Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

iop95

Membru activ
  • Content Count

    1,232
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

88 Se poate si mai bine

1 Follower

About iop95

  • Rank
    Membru avansat

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. iop95

    Transformare 400v 50hz / 480 60hz trifazat

    480/60 = 400/50, deci motoarele asincrone merg cam in aceeasi parametri de cuplu si curent, mai putin turatia, care va fi cu aprox. 16% mai mica. Mai exista convertizor rotativ sau electronic... echipamente industriale, cu costuri pe masura.
  2. iop95

    Robot pornire masina

    Tiristorul odata aprins nu se poate stinge decat in mod natural (curentul anodic scade sub cel de mentinere) sau fortat prin aplicarea unei tensiuni inverse (de regula descarcarea un condensator dintr-un circuit LC). Slope compensation (pentru a contracara oscilatia subarmonica la comanda in curent de varf) n-a fost implementata pentru ca nu se stia de problema la data respectiva... a fost pusa in evidenta mult mai tarziu, prin 1986.
  3. iop95

    LLC in simulari

    O conditie pentru ZVS este ca impedanta totala a tank-ului vazuta in punctul median sa fie inductiva. Frecventa respectiva, la care impedanta devine capacitiva depinde de sarcina. Problema se pune doar pentru zona sub fr; peste fr, caracterul inductiv este independent de sarcina (asta nu inseamna ca si conditia de ZVS este garantata... depinde de curentul de magnetizare/capacitati, mai pe scurt, daca energia inductiva acumulata este suficienta sa descarce capacitatile Coss si parazite in dead-time). Daca se raporteaza impedanta tankului Zcr la secundar trafo, conditia de caracter inductiv se poate scrie Zcr > Rs, Rs fiind rezistenta de sarcina (Vo/Io), si astfel se vede direct sarcina maxima admisa pentru o frecventa anume... sau invers, care e frecventa minima pentru ca la o sarcina data sa ramanem in zona inductiva. Din acest motiv, pentru sarcini cu variatie mare e nevoie de elemente Lr, Cr de impedante reduse pentru a rezulta o valoare Zcr cat mai mica. Evident valori mici pentru Zcr inseamna curent reactiv mare... deci trebuie facut un balans intre asigurarea stabilizarii, eficienta, etc.
  4. iop95

    totusi de ce explodeaza igbt-urile?

    E o parere f buna. 2-3 cond de 1micro (cu esr mic) cat mai aproape de terminalele tranz. maresc siguranta in functionare.
  5. iop95

    totusi de ce explodeaza igbt-urile?

    Functie de valorile elementelor, frecventa si sarcina este posibil ca palierele semnalului de comanda sa cada foarte mult, situatie in care MOS-ul poate sa ajunga pentru f scurt timp in zona liniara; daca s-ar conecta colectorul pnp-ului direct la DC_ (la sursa MOS) ar putea fi evitata aceasta situatie probabila, pnp-ul ramanand saturat si la valori mult scazute ale palierului, tinand astfel Vgs aproape egala cu Vce, oricum sub Vth.
  6. iop95

    totusi de ce explodeaza igbt-urile?

    In schema asta cresterea valorii C31 conduce la scaderea tensiunii disponibile pt turn-off... Varianta asta de driver cu condensator in serie cu tranz pnp nu e f ok. As renunta la D29 si C31, conectand colectorul direct la DC_. Diodele adaugate ar trebui eliminate; e posibil sa conduca la un toff prea mic, cu crestere corespunzatore a dv/dt si cu risc de defect.
  7. iop95

    totusi de ce explodeaza igbt-urile?

    Care e frecventa de comanda?
  8. Turatia in gol este aproximativ aceeasi indiferent de modul de conectare; in monofazat alunecare poate fi ceva mai mare, respectiv turatia mai mica. Puterea motorului se calculeaza astfel: P=(3)^1/2 * U * I * cos (fi) * eta; dar vad ca pe placuta e mentionata puterea motorului: 1.1kW (asta este puterea utila, la ax, nu puterea consumata). In monofazat puterea se poate aproxima cu P=U * Ip * cos (fi) * eta; Ip fiind curentul prin infasurarea fara condensator. Ca si aproximatie acoperitoare, puterea va fi la jumatate.
  9. iop95

    motor 115v 60hz 1Hp

    Pentru a pastra acelasi flux la 50Hz, tensiunea trebuie redusa la 95-96V, altfel curentii vor fi mult mai mari si exista risc de saturatie. Traf/autotraf e cam singura solutie de alimentare. Variatorul de tensiune este riscant pentru izolatie si saturatie.
  10. iop95

    alimentare step-up 12v-24v de la retea

    Dupa o cadere de tensiune, la revenire bateriile vor fi incarcate intr-un timp t... iar incarcarea se opreste automat cand tensiunea la bornele lor egaleaza tensiunea redresorului/incarcatorului. Apoi vor ramane in starea respectiva cu un curent mic tras din redresor. Daca doriti economie maxima si circuite complexe de masura si comutare... e alta discutie.
  11. iop95

    Motor cu colector in c.a

    Motorul cu excitatie serie are tendinta de supraturare in gol din cauza campului foarte slab (curentul rotoric coincide cu cel de excitatie) fata de cand e in sarcina. Controlul turatiei in gol sau sarcini mici e destul de dificil. Ar fi doua variante, ambele doar in curent continuu: -transformarea sa intr-un motor cu excitatie separata, respectiv decuplarea excitatiei si alimentarea dintr-o sursa separata -fara decuplare excitatie, aceasta este alimentata dintr-o sursa separata In ambele variante se poate regla turatia in gol din curentul de excitatie. Evident se poate asigura reglajul turatiei atat din curentul de excitatie cat si din tensiunea rotorica. Se alimenteaza motorul (de preferat in cc) si se masoara tensiunea pe excitatie in gol si pentru diferite valori de sarcina; in acest fel se determina valoarea necesara pentru sursa auxiliara. Cele doua variante se pot aplica de fapt si in ca dar trebuie verificata fazarea pentru sensul de rotatie dorit.
  12. iop95

    alimentare step-up 12v-24v de la retea

    De ce trebuie deconectata bateria cand e incarcata?! Daca tensiunea bateriei va egala tensiunea sursei, cat va fi curentul de incarcare?
  13. iop95

    alimentare step-up 12v-24v de la retea

    E o complicatie inutila. Cautati un incarcator 230/28V sau o sursa de 28V cu limitare de curent la 7-10A care va fi legata in paralel pe acumulatori. Asta e tot.
  14. iop95

    aparate electronice

    Comand urmatoarele: poz. 29 poz. 37, ambele poz. 43, ambele poz. 45 poz. 46, ambele poz. 47, ambele poz. 51 Stima!
  15. Mariti valoarea in trepte de 10-20micro si vedeti cum se comporta. Exista o valoare pentru care se obtine rezonanta pe 50Hz... cu ceva variatii de la gol la sarcina. O varianta cu erori destul de mari ar fi sa masurati inductanta infasurarii de excitatie cu rotorul in 6-8 pozitii si sa faceti o medie; apoi calculati valoarea cond. asftel ca rezonanta sa fie la 50Hz.
×