Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

cauciucuri iarna


suat

Postări Recomandate

Vizitator viobio

da...perfect de acord sa ma amendeze daca fac tamponare sau accident si nu am avut cauciucuri de iarna in perioada in care se facea simtita nevoia lor indiferent daca sunt sau nu vinovat... dar cat timp stiu sa-mi port singur de grija nu trebuie sa-mi poarte nimeni altcineva!

Corect ! Eu in iarna trecuta aveam mereu in masina o lopata de zapada (plastic) si una normala, metalica. Le-am folosit cei drept, dar mai mult pentru masinile altora.Oricine poate avea in masina o lopata si eventual i, intr-un sac de plastic, niste nisip (poate vrea pisica :da ).Am fost pana in Craciunul trecul de doua ori pe un drum plin de zapada (cu dacia unui unchi care avea cauciucuri de vara, dar bune) si a mers masina perfect (aveam lanturi noi in portbagaj, dar nu a fost cazul sa le pun).Cu putin indemanare scoti orice masina mica din zapada (presupunand ca nu esti pe un drum blocat in mijlocul campiei, tocmai cand e furtuna de zapada). Frana de mana mi s-a parut sfanta in cazurile cand trebuia sa intorc in scurt :ras: OFF TOPIC : Tot iarna trecuta eram cu dacia mea, alergam prin oras (Ploiestiul colcaia de zapada), si la un moment dat am vazut eu ca pleaca mai greu de pe loc...dar o lua cu putin ambreiaj patinat...Trebuia sa ma duc la o statie de GPL unde trebuia sa intorc pentru a ajunge la pompa, curba era mult pre greu de luat, asa ca am intrat in curtea unei institutii sa intorc in spatiu mai larg, cand vad ca vin niste portari la mine strigand ca am roata dreapta-spate blocata :ras: . Mi se stricase rulmentul si roata era perfect intepenita. Daca ar fi fost vara, probabil ca ori tarsaia , ori isi dadea drumul prinzand aderenta pe asfaltul curat. Am mai mers cativa kilometri buni cu ea asa :da
"Cu putin indemanare scoti orice masina mica din zapada (presupunand ca nu esti pe un drum blocat in mijlocul campiei, tocmai cand e furtuna de zapada). Frana de mana mi s-a parut sfanta in cazurile cand trebuia sa intorc in scurt :ras: "Calinla prima zapada de 5..10cm te rog sa treci pe la mine sa dai o tura cu un BMW ,ii pun eu pe spate cauciucuri de vara ,te asigur ca nu pleci cu ea de pe locdaca este gheata sub zapada nu prea o poti controla,cu toate sistemele ei sofisticatedaca pui cauciucuri de iarna poti conduce aceasta masina sau oricare alta cu transmisie pe spate
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 153
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

daca ai masina cu transmisie pe spate nu poti pleca cu ea de pe loc sau urca in rampa

Multe maşini cu tracţiune spate ai mai condus, dacă poţi susţine aşa ceva! :limb: Tracţiunile spate urcă mai bine în rampă, fiindcă încărcarea pe puntea spate creşte. Numai Skodele vechi, cele fabricate acum 40 de ani, care aveau şi motorul în spate, erau instabile când urcau pe zăpadă. Am avut 6 maşini cu tracţiune spate şi nu a fost niciodată nevoie de lanţuri, chiar dacă puntea-spate mai avea din când în când tendinţa să devieze dreapta-stânga.Inclusiv la Daciile vechi, dacă nu te mai descurcai să urci cu faţa pe drumuri necurăţate de zăpadă, o întorceai cu spatele şi urcai.

la prima zapada de 5..10cm te rog sa treci pe la mine sa dai o tura cu un BMW ,ii pun eu pe spate cauciucuri de vara ,te asigur ca nu pleci cu ea de pe locdaca este gheata sub zapada nu prea o poti controla,cu toate sistemele ei sofisticatedaca pui cauciucuri de iarna poti conduce aceasta masina sau oricare alta cu transmisie pe spate

Pe gheaţă-gheaţă se comportă rău orice maşină, dar tu ai o problemă cu tracţiunile spate. Nu ştii să le conduci, de aceea insişti că sunt proaste. Dacă pleci cu a II-a de pe loc şi ridici ambreiajul încet, se comportă excelent, chiar cu cauciucuri de vară pe zăpadă.O altă problemă este că iarna cauciucurile au nevoie de timp să se încălzească. Dacă mergi doar 4-5 km., până la serviciu, n-au timp să se încălzească şi sunt rigide, parcă ar fi de plastic. Şi presiunea contează. Dacă le umfli reci la 2,2 atm., după ce se încălzesc ajung şi la 3 atm., iar maşina devine foarte greu de controlat. Pe zăpadă ar trebui umflate doar la 1,5 - 1,8 şi te descurci şi cu cauciucuri de vară.
Link spre comentariu
Vizitator viobio
daca ai masina cu transmisie pe spate nu poti pleca cu ea de pe loc sau urca in rampa

Multe maşini cu tracţiune spate ai mai condus, dacă poţi susţine aşa ceva! :limb:

 

Tracţiunile spate urcă mai bine în rampă, fiindcă încărcarea pe puntea spate creşte. Numai Skodele vechi, cele fabricate acum 40 de ani, care aveau şi motorul în spate, erau instabile când urcau pe zăpadă. Am avut 6 maşini cu tracţiune spate şi nu a fost niciodată nevoie de lanţuri, chiar dacă puntea-spate mai avea din când în când tendinţa să devieze dreapta-stânga.

 

Inclusiv la Daciile vechi, dacă nu te mai descurcai să urci cu faţa pe drumuri necurăţate de zăpadă, o întorceai cu spatele şi urcai.

 

la prima zapada de 5..10cm te rog sa treci pe la mine sa dai o tura cu un BMW ,ii pun eu pe spate cauciucuri de vara ,te asigur ca nu pleci cu ea de pe loc

daca este gheata sub zapada nu prea o poti controla,cu toate sistemele ei sofisticate

daca pui cauciucuri de iarna poti conduce aceasta masina sau oricare alta cu transmisie pe spate

Pe gheaţă-gheaţă se comportă rău orice maşină, dar tu ai o problemă cu tracţiunile spate. Nu ştii să le conduci, de aceea insişti că sunt proaste.

 

cred ca tu vorbesti din auzite

am cam 700000km condusi ,si nu prea accept ce spui tu

sunt posesorul citorva masini ,inclusiv doua preparate ,stiu ce vorbesc

in tinerete am participat la curse ilegale,liniute,drift,etc,prin anii 93..99,probabil ca in acea perioada conduceai tot Dacia 1300

pot pune pariu cu tine ,tu pui masina ta si pun si eu o masina la pariu,tu nu poti face NICIODATA ce pot face eu cu o masina

poate stii ce pot face aceste masini

BMW M5 /1994/tuning 600cp

BMW 520i/1993/tuning 200cp

BMW318coupe

BMW 330xi in curind

 

toate sunt ale mele

eu nu am zis ca masinile cu transmisie spate sunt proaste,sunt mai greu de condus iarna,daca nu ai cauciucuri de iarna esti cam prostul strazii

 

masina de zi cu zi am un Pejos :ras: 407

 

nu incerca sa te dai destept ca nu poti,cu mine

Link spre comentariu

Dacă ai 6 maşini, asta nu înseamnă că ştii să conduci.Se vede şi din ce scrii, chestiile cu care te lauzi tu sunt din categoria desperado.N-am făcut niciodată liniuţe sau drift şi nici n-am intenţia, dar am fost în multe nopţi de iarnă singura maşină care a trecut munţii pe zăpadă, în Tihuţa sau la Borsec.Ca să te lauzi cu ce te lauzi tu, chiar trebuie să fii prostul străzii.Astea sunt chestii de cocalar care se sparge în figuri:

pot pune pariu cu tine ,tu pui masina ta si pun si eu o masina la pariu,tu nu poti face NICIODATA ce pot face eu cu o masina

Link spre comentariu
Vizitator viobio

Dacă ai 6 maşini, asta nu înseamnă că ştii să conduci.Se vede şi din ce scrii, chestiile cu care te lauzi tu sunt din categoria desperado.N-am făcut niciodată liniuţe sau drift şi nici n-am intenţia, dar am fost în multe nopţi de iarnă singura maşină care a trecut munţii pe zăpadă, în Tihuţa sau la Borsec.Ca să te lauzi cu ce te lauzi tu, chiar trebuie să fii prostul străzii.Astea sunt chestii de cocalar care se sparge în figuri:

pot pune pariu cu tine ,tu pui masina ta si pun si eu o masina la pariu,tu nu poti face NICIODATA ce pot face eu cu o masina

sa nu sarim calul !eu am avut un limbaj decentnu ma simt jignit de tine,daca ai frustrari nu este vina mealiniute sau drift nu poti face pentru ca nu stii cum cind aveam 22..27 de ani aveam alta minte ,acum am altacitiva colegi forumisti au mers de multe ori cu mine la volan,nu sunt cocalar,nervos sau vitezomansunt cit se poate de calm si de ingaduitor cu partenerii de traficparticiparile la raliu i ti spun ceva? am fost si pe acolodaca eream un sofer prost tu crezi ca ma accepta cineva acolo sau ma sponsoriza cinevaincearca sa nu mai jignesti ,chiar daca este bodega trebuie sa pastram decenta ,am citit tot topicul ,ai raspunsuri si cite o palma dupa ceafa pentru toata lumeaeu nu vreau o palma dupa ceafa ,de la tineai un limbaj nervos gen WC Tudor si ESTI UNICUL SOFER BUN DIN TRAFIC ,atunci cind nu mai circula nimeniscuza ne ca existam!!!
Link spre comentariu
Vizitator viobio

Cum am zis,s-a facut taraboi ca unii smecheri din tara asta sa profite,totusi or sa profite si mai rau caci s-a abrogat legea,de la anul viitor este oficial obligatoriu sa avem cauciucuri de iarna pe masina.

nu cred ca o sa profite jmecheriitoate firmele care impota cauciucuri au importat si anvelope de iarnaacum este o afacere buna sa aduci SH eu am cumparat patru cauciucuri pentru doua dube(am pus numai pe puntea spate) ,cu 120lei/buc,cauciucurile sunt aduse din Germania si sunt in perfecta stare,sunt recuperate dupa masini loviteeu cam de 8 ani circul iarna cu cauciucuri de iarnacu masini de marfa care au transmisia pe spate este greu de mers,de acea folosesc de mult timp cauciucuri de iarna,daca pleaca in cursa un sofer cu un Sprinter,nu mai stau cu gindul ca derapeaza sau nu poate urca un deal dar in primul rind ma dindesc la siguranta soferuluieu cred ca tine de civilizatie si de siguranta noastra,cu ABS ,ESP si anvelope de iarna esti mult mai in siguranta iarnaam multe cunostinte care folosesc de ani de zile cauciucuri de iarna,
Link spre comentariu
Vizitator viobio

De ce va agitati toti ?

Este posibil ca zarva sa fie facuta special ca unii care au firme ce comercializeaza caciuciucuri de iarna sa aibe vanzariu record,apoi dupa ce se imbogatesc vine vestea ca nu e obligatoriu sa ai cauciucuri.

 

Totusi chiar daca devine ori nu obligatoriu deja s-au inregistrat vanzari record la cauciucuri de iarna,este ceva putred la mijloc !

Multumiri celor care au votat Basescu ! :bataie

sunt prea multi importatori de cauciucuri ,nu prea au cum sa faca monopol doar citeva firme

de cistigat vor avea si cei care aduc SH

Link spre comentariu

Nici măcar asta nu e adevărat. Numai în Finlanda şi Suedia sunt obligatorii pe durata a 3, respectiv 4 luni de iarnă. Dar acolo iarna e iarnă.În Franţa, Germania, Elveţia, Austria etc. nu ai voie să circuli cu anvelope de vară pe drumuri acoperite de gheaţă şi zăpadă, însă nu se raportează nimeni la calendar. Dacă nu e gheaţă sau zăpadă pe drum, poţi merge cu cauciucuri de vară şi în ianuarie.

Gresit!In Austria si Elvetia sunt OBLIGATORII incepand cu 1 noiembrie si pana la 15 aprilie. Mai sunt si alte tari care au reglementari similare.http://www.etyres.co.uk/winter-tyres-law
Link spre comentariu
Vizitator viobio

Nici măcar asta nu e adevărat. Numai în Finlanda şi Suedia sunt obligatorii pe durata a 3, respectiv 4 luni de iarnă. Dar acolo iarna e iarnă.În Franţa, Germania, Elveţia, Austria etc. nu ai voie să circuli cu anvelope de vară pe drumuri acoperite de gheaţă şi zăpadă, însă nu se raportează nimeni la calendar. Dacă nu e gheaţă sau zăpadă pe drum, poţi merge cu cauciucuri de vară şi în ianuarie.

Gresit!In Austria si Elvetia sunt OBLIGATORII incepand cu 1 noiembrie si pana la 15 aprilie. Mai sunt si alte tari care au reglementari similare.http://www.etyres.co.uk/winter-tyres-law
domnule cum i ti permiti sa l contrazici pe ATOTSTIUTOR nu are cum sa stie asta ,nu a trecut de granitele judetului Iasi
Link spre comentariu

In Austria si Elvetia sunt OBLIGATORII incepand cu 1 noiembrie si pana la 15 aprilie. Mai sunt si alte tari care au reglementari similare.

 

http://www.etyres.co.uk/winter-tyres-law

Există două posibilităţi: ori nu ştii să citeşti, ori nu înţelegi ce citeşti (analfabetism funcţional).

Chiar vrei textul de lege original, în germană?

 

Din link-ul furnizat de tine:

 

Austria: The law states that passenger cars with a permissible maximum weight of up to 3.5 tonnes may be operated only between 1 November and 15 April in winter conditions such as snow, slush or ice if winter tyres have been installed on all wheels.

 

Deci: dacă pe drum nu există "winter conditions" (gheaţă, zăpadă sau un amestec de cele două - slush) nu ai obligaţia să ai "winter tyres", nici măcar în intervalul calendaristic menţionat. Chiar dacă există "winter conditions", dar eşti în afara intervalului calendaristic menţionat, nu ai obligaţia să ai "winter tyres".

 

Mai departe:

 

As an alternative to winter tyres, snow chains may be used on at least two driving wheels, however, these may only be used in case the road is covered by a complete or scarcely broken snow cover or sheet of ice.

 

Deci: dacă ai lanţuri, nu mai ai obligaţia de a avea "winter tyres", dar ai voie să foloseşti lanţurile doar pe drum complet acoperit de gheaţă şi zăpadă, ca să nu strici asfaltul.

 

Când ai să circuli şi tu prin tunelurile din Austria cu autovehicule de însoţire, să vii să ne povesteşti cu ce cauciucuri o faci. Până atunci, taci şi ascultă-i pe cei mai bătrâni.

 

Partea cu lanţurile e la fel şi în Elveţia (nu mai ai obligaţia de a avea cauciucuri de iarnă) iar partea cu "winter conditions" e la fel şi în Germania (poţi circula cu cauciucuri de vară, dacă nu e zăpadă în ianuarie). Numai Lituania mai are prevăzute în lege obligaţii stricte, ca în Suedia şi Finlanda.

 

domnule cum i ti permiti sa l contrazici pe ATOTSTIUTOR

nu are cum sa stie asta ,nu a trecut de granitele judetului Iasi

Cu tine, problema e mult mai simplă, "valahule":

Prostul nu e prost destul, până nu e şi fudul.

Am să trec "Karawanken" sau "Kärnten" la locaţie, special pentru tine.

Link spre comentariu

pai daca se aplica si la noi exceptia cu lanturile eu sunt multumit...dar in cazul meu avem 3 masini in familie.. toate pleaca dimineata si toate se intorc seara...tot traseul e urban (artere principale + centru) si are maxim 20km dus intors. cand e surprinsa primaria de zapada abia iti faci curaj sa iesi cu 4x4... in rest poti sa mergi linistit. cel putin de cand sunt eu in Arad (8 ani) tot timpul s-au mobilizat eficient la deszapezire. va dati seama sa cumpar in pragul sarbatorilor 12 caucicuri de iarna cand niciodata iarna nu a fost o problema pt mine... si toate masinile au tractiune fata.. focus, mito, golf... cu gume noi bunicele as sari peste 2500 ron pe cand 3 perechi de lanturi ma costa 250-300 ron... iar la 2 din 3 am deja lanturi...

Link spre comentariu

In Ploiesti anul trecut a fost teroare in permanenta cu zapada !!! Pe strada mea trece autobuzul 5 destul de frecvent, deci se mai taseaza zapada si se poate merge, oricat ar ninge. Pe toate strazile mai putin circulate era zapada de 20-30cm....si asa cam in 80% sau mai mult din Ploiesti. In acelasi timp, in satul Buda (Buda-Craciunesti) din Buzau, care are drum nasol de pamant pana in el si dupa el, era asfaltul NEGRU. Nu-mi venea sa cred. Tot respectul pentru primarul de acolo.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări