Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

racire casa pe timp de vara


Postări Recomandate

salutare.stie cineva daca exista posibilitatea ca pe timpul verii agentul termic din calorifere sa fie racit cu ajutorul apei din pinza freatica? ma gindesc la posibilitatea introducerii unei serpentine din cupru in fintina si a inserierii unei pompe de circulatie.avind in vedere ca temperatura apei este din masuratori aprox 14 grade inclin sa cred ca ar avea succes asa ceva .nu cunosc insa comportamentul caloriferelor la acest lucru.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 24
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Oare nu se va produce condens pe calorifere?Am o casa la tara cu instalatie centrala de incalzire,si ar fi ceva ca prin calorifere sa circule apa cu 14 grade cand afara sunt 38.

Condens apare în mod sigur. În sistemele mixte răcire-încălzire, se folosesc ventiloconvectori, constructiv sînt prevăzuţi cu tăvi de colectare a condensului. Cine poate face rost de unităţi interioare de climatizare, la un preţ modic, le poate folosi fără probleme. E bine de spus că folosirea apei din fîntînă, pentru răcire, implică şi un "dar,...". Acest "dar" este legat de debitul de apă al fîntînii, iar în cazul reîntoarcerii apei înapoi în puţ, se cam tulbură apa, prin curenţii formaţi.
Link spre comentariu

în cazul reîntoarcerii apei înapoi în puţ, se cam tulbură apa, prin curenţii formaţi.

Nu cred ca daca apa circula printr-o serpentina, deci printr-un circuit inchis, apa ar fi tulburataAm si eu o fantana cu "apa rece" si sistemul ma gandesc sa il implementez si la mine
Link spre comentariu

Mai eficienta ar fi metoda cu doua foraje diagonal opuse pe propietate si traseul circuitului primar cu pompa sa se inchida printr-un schimbator, daca fantana se goleste usor cu pompa electrica. Nu recomand, mai ales ca ai fantana, sa circuli direct apa din panza freatica prin calorifere, exista risc de contaminare a panzei de apa freatica si automat a fantanii tale si a vecinilor, daca acea apa o intorci inapoi in panza de apa freatica.Daca fantana suporta debit mare atunci poti face aceasta varianta cu pompa iar apa care iese din sistem sa o refolosesti (si canalizarea este o solutie).Daca recirculi apa din fantana, aceasta se va incalzi rapid si in maximum o ora sistemul nu te va mai ajuta la racirea casei.

Link spre comentariu

Nu cred ca daca apa circula printr-o serpentina, deci printr-un circuit inchis, apa ar fi tulburataAm si eu o fantana cu "apa rece" si sistemul ma gandesc sa il implementez si la mine

În mod sigur nu aveţi idee de mărimea unui schimbător termic la care agentul de lucru circulă natural, şi nici cît de mare este un schimbător de căldura în contracurent, unul tubular să zicem, pentru că e mai uşor abordabil la nivel de amator. Nu vă lăsaţi induşi în eroare de mărimea mică a schimbătoarelor folosite în sistemele de încălzire şi preparare a apei calde menajere, luaţi în calcul şi cu ce diferenţă de temperatură lucrează schimbătorul în acest caz, deci ce putere poate transmite pe aceeaş unitate de suprafaţă. Deci recircularea rămîne o soluţie, nu tocmai strălucită, dar poate subtitui deversarea la canal. Soluţia cu două puţuri e..., mă rog, nu are rost s-o lungim, e varianta profesională.
Link spre comentariu

Nu cred ca daca apa circula printr-o serpentina, deci printr-un circuit inchis, apa ar fi tulburataAm si eu o fantana cu "apa rece" si sistemul ma gandesc sa il implementez si la mine

În mod sigur nu aveţi idee de mărimea unui schimbător termic la care agentul de lucru circulă natural, şi nici cît de mare este un schimbător de căldura în contracurent, unul tubular să zicem, pentru că e mai uşor abordabil la nivel de amator. Nu vă lăsaţi induşi în eroare de mărimea mică a schimbătoarelor folosite în sistemele de încălzire şi preparare a apei calde menajere, luaţi în calcul şi cu ce diferenţă de temperatură lucrează schimbătorul în acest caz, deci ce putere poate transmite pe aceeaş unitate de suprafaţă. Deci recircularea rămîne o soluţie, nu tocmai strălucită, dar poate subtitui deversarea la canal. Soluţia cu două puţuri e..., mă rog, nu are rost s-o lungim, e varianta profesională.
Am o instalatie de incalzire [homemade],pe lemne,dimensiune 800x900x1200 mm ,care incalzeste 100mp locuinta si consuma ~3000kg lemne pe sezon +500-1000kg coceni stiuleti porumb(stiulete curatat).Temperatura gazelor ardere(a fumului)este mai mare ca cea a returului cu maxim 10 -20 grade celsius;suprafata de schimb apa /gaze ardere=~6mp.Un schimbator tubular cu dimensiunea de 400mm Φ=170mm are suprafata utila de schimb ~1,8mp.De mentionat ca instalatia este tip [termosifon]cu circulatie naturala.Cat despre schimbatoarele industriale cu placi,aici este alta treaba,este si diferenta mai mare de temperatura ,insa presiunea de circulatie si cea de retur trebuie sa fie foarte apropiate altfel schimbatorul se distruge instantaneu indiferent de temperatura celor 2 agenti-lucru care nu se intampla in cazul celui multitubular sau tubular .Pt situatia data(racire cu apa de fantana)se poate folosi fara probleme apa [proaspata] care va fi deversata.sau apa recirculata,caz in care este posibil ca randamentul sa nu fie tocmai bun(ma refer strict la schimbul de caldura).In ambele cazur va interveni consumul de energie electrica pt pomparea/recircularea apei;in cazul recircularii consumul este ceva mai mic,insa pompa tot ar trebui sa aiba in jur de 200-300w in functie de diferenta de nivel diferenta de temperatura si lungimea traseului.
Link spre comentariu

@rasputin : varianta cu deversarea la canal are o logica clara. Ca sa poti raci o camera, de exemplu, si de a mentine acea racoare trebuie mai multa apa rece decat cei aproximativ 100 - 150 litri pe care ii are bazinul fantanii. "Frigul" se afla in stratul acvifer (panza de apa freatica) si ca sa ajungi la el trebuie sa treci de filtrul fantanii care, de obicei, este din piatra si care este un izolant termic comparativ cu apa. Asa ca singura solutie este transportul apei din stratul acvifer prin instalatie asta insemnand extragerea apei din fantana. Folosirea acelei ape "uzate", adica incalzita de schimbatorul de temperatura, se face in functie de imaginatia fiecaruia, incepand de la udarea acoperisului, pentru scaderea temperaturii acestuia, pana la deversarea la canal, important este ca debitul sa fie constant pentru a asigura o temperatura constanta.A, si un ventilator sub calorifer este esential pentru marirea randamenului racirii.@gcom61 : sigur ca exista consumul pompei dar, daca este mai mic decat consumul unui aer conditionat cu acelasi efect si fantana suporta debitul atunci merita. Daca deversati apa nu va trebuie schimbator de caldura dar daca interveniti altfel asupra fantanii, este posibila infectarea stratului de apa (nu mai repet ce inseamna asta).Daca vreti sa faceti economie si la electricitate atunci studiati potentialul eolian al zonei in eventualitatea montarii unei turbine eoliene care sa antreneze pompa, sustinuta de un motor electric in perioadele fara vant.

Link spre comentariu

eu nu am spus ca recircul apa din fintina ci numai agentul termic . daca insa ma gindesc,ca voi infecta apa golesc instalatia si pe timpul verii folosesc pe instalatie apa distilata spre exemplu .problema mea era sa stiu daca cineva a incercat asa ceva si daca exista ceva inconveniente sau ar exista probleme de transfer.mentionez ca am fintina in subsolul casei deci am cea mai simpla varianta posibila pentru a ma lega la instalatie iar aceasta are coloana de apa de aprox 18m la un diametru al tubului de 30cm.indiferent care vor fi parerile voi incerca acest lucru vara viitoare deoarece caloriferele vor fi montate in toamna si nu pot rasturna anotimpurile

Link spre comentariu

Pana se monteaza caloriferele faceti o proba de debit. Faceti rost de cea mai puternica pompa pe care o aveti si vedeti la ce debit se goleste fantana. Acela este debitul maxim pe care il puteti folosi la viitoarea instalatie.Cand m-am referit la recirculare am avut in minte ideea simpla, model romanesc, de a scoate apa din fantana cu pompa racordata la turul instalatiei de calorifere si apoi returul adus tot in fantana (acesta este riscul, aerarea apei din fantana si antrenarea mizeriei din calorifere tot in fantana). Aceasta este cea mai riscanta metoda posibila. Cea mai putin riscanta varianta a acestei metode este ca returul sa fie cuplat la canalizare (am mentionat in postul precedent).Acum depinde ce intelegeti prin agent termic. Si in fantana si in instalatia de incalzire tot apa exista si de aceea trebuie facuta separarea pe sectiuni. In momentul cuplarii pompei din fantana la turul instalatiei de calorifere, tehnic, apa din fantana devine "agent termic".Pana la urma este decizia dv. noi doar dam pareri si idei.

Link spre comentariu

"Pana se monteaza caloriferele faceti o proba de debit. Faceti rost de cea mai puternica pompa pe care o aveti si vedeti la ce debit se goleste fantana. Acela este debitul maxim pe care il puteti folosi la viitoarea instalatie."Da, de-aici trebuie inceput; trebuie vazut cat de rapid se acumuleaza apa in fantana, mai corect spus care este debitul efectiv al fantanei (apa din fantana e o cantitate tampon, o "coloana" din cele multe al sistemului de vase comunicante si agent de racire in cazul recircularii). Cred ca ar fi bine ca acea apa incalzita sa fie folosita la: irigatii in gradina (se stie ca apa rece nu le place plantelor), preincalzirea pt. apa calda menajera, alimentarea unui vas mai mare pt. incendii (Doamne fereste). Si asa trebuie folosita o pompa, pui una ceva mai puternica si duci apa in acel vas care este fixat ceva mai sus si vei avea o sursa de apa cand nimic nu mai merge in casa!L.E. Am avut ocazia sa vad cat de repede se golea o fantana atunci cand udam in gradina, eu si vecinul! (care avea fantana lui la aprox. 30m fata de a mea). De aceea zic c-ar fi bine sa ai si o mica automatizare cu nivelul apei din fantana. Succes.

Link spre comentariu

Acum are logica ceea ce spuneam cu folosirea a doua foraje pentru sistem in cazul in care panza de apa freatica nu permite debite mari. Cu unul extragi apa, faci schimbul de caldura in schimbator apoi injectezi apa prin celalalt foraj inapoi in panza de apa freatica. Ideea aici este ca ai nevoie doar de temperatura mica a apei si nu de cantitatea de apa iar cu cat sunt mai departate cele doua foraje cu atat ai un volum mai mare de apa cu care poti face schimb de caldura. In acest caz nivelul de apa nu scade dar conditia esentiala este ca stratul de apa sa aiba o temperatura cat mai joasa si cat mai constanta. Ca idee, forajul de injectare nu trebuie sa fie pregatit cu sorb pentru ca nu faci filtrarea, iar forajul de absorbtie poate fi chiar fantana existenta.Pentru udarea plantelor se poate face un teu de derivatie dupa schimbatorul de caldura, acolo apa avand temperatura mai ridicata. Solutii personalizate complete se pot face in functie de bani si de caracteristicile fantanii si ale stratului acvifer.Ca sa dau un raspuns final, din partea mea, initiatorului topicului (@crmn1): Da, se poate, depinde de cat de departe sunteti hotarat sa mergeti (inclusiv financiar).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări