Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


Postări Recomandate

Distributie Ford Focus 1.6i 16VChiar daca pompa de apa la acest motor,nu este antrenata de cureaua de distributie,va recomand sa o schimbati odata cu distributia.Pompa nu poate rezista pe perioada de viata a doua curele de distributie si la inlocuirea ei sunteti obligati sa demontati din nou distributia,deoarece aproape jumatate din corpul ei se afla sub curea.Ideea ar fi ca decat sa platiti doua manopere mai bine se cumpara pompa de apa de la inceput si se rezolva problema.Pentru aceasta operatie se demonteaza urmatoarele subansambluri:-bobina de inductie cu fise cu tot,-capacul de la tacheti,-vasul de expansiune,-vasul de lichid hidraulic se poate trage doar intr-o parte,-se monteaza cricul hidraulic sub motor,-se demonteaza bratul de sustinere,montat pe motor,-se demonteaza bratul cu tamponul elastic de pe caroserie,-curea accesorii,-rola fixa accesorii,-alternatorul se demonteaza din suruburile de sus si se lasa doar in cel de jos care formeaza balamaua,-capacul de distributie superior,-fulie pompa de apa,-fulie vilbrochen,-capac distributie inferior-pinioane axe cu came,pentru a se spala de depunerea de la vechea curea,-rola intinzatoare,-curea distributie,-pompa de apa,-set bujii,care se inlocuiesc cu altele noi,Pentru punere la punct se caleaza axele cu came pe partea din spate,iar vilbrochenul are pe partea stanga a blocului un surub care demonteaza si se pune pistonul 1(din fata),in puncul mort superior(PMS).Ambele curele,atat cea de distributie cat si cea de la accesorii se monteaza in asa fel incat inscrisurile de pe ele sa poata fi citite din fata motorului deoarece au sens de rulare si am gasit multe curele montate gresit.rTNpqVBgVw4

post-44314-139829779068_thumb.jpg

post-44314-139829779075_thumb.jpg

post-44314-139829779083_thumb.jpg

post-44314-139829779089_thumb.jpg

post-44314-139829779096_thumb.jpg

Link spre comentariu

Cutie viteze Renaul Trafic 2.5 D

 

Acest model de cutie de viteze este montata pe mai multe tipuri de auto cum ar fi Renaul,Peugeot si Citroen si dupa pererea mea personala,cred ca este una din cele mai problematice cutii de viteze deoarece se defecteaza foarte des viteza a 5 a din cauza sistemului de ungere.

In cele ce urmeaza va voi prezenta sumar,piesele ce intra in alcatuirea acestei cutii.

post-44314-139829779105_thumb.jpg

post-44314-139829779111_thumb.jpg

post-44314-139829779119_thumb.jpg

post-44314-139829779125_thumb.jpg

post-44314-139829779134_thumb.jpg

Link spre comentariu

Motor Ford tip N9C,2000cm3,DOHC,echipat pe Ford Sierra

 

Prezentarea distributiei

 

As vrea sa mentionez ca OHC reprezinta motoarele cu o singura axa cu came iar DOHC motoarele cu doua axe cu came.

Distributia acestui motor este o distributie in ulei care foloseste transmisia pe lant si fac aceasta precizare deoarece exista si motoare tot de Ford si cu distributie in ulei dar pe baza numai de pinioane care se angreneaza direct intre ele.

In pozele de mai jos voi expune semnele de punere la punct a distributie dar si o privire de ansamblu a motorului echipat cu toate anexele cat si a chiulasei si a vilbrochenului.

Priviti cu atentie atat pozele cat si semnificatia fiecareia scrisa la baza lor.

post-44314-139829779632_thumb.jpg

post-44314-139829779637_thumb.jpg

post-44314-139829779642_thumb.jpg

post-44314-139829779693_thumb.jpg

post-44314-139829779702_thumb.jpg

Link spre comentariu

Ford Focus 1.8 TDCI,inlocuire kit ambreiaj

 

 

Masina prezentata este un Ford Focus 1.8 TDCI,la care sau inlocuit volanta,senzor volanta,rola accesorii si cureaua de la accesorii si va fac o scurta prezentare a motorului cat si a operatiei in sine.

 

Se practica 2 metode pentru demontarea cutiei de viteze:

 

1.se demonteaza numai cutia,motorul fiind suspendat in diferite moduri,

2.se demonteaza motorul cu cutie cu tot si se lucreaza la banc.

 

Prin cele descrise de mine in cele ceea ce urmeaza,tin sa precizez ca nu vreau sa jignesc pe nimeni si este o parere proprie,pentru care imi asum raspunderea.

 

La punctul numarul 1,colegii mei de breazla demonteaza numai cutia de viteze,sprijinind motorul cu tot felul de improvizatii si de cele mai multe ori acestea duc la ruperea racordurilor de la radiator,ruperea jojei,deteriorarea instalatiei electrice,etc.

 

La punctul numarul 2,procedeu care il folosesc si eu,se demonteaza cutia impreuna cu motorul si se lucreaza la banc iar in acest mod se face si o revizie generala la toate racordurile si subansamblurile lui,evitand eventualele probleme de racorduri imbatranite fizic,care in scurt timp pot duce la deteriorarea lui.

 

Pentru efectuarea acestei operatii de inlocuire a ambreiajului se fac in ordine urmatoarele operatii:

 

-se demonteaza scutul si colierele de la burdufele planetarelor la partea dinspre cutie,

-se demonteaza rotile si apoi suruburile care fixeaza amortizoarele in fuzete si se extrag planetarele,

-se goleste instalatia de racire si de desfac racordure,inclusiv vasul de expansiune,

-se demonteaza conductele de ulei de pe caseta de servodirectie,ele fiind fixate cu un singur surub de M6 si se goleste instalatia,

-se demonteaza compresorul AC si se leaga de traversa de la radiator pentru a nu goli freonul din instalatie ca sa implic proprietarul la alte cheltuieli,

-electromotorul,

-baterie cu suport cu tot,

-vas lichid pedala de ambreiaj,

-tabloul electric se da intr-o parte,

-cele 4 piulite care sustin evacuarea de langa turbo,

-in final se da motorul jos folosind o macara.

 

 

In momentul in care am tras cutia de viteze de pe motor,sa nu exagerez dar cred ca era in interior pe putin 0,5 kg de pilitura de la volanta rupta si acelasi lucru si in electromotor.Am curatat absolut totul cu presiune de aer si apoi am remontat totul la loc.

Ceva probleme au fost la demontare deoarece toate suruburile si piulitele erau ruginite,masina este din 2002 si nu a fost demontata niciodata.

Am mai avut neplacuta surpriza sa constat ca a umblat un mecanic din Bucuresti la placutele de frana care era foarte uzate si le-a schimbat dar nu a binevoit sa mai brideze furtunul de la frana pe amortizor ca sa nu frece de roata.

 

La vizionarea pozelor va rog sa fiti atenti la mesajul care le insoteste:

post-44314-139829779822_thumb.jpg

post-44314-139829779829_thumb.jpg

post-44314-139829779836_thumb.jpg

post-44314-139829779843_thumb.jpg

post-44314-139829779849_thumb.jpg

post-44314-139829779856_thumb.jpg

post-44314-139829779862_thumb.jpg

post-44314-139829779869_thumb.jpg

post-44314-139829779875_thumb.jpg

post-44314-139829779882_thumb.jpg

Link spre comentariu

Tot respectul pentru ceea ce faceti si multumim ca impartasiti aceste lucrari si cu altii.Am si eu un opel astra G,anul 1999,si nu imi merge compresorul pt aer conditionat.Cand am fost cu ea la un atelier sa imi bag freon,nu stiam ca compresorul nu imi merge,ca sa imi faca compresorul si sa imi bage freon dupa,mi-a cerut (160€) si normal ca nu am lasat masina la atelier.Freonul avand pretul de 35€.Am vazut cum meseriasu ,cu un cablu a facut o legatura si compresorul pornise...As vrea sa stiu ...sa fie oare vreun fir dus,sa nu faca contact plusul sau negativul de la compresor?Nu am cunostiinte in acest domeniu de mecanica..Va multumesc

Link spre comentariu

Buna seara,Daca nu exista freon in instalatie compresorul nu porneste pentru ca are sonda si vede iar meseriasul tocmai aia a facut,i-a dat tensiune cu un fir ca sa verifice daca cumpleaza electromagnetul de la ambreiaj.Compresorul este alimentat cu un sigur fir de plus iar minusul il ia prin suportul care il fixeaza pe blocul motor dar degeaba ii pui curent prin fir aditional daca nu ai freon in instalatie.Ce motor ai pe masina?

Link spre comentariu

Atunci sa inteleg ca a vrut sa ma pacaleasca?Eu m-am dus sa imi bag freon la masina,el s-a pus sa imi bage freon,a asteptat un pic,s-a bagat in masina si mi-a spus ca nu scoate aer rece,si mi-a spus ca compresorul nu imi merge si ca trb sa il repare...Si eu am pus mana si se simtea ffff putin aerul rece...Masina este un x17dtl,1700cc,50kw...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări