Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Technica sudurii


Postări Recomandate

păi nu vreau să exagerez că nici nu vreau să bag mulți bani în ele, acolo cît de cît.  Mă gîndeam la 4 S-uri în oglindă pe mijlocul fiecărei porți, și niște C-uri jos sub primu rînd de platbandă, ca să nu treacă cîte 16 pisici o dată prin poartă  :rade:

Link spre comentariu

Nu e o regula generala insa una oarecum mai rapida (in cea ce ma priveste) este urmatoarea:

-fixarea stilpilor de sustinere definitiv, exact cum e in "proiect".

-fixarea unei bare intregi in afturi intre si de stilpi reprezentind partea superioara a ramei portilor

-fixarea unei bare intregi in afturi intre si de stilpi reprezentind bara inferioara a ramei portilor

-se fixeaza barele verticale in afturi, barele dinspre balamale + centru, in total 4 buc

 

post-175768-0-32478100-1459096280_thumb.jpg

 

Nu cred ca mai trebuie spus, fiecare bara se pune la boloboc si la milimetru din aproape in aproape, cu pene cu sirme cu materiale ajutatoare....

Dupa ce exista convingerea ca totul este aliniat se pot pune si balamalele exact in stadiul acesta dupa care se pot taia toate afturile inclusiv barele de la jumatate pentru a putea fi date jos ramele sau se poate continua fixate astfel daca pozitia nu deranjaza.

Asta depinde mult de forma/modelul portilor insa daca este ceva simplist se poata inainta rapid astfel....

Editat de nickrvl
Link spre comentariu

Cam asa am inteles eu.... S-urile ti le pui tu iar C-urile pentru pisiti jos acolo, eu zic tot S sa pui dar mic cat sa, se incardreze S-ul in cei 15cm.

P.S stiu ca se vede urat contra aceea dar trebuie sa o pui altfel ti se va lasa poarta, oracat de usoara este.

post-214296-0-13072500-1459098376_thumb.jpg

Editat de kotezzyno
Link spre comentariu

Din experienta mea, de facut porti, usi metalice, etc. Toate le-am facut pe o platforma dreapta (de beton, preferabil), in pozitia "culcat" (materialele, nu eu  :rade: ), dupa ce am croit stalpii, ramele, le-am fixat la dimensiune, aftuit ramele, tras la diagonale egale, sudat cate un triunghi mic la colturi (pentru porti grele si fara tabla, tabla contribuie mult la pastrarea formei), dupa consolidarea formei  treceam la "umplerea" cu modele a portii.  Este o metoda mult mai usoara si rapida de executie, poti sa o faci chiar si singur, mai greu o sa fie la fixarea stalpilor pe pozitie. Daca faci portile din profil, da in prealabil materialul pe interior cu un grund diluat, te va scuti de multe batai de cap pe viitor. Balamalele sudeaza-le pe colt cu spatiu fata de material (pune distantier un carton mai gros, nu risti sa sudezi tabla distantier si pune vaselina din belsug in balamale si sudeaza-le invers una fata de alta, este un sistem antifurt eficient). Spor la treaba!

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

............ se vede urat contra aceea dar trebuie sa o pui altfel ti se va lasa poarta, oracat de usoara este.

Zilele astea m-am apucat de porți:

Posted Image

M-ai pus pe gînduri cu lăsatul porților.

Momentan le-am făcut cadrele, am pus balamalele și montat doar verticala din centru, cea care conține o chestie ornamentală la mijloc ce va fi încadrată de 4 S-uri. Pentru partea de jos renunț la alte C sau S-uri, voi pune între latura de jos și prima platbandă o plasă sudată cu ochiuri de 75/50/1,6mm.

După cum se vede în foto am pus niște mici colțare pentru întărirea unghiurilor de 90 folosind țeava de 15/15.

Luft între porți am de 13mm, pentru orice eventualitate.

Să se lase porțile oare?

Link spre comentariu

Cam subdimensionat cadrul.Eu sudez cadrul astfel incat diagonala ce pleaca din coltul de sus de langa stalp sa fie mai mica cu 10 mm fata de cealalta diagonala a portii. Astfel cand o pui pe pozitie, din cauza greutatii, se egalizeaza sau ramane mai mica cu 2-3 mm.Important este ca teava sa fie de 3 mm grosime, iar la imbinarile sudate sa samfrenati...sa ramana ceva sudura dupa polizare!

Link spre comentariu

Eu le-am facut cadrul din teava rectangulara 30x30mm, 2mm in carne, iar zabrelele 20x20 tot 2mm in carne, sudura de vapor... si nu s-au lasat nici un mm intr-un an jumate. Am in partea de jos un opritor si il am ca referinta, daca se lasa poarta, se vede diferenta. Fara contre, fara nimic. Stalpii i-am facut din beton armat aprox 25x25cm, 80cm in pamant si 2 m stalpul propiu-zis. Deschiderea intre stalpi 4,5m.

Fiecare poarta undeva la 80kg...daca mai puneam si ornamente a faceam de o suta de kile. :rade:

Pentru caini suieti, am mai sudat in partea de jos, bucati de sarma de 6mm (fara S-uri, fara C-uri, sarma indreptata frumos la ciocan si nicovala)...Inainte sa le pun, imi tot intra in curte un catelus mai subtirel...

Ce este de retinut la modelul asta de porti (cadru+ zabrele) e ca in urma deformarilor cauzate de sudura, cadrul poate sa se barcuiasca, asta din cauza ca zebrelele se sudeaza numai pe una din parti (partea aia se trage). Eu i-am facut cunostinta cu barosul ca se cam ondulase un pic cadru. Sudura am facut-o cu poarta culcata jos, pe beton si asa am reusit sa o indrept, altfel, cu ea pe pozitie cam greu de indreptat... Trebuie sa luati in considerare acest aspect (al deformarii cadrului). Probabil ca la sudura in puncte sa nu fie asa vizibila contractia materialului, dar eu dat cordon de sudura.... sa tina...

Spor la treaba!

 

Posted Image

Editat de marius75
Link spre comentariu

Exista balamale reglabile, cel mai ieftin am vazut la "Trutzi".De lasat .. se lasa orice poarta. Ori la montaj din cauza greutatii, iar dilatarea sau contractarea metalului le face sa lucreze diferit iarna si vara. Totul este sa fie stalpi solizi si lufturi bine dimensionate.

Link spre comentariu

Stîlpii sunt solizi, sunt cam 100-110 cm în beton și sunt și ei umpluți cu beton pînă sus de 4 săptămîni. Am lucrat la poziție doar cît am am pus balamalele și am făcut cadrele porților să fiu sigur că sunt bine aliniate. Acum zăbrelele  le pun cu poarta pusă jos pe podeaua de beton din garaj. La verticala aia din centru am sudat un pic ca ghiolbanu și s-a tras platbanda, am îndreptat la ciocan. Ieri am mai pus cîteva zobrele la o poartă dar mai cu cap, cîte un aft la fiecare, apoi vin din urmă și mai dau cîte un aft etc.

Da mă enervează ceva, poate primesc un sfat, doar e vorba de tehnica sudurii în acest topic.

Sudurile pieselor ce formează unghi de 180 grade sau mai mult le sudez foarte ușor, menționez că dau numai afturi, de exemplu profilele de 40/30 tăiate la 45 grade din care e făcut cadrul porților, s-a sudat foarte ușor în sensul că se depune frumos sudura pe ambele piese.

La sudurile pieselor ce formează unghi de 90 sau mai strîns e mai chin în sensul că la aftuire metalul se depune doar pe una din piese. Mă rog nu mereu, dar e clar mult mai chin decît la situația descrisă anterior. Și aici mă refer la sudura profilului de 15/15 pe pladband unde, la platbanda ce vine spre exteriorul curții, sudura o fac în interior între platband și fața laterală a zăbrelei. La platbanda din interior o să sudez pe platband și fața dinspre curte a zăbrelei, va fi sigur mult mai ușor.

Profilu de 15/15 e de 1,5mm carne și nu-mi permit decît afturi, plus că trebuie să evit strîmbarea platbandului. 

Mă rog, nu cred că există vreun secret, o să mă chinui un pic la acele suduri, cert e că reușesc să evit curbarea platbenzii, lucru de care îmi era teamă.

Link spre comentariu

Nu sunt vreun expert in sudura...insa in postarea #2 am pus un link catre un film destul de bun, zic eu. Acolo este prezentata si sudura la 45 de grade, destul de dificila de altfel. Stii cum e vorba aia...practica este mama invataturii...pana nu exersezi de unul singur, nu o sa reusesti o sudura in firea ei, doar din povesti pe net. Usurel, se da mana si ochiul si pe sudura la 45 de grade. Ideal ar fi ca sa faci ceva exercitiu pentru sudura la 45 de grade cu materiale ramase (rebuturi/capete), ca sa nu strici materialul bun. Pentru teorie, vezi filmul de care ti-am spus mai sus. Este in engleza, asta e soarta...

Din pacate ...(referitor la tehnica sudurii) in limba romana sunt cateva clipuri inutile, care ar trebui indepartate ca ocupa spatiul degeaba.

Editat de marius75
Link spre comentariu

Este mai dificil, dar cu putin exercitiu selecreva.Eu dau amperajul mai mare si tin electrodul mai mult spre materialul mai gros.Sudura face ca materialele sa se curbeze...lucrez portile pe niste capre cu 2-3-4 tevi de 40x40x3 de sustinere pe dedesubt.Unde este nevoie pun si bride astfel incat deformarea sa fie minima, altfel nu ezit sa pun poarta jos si sa o indrept!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări