Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

vranceanu

Membru activ
  • Content Count

    367
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

153 Excellent

About vranceanu

  • Rank
    Membru
  • Birthday 03/01/1966

Profile Information

  • Locatie
    PASCANI

Contact Methods

  • Yahoo
    vranceanu.cristi@yahoo.com

Recent Profile Visitors

490 profile views
  1. Sa facem putina lumina. Absolut toate versiunile si subversiunile (3 versiuni fiecare cu mai multe subversiuni ), se alimentau la 6 V . Inserierea a doua baterii 3 R 12 totaliza 9V iar rezistenta interna era destul de mica pentru a elimina posibilitatea limitarii tensiunii . Deci pana se consumau un pic , condensatorii electrolitici erau supravoltati si de multe ori distrusi intrucat tensiunea lor de lucru era de exact 6V . Etajele finale aveau si ele de suferit prin supraincalzire .Folosirea unei singure baterii 3R12 nu asigura o alimentare corecta iar performantele atat radio cat si audio erau diminuate considerabil . Datorita faptului ca suportul bateriilor avea conector identic cu al bateriilor 6F22 de 9V creea de fapt confuzia ca acest aparat ar functiona si la 9 V . Folosirea unei asemenea baterii insa nu prea afecta aparatul din motiv ca avea rezistenta interna mare iar tensiunea se autolimita in jurul a tensiunii cumva acceptabile de 7 v (lucru testat de mine) insa o asemenea baterie era supta aproape instant . Unii posesori mai foloseau alimentatoare facute artizanal ,dupa ureche majoritatea din cate am vazut eu fiind cu tensiuni destul de mari si cu filtrari ciobanesti , cel putin filtrarea de retea lipsind total intotdeauna . Privitor la versiunea TN2 ZEFIR , acestea nu au avut chiar din prima piese Romanesti 100% ( eu detin unul cu potentiometru si condensatori electrolitici Japonezi) iar primul model nici nu a avut undeva pe carcasa vre-o inscriptie ,,ZEFIR'' ci doar pe scala era mentionat ,,7Transistoare'' La acesta ma refer : Ambalare termica eu nu am obtinut la nici unul din cate am chiar daca la doua din ele a trebuit sa schimb finalii audio , atata timp cat le-am alimentat la 6V . Chiar daca pana la urma s-au implementat componente 100% Romanesti , toate exemplarele pe care le am , se aud foarte clar si bine chiar impresionant de bine ,performantele fiind cumva egale la toate versiunile Romanesti impreuna cu stramosul NATIONAL T15L din care detin un exemplar . La acesta ma refer : Ultima subversiune s-a fabricat pana in 1976 la Tehnoton , am un exemplar care functioneaza excelent , schema acestuia fiind usor modificata in zona de reactie negativa AAF fara a fi afectata in vre-un fel calitatea auditiei . Acesta este codul PCB al subversiunii Tehnoton : Daca mai doriti amanunte despre alte subversiuni , ma puteti intreba . Detin aproape toate modelele , inclusiv versiunea TN2 IPB si TN2 GOLDSTAR destinat exportului .De fapt daca rasfoiti topicul mai in urma veti gasi episoade interesante despre mai multe subversiuni pe care le detin. In poza apar 19 insa actualmente sunt 21 de bucati .
  2. Cu mentionarea ca schita ata scala este valabila doar pentru primele versiuni cu scala crescatoare de la stanga la dreapta. La versiunile ulterioare cu scala inversata (nu am inteles niciodata de ce au inversat-o) ata se monteaza altfel si se renunta la un scripete in asa fel ca pe tambur sa fie in X si implicit actionarea acestuia devine inversa. . In rest schema electronica e la fel pana la versiunea de Tehnoton unde se renunta la reactia negativa din AAF.
  3. Ai aici in schema conexiunile. Alte discutii folositoare poate gasesti aici :
  4. Am , ministrung, minifreza , etc. De obicei pe cat posibil incerc profesional , de fapt nici nu prea ai cum prin metode ciobanesti sa faci bici si sa pocneasca. Problema ar fi, cum facem o afacere cu cateva butoane donatoare de 4mm ? Macar 8 buc , de fapt ar fi bune 12 ca sa imi iau de o grija .Din ce am eu prin cutii , nu prea este ce trebuie . Vom vedea cum ne compensam .
  5. M'da , arta si precizie cum se mai spune. Voi incerca ,acuma sa vad daca am donatoare compatibile. Multumim pt pont !
  6. Mai are un banut metallic chiar in cap .Este imprimat cu cercuri concentrice. Confectionarea artizanala a unui asemenea buton nu s-ar justifica. Voi gasi butoane originale in stare buna sau reparabila.
  7. Pai spor in continuare . E bun sa-ti faci un injector de semnal macar . Nu e mare lucru dar e mult mai mult decat nimic.
  8. Exact. Cum naiba sa-l faci la imprimanta ?!? Doar din plastic am de Gloria 4 destule insa difera total si nu au ce cauta pe modelele 1si2 . Tocmai am o promisiune de cateva butoane si alte ramasite de la colegul Marian Joita .
  9. Si ies cu tot cu arculet si cerculetul metalic ?
  10. Parca la neptun 2 si jupiter mai sunt astfel de butoane, o sa ma uit prin,, lada de zestre'' cand am timp . O sa-l schimb pe asta rosu ca deja ma enerveaza insa o sa-l pastrez bine undeva pt ca nu se stie cand va fi chiar util , nu e din plastic ci din aluminiu eloxat . Intr-adevar dupa culoare ar fi mai logic sa fie pt ,,pornit-oprit ''. Butoanele de potentiometre si acord , voi incerca sa le refac cu polimer topit . Am mai multe distruse si pot risca macar unul ca sa vad ce iese.
  11. Hmm,si mie mi s-a parut cam tiganesc acel buton insa persoana de la care l-am luat este foarte serioasa si nu o cred in stare de tiganeli . Chiar l-am studiat , pare totusi original(nu bag mana in foc) , am incercat un pic sa il scot insa e bine fixat si nu am mai insistat , Mai am un exemplar cu butoane albe iar butonul CAF este negru probabil ca unele exemplare erau ,,cosmetizate'' asa din fabrica . Oricum il las asa mai putin butoanele de la potentiometre si acord . Ale lui originale is ,,varza'' la miezul acela din plastic care le fixeaza pe ax, sper sa gasesc cu timpul un set cat de cat in stare buna , am rabdare. La comutator, nu stiu ce sa cred. Partea care ii asigura mentinerea stiam ca e chiar pe tija in sensul ca la cel fara mentinere este doar un canal drept prin care culiseaza capatul scoabei iar la cel cu mentinere e ceva mai complex, niste adancituri diferite prin care se plimba acea scoaba impinsa de lamela elastica.
  12. Pai in cazul asta cred ca voi folosi radioul asa cum este mai ales ca acel comutator are automentinere (doar versiunea din 1974) si manerul este util pentru a-l distanta de policioara in asa fel incat sa nu obtureze total difuzorul ,pozitia fireasca fiind cu difuzorul in jos. Nu ma intereseaza prea mult performantele , cu acea masina am facut doar 150 de Km in ultimii doi ani fiind doar de colectie. Inca trebuie sa mai gasesc butoanele care trebuie si sa mai cosmetizez un pic carcasa . In rest e destul de complet, antena e in stare perfecta , comutatoarele functioneaza perfect ,ma bucur ca l-am gasit asa cum este fiind destul de rar . Din pacate inscriptiile s-au dus de pe partea frontala insa asta este. Nimeream cam greu cu o singura mana libera dar cred ca se intelege .
  13. Avand cateva nopti mai ,,linistite'' la serviciu , am citit acest topic de la cap la coada in ideea ca am cateva exemplare care asteapta pogorarea sfantului duh in vederea finalizarii restaurarii majoritatii lor si aici am gasit chestii foarte interesante si utile despre ele. Cum spuneam cateva sunt aproape finalizate si in speta 2x Gloria 3 , 2x Gloria 4 , 1x Gloria S , 2x Gloria 1 plus inca vre-o cateva pe post de donatoare si inca unul pe care scrie doar Gloria si are sigla patrata Tehnoton pe masca fata (Gloria 2 am banuit eu) . Am citit undeva mai in urma ca la Gloria 1 , comutatorul de langa mufa auto este fara automentinere , mentinerea facandu-se in momentul in care se introduce radioul intr-o sanie /support speciala dedicate acestui lucru adica conectarii radioului la un autoturism . Mentionez ca detin doua exemplare Gloria 1 , unul din 1974 (dupa data condensatorilor)si unul din 1975 . La cel din 1974 acel commutator este cu automentinere si pot demonstra acest lucru printr-un filmulet daca e cazul . Cel din 1975 nu are automentinere si difera un pic tipo-dimensional cu anteriorul . Totodata la acest din urma exemplar condensatorii de 100mfd/16V (cei trei impreunati) sunt Matsushita . Probabil cand le voi considera finalizate voi face un topic de prezentare a fiecaruia in parte pentru ca am mai observant ca sunt destul de diferite chiar daca teoretic ar fi acelasi model . In alta ordine de idei as fi foarte,foarte interesat de o sanie/support auto pentru Gloria deoarece am si un autoturism Dacia 1300 pe care as dori sa-l dotez cu asa ceva . Macar o poza daca as avea cu suportul respectiv.
  14. Da, cred ca totusi asta ar fi o schema plauzibila daca spuneti ca are termistor fizic in AAF . Asa o are pe Radiomuseum din doua bucati. Haideti ca va tin pumnii ! schematic (3).pdf schematic (4).pdf
  15. Daca ar fi sa ne luam dupa schemele lor (NATIONAL) , preamplificatorul ar trebui sa fie 2SB 171-173 iar finalii 2SB 175-176 . Al doilea tranzistor in preamplificator nu are ce cauta . Cred ca acolo trebuie vazut cum o fi fost conectata candva o dioda pe rol de termocompensare (MA23) . In locul finalilor ar merge EFT 323 iar ca preamplificator , EFT 353 . Puteti incerca sa va ghidati dupa o schema de NATIONAL T 15-L sau S631T (nu Tn ca ala e cu termistor in termocompensare de regula ) . Curios ca schema aparatului Dvs nu exista nici pe ,,radioMuseum''.
×
×
  • Create New...