Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Radioreceptor Gloria, versiuni


Postări Recomandate

N-a vazut nimeni acel suport. Tehnotonul cel putin, nu l-a avut in productie. Nu stiu Electronica. Cert e ca nu l-am vazut fizic la nimeni. Eu am incropit un cadru din cornier din PVC, pe fundul caruia am montat o placa cu filet M4 in care am reglat un surub in asa fel incat sa-mi actioneze acel comutator, la introducerea completa a aparatului.Blocarea in suport o faceam cu suruburile manerului, la care renuntam cat era pe masina. Mufa nu am fixat-o, o introduceam manual, inainte de a culisa aparatul in suport. A fost montat pe o Dacie 1100, insa nu a stat prea multa vreme, deoarece era mult mai mare decat un radio dedicat auto, si cam incurca, plus ca performantele pe masina nu erau deosebite, ca sa-l poti tine in locul unui Predeal sau Lira. Da, stiu, avea in plus UUS. In zilele noastre e de neconceput lipsa acestei game pe un radioreceptor, insa atunci nu prea aveai ce asculta pe aceasta gama, deci principalul avantaj era redus la zero. Emisia in UUS era destul de slaba, si nu era exclus sa pierzi semnalul in timpul mersului in anumite zone. Se foloseau cu pondere gamele de UM si UL. Asa ca si eu as fi curios (macar) sa vad un suport auto de Gloria...desi mi-am cam luat gandul.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Pai in cazul asta cred ca voi folosi radioul asa cum este mai ales ca acel comutator are automentinere (doar versiunea din 1974) si manerul este util pentru a-l distanta de policioara in asa fel incat sa nu obtureze total difuzorul ,pozitia fireasca fiind cu difuzorul in jos. Nu ma intereseaza prea mult performantele , cu acea masina am facut doar 150 de Km in ultimii doi ani fiind doar de colectie.

 

Inca trebuie sa mai gasesc butoanele care trebuie si sa mai cosmetizez un pic carcasa . In rest e destul de complet, antena e in stare perfecta , comutatoarele functioneaza perfect ,ma bucur ca l-am gasit asa cum este fiind destul de rar . Din pacate inscriptiile s-au dus de pe partea frontala insa asta este.

 

PMCsDvF.jpg

JudXcFZ.jpg

 

Nimeream cam greu cu o singura mana libera dar cred ca se intelege .

 

Link spre comentariu

Probabil au uitat să-i scoată partea metalica ce asigura automentinerea. Oricare din cele doua comutatoare se poate transforma în celalalt cu minim de efort.

Eu ii făcusem acel suport pt ca aveam doar un aparat și îl foloseam mai mult în casa decât în mașină. Se monta foarte usor/repede. Acum nu are rost sa te stresezi cu sanie. Îl montezi pe mașină și asta e.

Nici butonul ala rosu de la CAF nu e din filmul asta.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Hmm,si mie mi s-a parut cam tiganesc acel buton insa persoana de la care l-am luat este foarte serioasa si nu o cred in stare de tiganeli . Chiar l-am studiat , pare totusi original(nu bag mana in foc) , am incercat un pic sa il scot insa e bine fixat si nu am mai insistat , Mai am un exemplar cu butoane albe iar butonul CAF este negru probabil ca unele exemplare erau ,,cosmetizate'' asa din fabrica . Oricum il las asa mai putin butoanele de la potentiometre si acord . Ale lui originale is ,,varza'' la miezul acela din plastic care le fixeaza pe ax, sper sa gasesc cu timpul un set cat de cat in stare buna , am rabdare. La comutator, nu stiu ce sa cred. Partea care ii asigura mentinerea stiam ca e chiar pe tija in sensul ca la cel fara mentinere este doar un canal drept prin care culiseaza capatul scoabei iar la cel cu mentinere e ceva mai complex, niste adancituri diferite prin care se plimba acea scoaba impinsa de lamela elastica.

Link spre comentariu

Butoanele de potentiometre, daca numai  miezul este distrus se pot reconditiona. Am refacut butoane de Selena in aceeasi stare. Daca vor ajunge la mine, le pot reface. E pacat sa se piarda, pt ca butoanele cu ornamente metalice se gasesc mai greu decat restul modelelor folosite ulterior.

Butonul ala rosu sigur nu e de acolo, indiferent cat de bine este fixat pe tija. Asta nu e un indiciu ca e din fabrica acolo. Se poate fixa cu orice fel de adeziv sau chiar un interior de buton nou, sub cota, poate intra fortat pe tija, astfel incat cand se vrea scos, sa puna probleme. Culoare diferita la butoanele claviaturii a aparut cand a fost scoasa functia CAF si a fost montat acolo intrerupatorul de retea, anulat de pe potentiometru. Se intampla de la Gloria 4 in sus, si butoanele colorate erau din plastic, nu din aluminiu.O sa caut sa vad ce aparate romanesti din acea perioada au mai avut parte de asemenea butoane, pt ca ai nostri cam asa faceau, nu foloseau un model de buton doar la un singur model de aparat.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Parca la neptun 2 si jupiter mai sunt astfel de butoane, o sa ma uit prin,, lada de zestre'' cand am timp  . O sa-l schimb pe asta rosu ca deja ma enerveaza insa o sa-l pastrez bine undeva pt ca nu se stie cand va fi chiar util , nu e din plastic ci din aluminiu eloxat . Intr-adevar dupa culoare ar fi mai logic sa fie pt ,,pornit-oprit ''. Butoanele de potentiometre si acord , voi incerca sa le refac cu polimer topit . Am mai multe distruse si pot risca macar unul ca sa vad ce iese.

Link spre comentariu

Și Gloria mea are două butoane care patinează pe ax, le-am pus pe potențiometrele corectorului de ton iar cel (încă) bun la reglaj volum.

Cele trei butoane din stânga sunt originale, cu ornamente metalice. Sistemul de prindere pe ax  e dificil de necondiționat. Practic, in interiorul butonului e un cilindru tăiat în două pe înălțime și acele două "semicarcase" altfel formate se înfig pe axul potențiometrului. Are si câteva spire de arc care țin strânse cele 2 semicarcase. Când se uzează pe interior, e cam greu să inlocuiești materia lipsă.

O să încerc "o țigănie" cu poxipol, voi depune un strat subțire din acesta pe interiorul celor două semicarcase, cu ajutorul unei scobitori cilindrice. Să vedem ce iese ...

 

Butonul de acord era varză, l-am înlocuit cu altul mult mai mare in diametru, care provine de la un radiocasetofon străin de prin anii '90. Dar se potrivește perfect (ferm) pe axul condensatorului variabil. 

Deși am sacrificat originalitatea, butonul "mare" permite un acord mai fin (mai facil) pe stațiile de unde scurte și arată bine dpdv estetic.

......................................

Văd că a trecut un deceniu de când am deschis acest topic :rade:, iar Gloria1 e încă... in glorie, o folosesc (cel putin) săptămânal. 

De câțiva ani a devenit receptor de trafic. 

Mai precis i-am montat o mufă finuță pe spate, de unde culeg semnal de 455 kHz de la ieșirea ultimului transformator FI.

Semnalul se aplică unei unități separate ce conține oscilator local, buffer, demodulator SSB filtre și amplificator audio.

Ascult fără probleme traficul YO in 7 MHz și DX-uri în 14.

Stiu că aceste "procedee" nu sunt tocmai agreeate de colecționari, dar am preferat să transform bătrâna Glorie într-un aparat util mie, fiind un amator de recepții pe US. 

 

 

 

Link spre comentariu

Butonul din plastic (daca nu aveti chef de proiectat matrita pentru printare 3D) se poate face si din diverse rasini epoxy, acum se gasesc mai usor.

Ii faceti o matrita din silicon unuia bun si apoi se poate umple matrita cu rasina si tot asa.

Inelul din metal se poate face dintr-o tabla taiata sub forma de saiba sau chiar dintr-o saiba mai moale si 3-4 matrite metalice (progresive) tip con/cilindru.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări