spik Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 (editat) Salut,Daca imi permiteti am sa deschid acest topic in care sa ne "laudam" cu consumul de benzina/motorina al masinilor noastre.Si incep cu Fiesta mea, 2010-1,25-82 cp.Vara aceasta, in concediu, am realizat un consum de 6,4% pe parcursul a 1200 km pe traseul aproximativ:Bucuresti-Sibiu-Alba Iulia-Cluj Napoca-Sovata-Sighisoara-Brasov-Bucuresti. In proportie de 25% drum urban, in rest extraurban. Am respectat viteza legala la limita superioara, pe serpentine am mers cu 3-4000 ture, pe drumuri nationale am mers cu 99 km/ora, pe autostrada cu 120-139! Aer conditionat pornit pe aproximativ60% din traseu. Doua persoane cu bagajele aferente!Per total eu sunt multumit...ma refer la consum! Editat August 21, 2015 de bibanu47 sters discutie depre amenda radar Link spre comentariu
bibanu47 Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 Deja ti-am sters partea cu amenda radar care nu are nicio legatura cu titlul topic-ului. Atentie,mai este un topic in care cineva cere detalii despre ce masina sa-si cumpere si se discuta cu totul altceva daca si acesta vad ca se transforma in "bodega" in minutul 2 l-am si inchis dar pana atunci dezbatere placuta. Link spre comentariu
dan-a2 Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 Pe Ford Focus 1.6 benzina am 7,9 litri cosum mediu (conform calculatorului de bord ) >> mentionez ca fac ,, drumuri scurte '' maxim 20 km !! Link spre comentariu
bibanu47 Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 Ar fi cazul sa se mentioneze daca respectivul consum declarat include sau nu AC pentru ca pompa de servodirectie,alternatorul,compresorul AC si alte anexe sunt mari consumatoare de combustibil. Link spre comentariu
dan-a2 Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 La mine AC. mai putin , am probleme cu dantura , mai bine deschid geamul dreapta putin !! Link spre comentariu
Sharky Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 Vectra 92 C16nz (1.6 monopunct benzina), fara AC si cu servo. 6.5% Cluj-transalpina-Pitesti-Transfagarasan-Cluj. Pe serpentine mers incet, admirand peisajul, oprind pt cate o poza, maxim de lejereala. In rest mers in localitati adaptat la conditiile de drum, dar nu mai mult de 90 si inafara nu mai mult de 150, tot asa adaptat la conditiile de drum. Chiar daca viteza e mare mersul nu e fost sportiv, de la 60kmph in sus eram in a 5-a, viteza controlata din acceleratie si frana de motor pe cat posibil. Depasiri, evident: a 3-a si talpa pana la 130kmph. 6.5% Cluj-Deva-Timisoara-Arad-Oradea-Cluj. Mers tot in acelasi stil, dar pe autostrazi intre 130 si 160, practic cat duce masina. 8% acelasi stil dar 4 persoane in masina si 2 biciclete deasupra. 6% la mers extern mai cuminte: localitati 60-70, extern 100-110. In oras variaza f mult asa ca nu e relevant. Maximul a fost 15%, iarna, multe drumuri scurte ~2km cu motorul rece, lasat masina sa se incalzeasca zeci de minute, etc. In general imi iese 11%, la drumurile tipice care le fac eu, Consumuri speciale care in mod normal nu le obtin pt ca nu am rabdare sa merg incet, la consum. 5% - strabatut legal Serbia in zona de campie (60 localitati, 80 inafara (aia e limita lor!)) 5.4%, mers ceva mai repede, dar fara exagerari Cluj-Borsa(Maramures)-Cluj Consumul il masor prin metoda plin plin de cand am masina si pana azi, ~40kkm, media 8.2%. Media pe intern 11.5%, pondere 20% Media pe extern 6.4%, pondere 50% Media pe combinat 8.5%, pondere 30%. Combinat inseamna ca intre alimentari am facut macar un drum de oras si macar un drum de afara. Intern si extern e clar ce inseamna. Consumul a fost mai mare la inceput, apoi a mai scazut usor dupa ce am surubarit motorul: reglat avans, schimbat sonda lambda si modulul de aprindere. Diferenta nu e mare deoarece pe masura ce am inceput sa stapanesc mai bine masina, ma duc mai repede (raportat la timpul total al deplasarilor) dar si mai cu cap, dpdv al consumului. Iar reglajul corect al motorului permite acum rularea la turatii mai mici fara ezitari. Revin dupa ce procesez datele pt Focus 1.6TDCI 2008. Asta nefiind masina mea, nu e urmarita prea atent. Link spre comentariu
costi002 Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 Logan, modelul nou, motorina 1.5L cred. Record Timisoara - Deva - prin Fagaras - 3.2L/100. Singur in masina, AC pornit., mers batraneste. Bucuresti-Botosani- 3.6L/100 km - 60 in localitati, max 110 in afara, Singur in masina, AC pornit. Link spre comentariu
madcox Postat August 25, 2015 Partajează Postat August 25, 2015 Mondeo 1997 - combi, 1.6 benzina. Constanta-Bucuresti si retur - 10% pe gpl, AC pornit, doua persoane, viteza 110-130 km/h. Constanta-Bulgaria-Constanta - 12% pe gpl, AC pornit, 5 persoane, viteza max 100 - 110 km/h in exterior. Consumul pare mare insa din cei 90 de cai ce au parasit fabrica o buna parte dintre ei au mai murit, si totusi masina la gol are cca 1.300 kg. Link spre comentariu
ciupacabra Postat August 29, 2015 Partajează Postat August 29, 2015 7,5 % din "butelie in butelie" pe GPL (de 100ron pun 42 litri cu care merg 600-640km pana trece pe benzina) logan 1,4 cu GPL bucuresti-predeal-rucar-retur brasov,slanic moldova-bucuresti 2 persoane si mult bagaj 10% urban,zilnic 20 km,bucuresti am incercat si variante "de consum" in diverse drumuri,gen mers constant la drum lung,etc...dar sub 7% n-am reusit niciodata sa scot (ma refer la GPL) Link spre comentariu
Depanatoru Postat August 29, 2015 Partajează Postat August 29, 2015 Nici nu prea ai cum tinand cont ca pe GPL consumul e mai mare decat pe benzina , oricum e bine sa faci plinul cu 100 de lei Link spre comentariu
ciupacabra Postat August 29, 2015 Partajează Postat August 29, 2015 pai am trecut pe GPL acum 2 ani..(trebuia sa o fac mai demult,dar...)... dupa o analiza a rentabilitatii...si este..avand in vedere ca merg constant cca 15-16 mii annual... investtitia,2400 ron se recupereaza in 12-14mii de km... pe urma mergi pe castig... ps:ai benzinar ,mergi min 10 mii pe an , vrei sa ti masina mai mult de 2 ani ,merita investitia. (comparativ cu un diesel,ma refer la logan,nu e afacere,am la job numai diesel-uri si toate fac figuri incepand cu 120 mii km,figuri f costisitoare) Link spre comentariu
anddy Postat Septembrie 8, 2015 Partajează Postat Septembrie 8, 2015 Citroen Xantia an 1998 1.8 16V 110 cai frumosi, motor gurmand caruia ii plac turatiile. Mers traseu 960km cu o medie de 8,1%, barlad->brasov->campu lung->transfagarasan-brasov mers cam 50% din drum cu a 3-a si a 4-a si AC, schimbat si la 5000 rpm. Metoda de calcul folosita plin->plin. Greutate masina 1270 kg, rezervor plin 70 litri, 3 persoane in masina. La drum intins cu a 5-a pana in 110 km/h ia aproape 7%, de la 130 in sus se transforma. Cu AC pe temperaturi de peste 30 grade se simte cum trage mai greu cand ii fac plinul Link spre comentariu
spik Postat Septembrie 8, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 8, 2015 Salut,Daca imi permiteti am sa deschid acest topic in care sa ne "laudam" cu consumul de benzina/motorina al masinilor noastre.Si incep cu Fiesta mea, 2010-1,25-82 cp.Vara aceasta, in concediu, am realizat un consum de 6,4% pe parcursul a 1200 km pe traseul aproximativ:Bucuresti-Sibiu-Alba Iulia-Cluj Napoca-Sovata-Sighisoara-Brasov-Bucuresti. In proportie de 25% drum urban, in rest extraurban. Am respectat viteza legala la limita superioara, pe serpentine am mers cu 3-4000 ture, pe drumuri nationale am mers cu 99 km/ora, pe autostrada cu 120-139! Aer conditionat pornit pe aproximativ60% din traseu. Doua persoane cu bagajele aferente!Per total eu sunt multumit...ma refer la consum!Am omis sa spun ca masuratoarea a fost facuta prin metoda "plin pe plin".Astfel se indeparteaza suspiciunile privind "obiectivitatea" CB.Din pacate am uitat sa setez si CB, la inceputul calatoriei, pentru a face o comparatie. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum