Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Acu' 48 de ani


Postări Recomandate

Da ... cred ca in epoca erau obiecte mai " spalate " , nu stiu daca termenul era de lux . Se pastra in camera de la strada , unde se intra descult ( in ciorapi ) , pastrata " de buna " ... pentru musafiri , sau cand era ceva eveniment in familie , rar serbate ... lumea muncea tot timpul . Acolo era si lada de zestre a bunicii , acoperita cu ceva macate , era folosita ca si o canapea .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Dulceata de gutui , sau de capsuni ... , din borcan nou  , atunci desfacut ... , crescute intr - un colt pe pamantul cateodata putin ... Respect , bun - simt , sfiala , onoare ... , tacute dar aproape materiale ,  le  simteai prin jur , asezate temeinic  , dintotdeauna . Vara , in curte ( sau gradina daca era ) , la umbra ... , dupa spalatul pe fata si pe maini cu apa rece ...

Editat de gauss
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
  • 5 săptămâni mai târziu...
La 28.03.2019 la 8:27, gauss a spus:

Se vede si oleaca de Gordini ! Poza e totusi ciudata ... , parca apare si un " tavan " (cred) de Range Rover ... , parca n - ar fi tocmai timpul lui ...

Intreb doar:e vorba de Gordini alb?

Link spre comentariu

Faina masinuta;un cunoscut a avut una,era albastru inchis.Vroia sa o modificam pe 12V si ii punem alternator in loc de dinam(instalatia originala e pe 6V).Statea foarte bine cu tabla, iar instalatia electrica nu avea prevazuta nici o siguranta;nu am idee de ce a fost facuta asa,probabil fiind pe 6V au considerat ca nu e periculoasa.

Link spre comentariu

Motoarele astea au facut cariera in brandul Renault. Au migrat pana la daciile noastre cu mici modificari, e drept, dar in principiu, cam aceeasi marie, cu alta palarie. Nu-mi aduc aminte daca instalatia era pe 6V(adica eram convins ca era pe 12V) dar era sigur cu dinam si era foarte ineficienta pt faruri noaptea. Erau ca niste lumanari. Trebuia sa ai ochi de soim sa conduci cu asa faruri noaptea. Am avut 1100 si n-am rezistat mai mult de cateva luni cu tampenia aia de dinam. Dupa ce am modificat putin prinderea unui alternator ca sa-l pot monta in locul dinamului, s-a facut ziua pe sosea. Motoare-CV-transmisii fiabile, dar caroserii slabe...asta e concluzia mea dupa ce am birjarit 6 ani o dacie 1100. Sasiu identic cu Gordini, cu diferente la caroserie.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

În acea perioadă mulți producători de auto își scoteau pălăria în fața motoarelor franceze, la capitolul fiabilitate. 

Ce nu-mi place la Gordini sau D1100 e concepția suspensiei spate. Nu stiu ce fel de articulații au făcut acolo, dar planul roților spate era rareori perpendicular pe planul șoselei, de regulă roata făcea diverse unghiuri cu pământul funcție de încărcătură (se vede și în foto).

Am mai văzut așa ceva la vechile camioane Tatra. 

Nu stiu ce avantaj major avea acest tip de suspensie, încât să merite sacrificarea cauciucurilor (uzură rapidă pe margini).

Poate ne spune Doru cat de "supărător" (sau nu) a fost acest aspect, după 6 ani de folosire a masinii ...

 

 

Link spre comentariu
Acum 1 oră, WINNER 777 a spus:

Si acum sunt destule masini la care stau rotile intr-un mare fel...le mai schimbi intre ele,dupa aia pui alte gume noi si tot asa.

 

La mașinile cu două bascule și fuzetă cu doi pivoți (inferior și superior) roțile stau intotdeauna perpendiculare pe sol. Indiferent de gradul de comprimare al arcurilor (încărcătura).

Doar dacă bucșele basculelor și pivoții sunt uzațe (uzați) excesiv, roata stă intr-un mare fel, adică nu mai e perpendiculară pe sol :rade:

 

În cazul Gordini sau Dacia 1100 roata făcea in mod nativ diferite unghiuri cu solul, pentru că suspensia (probabil) avea o singură basculă și arcul era montat intr-un plan oarecum curbat. 

O variantă simplificată (și mai ieftina) care nu s-a impus pentru că își bătea joc de cauciucuri (bănuială personală).

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări