Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Construire abricht


Postări Recomandate

Am un ax de abricht si vreau sa ii fac si masa deci sa-l construiesc de la 0, rog pe cei mai experimentati in acest domeniu al tamplariei, in constructia de astfel de masini, sa imi dea orice sfat despre constructie,pozele sunt foarte importante poate pot lua cateva idei din poze, nu vreau sa construiesc unul foarte complex,multumesc.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 47
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Trebuie sa ai circa 2mm distanta intre varful cutitelor si masa din spate,care cutite cand le reglezi trebuie sa fie exact la nivelul mesei din spate in punctul de maxim.Mesele sa fie musai coplanare,sau in plane paralele,nu stiu cum sa explic mai bine.Cureaua sa fie cat mai scurta posibil altfel vibratiile ei se transmit abrichtului.Tot de asta trebuie intarit tot scheletul cu contre si proptele,pe cat se poate de mult.Musai sa ai rulmenti oscilanti,macar la partea cu cureaua.Acuma,daca te tine,poti "fura" sistemul de reglare al mesei din fata de la Mathias Wandel,e mai profi.Daca nu,merge si pe 4 suruburi sudate de masa si te joci din piulite.

Link spre comentariu

Eu din abricht mi-am dat lucrarea de diploma :rade: ... Deci , erborele cu lame e cel mai usor lucru , mai ales ca tu ai si lagarele cu sistemul de prindere. partea smechera e ca cele doua mese (masa din fata si masa din spate) trebuie sa fie reglabile ambele. Multi spun ca cea din spate nu trebuie , dar pe parcurs lucrand vei vedea de ce ai nevoie ca si cea din spate sa fie reglabila. trebuie sa faci un sistem care sa ridice fiecare masa uniform , adica sa nu se ridice de un colt mai su si in alta parte mai jos.. deci , trebuie un batiu mare ,pe care vei fixa central arborele cu lame , si cele doua mese , si motorul.. In functie de motor si sursa de curent folosita , adica daca ai curent trifazat si motorul de asemenea e mult mai bine ca vei avea putere , iar daca ai doar retea monofazata e mai nasol.. de ce? pentru ca ai nevoie de o putere destul de mare ,ca sa poti mentine o turatie cat mai mare in sarcina. de aceea si pentru un cuplu cat mai bun as recomanda o fulie dubla sau chiar tripla. reglajul mesei din fata si cel din spate trebuie facut in asa fel incat daca pui o piesa grea pe masa sa nu cedeze si sa se lase.. cursa de reglaj poate fi destul de mare , dar as merge pe o simpla parghie care la o miscare de 30 de grade sa ridice masa cu maxim 5 mm .. cine doreste mai mult , deja trece la sculptarea lemnului , nu la rindeluire :rade: , de regula abrichtul rindeluieste intre 0,2 -7 mm la o trecere , dar de regula 2mm ajung si se fac mai multe treceri. sistemul de ridicare si coborare al meselor se face exact ca la mecanismele de ridicare a capului laser dupa incarcarea CD-ului. adica seface pe 4 canale de ghidare oblice , "comandate" de levierul mai sus amintit ...

Link spre comentariu

O mica erata: curea lunga nu scurta,scuze.Eu nu am avut niciodata nevoie de reglaj la masa din spate,important e paralelismul meselor.Un reglaj rapid al adancimii e de dorit,mai ales cand ai o scandura cu valuri de gater(wallygater?).Dupa mine sistemul de triunghiuri suprapuse e za best,aici e o idee cam cum arata

.Desigur,aia e fonta turnata,dar se poate improviza.
Link spre comentariu

Acuma,daca te tine,poti "fura" sistemul de reglare al mesei din fata de la Mathias Wandel,e mai profi.Daca nu,merge si pe 4 suruburi sudate de masa si te joci din piulite.

Obligatoriu trebuie acel sistem de reglare a primei mese(masa reglabila) pentru ca masa trebuie sa se miste tangential cu diametrul descris de cutite(la o distanta de 2mm) , altfel masa in punctul cel mai de sus va fi departe de cutite si e ff periculos ,si in punctul de minim va intra in cutite. Deci trebuie acel sistem de excentrice sau plan inclinat la aproximativ 30 grade cu coada de randunica care este mai complicat de executat, dar cu excentrice e destul de simplu, doar bucsi si axe.
Link spre comentariu

Acuma,daca te tine,poti "fura" sistemul de reglare al mesei din fata de la Mathias Wandel,e mai profi.Daca nu,merge si pe 4 suruburi sudate de masa si te joci din piulite.

Obligatoriu trebuie acel sistem de reglare a primei mese(masa reglabila) pentru ca masa trebuie sa se miste tangential cu diametrul descris de cutite(la o distanta de 2mm) , altfel masa in punctul cel mai de sus va fi departe de cutite si e ff periculos ,si in punctul de minim va intra in cutite. Deci trebuie acel sistem de excentrice sau plan inclinat la aproximativ 30 grade cu coada de randunica care este mai complicat de executat, dar cu excentrice e destul de simplu, doar bucsi si axe.
Eu ma refeream la o reglare doar pe verticala din suruburi,unde masa din fata sa fie raza axului + 2mm in punctul de maxim.Iar punctul de minim sa fie prestabilit la 2mm de cutite.Nu stiu cat de periculoasa e treaba,exact sistemul asta il are unchiul meu la abricht si lucreaza de prin '95 pe el.Oricum e anevoios de reglat asa,de aia e de preferat un levier ceva,care sa ridice masa fin si,cum ati spus,tangential la cutite. Referitor la rulmentii oscilanti,astia sunt recomandati pentru ca nu te mai chinui sa aliniezi lagare,bailagare,frecus si tot tacamul.Nu stiu de ce ar trebui sa porti aparat auditiv daca pui oscilanti,cand ei sunt construiti tocmai pentru a reduce vibratiile,bataile etc. Doar daca rulmentii sunt necorespunzatori,adica de forta in loc de viteza.Nu mai spun ca la rulmentii obisnuiti oricat de aliniati ar fi,la partea de curea tot se va incalzi.Ceea ce duce la uzura de curea.
Link spre comentariu

am ax cu 3 lame si variatie de turatie cata vreau eu intre 3000 si 18000 de ture cred ca stii ce inseamna sa inmultesti turatia motorului cu diametrul fuliei .iar puterea daca vrei putere pt circular pe el de despicat grinzi si altele groase ai nevoie de fulie cat mai mica pe axul motorului si mare pe axul de la abricht. iar pt 3-4 lame nu ai nevoie de turatie asa mare cam vreo 9000 il tin eu .daca dau mai mult incepe si vajaie parca e avion cu reactie :da

Link spre comentariu

uuii..chiar avion la turatiile alea.Poti s-o lasi mai moale si,vorba unuia pe net,bagi gaz mai des in masina,adica ascuti cutitele.Parca prea riscant pentru gustul meu,18000 rpm e turboreactor.Si iti trebuie si motor zdravan ca scade cuplul,papa ala curent de se invarte contoaru la aceeasi turatie ca si motoru :sparge:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări