Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masina de frezat - din masa de la BF20 si Cap Rapid FUS 22


Postări Recomandate

Multumesc,Am gasit ceva bun, teava diametru exterior 102mm si carne 12 mm, perfecta, pret 138lei/ml.Cuburi de 140x140x140 mm gata debitate costa 110 lei pret cu tva, voi lua 2 bucati de la ei.Pana acum sunt cei mai ieftini de pe piata. Inca o data multumesc colegului pentru informatie.Azi au program pana la ora 14 si nu mai ajung, dupa data de 6 se deschid si voi merge atunci.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Acest cap rapid de Fus 22 e diferit de capul "normal" ?Daca da, in ce consta diferenta?Nu stiu cum se realizeaza avansul vertical al axului, vad pe partea stg vedere frontala o rozeta gradata,are cumva si un locas la care se adauga o manivela detasabila?Blocajul pe verticala cum se realizeaza? Pun intrebarile pentru ca intentionez sa fac si eu o masina de frezat mai sanatoasa si nu cunosc detaliile legate de cap "rapid", dar deduc ca e un accesoriu cu care se inlocuieste capul "normal"....sa stiu spre care varianta ar trebui ca sa ma orientez.

Link spre comentariu

Acest cap rapid de Fus 22 e diferit de capul "normal" ?Daca da, in ce consta diferenta?Nu stiu cum se realizeaza avansul vertical al axului, vad pe partea stg vedere frontala o rozeta gradata,are cumva si un locas la care se adauga o manivela detasabila?Blocajul pe verticala cum se realizeaza? Pun intrebarile pentru ca intentionez sa fac si eu o masina de frezat mai sanatoasa si nu cunosc detaliile legate de cap "rapid", dar deduc ca e un accesoriu cu care se inlocuieste capul "normal"....sa stiu spre care varianta ar trebui ca sa ma orientez.

Capul rapid e preferabil pt construit o freza de la zero pt ca e antrenat de un motor propriu (nu e montat in poze), la cel normal trebuie facute modificari semnificative pentru a nu mai fi antrenat prin flansa de prindere. Avansul vertical e similar cu cel de la o bormasina cu coloana. In varianta originala, miscarea principala (in sensul de cursa) pe vericala e facuta de masa.
Link spre comentariu

Aha, m-am mai lamurit....sunt diferente de marime intre conul morse de la capul rapid fata de cel standard?Sau e acelasi alezaj conic....de care?Morse? Alta intrebare, vad in pozele lui andreigradu ca fulia de antrenare sta "libera" pe ax....lipseste vreo piesa cu rulment care o tine pe aceasi linie orizontala cu fulia motorului?Adica daca se ridica axul in sus, in situatia de fata se ridica si fulia odata cu axul.

Link spre comentariu

Poze noi cu capul FUS 22 http://www.99poze.ro/Cap_rapid_FUS_/

 

Acel cap e practic independent.

Poti face orice cu el.

Da, are prindere pe freza FUS22, dar nu stiu daca se prinde pe aceeasi flansa sau printr-un adaptor pentru ca nu am vazut inca acel cap montat pe freza.

Acolo pe spate ai o flansa, pe ea trebuie sa construiesti un ansamblu cu inele rotitor pentru ca are gradatii si se roteste.

In toate pozele lipseste motorul si placa reglabila pe care sta acesta. Motorul are si el o fulie identica montata pe el.

Problema e ca turatia rezultata e cam mare, trebuie construita o alta fulie pe ax si pe motor ca sa mai scada turatia si sa fie reglata viteza cu un invertor, ceea ce presupune un motor mai mare decat cel original.

 

Nu are con morse, are acele pensete speciale, dedicate lui si atat. Cand ai capul trebuie sa ai si pensetele.

Cea mai mare e de 12 mm. In ea iti poti face diverse dispozitive cu coada de 12 mm ca sa iti desfasori activitatea.

Greutatea e marisoara, cred ca vreo 20kg. Eventual poate iti faci o penseta oarba care in loc de gaura de 12 sa aiba direct strunjit ce ai tu nevoie, de exemplu un cutit zburator.

 

Diametrul din spate e marisor 200mm si o descrestere la 175mm pe o adancime de 5-7mm. in rest are aprox 120x130x200mmm fara zona flansei. Fata de o freza Einhell BT550 e un monstru.

Avansul e din cremaliera laterala, dar e un avans cam prost. Acel pinion are un diametru foarte mic si axul culisant / cremaliera are dantura mare. Practic acolo nu ai roata de avans fin. Dai din manivela ca la o bormasina. Blocajul il realizezi din piesa aia externa, e un ansamblu de inele conice care blocheaza axul fata de corp. Consider ca e necesar sa se ataseze un subler digital, unul din ala ieftin de 35lei si unul mecanic in paralel ca sa fii sigur. Cremaliera si pinionul au un joc oarecare, deci trebuie masurata distanta cu ceva extern. Desi unii ar zice ca avem vernierul ala rotund, e pe axul pinionului si datorita jocului nu garanteaza precizia masurarii.

 

Sincer, realizarea frezei cu capul asta presupune manopera destul de multa, dar in lipsa de bani sa se cumpere un BF20 si daca exista rabdare se poate realiza ceva bunicel.

 

Un alt aspect suspect e faptul ca are rulmenti cu bile, mai ales ca cel de jos e unul antijoc, iar sus e unul 6006. Deci clar nu sunt radiali-axiali. Probabil e doar pentru frezare, gaurire mai putin.

Toti mesterii intrebati au zis ca nu il folosea nimeni, sau rar de tot. Doar in aluminiu si doar la frezat pentru ca are turatii 2000-6000 aproximativ, in functie de fuliile cu care a venit din fabrica.

 

Pentru noi care dorim o freza inseamna ca trebuie sa schimbam acesti rulmenti cu unii cu role conice si sa reducem turatia de lucru. De asemenea trebuie avut grija la sistemul de reglare a jocului rulmentilor.

 

P.S. Nu prea e activitate pe forum pentru ca e iarna si lumea hiberneaza, asa ca timpul de reactie e mai mare.

Link spre comentariu

Multumesc pentru raspunsul detaliat.Dupa ce am vazut si restul de poze m-am edificat.Daca crezi ca rulmentul de jos nu ar face fata la frezare si ocazional la gaurire,atunci nu e prea bine.Practic rulmentul ala e toata povestea.Daca ala are vibratii sau nu face fata la frezare, pacat de efortul construirii masinii...Schimbarea cu doi rulmenti conici...e posibila?Ar trebui gasit ceva care sa fie identic ca si diametru exterior+diam interior +inaltime si sa mai si incapa o piulita de reglare.Mie mi se pare nefezabila ideea, dar asta o zic fara sa am in fata capul de frezare....Daca trebuie marit alezajul sau scazut diametrul axului e deja SF. Problema cu avansul fin nu e asa de grava, rezolvarea ai dat-o tu si mi se pare de bun simt, usor practicabila.Ulterior se poate construi un avans fin pe baza unui surub care impinge axul (cel care relizeaza miscarea pe axa Z).Iar problema cu turatia ridicata se rezolva dintrun convertizor de frecventa si doua fulii potrivite ca demultiplicare, sau chiar egale...din moment ce convertizorul isi face treaba.Rezolvarea cu un ax intermediar e complicata si nu prea ieftina.Un converizor SH se poate achizitiona la preturi de pana in 100 E, trebuie doar urmarit la mica publicitate. Urmaresc si eu sa fac o constructie similara, dar imi da de gandit acel rulment.Ar mai fi interesat de stiut si ce bataie radiala are o freza prinsa in acele pensete.... LE: cate pensete ai si de ce dimensiune?Am retinut ca cea mai mare are alezajul de 12 mm...

Link spre comentariu

Asa cum este functioneaza corect cu acei rulmenti. Eu imi fac griji in cazul gauririi cu el, mai ales la otel.Acel rulment e fara joc si e destul de robust. Pentru frezare aluminiu si alama merge sigur. Fiind un accesoriu pentru masina de frezat, a fost calculat corect in concordanta cu scopul sau. Pentru operatii in otel era folosit capul masinii cu antrenare din freza.De aceea am spus ca e necesara aceasta modificare.Am vazut ca si frezele mici de la Einhell B550 au rulmenti cu role conice.Eu deja am in gand sa-i inlocuiesc si vei vedea la mine cum fac modificarea.Exista rulmenti exact pe cote fara sa fie necesare modificari majore, poate doar o ajustare a lungimii bucsei dintre rulmenti, o sa ma documentez la fata locului / cu piesele in mana si o sa va spun ce concluzie iese.In timp ce scriu deja ma gandesc ca ceva piese o sa dispara de acolo sau o sa fie facute din plastic.

Link spre comentariu

Nu prea renteaza sa faci o freza cu capul de frezare rapida FUS 22,tocmai datorita acelor pensete care nu sant compatibile cu nici un alt sistem.Cum s-a mai spus prind doar pana la diametrul de 12mm. Eu am facut din el o masina de gaurit care functioneaza foarte bine de peste 20 de ani.I-am facut o adaptare dupa penseta respectiva la con Mk2,cu un mic joc imposibil de evitat.Pentru gauri mai mici si precise folosesc penseta de 10 mm in care prind o mandrina cu coada SDS scurtata.Si este foarte ok.Nu i-am schimbat rulmentii niciodata ,doar i-am uns cu vaselina buna dupa o curatare temeinica.Nici nu cred ca o sa fie nevoie ca sa-i schimb vreodata,si am dat cu ea mii de gauri in toate tipurile de materiale.Pentru o viteza mai mica de lucru a fost intradevar nevoie de un raport de tansmisie al curelelor mult mai mare cam 1/4 plus un motor de 700w CC cu turatie variabila.

post-68078-139829745029_thumb.jpg

Link spre comentariu

Am facut verificari:Rulmentul mare: 3206 sau 5206 cu cotele 62x30x23,8 mm este un rulment cu 2 randuri de bile care accepta sarcini radiale si axiale conform fisei tehnice. Singura problema e cand vom incepe sa frezam otel, caci produce vibratii puternice. Rulmentul celalalt 6006 cote 55x30x13. Exista solutii cu tulmenti cu role conice:Rulmentul mare poate sa fie:1. - 30.206 - grosime 17,25 mm2. - 32.206 - grosime 21,25 mm3. - 33.206 - grosime 25,00 mmRulmentul mic:32.006 - grosime 17,00 mmIn functie de calculele rezultare si de ceea ce se va gasi vom vedea. Ideea e ca o rola suporta mult mai bine vibratiile fata de o bila si mai are si avantajul ca se poate regla. Pana la urma la strung am asemenea rulmenti cu role conice si se comporta bine. E foarte bine ca exista cineva care a facut un pas cu multi ani in urma, poate ne arata si poze cu bormasina. Acel adaptor este ceea ce ziceam eu, doar ca fara con morse, ca se introduc abateri suplimentare. Sa fie direct scula finala, orice are fiecare in minte.Ma gandesc si la zgomot. Se pare ca rolele nu se aud asa de tare ca bilele, probabil pentru ca bilele mai au si joc, pe cand rolele sut usor presate din reglaj.

Link spre comentariu

Am comis-o si eu :nas: ....am cumparat cu 450 lei+taxe de expeditie un cap rapid de fus 22+pensete( nu e un set complet din pacate, exista si dubluri), ii lipseste mecanismul de blocare si vernierul cilindric.Asta e, nu e ca la magazin.Mai rau imi pare de mecanismul de blocare, va trebui sa fac unul si nu e tare usor, mai ales ca nu am piesele originale sa le pot masura.post-38270-139829747953_thumb.jpg

post-38270-139829747966_thumb.jpg

post-38270-139829747978_thumb.jpg

post-38270-13982974799_thumb.jpg

Link spre comentariu

Blocatorul ala e format din 2 inele conice. Unul e cel care e strunjit pe corp, ala verde din cap unde vine blocatorul.celalalt e identic, asezat invers si are o spintecatura.Clema din 2 bucati vine si strange cele 2 inele conice, inelele se apropie unul de altul si astfel inelul mobil se blocheaza pe ax.Se poate realiza, dar depinde de posibilitatile tale tehnice si de preturile din zona ta la prelucrari mecanice.Pensetele sunt ok, mai ales ca pretul pleaca de la 5-10 lei in targ si ajunge la 20-25 lei pe net, deci daca incepi sa vinzi setul dublu vei avea bani pentru clema, fulie si capacul arcului.Dupa cum vad capul tau are mai multe neajunsuri decat al meu. Apoi nu vad fulia si nici capacul ala mare verde care tine motorul, probabil nu il ai. Acel capac nu e necesar, dar fulia e mai nasol ca lipseste. Cand o vei realiza sa o faci cu cota rotunda si sa faci o pana in fulie care sa se blocheze intr-unul din canalele axului. Daca estimezi sa mergi la turatii mari faci 2 pene simetrice. Cel mai simplu e sa gasesti un atelier care are un cap rapid si sa iti faca ei acel blocator dupa model.Ca o intrebare retorica : Ce or face oamenii cu partile astea, ca nu le pot folosi la altceva.Din ce am vazul pe net, cel mai simplu e sa fac un sistem cu ax intermediar. Astfel scade turatia pana la 50-100 rpm si am si cuplu. Asta se va face prin folosirea unei placi de otel de 8-10 mm in locul acelui adaptor verde. Motorul se va monta cu fulia in sus si astfel cu o singura placa se realizeaza totul. Ca la bormasina de banc, motoarele sunt cu fulia in sus. La freze fulia e in jos ( ma refer la astea mici de banc despre care discutam noi ).P.S. De curiozitate ce greutate a avut si cat au fost taxele, cu ce curier?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări