Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Router cnc 3/4 axe


Postări Recomandate

Bine v-am regasit domnilor! Prima problema gasita la suruburile cu bile, in suportii de rulment(cei dinspre motor,cu doi rulmenti) am gasit rulmenti radiali cu bile . Din cate stiu eu acolo trebuie sa fie rulmenti radiali-axiali . Va trebui sa procur deci 4 rulmenti radiali-axiali plus doi rulmenti radiali,pentru ca si ceilalti,din suportul cu rulment flotant sunt vai de ei . In al doilea rand , ce placi de aluminiu sa folosesc , ce aliaj ? Grosimea placilor am calculat-o la 20mm . Se pot folosi si placi laminate la cald ,sau doar placi turnate rectificate? Aliajul 7075 este bun?Rog pe cei care au mai cumparat asa ceva sa ma indrume si pe mine . Va multumesc!

post-54459-139829324785_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 119
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Ce-ai gasit tu in blocurile de rulmenti sunt exact ce-ai platit ( chinezarii ) . nu e cazul sa te enervezi , nu esti primul si nici ultimul ... Problema nu e ca n-ai rulmenti ... trebuie sa gasesti o modalitate sa pui rulmenti corecti acolo ( radiali-axiali , la cotele corecte ) , si sa-i poti strange ( sa elimini backlash-ul ) . Se poate , da' e nitica bataie de cap ... Aliajul cel mai bun este 6061 T6 , de preferinta MIC-6 Ground ( placi rectificate ). Eu n-am gasit decat pe ebay , posibil sa se gaseasca si la Gil Inox in Otopeni ( da' la pret dublu ) .Aliajele seria 7000 sunt excelente chiar , dar sunt nitel mai dificil de prelucrat , plus ca nu gasesti placa rectificata ... trebuia sa faci tu operatia asta ... este un aliaj mult mai dur si mai greu .

Link spre comentariu

Va salut ! Multumesc pentru sfaturi domnule Gabi si domnule Pink!Dupa nenumararte emailuri si telefoane in finala au intrat 3 firme Tech Con(profile de aluminiu) iar pentru placi de aluminiu Gilinox si Amari.Cele din urma aveau aproximativ aceleasi preturi insa datorita procedeelor de debitare diferite si faptului ca nu aveam nevoie de livrare la domiciliu am ales firma Gilinox . Ieri am fost la capitala si in intervalul de 3 ore am reusit sa cumpar si sa mi se debiteze si profilele si placile.Pana acum totul pare in regula(o mica problema-nu stiu daca e normal sau nu-la taierea placilor masina de debitat a lasat o mica bavura,pe care o sa incerc sa o finisez cu ceva smirghel cat de cat fin ). Am reusit sa pozitionez putin piesele care vor alcatui axa x . Din pacate nu pot sa pun coltare la toate imbinarile profilelor de aluminiu(pot pune coltare doar in partea de sus dinspre spate,daca as pune si spre interior,cum veti vedea in una din poze ,latimea mesei de lucru va scadea cu 10 cm). Cele doua profile vor fi prinse impreuna cu niste suruburi M8 mai lungi,apoi vor fi prinse din lateral cu niste suruburi M6,care vor strabate placa laterala profilul scurt si se vor infileta in profilele lungi. Daca aveti ceva sfaturi si idei in legatura cu prinderea profilelor ,sinelor etc , va rog sa dati un raspuns. Apropo,nu voi folosi piulite T deoarece sunt foarte scumpe(0,88 centi/buc),pentru prinderes sinelor merg lejer suruburile torbante(in cazul meu M6-voi largi gaurile de prindere ale sinelor care sunt de M5); sper insa ca voi putea sa le folosesc si in locurile mai putin accesibile-ceva mai mult efort in plus dar ,mie unul mi se pare un pret exorbitant.

post-54459-139829328596_thumb.jpg

post-54459-139829328625_thumb.jpg

post-54459-139829328652_thumb.jpg

post-54459-13982932868_thumb.jpg

post-54459-139829328708_thumb.jpg

Link spre comentariu

Placile de aluminiu trebuie aduse la cote ( frezate ) . Altufel , n-o sa se mai pupe nimica la montaj ... N-o sa-ti stea la 90 de grade , nici drepte ... si n-o sa mai aliniezi masina in veci ... Blocurile de piulita trebuie facute corect , altfel , nu se mai aliniaza surubul unde trebuie ( o sa flambeze si o sa-ti induca sarcini naspa in motoare ... ) Materialele par de calitate , cu exceptia suruburilor ...da' oricum , n-ai de ce sa-ti faci probleme , mai toata lumea merge pe suruburi chinezesti ... N-o sa fie chiar precizie C7 , dar macar esti cateva clase peste suruburile trapez ... Nu face rabat la sistemele de asamblare , ca o sa-ti dai palme singur mai incolo ... daca structura de baza nu e facuta serios , daca unghiurile de 90 si planeitatile nu sunt respectate la sange , arunci banii pe fereastra ... o sa-ti mearga masina stramb si n-o sa stii de ce ...sau n-o sa mai ai ce face , ca ai dat rasol / te-ai zgarcit la 3-40 de euro ... nu merita ... Ai un proiect bun , materiale de calitate ( atat cat se poate / dupa buget ) ... Fa treaba cum trebuie si nu face compromisuri ( prea multe ) ... dac-o faci ca lumea , poate nu vei fi nevoit sa incerci s-o vinzi mai incolo( in pierdere ) , ca sa faci rost de bani sa-ti faci alta masina ... Succesuri , dom'profesor !!!

Link spre comentariu

Va salut ! Multumesc pentru sfaturi domnule Gabi si domnule Pink!Dupa nenumararte emailuri si telefoane in finala au intrat 3 firme Tech Con(profile de aluminiu) iar pentru placi de aluminiu Gilinox si Amari.Cele din urma aveau aproximativ aceleasi preturi insa datorita procedeelor de debitare diferite si faptului ca nu aveam nevoie de livrare la domiciliu am ales firma Gilinox . Ieri am fost la capitala si in intervalul de 3 ore am reusit sa cumpar si sa mi se debiteze si profilele si placile.Pana acum totul pare in regula(o mica problema-nu stiu daca e normal sau nu-la taierea placilor masina de debitat a lasat o mica bavura,pe care o sa incerc sa o finisez cu ceva smirghel cat de cat fin ). Am reusit sa pozitionez putin piesele care vor alcatui axa x . Din pacate nu pot sa pun coltare la toate imbinarile profilelor de aluminiu(pot pune coltare doar in partea de sus dinspre spate,daca as pune si spre interior,cum veti vedea in una din poze ,latimea mesei de lucru va scadea cu 10 cm). Cele doua profile vor fi prinse impreuna cu niste suruburi M8 mai lungi,apoi vor fi prinse din lateral cu niste suruburi M6,care vor strabate placa laterala profilul scurt si se vor infileta in profilele lungi. Daca aveti ceva sfaturi si idei in legatura cu prinderea profilelor ,sinelor etc , va rog sa dati un raspuns. Apropo,nu voi folosi piulite T deoarece sunt foarte scumpe(0,88 centi/buc),pentru prinderes sinelor merg lejer suruburile torbante(in cazul meu M6-voi largi gaurile de prindere ale sinelor care sunt de M5); sper insa ca voi putea sa le folosesc si in locurile mai putin accesibile-ceva mai mult efort in plus dar ,mie unul mi se pare un pret exorbitant.

Profilele trebuiesc prinse foarte bine intre ele, nu cu un singur coltar. Daca nu ai loc de coltare du-te la Tec Chon si cumpara clasice si prindele cu ele.
Link spre comentariu

Bine v-am regasit!Din nou, multumesc pentru sfaturi domnilor! Atasat se poate vedeam mai bine cam pe ce principiu merg bazandu-ma doar pe un coltar sau doua pe fiecare latura!Domnule Florin,problema rulmentilor eu o consider rezolvata; la blocul cu rulmenti ficsi eu am primit rulmenti 6001 pe care ii voi inlocui cu rulmenti 7001(am facut comanda deja,impreuna cu cei 7207 pentru piulitele rotative), iar la blocul cu rulmenti liberi am primit rulmenti 6000 ,dar rai din punct de vedere calitativ ,deci ii voi inlocui cu unii de aceasi serie dar mai buni.Momentan sunt la stadiul de marcare si punctare a gaurilor pentru placi ,cat de curand sper sa pot sa dau gaurile la cineva care are o bormasina de banc. O intrebare : Cum se pot largi gaurile pentru a ingropa capatul suruburilor cu cap inbus (pe bormasina de banc )? Eu m-am gandit sa prind placa de banc,sa dau gaura normala si apoi placa prinsa in aceeasi pozitie,sa schimb burghiul cu o freza,ca sa vina pe acelasi centru.O zi buna in continuare va doresc!

post-54459-139829332264_thumb.jpg

post-54459-139829332281_thumb.jpg

Link spre comentariu

neaparat o bormasina de banc (eu am gasit una ieftina 220lei anul trecut la bricostore)in legatura cu lacasurile pentru suruburi : cred ca se gasesc spirale speciale , dar cu putina indemanare se pot face la polizor pe coltul pietrei,apoi se fac probe pe un rest de material identic cu cel al piesei de prelucrateu asa am facut ... .

Link spre comentariu

Bine v-am regasit!Din nou, multumesc pentru sfaturi domnilor! Atasat se poate vedeam mai bine cam pe ce principiu merg bazandu-ma doar pe un coltar sau doua pe fiecare latura!Domnule Florin,problema rulmentilor eu o consider rezolvata; la blocul cu rulmenti ficsi eu am primit rulmenti 6001 pe care ii voi inlocui cu rulmenti 7001(am facut comanda deja,impreuna cu cei 7207 pentru piulitele rotative), iar la blocul cu rulmenti liberi am primit rulmenti 6000 ,dar rai din punct de vedere calitativ ,deci ii voi inlocui cu unii de aceasi serie dar mai buni.Momentan sunt la stadiul de marcare si punctare a gaurilor pentru placi ,cat de curand sper sa pot sa dau gaurile la cineva care are o bormasina de banc. O intrebare : Cum se pot largi gaurile pentru a ingropa capatul suruburilor cu cap inbus (pe bormasina de banc )? Eu m-am gandit sa prind placa de banc,sa dau gaura normala si apoi placa prinsa in aceeasi pozitie,sa schimb burghiul cu o freza,ca sa vina pe acelasi centru.O zi buna in continuare va doresc!

Este bine sa schimbi spiralul cu freza pentru a iesi ce trebuie. Tine cont ca daca ascuti spiralul ca sa inlocuiesti freza tot trebuie sa-i faci un unghi pentru a taia materialul. Deci dai gaura su spiral la adancimea care doresti dupa care bagi o freza ca sa-i anulezi unghiul de la spiral.Acum la rulmenti : Daca centrezi monturile de capat bine, nu ai nevoie de rulmenti axiali - radiali (seria 7000). Ai nevoie exact de cea ce ti-a trimis chinezul (seria 6000). Rulmentii seria 7000 ii folosesti in special la motoarele de frezare, strunguri, etc. Acolo ei lucreaza si axial pentru ca imping in cutit, iar la freze in material (si totul perpendicular pe ax). La tine surubul impinge doar in fata. Joc nu ai ca strangi piulita pe carcasa rulmentului. Deci nu ai forte din exterior perpendiculare pe surub.Toti producatorii de cnc-uri folosesc rulmenti radiali pe suruburi. Mai se gasesc unii care considera ei ca rulmentii axiali sunt mai buni (si mai scumpi) si ii folosesc, dar practic ii folosesc degeaba. Pentru ca daca ai bataie axiala, poti sa demontezi cnc-ul si sa faci alte piese.
Link spre comentariu

neaparat o bormasina de banc (eu am gasit una ieftina 220lei anul trecut la bricostore)in legatura cu lacasurile pentru suruburi : cred ca se gasesc spirale speciale , dar cu putina indemanare se pot face la polizor pe coltul pietrei,apoi se fac probe pe un rest de material identic cu cel al piesei de prelucrateu asa am facut ... .

Aia e treaba la " ghici " ... nu cred ca o sa reusesti sa "pui " gaurile unde trebuie din " mana " , chiar daca punctezi ... la ce precizie crezi ca poti lucra ? la suruburile imbus metric 6 , de exemplu , gaura ar trebui sa fie de 6.5 , iar locasul de imbus de 11.5 , adanc de 6mm ( sa poti ascunde cum trebuie surubul in placa , si sa-ti ramana si 5 zecimi de " joaca " , in cazul inevitabil ca ai nevoie ... ) . Pentru locasurile de imbus , exista niste freze speciale , cu " ghidaj " in bot , care se autocentreaza , si iese treaba corect ... dar nu se compara cu prelucrarea facuta CNC . P.S.N-ai si tu un " coleg " care sa-ti prelucreze subansamblele pe masina ? Nu cred ca o sa-ti ia pielea ...
Link spre comentariu

neaparat o bormasina de banc (eu am gasit una ieftina 220lei anul trecut la bricostore)in legatura cu lacasurile pentru suruburi : cred ca se gasesc spirale speciale , dar cu putina indemanare se pot face la polizor pe coltul pietrei,apoi se fac probe pe un rest de material identic cu cel al piesei de prelucrateu asa am facut ... .

Aia e treaba la " ghici " ... nu cred ca o sa reusesti sa "pui " gaurile unde trebuie din " mana " , chiar daca punctezi ... la ce precizie crezi ca poti lucra ? la suruburile imbus metric 6 , de exemplu , gaura ar trebui sa fie de 6.5 , iar locasul de imbus de 11.5 , adanc de 6mm ( sa poti ascunde cum trebuie surubul in placa , si sa-ti ramana si 5 zecimi de " joaca " , in cazul inevitabil ca ai nevoie ... ) . Pentru locasurile de imbus , exista niste freze speciale , cu " ghidaj " in bot , care se autocentreaza , si iese treaba corect ... dar nu se compara cu prelucrarea facuta CNC . P.S.N-ai si tu un " coleg " care sa-ti prelucreze subansamblele pe masina ? Nu cred ca o sa-ti ia pielea ...
asa este!am uitat sa spun ca si eu am amborat pe un cnc mai mic ,iar pentru piesele mari am facut sabloane pe cnc-ul mic(m-am descurcat cu ce am avut)acum stiu ca pot sa ma bazez pe un "coleg" de forum!toata stima!
Link spre comentariu

Legat de gaurirea acelor placi:Faci masuratorile cu sublerul si trasezi liniile cu cuterul (nu cu creionul), sa fie fine si precise. Foloseste o linie metalica .Va merge cu bormasina de banc dotata cu menghina.( mai bine o freza).Daca ai multe prelucrari merita sa cumperi o bormasina de banc si o menghina pentru ea.Iti trebuie un burghiu nou pentru gaura principala M6 folosesti de 6/6,5mm, pentru M8 folosesti de 8/8,5mm. (depinde de precizia cu care pozitionezi gaurile intre ele)Obligatoriu sa fie noi burghiele.Nu muti placa, schimbi burghiul, faci gaura pentru capul ingropat M6-11/11,5mm, pentru M8-14mm. (acum depinde de ce diametru de freza ai) .Acum schimbi burghiul cu freza si faci scaunul pentru capul surubului.Cel mai important e sa NU strici centrarea, deci cele 3 prelucrari le faci intr-un singur pas ca sa ramana centrate.Inca ceva, la aluminiu a fost nevoie sa reduc turatia de gaurire la cca 300 rpm si gaura a iesit mult mai bine fata de 1200rpm.(deci incearca sa ceri celui la care gauresti sa reduca viteza).Am auzit ca la frezare se foloseste motorina ca sa iasa finisajul perfect. Poti incerca sa picuri motorina sau alte lichide de prelucrare mecanica.Din pozele tale vad ca ti-ar trebui un rand de suruburi intre cele 2 placi de aluminiu de 20mm.Coltarele nu mai sunt absolut necesare daca folosesti pentru imbinari cele 4 gauri ale profilelor pe care le filetezi cu tarodul si le prinzi de placi.Profilul cel scurt se poate prinde foarte bine de placa laterala si de cea de jos.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Domnilor, am avut bafta sa dau de un "profesionist"? Dupa dezbatearea subiectului cu gaurirea placilor,am decis sa merg la un profesionist(mai ales avand in vedere pretul ridicat al materialelor) . Dupa spusele lui a petrecut 15 ore ca sa le prelucreze(pretul dumnealui fiind unul modic 15 lei/h ).Deci am am luat piesele,am platit 210 lei si am revenit acasa,si surpriza, gaurile si filetele date sunt atat de eronate incat nu am reusit sa aliniez decat o singura placa pe laterale si un surub nici macar nu mi-a intrat.Plus de asta ,am cerut filete de 4-4,5 mm adancime iar dansul abia le-a facut de 3 mm , un filet l-a stricat cam 10 mm la margine ,altul presupun ca l-a deteriorat de tot pentru ca a largit gaura si a turnat in ea aluminiu si l-a facut din nou; gaurile pentru capetele suruburilor cu imbus M8 le-a facut cu burghiul,deci partea de jos a ramas conica ... Cand am vazut cum se aseaza imi venea sa plang. Pana acum,pentru a remedia situatia am marit gaurile de trecere de la 8,3 mm la 8,5 mm insa tot nu se aseaza ,cred ca in final voi largi gaurile la 9 mm si cele in care se ineaca capatul surubului cu imbus M8 le voi mari de la 13mm la 14mm . Acum imi reprosez ca nu le-am facut singur; nu sunt eu mare inginer,dar macar nu iau banii altora deteriorandule piesele. Am facut cateva poze cu ce am facut pana acum si cu decalarile pieselor . Inca nu am prins carucioarele axei x pentru ca am alezat putin placile orizontale ca sa dea bine la imbinari si nu mai corespund exact planului in 3D. Cum ma sfatuiti sa aflu pozitia exacta a gaurilor pentru carucioare ?

post-54459-139829338941_thumb.jpg

post-54459-139829338947_thumb.jpg

post-54459-139829339038_thumb.jpg

post-54459-139829339043_thumb.jpg

post-54459-139829339048_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări