Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

iop95

Membru activ
  • Posts

    1,487
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

iop95's Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • Dedicated
  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine Rare
  • Conversation Starter

Recent Badges

  1. Ce legatura are mppt cu reteaua / decuplarea de retea?
  2. Despre ce invertor este vorba? Daca este on-grid face singur deconectarea de la retea.
  3. Da, pe convertizor de frecventa se poate conecta in triunghi cu alimentare monofazata si se obtine trifazat 3x230V. Solutiile cu boost converter care asigura 3x400V din intrare monofazata sunt jucarii... crosetate de diversi vanzatori care vin cu specificatii din burta... oricum nu-i controleaza nimeni si nu raspund cu ceva.
  4. Am gresit mai sus... Rectificare: alimentarea este doar la 380V; la conectarea in triunghi se formeaza 3 perechi de poli si turatia nominala este 700rpm iar in dubla stea are 2 perechi de poli cu turatia nominala de 1425rpm. Cuplul este aprox constant pentru ambele turatii, ceva mai mare in triunghi, aprox. 15Nm fata de 12.73Nm in dubla stea. Cu datele de pe placuta, randamentul in triunghi este 65% iar in dubla stea 71.9%.
  5. Incercati un filtru atat pe iesire (atentie la curent, daca nu e dimensionat corect... va fi pus cam degeaba) cat si pe intrare. Trebuie verificat daca nu cumva canalul radiant este important si ar trebui ecranata corect, eventual si instalata la o distanta mai mare cu cabluri pe masura...
  6. 3x 400V/50Hz in stea. 3x 230V/50Hz se poate regasi in diverse instalatii fixe sau mobile, obtinut direct (generator local) sau prin traf.
  7. Motor trifazat 50Hz frecventa de baza. Triunghi 220V / 4.08A / 700 rpm / 1.1kW / FP 0.63 Dubla stea 380V / 4.9A / 1425rpm / 1.9kW / FP 0.82
  8. Daca se foloseste ocazional solutia simpla si ieftina este folosirea unor acumulatori auto. Varianta cu motor-generator + conversie la 48V e complicata si scumpa. S-ar putea aborda o sursa 400/230Vca la 48Vcc fara izolare (varianta mai ieftina dar cu riscuri sau cu izolare... mai scumpa si mai complicata) dar e destul de greu in regim de amator. Diesel - electric s-a folosit pentru control cuplu si eliminare cutie de viteze la puteri mari (scumpa si cu riscuri mari de defect... nu mai amintim randament). Masinile electrice sunt poluante, doar ca nu o mai fac direct ci prin componente (la fabricare si reciclare), in special pentru acumulatori. Abureala cu masina electrica nepoluanta precum si energia verde ca solutie inlocuitoare pentru hidrocarburi fac parte dintr-o abureala si mai mare...
  9. Scrie clar frana 4Nm (cuplu de aplicat) alimentata la 220V, curent 0.23A... Trebuie alimentata pentru a decupla axul. Aplicatia e de cuplu constant ba chiar cu cuplu mai mare la pornire... artificiile cu condensatoare reduc destul de mult cuplul de pornire cat si cel de regim. Cu un convertizor de frecventa SH, cu alimentare monofazata, iesire 3x230V si corect programat va functiona fara probleme si fara sa riscati sa ardeti motorul.
  10. Sa le legati in serie si sa folositi un invertor ongrid. Sunt modele care accepta tensiune pana la 1000V. Probabil 3 stringuri de 10 panouri ar fi o varianta ok, 610V tensiune / aprox. 680V maxima. Sau invertor hibrid... dar nu se vor compensa costurile pe acumulatori. Pentru servicii de urgenta se folosesc UPS-uri nu invertoare off-grid sau hibride... unde exista retea.
  11. In gol turatia este foarte mare dar scade rapid cu sarcina. Turatia la sarcina nominala cred ca e in jur de 2400rpm. Se poate calcula mai precis daca stiti/masurati rezistenta + inductanta infasurarii si curentul + turatia in gol.
  12. Am vazut multe Fronius, SMA si alte marci de renume mondial SH, functionale sau defecte. Faptul ca-s nemtesti, austriece sau din alta galaxie nu inseamna ca nu se defecteaza... poate rata de defecte e ceva mai mica, dar propaganda si-a facut treaba ca si in cazul masinilor nemtesti. Eu vorbeam de programul "verde" care e facut pt a favoriza industria germana, nu de fronius sau alta marca de orice... Nu discutam de pretul celor SH ci de pretul aberant al celor noi. Sistemul a fost dimensionat acum 40-50 de ani... si peste jumatate a ramas doar pe hartie, nu mai e operational. Suntem aproape constant descoperiti cu 1TW... intr-o zi cu ghinion cum a fost 8 ianuarie totul se va face praf... iar amintirea insularizarii cred ca a fost o gluma.
  13. Cum nu sunt aberante cand sunt de 5-10 ori mai mari fata de cele SH?! Acelasi brand... in unele cazuri acelasi model. Am inteles programul minune verde dement pentru UE... care favorizeaza industria germana in primul rand iar koloniile doar trebuie sa cumpere si sa taca malc dar nu tine abureala mai ales ca prin noua gaselnita cu reducerea emisiilor CO2 si inchiderea fortata a termocentralelor sistemele energetice vor fi in pioneze... adica vor putea crapa oricand. Sa fim verzi ca asa viseaza unii politruci habarnisti injectati in posturi cheie...
  14. Programul casa verde (ca mai toate programele "verzi" injectate de marii politruci ue) e o mare abureala de sifonat bani de la buget catre firmele "autorizate" si vaccinate. Multe fac instalatii aiurea... la norma. Mult mai rentabil si mai flexibil ar fi sa cautati invertoare SH si poate chiar si panouri. Invertoarele noi au preturi aberante... iar cele SH sunt de regula facute de firme consacrate si pot functiona inca 5-10 ani fara probleme.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines