Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pornire grea Fiat Ducato 1.9TD an 2001


Postări Recomandate

Am gasit ieri "socul" care este actionat de un cablu otelos de forta. Dar ideea e ca nu se misca. Am atasat o poza cu el. Intrebarea mea este cine actioneaza acest soc? 

 

Capatul celalalt al cablului otelos merge in zona jojei prins de chiuloasa este intr-un cilindru de metal. 

 

Piesa la care ma refer, am identicat-o pe poza cu motorul in patratul rosu. 

 

 

pompa la soc ducato.jpg

pompa la soc ducato.jpg

piesa soc ducato.jpg

Editat de LeSage
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 84
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Poate mai sunt care o sa aiba problema asta cu Fiat Ducato. Am testat acum bujiile in casa pe baterie si ele se incalzesc complet intr-un timp de 20 secunde. Montate pe masina, becul din bord care atentioneaza asupra acestui aspect se stinge dupa 6 secunde. Deci bujiile nu sunt incalzire suficient. Daca  pe masina am numarat pana la 17 secunde aproximativ, porneste la cheie :)

 

problema care mi-a ramas e faptul ca dupa pornire.. merge 3 4 secunde rotund dupa care iar se ineaca si merge sacadat cateva minute pana se incalzeste. 

Editat de LeSage
Link spre comentariu

Pai na, creadeam ca asta se stie.

In general la masinile mai vechi care o iau greu se recomanda sa pui contactul de vreo 2-3 ori inainte sa ii dai cheie.

Chiar daca bujiile au temporizarea in functie de temperatura, reglajul e pt un motor nou, cu timpul nu mai corespunde.

Si cand e ger afara, ii dai cateva contacte pana cand il invarti.

Link spre comentariu

Cel putin cu BERU degeaba ii dau 2 3 contacte. Ideea e sa tin pe bujie 15 17 secunde, atunci porneste

 

La 6 secunde abia se incalzeste putin. Ma rog e ceva chestie particulara la marca BERU din cate am citit pe net. 

 

Inainte am avut BOSCH si nu am avut problema asta. 

Link spre comentariu

Tu ai pompa de tandem pe ea? Ia arunca un ochi si la aia. Unele pompe de tandem, pe langa recirculare ulei si vacuum la servofrana, mai fac si pomparea combustibilului la o anumita presiune. Sunt actionate mecanic de axa cu came.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Ceea ce imi dau eu seama e ca cei de la magazinul de piese sau site-ul e-piesa.ro, mi-au trimis bujii pt modelul de motor DHX (XUD9TF/L de 90 cai si eu acuma uitandu-ma in cartea tehnica am modelul DHX de 80 cai. 

 

O sa ma duc sa cumpar alte bujii pentru DHX. 

 

 

Are o singura pompa. Din rezervor vine motorina intr-un preincalzitor dupa care merge in filtru si din filtru merge in pompa de injectie respectiv injectoare.

 

Am dat la automat si azi 9 chei pana o pornit, cat de cat. la - 9 grade. 

Editat de LeSage
Link spre comentariu

"Am dat la automat si azi 9 chei pana o pornit, cat de cat. la - 9 grade. "  Candva se practica la minusuri adaugarea de 1L benzina la 10 motorina ( atentie -nu mai mult !  ) 

usureaza pornirea si impiedica solidificarea combustibilului cu frigul..

Exista ateliere unde se poate testa starea injectoarelor de combustibil ,presiunea de injectie ,compresia , astea sunt primele necesare la problema data.

Link spre comentariu

Nu stiu ce sa zic, e bine sa fie bujiile corece, aia e clar, dar unele masini tin si 6s bujiile cand e rece.

Prin 2-3 contacte inteleg ca le lasi sa faca ciclul complet. PAna la urma vara un motor bun porneste la 20C fara nici un fel de bujie.

Tu nu trebuie sa incalzesti motorul cu bujiile alea, doar aerul sa fie cat de cat cald sa o ia mai usor.

Tare ma tem ca nu bujia a hiba daca zici ca nu o ia nici asa.

Link spre comentariu

Am schimbat si sezorul de temperatura bujiile sunt BERU. le-am verificat si in casa pe baterie la 17 secunde se incalzesc complet. Pur si simplu nu mai porneste. Poate ca trebuie sa ma dau batut :)

gn909_1757309.jpg

Am incercat sa le incalzesc si manual cu un cablu de dat curent de pe borna + pe comanda bujiei.. nici o schimbare. 

 

Ideea e cam asa: nu porneste de 10 ori, in astea 10 ori daca odata porneste apoi ramane pornita, merge rotund motorul cam 5 secunde dupa care incepe si merge sacadat. 

 

Am incercat sa scot mufa de la senzorul de apa in timpul functionarii, cand motorul o pornit dar era rece, cu mufa pusa fara mufa pusa tot la fel merge.

Daca aveti alte idei sau sugestii le astept cu mare drag 

Editat de LeSage
Link spre comentariu

M-am uitat acum dimineata din nou la pompa si are cred ca ceva lipsuri sau ma rog nu stiu eu ce e aia. 

 

Am dat jos capacul de acolo, E un fel de capac de cauciuc dar are o gaura mica pe el. L-am exemplificat prin patratul rosu si prin sageata portocalie.

 

Intrebarea mea este, lipseste ceva de acolo? S-au s-a rupt ceva ? Nu imi dau seama ce este piesa respectiva. Am pus poza cu ea fara capacul respectiv. 

 

Am pus poze si cu capacul. in zona lui e si returul de la injectoare. 

 

In patratul albastru am exemplificat o tija care nu este actionata de nimeni, dar in timpul functionarii daca trag de ea se opreste motorul, am pus poza si cu tija din fata de pe alt motor gasit pe net

 

 

 

 

78460547_569006863897221_5614102673457414144_n.jpg

 

chestie 3.jpg

000002397795.jpeg

capac 1.jpg

capac 2.jpg

Editat de LeSage
Link spre comentariu

Intr-un final, am gasit problema. Se dezamorseaza instalatia de motorina, peste noapte. Am schimbat conductele cu furtune, ieri. Dar ideea este ca dimineata tot nu a pornit, Am schimbat tot cu exceptia conductei ( retur pompa - rezervor ). Are pompa de injectie ceva garnituri pe undeva ? Pe unde poate prinde aer?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări