Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Reparatie motor aspirator?


Vizitator AC

Postări Recomandate

Vizitator biltdaniel

Sa verifici cu atentie si turbinele, poate a scapat accidental ceva pe langa filtru, am gasit aspiratoare cu turbinele imbacsite de scame.O astfel de turbina se dezechilibreaza grav si duce la uzura prematura a rulmentului.

imi poti spune te rog cum se desface piulita de 13 de la motor, fara sa stric ceva ?? ( ca e strans foarte tare )mersi.
Link spre comentariu
Vizitator biltdaniel

Nu-i cu filetul "invers"?

Nu stiu... O sa incerc si invers...Acuma ma tot chinui cu el.
Da, filetul era invers. Acuma nu reusesc nici cum sa scot rotorul afara. Rulmentul de jos e intepenit tare in camasa si se pare ca nu iese cu una cu doua.
Link spre comentariu

Eu ma foloseam de inertie pentru a desface piulitele din capatul turbinei.Tii cu degetele de colector, atat cat se poate prin orificiul existent, iar cheia fixa de 13 e pusa in pozitie orizontala pe piulita de fixare. Cu un ciocanel mic de 200-500g se loveste rapid capatul liber al cheii fixe in directia slabirii piulitei.Repetand de cateva ori miscarea, piulita se slabeste suficient cat sa poata fi desfacuta usor.Alta varianta era polizarea axului la capatul dinspre colector cu un flex, cu disc de taiat de 1mm.Se practica o taietura pe capatul liber al axului (daca e accesibil) si se tine contra cu o surubelnita in crestatura realizata, intocmai ca pe un surub. Asta se poate face si la capatul dinspre turbina, daca din piulita ies macar doua-trei filete din capatul axului.Pentru scoaterea rotorului blocat in rulmentul mic, se poate da o gaura de diametru egal sau putin mai mare decat grosimea axului, exact in mijlocul capacului din spate.Prin gaura realizata, se introduce un punctator si lovind usor si repetat, se depreseaza axul din rulment.Se repeta operatiunea si pentru rulment, daca a ramas blocat in capac.

Link spre comentariu
Vizitator biltdaniel

Eu ma foloseam de inertie pentru a desface piulitele din capatul turbinei.Tii cu degetele de colector, atat cat se poate prin orificiul existent, iar cheia fixa de 13 e pusa in pozitie orizontala pe piulita de fixare. Cu un ciocanel mic de 200-500g se loveste rapid capatul liber al cheii fixe in directia slabirii piulitei.Repetand de cateva ori miscarea, piulita se slabeste suficient cat sa poata fi desfacuta usor.Alta varianta era polizarea axului la capatul dinspre colector cu un flex, cu disc de taiat de 1mm.Se practica o taietura pe capatul liber al axului (daca e accesibil) si se tine contra cu o surubelnita in crestatura realizata, intocmai ca pe un surub. Asta se poate face si la capatul dinspre turbina, daca din piulita ies macar doua-trei filete din capatul axului.Pentru scoaterea rotorului blocat in rulmentul mic, se poate da o gaura de diametru egal sau putin mai mare decat grosimea axului, exact in mijlocul capacului din spate.Prin gaura realizata, se introduce un punctator si lovind usor si repetat, se depreseaza axul din rulment.Se repeta operatiunea si pentru rulment, daca a ramas blocat in capac.

Am reusit pana la urma sa scot rotorul ( asa cum ai zis tu ). Acuma incerc sa imi dau seama daca rulmetii sunt dusi sau nu. Au un pic de joc. Cum trebuie sa fie? Multumesc.
Link spre comentariu

Spala-i cu benzina, whitespirit, motorina, etc, si cu o pensula.Apuca cu doua degete de colivia exterioara a rulmentului fixat pe ax.Incearca s-o deplasezi axial si apoi radial fata de cea interioara si urmareste jocul.Daca este foarte mic, aproape insesizabil, de ordinul unei zecimi de milimetru, atunci e bun.Daca are un joc exagerat, aproape de un milimetru sau mai mult(joc vizibil cu ochiul liber) atunci trebuie inlocuit.Preferabil se inlocuiesc oricum, nu sunt scumpi, in jur de 15 lei amandoi. Functionarea cu un rulment uzat poate distruge motorul, afectand in final si colectorul prin joc la periile colectoare.Daca totusi consideri ca e bun, unge rulmentul cu o cantitate mica de vaselina de calitate, fara sa exagerezi, oricum surplusul este expulzat afara.Daca au capace de protectie, se scot cu grija, folosind un varf ascutit, iar dupa spalarea si ungerea rulmentului, se monteaza cu grija la loc, presand pe marginea exterioara.

Link spre comentariu
Vizitator biltdaniel

Spala-i cu benzina, whitespirit, motorina, etc, si cu o pensula.Apuca cu doua degete de colivia exterioara a rulmentului fixat pe ax.Incearca s-o deplasezi axial si apoi radial fata de cea interioara si urmareste jocul.Daca este foarte mic, aproape insesizabil, de ordinul unei zecimi de milimetru, atunci e bun.Daca are un joc exagerat, aproape de un milimetru sau mai mult(joc vizibil cu ochiul liber) atunci trebuie inlocuit.Preferabil se inlocuiesc oricum, nu sunt scumpi, in jur de 15 lei amandoi. Functionarea cu un rulment uzat poate distruge motorul, afectand in final si colectorul prin joc la periile colectoare.Daca totusi consideri ca e bun, unge rulmentul cu o cantitate mica de vaselina de calitate, fara sa exagerezi, oricum surplusul este expulzat afara.Daca au capace de protectie, se scot cu grija, folosind un varf ascutit, iar dupa spalarea si ungerea rulmentului, se monteaza cu grija la loc, presand pe marginea exterioara.

Jocul e micut, daca zici ca nu sunt tare scumpi o sa ii inlocuiesc daca tot am desfacut motorul. Acuma l-am spalat de praf, ca era foarte murdar la fel si turbina era foarte murdara ( a iesit o gramada de mizerie din ea). Maine ma voi interesa de rulmenti si sa speram ca va face treaba buna :)Multumesc tuturor de ajutor. Voi reveni cu rezultatul final.
Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

Vedeti cu rulmentii (ma refer la toata lumea si la orice aplicatie), mai bine cumparati uuun pic mai scump si de marca (inclusiv romanesti, sunt f buni) pt ca au aparut niste kinezarii oribile, eu am tot schimbat rulmentii de roata la o remorca mica de 350 kg (6205 si 6304) de m-am plictisit. Tot cumparam de-astia de 9-10 lei bucata si am tot schimbat de 2-3 ori, ba pe-o parte ba pe alta. O sa trec acum pe radial-axiali cu role conice 30205A si 30304A, romanesti, sa scap naibii de distractie.Inca ceva: lasati rulmentii capsulati numai daca e cazul! In cazul in care exista simering, capacel etc, scoateti capacele (sau macar pe cel dinspre zona cu ulei/vaselina) ca sa se unga bine. Tot la kinezarii am gasit pusa vaselina transparenta cat un bob de mazare in total. :nebunrau:

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator cosminserban91

Salutare, am si eu unul, care, a ''bubuit'' dupa ce, cred, ar fi aspirat f putin spray de camera :)) nu mai stiu exact, dar nu s-a oprit din turatie, l-am scos urgent din priza, nici sigurantele nu au sarit. as vrea sa il repar daca se mai poate, as vrea sa stiu si eu ce s-a trosnit din el, daca imi puteti spune.

Link spre comentariu

Daca a aspirat vapori inflamabili de spray, se poate sa fi facut doar o flacara in zona periilor, acolo se produc scantei. N-ar trebui sa fie nicio problema in rest, poate a ars putin praf si scame. Incearca sa-l pornesti la putere redusa, daca are variator, si vezi cum se comporta (daca porneste in primul rand).Daca are un zgomot anormal, nu are turatie, atunci trebuie demontat si vazut mai departe ce e de facut.

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...
Vizitator FlorentinBota

Buna ziua,

 

Nu m-am documentat corespunzator si am aspirat toner cu un daewoo micut de 1600 de w.

S-a electrizat tonerul si nu am observat ca era sub masa aspiratorul. A inceput sa sune ciudat si l-am oprit. Tonerul a tot trecut prin motor.

 

M-am apucat sa il curat, insa am ajuns la motor care pare capsat.

Se poate desface, ce ziceti? Nu prea am ce pierde nici daca il stric de tot, posibil sa fie ceva ars inauntru, desi el porneste momentan.

 

Aici sunt poze, poate aveti ceva idei. Daca nu, se poate oxida daca il spal cu apa rece? (Tonerul s-ar spala).

 

http://imgur.com/Lg3dzVe

http://imgur.com/Qz1kIeI

 

A da, aspiratorul era nou :) cu rezervorul din plastic si vortex nu stiu cum.

Perfect pentru electrizare. Morala: niciodata nu aspirati toner cu un aspirator normal. :bataie

 

Numai bine

Link spre comentariu
Vizitator FlorentinBota

Nu trebuie desfacut tot motorul daca a aspirat toner, chiar daca acesta s-a fixat pe bobine.Trebuie insa curatat cu smirghel fin colectorul pana devine lucios si suflat praful rezultat.Daca dupa aceasta motorul nu miroase ciudat cand se incalzeste este OK.

Va multumesc pentru sfat, intr-adevar, este toner "lipit" pe colector , incerc si revin cu rezultatele. Numai bine!
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări