Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47
 Share

Recommended Posts

                                                                A T E N T I E

 

 

 

 

 

Fiarele creeaza dependenta,eu sunt produsul lor...   666

 

by bibanu47

 

 

 

 

Cea mai mare inventie in domeniul mecanicii a fost surubul,fara el nu se putea ansambla nimic.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Introducere

 

 

 

Salut,

Deschid acest topic in vederea ajutarii colegilor de forum cu diverse probleme in domeniul mecanicii auto indiferent de tipul autoturismului detinut sau de anul de fabricatie.
Lucrez in bransa de minim 25 de ani,timp in care mi-au trecut prin maini multe generatii de motoare si cutii de viteze.
Ca sa nu se creeze confuzii vreau sa va comunic de la inceput ca nu detin cunostinte de tinichigerie,vopsitorie sau electronica deci ne vom limita strict numai la domeniul mecanic si sa facem si cateva precizari ca sa va fie mai usor.

Deci vom discuta despre:

-motoare,
-cutii de viteze manuale,
-directii cu tot ce implica adica caseta si includem si pompa de servo,
-articulatii,
-sistem franare,
-in electrica ne implicam numai pana la un anumit punct si daca subiectul ma depaseste va comunic,
-pentru doritorii care vor punerea la punct a anumitor motoare,fac referire la schema distributiei.

As dori sa ne respectam intre noi intr-o anumita limita si sa pastram o conduita si aici nu fac referire la genul de a ne exprima cu "dumneavoastra" sau etc ci doar sa fie o corelare de idei fara ca unul sa faca misto de celalat ca ar fi mai initiat decat el.

Cu acestea fiind spuse va multumesc pentru ca m-ati citit :) si in functie de timpul disponibil sa trecem la treaba.


Atentie,acest topic nu are rolul de a va incuraja sa va reparati singuri autoturismele si nu raspund de eventualele accidente de munca provocate din lipsa de pregatire in domeniu,el are doar caracter informativ

 

 

 

 

RECONDITIONEZ URMATOARELE :

 

 

-orice tip de motor indiferent de anul de fabricatie si tipul autovehiculului,

-orice tip de cutie de viteze dar numai manuale,

-rectificare si pasuire chiulase cu supapele indoite in urma ruperii distributiei,

-casete de servodirectie,

-pompe de servodirectie,

-pompe de apa,

-pompe de vacuum,

-pompe de frana,

-pompe de ambreiaj,

-delcouri

-alternatoare,

-electromotoare,

-ventilatoare,

-compresoare,

-orice tip de motorase capsulate,

-degripare etriere de frana,

-repar si reconditionez inclusiv piese provenite de la utilaje agricole sau industriale.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut philips,Deci verifici urmatoarele:-1 daca in interiorul capacului de la delcou mai exista carbunele care face transferul de scanteie de la fisa centrala la distribuitor,-2 daca furtunul cu duza este cumva copt/fisurat de temperatura acolo unde intra sub carburator in galeria de evacuare,Daca acestea doua sunt in regula iei un fir de vreo 70 cm,il legi intre plusul bobinei si plusul bateriei apoi dai asa la automat si vezi daca porneste mai repede.Daca porneste inseamna ca ai probleme la partea electrica a contactului si nu mai mentine tensiunea pe bobina de inductie cand tu dai la automat si porneste abia cand dai drumul la cheie.Vreau sa mai stiu daca avansul e reglat, sa nu fie mic?Astept sa testezi si sa revii cu informatii.

Link to comment
Share on other sites

In acele momonete porneste mai usor cu acceleratia la maxim, precizez ca poma de benzina care am schimbat-o nu a fost noua, mi-a dat-o un vecin care o avea mai de demult. Am incercat si cu un cablu de la borna + a bateriei la borna plus a bobinei, dar nu da nici un semn de mai bine,.

Link to comment
Share on other sites

Salut philips,Daca porneste mai usor cu acceleratia "in blana" asta inseamna ca se ineaca nicidecum ca nu se alimenteaza si vreau sa vezi daca atunci cand opresti motorul nu cumva "ciocul de papagal" curge?Nivelul in carburator l-ai reglat?Trebuie sa intre filtrul de la o tigara intre plutitor si capacul carburatorului atunci cand nivelul este ok.

Link to comment
Share on other sites

astazi am schimbat pompa de benzina cu una buna, si tot asa merge. Si bobina care am avut era veche si neprobata si am pus o bobina care stiu sigur ca este buna deoarece am luat-o de pe masina, si acuma porneste si in intersectie nu mai face figuri masina. Maine o sa ma uit la nivelul in carburator, si daca nu e bine o sa o reglez. Sper sa fi fost bobina, o sa vad maine cand e rece cum porneste.

Link to comment
Share on other sites

Sa ai mare grija ca multi nu tin cont de polaritatea bobinei si o monteaza gresit,deci in functie de bobina daca e din aceea cu + si - trebuie sa motezi firul cu tensiunea din contact la + iar minusul duce la platina iar daca ai modelul de bobina cu cifre adica 1 si 15 ,firul cu tensiune din contact legi la 15 iar 1 merge la platina.Spor la treaba.

Link to comment
Share on other sites

am pus bobina cea buna si a pornit usor , dar a trebuit sa o duc la om si am pus-o pe a mea, cu care a pornit la fel de usor, dar masina si cand sta la relantiu si cand merge are o intrerupere, pe care cred ca am depistat-o : erau platinele, cu toate ca erau noi, le-am smirgluit unpic si nu mai are intreruperea. Sper sa fi fost asta. Ce zici se poate din cauza asta?

Link to comment
Share on other sites

Salut ,

 

Impuscarea unui contact platinat nou poate sa provina in urmatoarele cazuri:

 

-folosirea unei bobine de la un auto care are aprindere eletronica si in loc sa lucreze in 14.000V lucreaza in 27.000V,

 

-folosirea unui condensator de aprindere de proasta calitate si iti recomand condensatorii englezesti produsi de firma Lucas care se pot gasi la orice magazin de piese auto Dacia,

 

-datorita alternatorului care din diverse motive incarca peste 15V,deci recomand sa vezi cat iti incarca alternatorul.

Link to comment
Share on other sites

-2 daca furtunul cu duza este cumva copt/fisurat de temperatura acolo unde intra sub carburator in galeria de evacuare,

 

Furtunul despre care vorbesti stiu ca intra in stutul care se afla pe galeria de admisie nu in galeria de evacuare.

 

philips,ca sa nu mai ai probleme cu platina si cu aprinderea in general, i-ti recomand o aprindere electronica fabricata la Tg. Mures care are si un senzor care inlocuieste platina.Eu am la dacia mea o astfel de aprindere care functioneaza fara probleme.La orice magazin de piese auto gasesti astfel de aprinderi la un pret destul de bun.

Link to comment
Share on other sites

Asa este Geo si e logic sa fie asa deoarece daca acel racord ar veni din evacuare toata explozia din galerie s-ar auzi in carburator nu mai discutam ca ar lua foc. :)Nu vreau sa ma laud dar de Dacie discut din amintiri deoarece din 1991 am pierdut legatura cu ea.Daca dai o simpla cautare pe google cu subiectul "bibanu47" o sa intelegi mai multe.Lasa ca este bine asa sa colaboram,eu fac textul tu vii si il bagi la corectat si in felul asta ajutam colegii de forum.Critica constructiva este intotdeauna binevenita. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines