Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

iop95

Membru activ
  • Content Count

    1,433
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About iop95

  • Rank
    Membru avansat

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Daca nu e nevoie de izolare, se face un divizor rezistiv conectat in stea, punctul comun fiind nivelul de referinta (masa). Se redreseaza cele 3 tensiuni si apoi se poate face cam orice... Se masoara tensiunea minima, maxima, functie de plaja de turatie, in sarcina... inteleg ca e pe o motocicleta si functie de valori se stabilesc pragurile pentru care se produc diverse semnalizari/reactii. De vazut caderea tensiunii la cuplarea sarcinilor pentru a nu face semnalizari false.
  2. Daca nu sunt consumatori pe acea faza, evident tensiunea va creste, invertorul incercand sa faca ceea ce trebuie sa faca, adica sa injecteze cat mai multa putere. Avand in vedere ca invertorul este monofazat, sansele de a avea consumatori pe acea faza scad... Puteti incerca mutarea pe celelalte faze... poate e una mai incarcata. Furnizorul de ee n-are niciun interes sa va ajute... asa e in kolonie.
  3. iop95

    VFD

    Orice convertizor are o rezerva legata de curentul nominal, de regula 150% pana la 1min. Legat de putere... problema e legata de temperatura la care ajunge intr-un anumit regim de functionare, respectiv conditii de racire. Si proiectantul strungului a ales un motor cu o rezerva de putere... deci motorul nu dezvolta 1.5kW in regim continuu.
  4. iop95

    VFD

    Daca motorul are 1.5kW e ok un convertizor de 1.5kW. Gasiti si pe olx...
  5. Se confunda numarul de faze cu numarul de infasurari sau capetele ale aceleasi infasurari. Vorbim de 2, 3 sau n faze cand avem 2, 3 sau n tensiuni disponibile simultan intre care exista o diferenta de faza (adica un unghi electric). In terorie, unghiurile pot fi sau nu egale, tensiunile pot fi sau nu egale. In practica, a existat sistemul bifazat (acum mai putin folosit), care are diferenta de faza de 90º intre cele doua tensiuni. Cel mai cunoscut si folosit este sistemul trifazat, cu 120º intre cele 3 tensiuni. Sistemul american de distributie la nivel de consumator casni
  6. La invertorul off-grid, asta se poate doar prin segmentarea consumatorilor... iar un consum mai mare fata de puterea instantanee a invertorului poate sa apara oricand... comutarea pe retea se va face cu lipsa alimentare pe timpul de transfer.
  7. Care e logica cu invertor off-grid cand ai retea disponibila?! Sa dai la cativa ani banii pe acumulatori? Sa nu poti beneficia de compensarea facturilor cu ce injectezi in retea? Pentru alimentare de siguranta se foloseste UPS pe consumatorii critici... Off-grid e o solutie doar unde nu ai retea electrica.
  8. Da, scad timpii de comutatie daca are energie de unde sa descarce mai rapid capacitatile... TC-ul in sine nu face minuni fara energie. In principiu, timpi de comutatie mai mari maresc pierderile de comutatie dar reversul poate fi si mai grav, respectiv cresc supratensiunile de comutatie si se pot depasi limitele de dv/dt si di/dt pentru elementele de comutatie... trebuie vazut care-s valorile minime pentru acesti timpi. Traful de comanda nu-i asigura energie suficienta; daca vreti timpi redusi alimentati TC-cu dintr-o sursa separata cu impedanta de iesire redusa.
  9. Care e schema completa? Ce tranz sunt in primar? Care-s datele trafului? Ce inductanta de scapari are? 1N4007 ar tb. inlocuita cu o dioda rapida. Valori prea mici pentru timpii respectivi o sa aduca ale probleme... din ce motiv se doreste scaderea lor?
  10. http://www.smolka-berlin.de/includes/download_pdf.php?ID=303 Cred ca reductorul are raportul in jur de 80-100. Deci turatia in gol a motorului e in zona 2700-3400rpm cu un cuplu nominal de 0.05Nm. Putere aprox. 20-30W. Curent nominal aprox. 2-2.5A.
  11. Boost-ul este greu de realizat si controlat pentru raport Vout/Vin mai mare de 10. Va recomand flyback sau fw. Alte variante: - folosi doua convertoare boost cascadate - modificati un boost din comert in fw. https://www.optimusdigital.ro/ro/surse-ridicatoare-reglabile/160-modul-dc-dc-boost-xl6009.html Inlocuiti bobina cu un trafo ridicator cu raportul necesar, adugati dioda+filtrare si divizorul recalculate in secundar trafo.
  12. Care sunt specificatiile? Tens de intrare/iesire? Curent de iesire minim/ maxim? Alte cerinte...
  13. Cred ca a sarit si ceva siguranta interna... sau/si s-a defectat ceva. N-aveti manual, schema bloc macar, model... parametri de baza. E cu alimentare trifazata? A sarit o singura siguranta? De pe o faza/celelalte nu?! Daca nu dati detalii ... e greu prin spiritism.
  14. Cum sa compenseze factorul de putere? Fara PFC in fata?! E cam imposibil direct din invertor... chiar si printr-un algoritm inteligent, avand in vedere sarcina reactiva.
  15. Ce metoda ati implementat pentru control? V/f=ct nu e f complicata... merge si pe Arduino. Sunt implementari din care va puteti inspira. https://www.ijera.com/papers/Vol7_issue12/Part-5/J0712056266.pdf https://ijisrt.com/wp-content/uploads/2017/09/Speed-Control-of-Induction-Motor-Using-Arduino.pdf
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines