Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

iop95

Membru activ
  • Content Count

    1,387
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

119 Excellent

2 Followers

About iop95

  • Rank
    Membru avansat

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. La motorul universal (sau cc cu excitatie serie) creste mult turatia in gol (din cauza scaderii campului), motiv pentru care de regula nu se lasa fara sarcina... iar reglajul de turatie din tensiune este destul de dificil, mai ales cu triac. Turatia depinde f mult de sarcina. Daca doriti turatie relativ constanta ar trebui alimentat excitatia separat dintr-o sursa care sa asigure curentul nominal, iar rotorul dintr-o sursa variabila, ambele de cc, valori mult mai mici fata de 230Vac. Reglajul de turatie este mult mai usor, cuplul fiind aprox. constat. Se poate folosi si sursa variabila pe excitatie pentru cresterea turatiei (cu reducerea cuplului) peste valoarea "nominala".
  2. Infasurarile se leaga in serie, sunt 4 fire, doua de la infasurarea rotorica si doua de la excitatie. Avand acces la cele doua infasurari se poate face schimbarea de sens... atentie la comutare, mai ales infasurarea de excitatie poate produce tensuni ridicate la decuplare si exista riscul strapungerii izolatiei, depinde de dispunerea zonelor de capat. E proiectat pentru 220V cc, dar poate fi folosit si la 230V ca, cu reducerea de cuplu si posibila incalzire suplimentara de pierderile in miez. Nu se recomanda a fi lasat fara sarcina pentru ca se accelereaza in mod natural prin scaderea campului si poate distruge rulmentii si infasurarea rotorica/colector/perii.
  3. Acel "aproximativ constant" e valabil doar pentru tensiune... curentul variaza foarte puternic, deci departe de a considera ca mentine punctul de putere maxima livrabila de panouri. Asigura puterea constanta la sarcina (prin mentinere tensiune constanta) dar nu puterea maxima posibila din panouri si urmarirea acestui punct functie de variatia iluminarii. Cum se inchide prin sarcina si cond/dioda de iesire curentul prin L3?! Ar fi interesant de aflat. Nici teoretic si nici practic nu se taie alimentarea de la un circuit asteptand sa aiba o functionare perfect previzibila/predictibila...
  4. Multumesc , puntea respectiva este monofazata . La cat sunt de ieftine... cu 2buc faceti trifazata. Aveti si redundanta... un brat poate ramane liber, sau reduceti incarcarea pe 2brate.
  5. Pseudo MPPT? N-are nicio legatura cu MPPT. L3 ce rol are? Ce se intampla cand IGBT-ul se blocheaza si se intrerupe curentul prin L3? Contactul de la termostat ar tb sa lucreze pe o comanda logica care opreste convertorul nu sa taie alimentarea comenzii...
  6. Nu prea exista punte la tensiunea si mai ales curentul asta... trebuie facuta din diode de tensiune mai mica cu retea de echilibrare statica si dinamica. O dioda de 5kV/5A sare de 1000Eur... Incercati aici... https://www.alpharfsystems.com/?ec_store=diode-5kv-2a-hv-bridge-rectifier-2 O solutie ieftina.
  7. Daca senzorul nu comuta, fiind montat corect, problema e din nivelul campului respectiv sensibilitatea sa. Testati nivelul la care comuta senzorii originali; poate sunt cu sensibilitatea mare iar cele montate sunt departe de nivelul respectiv... si evident ca nu comuta... va trebui sa cautati un senzor mai sensibil. Sper sa nu faca si o verificare la nivelul low, adica Vce la saturatie (din motive de protectie la contrafacere / depanarea "neautorizata").... cele originale sa aiba valori mult mai mici... desi e putin probabil sa faca asa ceva.
  8. Cautati analize detaliate pe site-urile de specialitate. Va ajuta sa alegeti mult mai usor si mai obiectiv. Un exemplu https://www.tomshardware.com/features/amd-vs-intel-cpus
  9. Este cea mai buna solutie in momentul de fata. Atat pe zona de desktop (Ryzen) cat mai ales pe servere (Epyc) performantele sunt notabile si in multe privinte superioare celor de la Intel... care din pacate a ramas mult in urma dupa stralucitul management din ultimii 3-4 ani.
  10. Daca motorul se poate conecta in triunghi, solutia, eleganta dar nu cea mai ieftina, ar fi alimentarea printr-un convertizor de frecventa SH. Merita testata si varianta cu alimentare monofazata si condensator; cuplul de pornire va fi sensibil mai mic... eventual marit raportul de transmisie daca e nevoie.
  11. Noi sunt scumpe... SH se gasesc la preturi acceptabile. Alta solutie mai ieftina nu prea exista...
  12. Convertizor de frecventa. Reglaj simplu si facil cu pastrarea aprox. constanta a cuplului si la turatii mici.
  13. Da... e mai mare decat curentul nominal. Ar trebui verificate si barele din rotor... inainte de a declara defect statorul. Banuiesc ca rulementii sunt ok, se invarte usor la mana, fara rezistenta.
  14. Deci motorul conectat in triunghi si alimentat de la retea trifazata 3x400V. Unde ati masurat curentul? Pe firele de alimentare sau pe fiecare infasurare? Diferenta e semnificativa... 1.73 ori. Si cu ce ati masurat?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.