Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

generator trifazat defect


Postări Recomandate

M-am uitat in catalogul lor pe sarite si am sarit la presupuneri inainte de a citi in pagina...

Posibil ca cele 3 fire de la condensatori sa fie aceleasi fire cu cele de faza (undeva in schemele postate aici se prezinta o schema asemanatoare). Verificati vizual in interiorul generatorului. Daca exista doar 4 conexiuni care ies din motor (din care 3 conexiuni se ramifica) atunci este posibil ca acesta sa fie generator asincron. Verificati vizual cum arata rotorul, la asincron nu ar trebui sa vedeti bobinaj de cupru ci bare de cupru sau aluminiu cu "inel" metalic turnat la capatul rotorului, la fel ca la un motor trifazat.

Dau o idee. Daca scrieti ca aveti 4 fire atunci unul este nulul. Daca intre nul si una din faze cuplati reteaua de 220v inseriata cu un consumator de putere, pe post de balast rezistiv (500W pana la 1000W) puteti simula o faza in generator. Restul fazelor se vor creea automat la excitare. Trebuie doar sa decuplati consumatorul cand tensiunea pe el creste prea mult. Ca si consumator recomand un convector de putere modificat la care sa inseriati cele doua rezistente de 1000W.

Si daca excitarea se poate face doar cu un consumator cuplat?

Banuiesc ca terminatia codului generatorului nu are legatura cu principiul constructiv sincron/asincron ci mai degraba cu realizarea panoului de comanda si alte accesorii.

Editat de The Stressmaker
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 71
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

pentru "iop95" Am zis in prima postare a mea si am facut si o schita de mana intuita dupa primele masuratori. Si mi s-a confirmat acea schema dupa ce am sapat pe goog.. unde am gasit o schema electrica asemanatoare cu generatorul meu. (Am pus schema pe forum). Poate sa fie generator asincron deoarece acele 3 fire care se leaga pe condensatoare sunt comune cu cele 3 faze R, S, T. Poate ai si tu dreptate si undeva in interior are o infasurare de excitatie. Dupa ce incerc metoda pe care mi-a prezentat-o "rasputin" daca nici atunci nu functioneaza o sa-l demontez si se va confirma tipul generatorului.

 

O sa incerc si alimentarea uneia din infasurari cu un consumator de putere (orice sfat care are logica la punerea in functie a generatorului este bine venit)

Editat de Myhayxx
Link spre comentariu

Am incercat metodedele de magnetizare cu condensatoare, consumatori inseriati etc. fara niciun rezultat. Cu mare chinuiala am reusit sa decuplez generatorul de la motorul termic. am dat peste alta belea: nu pot conecta generatorul la reteaua trifazata deoarece rotorul se centreaza pe motorul termic. decuplat fiind nu se mai poate alimenta pentru magnetizare.Macar acum sunt convins ca e asincron cu rotorul in scurcircuit fara nici o alta sursa de excitatie.

 

acum ca l-am demontat n-as vrea sa-l mai pun la loc fara a avea convingerea ca s-a magnetizat si ca totul o sa fie in regula mai ales ca are in jur de vreo 150 Kg.rotorul se poate separa de stator. intrebarea mea este: cum reusesc sa-l magnetizez fara a-l conecta la 400Vca

post-183704-0-42356600-1480686377_thumb.jpg

post-183704-0-48551500-1480686431_thumb.jpg

Editat de Myhayxx
Link spre comentariu

In regim de generator nu are cum sa apara supraincalzirea in rotor. La suprasarcina tensiunea scade destul de mult si imediat dispare total.

Pentru magnetizare rotor, bobinati cat mai multe spire, logitudinal (paralel cu axul rotorului), cu un fir izolat litat de minim 1mm si alimentati in cc.

Limitati curentul astfel incat sa nu afecteze izolatia.

Se poate incerca si altfel: alimentati intre o faza si nul in cc sau in ca cu o dioda si limitati curentul la curentul nominal.

Evident, cu rotorul montat, chiar daca nu e centrat... oricum nu se va misca. Avand in vedere intrefierul si distributia spatiala a infasurarii, sansele sunt mult mai mici.

Link spre comentariu

Ce inseamna cat mai multe spire. Ce tensiune ar trebui sa folosesc in cc? Merge de pe bateria de masina sau imi trebuie o sursa de curent? Care ar fi timpul optim de magnetizare. Va rog daca se poate sa dati mai multe detalii in aceasta privinta. Tare imi e frica ca nu mai reusesc sa-l pun pe picioare..

Link spre comentariu

Cu siguranta va fi repus in functiune.

Numarul de spire depinde de cate pot fi bobinate cu sau fara un suport oarecare pentru a sta paralel cu rotorul.

Curentul depinde de diametrul sarmei si de racire. Cu cat nr de spire si curentul e mai mare cu atat campul e mai mare.

Spre ex. daca folositi cablu litat de 1mmp, puteti merge cu un curent de 5-6A pentru cateva minute, verificati incalzirea. Alimentate de la un acc. de 12V, necesita o rezistenta de limitare de aprox. 2ohmi. Cred ca 10minute sunt suficiente.

Se poate merge si pe conectarea directa de scurta durata (atingerea bornei) cu pauza de cateva secunde... varianta manuala. :)

Link spre comentariu

In regim de generator nu are cum sa apara supraincalzirea in rotor.

Curentii din colivie sint la fel de mari ori e generator ori e motor, totul depinde de puterea debitata, sub forma de energie electrica sau lucru mecanic daca`i motor.

Ala nu s`a supraincalzit, colovia e pur si simplu taiata, s`au rotit tolele si au retezat barele coliviei.

De mers mai merge si acuma insa are 12Aac curent in gol la motor de 1,5Kw!

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Nu, in regim de generator nu are cine sa furnizeze asemenea curenti; generatorul asincron pierde autoexcitatia la suprasarcina.

La motor, daca protectiile nu-s reglate corect, reteaua furnizeaza curent pana sar protectiile de la furnizor... sau cablul.

Deci nu se compara deloc cele doua regimuri chiar daca teoretic curentii sunt egali...

Editat de iop95
Link spre comentariu

Vorbeam de suprasarcina, pentru ca la generatorul asincron, nu prea e posibil acest regim (ca si durata) deoarece se reduce mult sau dispare tensiunea la borne daca incarcarea creste si astfel dispare si regimul respectiv. Scurt-circuitul dispare si mai repede.

La motorul respectiv a fost cu mult mai mult decat suprasarcina; cel mai probabil a fost pornit direct la retea cu sarcina f mare sau / si socuri mari de sarcina (pana la blocare rotor). Numai asa se putea deplasa o parte din pachetul de tole .. care a afectat barele rotorice.

Nu toate barele au fost intrerupte ci li s-a redus sectiunea si a crescut rezistenta in zonele respective, cu degajare corespunzatoare de caldura.

Link spre comentariu

acum am reusit sa dau jos rotorul si se pare ca nu are niciun defect nu se vede ca ar fi fost incalzit si nici barele nu sunt retezate, nu am mai facut poze ca s-a facut noapte si e cam frig afara si n-am mai avut niciun chef (revin maine cu ceva poze cu rotorul) am verificat statorul vizual si se pare ca nici acesta n-a suferit defectiuni mcanice sau electrice pentru ca am masurat rezistenta fiecarei infasurari in parte fata de nul intre faze si fata de carcasa si pare sa fie totul in regula.

Acum sunt convins ca s-a demagnetizat rotorul. trebuie sa fac rost de sarma de bobinaj si sa fac ceva teste cu el. O sa-mi scot trafurile de putere de prin cutii si il "omor"

 

PS: spirele le infasor pe rotor sau pe un suport si le dispun langa rotor? scuze dar nu am inteles exact cum trebuie realizat bobinajul

Editat de Myhayxx
Link spre comentariu

Nu stiu daca merge dar puteti sa incercati varianta cu "frecatul magnetului" pe rotor. Adica, se face rost de un magnet neodim (un hdd vechi este un candidat bun) si se plimba magnetul in lungul axului rotorului. De preferat sa se pastreze aceeasi pozitie a magnetului la fiecare cursa pentru ca magnetul de la hdd are polii la capetele semicercului. Eventual se pozitioneaza placa cu magnetul perpendicular pe axul rotorului astfel incat polii magnetului sa prinda tole diferite.

Varianta cu alimentarea in curent continuu se poate face si inseriind o dioda cu acel convector (pe post de rezistenta) care va face una dintre infasurari un electromagnet. Ideea este sa magnetizati doar cateva tole.

Cum ati masurat rezistenta de izolatie? daca nu aveti megohmetru folositi o varianta ocolitoare. Redresati tensiunea de retea (dioda plus condensator, obtineti 325V) si aplicati-o, inseriind un bec de 15W/230V, infasurarilor, carcasa generatorului fiind legata la impamantare. Daca becul nu se aprinde treceti la urmatoarea etapa, in locul becului masurati cu multimetrul pe scala de 1000V, inseriat intre montaj si rotor. In mod normal masuratorile se fac la 500V dar in lipsa orice masuratoare la tensiune mare este buna. Daca faceti redresarea cu dublare de tensiune cu un condensator serie si doua diode obtineti 460V(de doua ori tensiunea de retea) si va apropiati de valoarea de masura. Trebuie sa tineti cont ca un multimetru digital ieftin are cam 1Mohm la intrare si aveti doua rezistente inseriate cand faceti calculul. Asa ca daca tensiunea indicata scade sub 50% (din cei 325V redresati) aveti izolatia deteriorata.

ATENTIE LA LUCRUL CU TENSIUNEA DE RETEA, O GRESEALA POATE FI FATALA.

Link spre comentariu

am facut rost de un redresor de vreo 20A, am infasurat rotorul cu myf de 1.5mm *2 cu o lungime de vreo 50 ml cred si l-am alimentat in reprize de vreo 1 min ca durata ca se incingea izolatia tare si trebuia sa deconectez. ampermetrul se ducea la maxim si tensiunea scade undeva pe la 7V initial fiind 15Vcc se simtea cum vibreaza conductorul la trecerea curentului, am incercat cu o surubelnita care nu era magnetiazata sa o apropiu de rotor dupa ce opream alimentarea si se simtea ca s-a magnetizat putin. am frecat rotorul si cu un magnet permanent de HDD.am atasat cateva poze cu experimentul

 

Ce parere aveti e suficient pentru magnetizare? sa-l montez la loc sau sa mai alimentez din cand in cand infasurarea de pe rotor?

post-183704-0-61407900-1480782417_thumb.jpg

post-183704-0-27051900-1480782423_thumb.jpg

post-183704-0-23506000-1480782429_thumb.jpg

post-183704-0-80466200-1480782435_thumb.jpg

post-183704-0-36580100-1480782443_thumb.jpg

Editat de Myhayxx
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări