Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

The Stressmaker

Membru activ
  • Număr conținut

    2.919
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

The Stressmaker's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine Rare
  • Conversation Starter
  • Dedicated

Recent Badges

  1. Aceasta ar fi prima varianta, cea cu relee. A doua varianta ar fi sa montati doua ventilatoare (exhaustoare) identice pe aceeasi tubulatura comuna fiecare comandat de circuitul unei bai, astfel ca, indiferent de care baie este folosita, cel putin un ventilator va functiona. Ca idee, daca firul de comanda are o dioda pe placa se poate dubla acea dioda (si rezistenta aferenta) si astfel va fi nevoie de un singur ventilator. Nu cunosc schema acestui ventilator asa ca este doar o ipoteza. Depinde de circuitul ventilatorului.
  2. Daca cablul de la bransament pana la tabloul principal este 3x6mm^2, puntile in acel tablou au aceeasi sectiune cu a cablului iar cablul armat subteran de la tabloul principal la cel secundar este tot 3x6mm^2 (la fel si puntile din aceasta) unde este reducerea de sectiune? Aceasta era propunerea, ca sa se utilizeze acceasi sectiune pana la fiecare intrare in tablou ca sa se poata folosi 16A si nu 6A la prize in tabloul secundar. Faptul ca se utilizeaza disjunctoare in locul separatoarelor nu creeaza probleme majore de functionare.
  3. Mea culpa, corp de locuinta si nu garaj. Electric nu se schimba cerintele. @core : sa nu credeti ca acest caz ideal este singura rezolvare din Romania. Da, este abordarea corecta in a chema un electrician autorizat pentru extindere de circuite dar... rezolvarea romaneasca este de a chema un electrozugrav care inlocuieste disjunctorul de 10A din tablou cu unul de 25A "ca sa tina si sa nu mai sara". Si acest tip de exemple, din pacate, sunt foarte multe si mai toate acestea cu complicitatea tacita a beneficiarului. Pe scurt " circuit electric cu artific in pregatire".
  4. Corecta completarea dar eu ma refeream la posibilitatea reala de a lega acel tablou electric secundar fara a fi nevoit sa faca scaderea curentului disjunctorului din garaj prin folosirea aceleiasi sectiuni la ambele alimentari catre tablouri (considerand si puntea din tabloul din casa ca fiind una din alimentari). Asa nu va fi nevoit sa reduca capabilitatea de curent a alimentarii din garaj (sa nu uitam ca "marea surubareala" se face acolo). Daca cablul de 2,5mm^2 exista deja atunci optiunile sunt limitate la doua disjunctoare de 16A, unul principal in tabloul casei / bransament / alimentare (de preferat diferential) si altul general in tabloul garajului (nu este neaparat necesar dar este util) iar distributia se limiteaza la 6A (inclusiv la prize) sau se renunta la cel general din garaj si se foloseste 16A la prize si 6A la iluminat. Cam acestea ar fi variantele posibile prin considerarea disjunctoarelor intermediare ca simple separatoare.
  5. In cel mai rau caz, folositi un disjunctor de 32A(la fel ca cel din bransament, probabil curba "C") iar ca sectiune la cablu (armat daca este prin pamant, 6mm^2 sau 10mm^2) se va folosi aceeasi sectiune ca cel de la bransament la tabloul de distributie (cablul se conecteaza inainte de disjunctoarele din tabloul din casa sau se muta disjunctorul de 32A din garaj in casa si cablul intra direct in puntile de distributie din tabloul electric din garaj). Ca idee, puteti folosi un disjunctor de 32A standard, 1P+N curba C in tabloul electric din casa si unul diferential in garaj, curba B. Este de preferat ca instalatia sa o execute un electrician autorizat ANRE pentru a nu avea surprize neplacute in viitor.
  6. Poza aceea arata ca s-au strapuns condensatorii de filtraj de la filtrul catodului/filamentului. Sunt 2 condensatori cu plastic in mufa aceea alba infasurati in jurul conductorilor de alimentare. Magnetronul nu merita sa fie reparat. Cat despre inlocuirea magnetronului cu altul, verificati ca noul magnetron sa aiba aceeasi putere si tensiune de lucru ca cel original, si, in principiu, o cautare dupa codurile celor doua magnetroane va vor trimite pe pagini cu caracteristici si asa comparati acesti parametri. PS: atentie sa nu fie ruginita plasa de metal tesuta rotund (aurita) din jurul tubului care iese din magnetron, face scantei altfel. Un punct de plecare: https://diagramas.diagramasde.com/otros/micropart.pdf daca stiti ruseste (merge si google translate) puteti citi mai multe despre acest model https://zipki.ru/analogi-magnetronov http://www.hokuto.co.jp/eng/products/magnetron/list.htm
  7. Poate seamana cu cea de aici Schema are o greseala, discutata in topic. Presupun ca schema la sursa pe care o aveti foloseste cam aceeasi structura pentru ca, de obicei, romanii reciclau ideile mai ales la ideea daca prima sursa intrata in productie avea transformator de 24V "de ce sa schimbam productia pentru un transformator de 17V? avem de 24V bagam ala de 24V si daca se incinge modificam tabla carcasei si dam mai multe gauri de racire". Atasez o varianta corectata a schemei din link care cred ca se apropie cel mai mult de schema reala. Modificarea muta partea de sesizare a tensiunii de iesire in stanga. R5 ar putea activa sursa fara apasare pe buton daca ledul nu ar fi in circuit. R7 cred ca are o valoare de 100 ohm sau pe aproape. PS: am si eu o sursa didactica cu protectie la scurtcircuit (limitare la 0,8A) pe care o folosesc la teste rapide si la incarcarea acumulatorilor. Are o crestere de tensiune peste maxim la decuplarea sarcinii cu sursa incinsa asa ca de aici comentariul referitor la "reciclarea ideilor".
  8. Pare profesional si cred ca merita facut. Parerea mea este ca are "elice" sus pentru "amestecul microundelor" si de aceea nu are nevoie de platou rotativ plus ca acesta este cu incalzire (vitroceramica?). Daca este asa atunci magnetronul este montat vertical, cu tubul roz in sus. Se pare ca magnetronul este de 1000W si este destul de puternic comparativ cu ce gasiti in comert acum (650-700-750W). Totusi, ca sa aveti o idee daca magnetronul este strapuns legati-l in serie cu un bec de frigider (sau alt bec de putere mica si alimentati-l la 230V (atentie ca este o tensiune periculoasa, lucrati cu foarte mare grija, nulul la radiator si faza inseriata prin bec). Daca becul se aprinde atunci este strapuns. Ca sa aflati unde mariti puterea becului (pana pe la 40-60W) apoi decuplati de la retea si observati unde este cel mai cald. Daca se incalzeste radiatorul are filamentul lipit de anod iar daca se incalzeste conectorul alb atunci are condensatorii din conector strapunsi. Daca se aprinde becul normal si nu se incalzeste deloc, pe langa problemele enumerate, bobinele din cutia cu capac si eticheta ating la tabla. Aici https://fcc.report/FCC-ID/BEJS112XH/142835.pdf ar fi un posibil inlocuitor, LG 2M246. PS: la centrele de reciclare puteti gasi magnetron daca lasati vorba sa nu-i scoata magnetii, centrele "rabla".
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări