Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Reparatie motor aspirator?


Vizitator AC

Postări Recomandate

Sper ca am postat corect aici, la diverse problema mea. Acum cateva zile, aspiratorul a inceput sa miroasa a ars si facea un zgomot de "arc electric". L-am desfacut, am curatat cu un smirghel foarte fin contactele ce se gasesc pe rotor pentru ca erau negre de carbune ars. Carbunii par in regula, erau doar ciupiti de la arcul care aparea in timpul functionarii, i-am curatat si pe ei cu smirghel. L-am alimentat, insa surpriza...iar au aparut flamele alea puternice si s-au innegrit iar cam in 2 secunde contactele de pe rotor. Am masurat cu aparatul intre aceste contacte si s-ar parea ca bobinele nu sunt in scurt, fiecare fascicol are 0.4 ohmi. Sa cumpar carbuni noi? (cu toate ca aspiratorul nu are mai mult de 5-6 ore de functionare continua, il am de un an si ceva). Nu ma pricep la motoarele astea in curent alternativ deci vreau un sfat de la voi daca se poate. :?:

Link spre comentariu

motoarele cand se invart fac ceva "flama", "arc electric"cum ii zici tu, dar nu ff mare....la inceput, cand carbunii sunt drepti(au o fata dreapta, se faca flama aceea mai mare, iar pe urma cand se mai "rotunjesc" adica iau forma la rotor, acestea se mai diminueaza...)la inceput primele cateva ore poate sa miroasa a "ars", a ceva ce sa incalzeste...cum e motorul nou, pana "isi face rondajul", dar pe urma trebuie sa intre in normal...oricum, cu cat se incarte mai repede motorul , si cu cat carbunii sunt mai mici, scanteile sunt mai mari...cum sa se "inegreasca" contactele rotorului...???asa ceva e normal, adica se inegresc, da nu ff tare, mai ales la inceput, dupa ce schimbi carbunii, sau cum ai facut tu..i-ai curatat cu smirgel...aspiratoarele unele miroasa a ars, mai ales la inceput, simti un miros ca si cum se incalzeste ceva....si dupa un timp acest miros se poate mai simtiii, dar va devenii mai mic...rotorul daca are intre TOATE contactele lui ACEEASI rezistenta e bun...iar 0.4 ceea ce vezi tu ,cred ca e rezistenta testerelor aparatului de masura...oricum eu cred ca ceea ce se intampla e prefect normal....(din ceea ce ai scris tu acolo)...(sau din ce am inteles eu..)

Link spre comentariu
Vizitator geopalade

Eu nu cred ca e normal sa miroasa a ars dupa un an si ceva de functionare. Flama la colector de care pomenesti apare cind sunt spire in scurt in rotor sau in stator. Masurarea rezistentei intre lamele e o varianta dar nu totdeauna da rezultate(mai ales daca nu ai ales scala care trebuie la ap de masura). Mult mai indicat este sistemul cu inductie magnetica(adica se plaseaza rotorul in dreptul unei bobine parcurse de curent alternativ si se vede daca "zbirnie").

Link spre comentariu

zicea ca il are demult,sa zicea ca nu l-o folosit decat ff putin....si poate mirosea a ceva incalzit,decat ceva a carbonizat...si flama aia,depinde cat e de mare...toate fac ceva scantei la carbuni,dar epinde ct de mari...faza cu masuratul spirelor merge,da trebuie sa aiba o scala destul de sensibila...eu am vazut rotoare arse, care in principal aveau o spira intrerupta,si nu in scurt,adica asa era majoritatea, da la astea noi..poate sa fie si in scurt...

Link spre comentariu
Vizitator AC

De masurat, am masuratt cu un aparat digital. Intre testere am rezistenta de 0,3 ohm. Apoi am fixat unul din testere pe un contact al rotorului si tot m-am indeparta cu masuratoare: 07, 1.1, 1.5, ... ohm, etc. Contactele rotorului se inegresc extrem de rapid (in max 1 secunda), flama este foarte mare, cand scot apoi carbunii, parca sunt "mancati" si cu cratere in ei! Megreala de pe rotor este greu de curatat, este carbune ars. Daca las sa mearga putin mai mult, motorul are turatie din ce in ce mai mica si miroase foarte puternic a ars (trebuie sa aerisesc in casa...). SF, nu pot sa-mi dau seam ace se intamla! :(

Link spre comentariu

se intampla ca este ceva ars, rotorul sau statorul....din cauza felului de constructie, motorul este racit cu acelasi aer cu care se aspira praful, teoretic "purificat" prin trecerea prin sac si diferite filtre...teoria ca teoria, dar practica ne omoarain general, rulmentii se colmateaza cu praf f. fin, care trece prin filtrele aspiratorului si, intr-un final, se blocheazase poate ca rulmenti sa mearga greu, si asa sa "ingreuneze" motorul....pana la acest rezultat (trist)parerea mea

Link spre comentariu
Vizitator AC

Aceste motoare au vreun condensator ceva? Acum mi-am dat seama dupa ce l-am curatat l-am verificat, dar nu montat in aspirator ci pur si simplu cu 2 fire si un stecher bagat in priza. E posibil sa fie vreun condensator in circuitul aspiratorului? (mentionez ca inauntrul aparatului mai are niste matze si buton de reglat turatia motorului!)

Link spre comentariu
Vizitator AC

Am ajuns acasa si am mai sapat: este o placuta cu un triac BT A12 600B, condensator 0,15micto/270v, rezistenta 150ohm/1W. Ajutati-ma va rog: cum se poate masura triacul cu aparatul de masura? este posibil? :(

Link spre comentariu
Vizitator AC

In continuare, cu riscul de a va plictisi (dar poate ca si altii o sa traga concluzii din aceasta patanie cand vor avea aceeasi problema):circuitul eletronic de control cu triac este bun, asa cred (am pus un bec in loc de motor). Insa, surpriza: RULMENTII au un joc foarte mare in camasa! Cred ca asta era? O sa cumpar 2 rulmenti si o sa vad ce-i de facut!

Link spre comentariu

colectorul motorului trebe sa aiba lamelele innegrite uniform,daca se innegresc numai cateva, sistematic aceleasi, cu aspect de ars, e de aruncat (rebobinat) are spire in scurt.condensatorul e pentru deparazitare, merge si fara.daca ai o sursa de cc pina la 50-100 poti testa motorul la ea, conditii mai lejere.

Link spre comentariu
Vizitator AC

Nu era nimic din toate astea, am schimbat rulmentii de pomana! :evil: mi-a zis un tip de la service-ul pt tipul respectiv de aspirator ca rotorul e ars partial, s-au topit ceva spire si suge curent prea mare! sper sa gesec in Iasi un atelier de bobinat (stie cineva?) ca un motor nou e 1.4 mil.

Link spre comentariu
Vizitator geopalade

Nu te sfatuiesc sa rebobinezi rotorul pt ca este infiorator de greu si in plus dupa rebobinare necesita echilibrare statica si dinamica, lucru pe care majoritatea atelierelor nu il fac(in special echilibrarea dinamica). Cauta mai bine un rotor nou.

Link spre comentariu

si in afara de asta, majoritatea celor care rebobineaza rotoare, lipesc firele pe colector cu fludormotorul de aspirator este un motor de turatie care se si incalzeste, asa incat respectivul fludor va fi aruncat de pe colector de forta centrifugafa tot posibilul sa inlocuiesti rotorul cu unul bun, altfel vei da banii degeaba, din pacate

Link spre comentariu
  • 4 ani mai târziu...
Vizitator doryna

buna ziua. am si eu o problema cu aspiratorul:nushi" :aspiram si de odata s-a auzit un zgomot si a inceput sa iasa mult fum.l-am pornit din nou , se aude ceva dar vag cred ca e motorul nu?ca daca era ars motorul nu se mai auzea nimic.ce credeti ca ar avea? multumesc anticipat. :da

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări