ala e cel cerut de ECU, nu inseamna ca e si cel real ajuns la injector.

Ori cu un osciloscop ai putea sa vezi, ori, nu stiu, ceva montaj, cu niste rezistente si condensator care sa integreze comanda si sa o citesti cu un volmetru. e.g. dioda - 1kR - 1uF si 1kR in paralele peste cond. Muti pe rand de pe un injector pe altu si masori pe cond tensiune. De unu are semnificativ mai mult sau mai putin, e ceva hiba pe acolo si hiba vine de la comanda.

Totusi, nu cred ca e asta.

Mai degraba inverseaza 2 injectoare intre ele, vezi de se muta misfire pe alt cilindru.


Valorile le-am bagat din burta, probabil trebuie optimizate.

Evident nu poti masura o valoare exact, dar ar fi util sa masori comparativ intre cilindru 3 si ceilalti, in acelasi regim.

Poti deschide topic separat.

Sau iti pui gaz pe masina :d si toate info astea le vei avea in ecu de gaz. :)


La bobine cu oscilscopul doar, cum au zis colegii.


Nu stiu daca masina ta are EGR. Cauta-l, vezi pe net, etc. :)


Alta idee, daca stii exact unde iti face figuri masina, ia incearca sa scoti mufa de la bobina 3 si sa vezi daca hurducaneala ramane aceeasi.

Atentie, scoate mufa de intrare, nu partea de inalta tensiune! E periculos pt bobina sa faci asta! Iar daca o tragi la masa, ar putea sa fie periculos pt tine.

Apoi daca tremuratul ramane identic ca si cand esti fara bobina, muta bobina 3 cu bobina 1(sau oricare alta) si repeta experimentul.

De tremuratul e muta pe cilindrul 1, atunci e bobina, daca nu, e probabil de la amestec.

Supapa care sa nu etanseze nu cred, adica ar face si la alte turatii.



Ce propun eu, e sa treci toate ideile astea intr-o lista si sa incepi cu ce e simplu si usor de verificat.

Nu scapa nicunua.

Si cand te mai duci la un mecanic ii spui ce ai facut si ce ai avut ca rezultate.

Aia mai prosti o sa se uite ca matza-n calendar, eventual o sa rada, aia mai deschisi la minte o sa le fie de folos si poate vin cu idei noi.

Link spre comentariu

...si cu ce m-ajuta ? Am schimbat deja bujiile si bobina .... Daca inversez fisele ( 2 cu 3) ce verific, in afara de fisele propriu-zise ?

Ma refeream la ce zicea @Sharky mai sus in legatura cu bobina 3 explicandu-i ca nu are decat 2 bobine in acelas corp si nu 4.si nu merge verificarea propusa de dansul bujie cu bujie,ci doar perechi.

Dar fisa,ca tot veni vorba ,ati verificat-o?

Ca interfata la FF 1,6 16v eu folosesc http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php/interfata-diagnoza-auto-elm327-bluetooth-p-8492 si cu https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi71-KjgOvWAhWIJ8AKHULrCqQQFgguMAA&url=https%3A%2F%2Fplay.google.com%2Fstore%2Fapps%2Fdetails%3Fid%3Dcom.pnn.obdcardoctor%26hl%3Dnl&usg=AOvVaw05eMCFIEegV5fHpZapea9s pe telefon cu android.Se vad toti parametrii motorului.

For scan nu am gasit pentru android,ci numai pentru Windows https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiqpreCgOvWAhUIOsAKHSXqDM4QFggrMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.forscan.org%2Fdownload.html&usg=AOvVaw0uaTpVqL5-b19zNkeT62AK ,dar nu am incercat.

Editat de Andrei Tabacaru
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări