Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

vranceanu

Membru activ
  • Content Count

    489
  • Joined

  • Last visited

About vranceanu

  • Rank
    Membru
  • Birthday 03/01/1966

Recent Profile Visitors

800 profile views
  1. Pai asteptam sa il initiati Dumneavoastra daca sunteti iubitor al acestui aparat dstul de rar . Eu nu detin decat un exemplar care a fost destinat exportului si scrie pe el ; CORA si dedesubt ,,6 TRANSISTOREN'' , in rest e acelasi pe care il stiam.
  2. In ,,cartea albastra'' vol 1 gasiti si Radioreceptorul S631TN2-ZEFIR la paginile ; 155,156,157. Cartea este tiparita in 1973 si era firesc sa contina si schema acestui aparat legendar.
  3. Posibil sa fi fost un radio rusesc . Ei au avut sumedenie de portabile in diferite forme ,dimensiuni, designuri,etc , marea majoritate cu husa de piele si gentuta pentru casca . Polonezii nu cred ca au avut asa ceva iar de cehi nu stiu nimic , desi sunt colectionar si am sute de aparate portabile mai mici sau mai mari , inca nu am vazut vre-un exemplar cehesc . Nu zic ca nu or fi deloc insa ...Am acea carte (carti)de care pomeniti insa cehesti am gasit cateva stationare doar, Tesla 420A,405U,410U. Daca va cade la indemana vre-un exemplar portabil , va rog sa il postati .
  4. Probabil ca lucrurile au stat invers . Nici vorba ca ai nostri au clonat aparate de radio poloneze sau cehesti ci au construit sub licenta Matsushita inca din 1963si HITACHI putin mai tarziu , ( a se citi cu atentie tot topicul) . Poate se face confuzie cu un radio Bulgaresc foarte asemanator ca aspect dar mult inferior calitativ . Am unul in colectie dar nu stiu cum se numeste.
  5. Potentiometrele de volum mai ales cele cu intrerupator la care erai obligat de fiecare data cand il porneai sau opreai sa le treci prin toata cursa spre minim pana se actiona si intrerupatorul, au fost punctele cele mai vulnerabile la mai toate aparatele Romanesti si straine. Uneori se puteau repara , alteori nu depinde ce se defecta la ele . Pana la urma si depanatorii trebuiau sa aiba activitate si sa manance o paine.
  6. Cred ca banuiesc cine este , a activat si aici pe forum iar acum are mare grup si blog.In cazul asta e vorba de o boala psihica si multa infatuare. Nu accepta nimic , nici o idee sau sfat , el le stie pe toate de la rama din pamant pana la satelitii de pe cer . Mai e si pomanagiu , mare colectionar haotic de orice e de pomana , din pacate sunt multi care intr-adevar il pupa in dos.Persoana de care pomeneam in postarea anterioara este unul din pupatori , mare depanator , pomanagiu , etc . Este o vorba veche; ,,cine se aseamana , se aduna'' .
  7. Si eu am un papagal pe o pagina FB care sustine ca are chiar doua exemplare fabricate in 1972. L-am provocat sa puna poze ca sa dovedeasca insa s-a facut ca ploua . De fapt el are de toate , e mare depanator ,dar cred ca nu stie nici sa-si schimbe bateriile la telecomanda. E plin FB de idioti infatuati.
  8. Da, chiar ma batuse un gand la un moment dat sa fac si acest pas mai ales ca de multa vreme imi facea cu ochiul un GLORIA cu sigla patrata ,,T" ,primul model fabricat la tehnoton insa mi-a cazut o ocazie in sensul ca cineva mi-a dat un NEPTUN 1 in stare excelenta dar cu finalii arsi pentru faptul ca i-am reparat ,,Pacificul'' adica tot doi finali AC180si 181, un AD155 , un PL12 V1Z si o punte 1PM. . Sincer si la Neptun jinduisem , era un radio excelent , un fel de Gloria dar fara sursa interna insa pe care sursa , avand posibilitati am construit-o exact cum trebuie si am montat-o in interior
  9. Nu am stiut exact pretul , doar am banuit. Oricum la acele vremuri GLORIA era un radio de lux , cam nu prea de nasul oricui. Eu unul nu mi-am permis nici dupa ce am scapat la salariu in 82 .
  10. Da, preturile au scazut de-a lungul timpului in acelasi timp au crescut salariile , deci gradul de accesibilitate s-a marit. In 77 deja existau NEPTUN, JUPITER, MONDIAL, chiar Gloria avea trei ani de la aparitie si costa undeva pe la 1300 Lei . Era si firesc ca un radio mic portabil , destul de perimat deja desi era mai bun decat proaspat aparutul ,,Pescarus'', sa coste 450 Lei , cam ceva mai mult de jumatate de Neptun care costa parca 900 Lei si era mult mai performant. Sa nu mai pomenesc de MAMAIA si ALBATROS care erau de multa vreme si ei competitori seriosi .Incepusa sa isi permita cat ma
  11. Cu acestea fiind spuse , cred ca pentru moment s-a finalizat subiectul acestui topic. Pentru incheiere voi posta un frumos desen in creion realizat de Domnul Bogdan Calciu care este electronist la TVR si un pasionat grafician , va rog sa-i cautati si vizionati blogul. Am colaborat mult cu Dumnealui si mi-a facut cadou la un moment dat acest superb desen . Semnatura D'lui : Desenul propriuzis : Sper ca v-a placut acest topic , va multumesc pentru vizionare. Asteptam cu drag comentarii ,copletari eventual, intrebari ,etc din pa
  12. Intentionat am lasat la urma acest model fiind un radio cu destinatie speciala . Se pare ca a fost pre-construit la uzinele ,,Electronica'' si finalizat la Institutul Politehnic Bucuresti , de unde si sigla ,,IPB''.Aparatul este de fapt un S 631 Tn2 ZEFIR care a fost modificat in vederea receptionarii intr-o gama de unde ultra lungi nefolosita in alt scop si probabil se utiliza doar in spatii restranse precum sali de conferinte unde se necesita traducere si transmitere simultana in mai multe limbi. Am inteles ca a fost solutia cea mai practica pentru acest lucru , acest aparat pretandu-se uso
  13. Am banuiala ca Pliantul de S631TN , l-am cumparat chiar de la fratele lui. Daca e asa , probabil ca toata colectia regretatului kripton a fost dispersata , vanduta in toate directiile.
  14. In 1972 deja intrase in productie noua intreprindere ,,Tehnoton'' IASI . Drept urmare si raspunzandu-se unor directive de mai ,,sus'' , productia de radioreceptoare a intreprinderii ,,Electronica'' , a fost transferata la ,,Tehnoton'' initial impreuna cu toate componentele care mai erau pe stoc , inclusiv carcase, PCB-uri, etc. Si S631TN2 a avut aceiasi soarta . In 1975 conform datei de pe un condensator inca se mai fabricau ZEFIR , din alte surse am inteles ca si in 1976. S-au operat modificari majore in AAF ,s-a renuntat complet la rupul de reactie C25-R13 , R12 de 10 Kohmi este conectata in
  15. Da, inteleg . Eu in acele vremuri lucram la vagoane ,IMMR Pascani si am trait pe viu aberatiile multor cretini pe care nu aveai puterea sa-i contrazici. Intr-adevar orice modificare chiar daca nu era deloc ce trebuie , era raportata mai ,,sus'' cu mare tam-tam si felicitari gramada pentru idiot. Vremuri ciudate este drept. Acuma e mai bine ca nu se mai produce nimic.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines