Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masini-Unelte in regim DIY


Vizitator

Postări Recomandate

Daca ar fi vorba doar de RD-uri din plastic, atunci treaba este rezolvabila. Pui mana si-ti faci un set la strung si te duci la un atelier cu cel putin o masina de danturat in dotare, unde 8...10 roti cate are un asemenea strung se dantureaza in cateva ore. Oricum treaba te va costa foarte probabil mai putin de 100 lei. Masina de danturat odata reglata pentru acel modul, nu mai trebuie decat schimbate rotile de la lantul de divizare, pentru numarul de dinti solicitat de fiecare roata in parte. Treaba este destul de simpla. La module mici - de obicei m=1 - rularea prin frezare dureaza, in functie de numarul de dinti 10...15 minute.

Link spre comentariu

Strungul din pagina aceea de site poate ca o fi pt modelisti dar este PRODUS de o firma,si nu una oarecare ci UNIMAT.Care are poate suta de ani de cand face asa ceva!.NU despre lipsa de modele de strunguri care s-ar putea copia e vorba ci de lipsa unor materiale,de preferinta semifabricate,care prin forma si volum sa se apropie cat mai mult de o piesa necesara,suplinind posibilitatile reduse de prelucrari complexe.Asta e partea cea mai grea de rezolvat zic eu. Componentele importante precum Batiul,Caruciorul cu Sania port cutit pun probleme in realizare NU un ax pt universal,ce tip de rulmenti sa folosesti sau cum sa faci Papusa mobila si cu ce sa o dotezi.De asemeni odata ce ai aceste piese este Deosebit de important sa faci alinierea lor reglajele si sa estompezi cat se poate jocurile pieselor avand in vedere ca sunt facute din bucati si adaptate asa cum sublinia F bine @ola_nicolas,intr-o postare anterioara.Revenind eu zic ca nu de POZE ducem lipsa ci de idei fiabile de a inlocui sau suplini in alt mod acele componente.@ola_nicolas,tot mentionam ca dupa ce avem o piesa sau daca vrem o piesa "mergem la un atelier".NU am gasit nici macar la service-ul firmei CITROEN (care face piese pt masinile de curse din competii!-am vazut cu ochii mei in atelier 2 masini!),la care m-am dus cu Recomandare,utilaje(aveau un strung din cele pe care le stim cu totii,o amarata de freza care dupa cum arata nu parea ca s-ar fi lucrat le ea in ultimii 10 ani! si un polizor tot din cele vechi!) sau meseriasi capabili si sefi dispusi sa faca o anume piesa pt mine.Poate ai cunostinta si ne recomanzi si noua ceva firme sau ateliere(daca mai sunt!) care sa faca cam ce am vrea noi ca eu unul sincer NU am gasit.Eu credeam ca poate printre NOI,cei de pe forum sau prieteni ne-ar putea ajuta la modul concret cu diverse prelucrari NU "sa cautam acul in carul cu fan".BAFTA si MINUNI.

Link spre comentariu

Stimatii mei colegi, referirile voastre la dotarea mea tehnica sunt transparente in toate chestiunile abordate mai sus. Trebuie insa sa va spun ca cel putin deocamdata eu nu pot folosi tehnologia pe care am achizitionat-o sh, pur si simplu din cauza ca in momentul in care am reusit sa termin de facut revizia incaperii unde urmeaza sa le amplasez, a sosit practic iarna si imi este imposibil pana la primavara - foarte probabil in aprilie sau chiar mai - sa mai fac operatiunile specifice de transport (pe distanta de vre-o 15...20 m) si amplasare. Apoi se pune problema legarii la reteaua trifazata, deoarece nu vreau sa pierd nimic din posibilitatile tehnice ale celor doua masini pe care (deocamdata) le-am achizitionat. Am nevoie in primul rand de un tablou electric trifazat de mici dimensiuni care sa contina patru bare din banda lata din cupru, izolate de carcasa (una fiind pentru nul) cel putin 4 seturi de circuite trifazate de protectie (sigurante) si un separator prin care barele sa poata fi scoase simultan de sub tensiune. Ceva cabluri de legatura mai am. Alte accesorii precum prize trifazate cu stechere mi-am mai cumparat. Deci pana nu vad acel tablou electric despre care vorbeam montat pe peretele incaperii de amplasament, nu pot da nici-un termen de punere in functiune. Dupa aceea mai am de cheltuit inca multe sute de lei pentru a ma dota cu un prim set de scule si accesorii utile "noilor" masini. Eu am fost intotdeauna deschis acestor colaborari, de fapt am mai acceptat p'ici pe colo cate o lucrare pentru care cate un user a insistat prin mesageria privata, insa nu pot spune nici macar cu aproximatie de un an cand voi fi pregatit pentru aceasta colaborare. Am sa anunt, probabil prin sectiunea pentru reclame a forumului, atunci cand voi fi gata.

Link spre comentariu

Fereasca DUMNEZEU NU a fost nici cea mai mica aluzie la asa ceva. :speriat Pur si simplu ma gandeam ca poate cineva de pe forum sau din afara lui ne poate ajuta concret, cu ceva sau ca dispui de ceva adrese sau contacte de oameni care lucreaza la nivel mic(in ateliere!) ,adica sa se bage sa faca pt noi cate o piesa unicat ,dat fiind faptul ca fiecare are iedeile lui despre cum va arata produsul final totul fiind contra cost pt ca munca trebuie platita.Cat despre partea de tabluo electric sa vedem ce se poate face!!!. :da Spune-ne de cat (la ce amperaj) trebuie sa reziste sigurantele si ce tip(monopolar sau tripolar) si mai vorbim pe tema asta. :da

Link spre comentariu

...Pur si simplu ma gandeam ca poate cineva de pe forum, sau din afara lui ne poate ajuta concret, cu ceva sau ca dispui de ceva adrese sau contacte de oameni care lucreaza la nivel mic...

Vasile are o scularie chiar in Bucuresti, pe undeva prin zona Obor.

...Cat despre partea de tabluo electric sa vedem ce se poate face!!!. :da

Spune-ne de cat (la ce amperaj) trebuie sa reziste sigurantele si ce tip(monopolar sau tripolar) si mai vorbim pe tema asta. :da

Nu cred ca ar fi foarte economic, sa car acest tablou electric din Bucuresti, sau din orice alt oras din tara pana acasa la mine. Ar deveni mai scump decat daca l-as fabrica eu insumi, din materiale noi cumparate din comert. Am inca mai multe variante de procurare ieftina, aici in zona si le voi explora pe rand.
Link spre comentariu

anul trecut m-am apucat si eu sa construiesc un strung pentru lemn..l-am lasat balta undeva intr-o incapere :cry: un motiv ar fi timpul iar altul ar fi distanta pana la el :nebunrau: foarte mult nu mai era de lucru, oricum la teste s-a comportat foarte bine..mai trebuia suportul pentru dalti finisat si o vopseaiata si cateva poze facute la vreo cinci luni dupa ce n-am mai miscat nimic la el

Link spre comentariu

motorul..si acolo e o problema .acela ce se vede in imagini e de 0.55 kw,e mai mult de forma. am avut unul de 2.2kw trifazat,il facusem sa functioneze la 220v cu condensatoare de pornire motor(s-a ars) daca o sa-mi fac cumva timp la vara o sa cumpar un motor 2kw monofazat;in ceea ce privesc turatiile o sa ma mai consult si cu alti cunoscatori inainte de achizitionare.

Link spre comentariu

Mai intai incearca-l pe acesta de 550 W. Pentru strunjiri normale in lemn cu diametrul sub 100 mm si cutite de strunjit neprofilate pe portiuni mari, cred ca ar putea fi suficient. Eu la staierul de mai sus am doar un motor de 750 W si tai cu el in otel masiv. Discurile abrazive "fura" mult mai multa putere de la un motor, decat un cutit strunjind in lemn. Oricum ar fi, cele trei trepte de turatie cred ca-ti sunt suficiente, pentru orice semifabricat din lemn de format ø100x2000, sau mai mic.

Link spre comentariu

Am mai spus undeva pe acest topic. Eu personal consider ca adaptarea tehnologiilor scumpe la strungurile pentru lemn, se justifica numai in viziunea unui profesionist in mobila, care strunjeste foarte adesea lemnul. Numai atunci cand o diferenta de un minut doua castigate la o anumita piesa se traduce in cheltuieli mai mici, se pune problema unor utilaje de ultima generatie, capabile sa produca aceasta diferenta. Altminteri cheltuielile foarte mari cu aceasta tehnologie nu se justifica. Pentru a face din cand in cand cate o coada la o pila, sau alte lucrari asemanatoare, nu avem nevoie de o strunjire de maxima productivitate. Hai sa privim utilajul in constructie diy realizat de Myhayxx. Cu un motor recuperat, el nu pare sa ajunga cu totul la suma de 300 lei. Deci practic am dublat suma, adaugand un simplu variator de frecventa.

Link spre comentariu

Salut,Arat prin imagini realizarea unei papusi mobile la strungul meu KART E2N pe care din pacate l-am achizitionat fara acest subansamblu.Am facut piesa propriuzisa din lemn dupa o poza (reper care nu stiu unde a ajuns dupa turnare), si am dat-o spre a fi turnata din fonta. Am lasat-o afara aproape un an dupa care am prelucrat-o dupa cum se vede. Partea care trebuie gaurita unde va veni montata piesa culisanta cu conul portscule am facut-o mai lunga pentru a avea o cursa mai lunga pt. gauriri.Mai ramane de gaurit si confectionat axul...

Link spre comentariu

Gaurirea trebuie s-o faci direct pe strung, cu un burghiu lung de dimensiuni cat mai apropiate. Apoi confectionezi o bara de alezat cat mai lunga si cat mai rigida. Daca sania principala, nu are prevazut un sistem de tractare a papusii mobile, va trebui sa-l inventezi si sa-l realizezi. Deci in vederea prelucrarii, vei lega papusa mobila de sania principala. Poti folosi chiar si avansul mecanic. Nu trebuie sa uiti ca inainte de a cupla avansul, sa strangi surubul de fixare al papusii mobile, intr-o pozitie care sa-i permita alunecarea pe ghidaje, fara joc.

Link spre comentariu

Salut,Pt avolocaru, turnarea m-a costat 2 beri!! si o strangere de mana. (pe bune, dar am mers trimis de cineva...care-l cunoaste pe tip)Pt ola..., aveti dreptate asa am sa fac deja am reusit in targ sa gasesc un burghiu de 300 fi 32 cu care am sa fac lucrarea.Tractiunea papusii o realizez prin montarea papusii inaintea caruciorului :da Cu stima.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări