Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Utilitara cu platforma Opel Movano , probleme ambreiaj


Postări Recomandate

Salut,

 

Detin o camioneta cu platforma de 3,5 tone Opel Movano, diesel 3500 ,an 2005.Am urmatoarea problema:pedala de ambreiaj "scapa" si merge pana in podea, de unde nu mai revine decat daca o ridic cu mana.Mai debreiaza inca, dar scapa si merge iarasi pana jos.NU se vad nicaieri pierderi de lichid pe la pompa ambreiajului, la cilindrul receptor de la rulmentul de presiune nu m-am uitat, cred ca trebuie sa ma bag sub masina....

 

Lichid in vasul de frana este in momentul de fata, dar nu la nivelul maxim superior, ci undeva intermediar.Ochiometric, conducta de legatura spre pompa de ambreiaj pare sa fie sub nivelul lichidului.In momentul de fata nu am lichid de frana sa completez pana sus, defectiunea m-a surprins in seara asta, in drum spre casa.Ar fi prea frumos sa fie necesara doar completarea si aerisirea pompei.

 

Presupun ca pompa ambreiajului este defecta -astept sa imi fie confirmata /infirmata teoria.

1.Exista kit de reparatie pompa sau trebuie sa inlocuiesc pompa cu una noua?

2.Cum se aeriseste corect pompa de ambreiaj dupa schimb?

3.E posibil sa fie de vina cilindrul hidraulic ( receptor) de la rulmentul de ambreiaj?Cum stiu daca e defecta pompa si cum stiu daca e defect cilindrul receptor?

4.Alte observatii,lucruri care ar trebui sa le stiu inainte de a am apuca de lucru?

 

Sunt un pic presat de timp, in data de 15.02.2017 imi expira ITP-ul, in plus fata de asta , masina de zi cu zi este la tinichigerie pt un vopsit de aripa,chiar de astazi ( al dracu` ce s-au nimerit toate deodata!), iar de camioneta am nevoie la atelier in fiecare zi.

post-192141-0-60303900-1487003578_thumb.jpg

post-192141-0-54164600-1487003589_thumb.jpg

Editat de alin 105
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 16
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Problema este la cilindrul receptor-curge din el ca de la robinet.

Trebuie sa dau jos cutia ca sa am acces la el.Stie cineva daca trebuie sa dau jos si planetarele, sau imi permit un pic de spatiu cat sa schimb rulmentul de presiune cu cilindrul receptor?Nu stiu daca pot sa indepartez cutia dinspre motor,cu planetarele inca nedetasate, cat sa pot schimba rulmentul.

Am cautat cu google manual de reparatii pt Opel Movano ( sau Renault Master, e acelasi lucru), n-am gasit nimic.

Link spre comentariu

M-am uitat acuma la cilindru receptor , e uscat.Am completat cu lichid, nu vad nici un fel de schimbare...

 

Problema este la cilindrul receptor-curge din el ca de la robinet.

 

Acu zici intr-un fel ,dupa aia in alt fel.Planetarele normal ca trebuie date jos.Cit despre deplasarea cutiei cit sa bagi rulmentul,ia-ti gindul.Nu ai nici documentatie(apropo,nu stiu la ce ti-ar folosi),este clar ca nu stii nici mecanica,asa ca daca vrei un sfat pertinent,apeleaza la un mecanic.Daca insa iti place joaca si crezi ca e vreun schimb de ulei,spor la treaba.

Link spre comentariu

 

Acu zici intr-un fel ,dupa aia in alt fel.Planetarele normal ca trebuie date jos.Cit despre deplasarea cutiei cit sa bagi rulmentul,ia-ti gindul.Nu ai nici documentatie(apropo,nu stiu la ce ti-ar folosi),este clar ca nu stii nici mecanica,asa ca daca vrei un sfat pertinent,apeleaza la un mecanic.Daca insa iti place joaca si crezi ca e vreun schimb de ulei,spor la treaba.

 

In prima faza s-a pierdut lichidul , motiv pt care mi s-a parut uscat , sub masina n-am vazut sa picure si am presupus ca pompa de ambreiaj nu mai lucreaza.In faza a doua, am completat cu lichid si am aerisit circuitul prin metoda clasica.Ajutorul era la volan si apasa pe pedala de ambreiaj, iar eu eram sub masina si vedeam cum curge garla prin partea de jos a carcasei ambreiajului.Acum intelegi de ce "acu` zic intrun fel, dupa aia in alt fel".

Nu am documentatie, desi caut de multa veme , intradevar.Nu stiu cat iti e tie de clar ca nu stiu mecanica, n-am mai facut operatia asta pana acuma , dar pot sa-ti spun ca imi repar singur masinile.Motivul?

1.Am atelierul plin de scule, daca imi lipseste o anume scula, prefer sa o cumpar decat sa las banii la Dorel meseriasul.

2.Chiar daca nu repar 5 masini/zi ,am habar de mecanica si stiu unde pot sa ma bag si unde se opresc competentele mele si incep cele de service .Pt reparatiile facute de mine personal stau linistit, pt cele cu care ajung in service am un mare semn de intrebare.Ca sa nu am acele mari semne de intrebare, ma feresc de service-uri cat pot.Uneori nu pot.

3. Am o parere proasta despre "meseriasii" din service-uri.De cate ori am fost la ei ( si te asigur ca n-am fost la Dorel care lucreaza in spatele garii in curte la ma-sa) am regretat ca nu m-am apucat singur.Relatarile altora , facute pe alte forumuri (auto), mi-au confirmat o opinie deja formata in ani.Cheia dinamometrica e din cotu` lui de "specialist cu esperienta", suruburile de la volanta nu trebe schimbate , ca le strange Gigel mai tare, pasta blocare suruburi e o prostie, pivotii intepeniti se dau jos cu ciocanu` de 3 kg( n-are presa, ca n-a luat sefu`),ciocanul e cel mai des folosit la bagat si la scos,etc.Nu zic ca nu or fi si o mana de mecanici buni, dar eu personal nu ii cunosc.

4.Mersi pt sfaturi, mai ales pt alea sa nu ma bag decat la schimburi de ulei.Tu fiind un Guru, una doua citesti printre randuri si faci o evaluare rapida ,care "sa se bage" si care sa mearga la Dorei.

5.Inainte sa incep vreo reparatie, ma documentez cat pot de bine inainte ,sa stiu ce operatii trebuiesc facute si ce scule trebuiesc pregatite ( cumparate).Acuma, cu documentarea n-am prea nimerit-o.... :nas: ,mai cautam.

Link spre comentariu

Eu nu sint "guru".Sa stii ca fac parte din adunatura aia de prosti de dupa colt,carora le spui tu "Dorei".Ca atare,inainte de a fi acid,concluzia ca nu stii mecanica vine de la faptul ca nu stii ca pentru inlocuirea componentelor ambreiajului sau evaluarea uzurii acestora,planetarele trebuie date jos.Apoi,sa stii ca folosesc dinamometrica si stiu cuplurile de stringere fara sa caut pe google.Pot sa repar orice defect mecanic sau electric al oricarui tip de autoturism,exceptind defectele pentru ale caror solutii nu am aparatura.Cind te voi consulta vreodata in vreo problema de mecanica iti dau voie sa te tipi la mine.Pina atunci insa,daca ai vreo problema cu exprimarea mea da un ignore,report la moderator sau ce doresti.Zici ca iti repari orice la masina dar nu stii baza,desi vad ca ai cumostinte de pasta blocare si altele,de vreme ce vrei parerile altora.Singura greseala a fost sa postez,mai bine taceam.Dar nu-i tirziu.Succes cu reparatia!

Link spre comentariu

NU TREBUIE DATE JOS AMBELE PLANETARE ci doar una, cea din stg.Cea din dreapta formata din doi arbori ramane pe pozitie, iar cand se scoate cutia, planetara "lunga" ramane pe pozitie.Ca urmare am desfacut doar suspensia de pe stg.Cel putin eu asa am procedat si nu cred ca am gresit.

@tenzen, am vrut parerile altora cu experienta ,ca sa stiu pasii care trebuiesc urmati.In lipsa oricarei documentatii sau a unor banale explicatii , m-am apucat de lucru si am mers pe deductii logice + intuitie tehnica.Iar spre deosebire de tine, eu nu ti-am pus stampila in frunte, nu te-am baga in gasca doreilor pt simplu motiv ca nu te cunosc.

Link spre comentariu

NU TREBUIE DATE JOS AMBELE PLANETARE ci doar una, cea din stg.Cea din dreapta formata din doi arbori ramane pe pozitie, iar cand se scoate cutia, planetara "lunga" ramane pe pozitie.Ca urmare am desfacut doar suspensia de pe stg.Cel putin eu asa am procedat si nu cred ca am gresit.

@tenzen, am vrut parerile altora cu experienta ,ca sa stiu pasii care trebuiesc urmati.In lipsa oricarei documentatii sau a unor banale explicatii , m-am apucat de lucru si am mers pe deductii logice + intuitie tehnica.Iar spre deosebire de tine, eu nu ti-am pus stampila in frunte, nu te-am baga in gasca doreilor pt simplu motiv ca nu te cunosc.

Dai innainte ca nu ai gresit absolut nimic,o sa-ti fie ceva mai greu la montat cand trebuie sa centrezi si priza si planetara dar nu te speria ca o sa reusesti pana la urma, nimeni nu sa nascut invatat,desi o sa coste ceva eu i-ti recomand sa schimbi totul daca ai volanta cu masa dubla ca de la volanta se duce rulmentul de presiune(daca are joc volanta da socuri in rulment si incepe sa curga).

Link spre comentariu

Adica sa schimb kit volanta+disc ambreiaj+placa presiune?Am controlat cu ocazia asta si discul de ambreiaj, am desfacut placa de presiune.|Discul are o grosime in zona placilor de frictiune de aprox 7.15 mm, distanta pana la nituri de la suprafata placii este de 1.25 mm.N-am reusit sa gasesc nicaieri scris ceva concret despre dimensiunea minima, ar trebui schimbat, dar pare ca ar mai merge .Volanta are suprafata neteda, nu se vad zone de discoloratii, ochiometric arata ok.Ce e drept ar fi trebuit sa pun un ceas comparator pe volanta, dar nu mi-a dat prin cap.La ora asta cutia am montat-o inapoi. Ca sa imi fie usor de centrat pe poziti, am sudat rapid un suport pt cutie format dintrun cric hidraulic ieftin + 4 suruburi groase pe niste brate de teava patrata, reglabile pe inaltime.Inainte de a impinge cutia inapoi, am aliniat-o pe inaltime din acele suruburi.Principala temere era sa nu lovesc simeringul de la planetara ramasa pe masina.Am centra-o inainte pe inaltime, dupa aceea a intrat relativ usor pe pozitie .

Astazi ar trebui sa termin de montat suspensia dr + restul matelor si sa fie gata.Problema este ca timpul de lucru e limitat de serviciu si de lumina de afara.In plus e chinuiala mare daca nu se lucreaza pe elevator.

Link spre comentariu

Specifica daca ai volanta cu masa dubla sau nu,lasa ideea cu suprafata neteda la aceasta volanta ca o sa ajungi la aceeasi problema,volanta cu masa dubla face joc intre ele si da socuri in rulment,degeaba ai suprafata neteda in zona de frictiune ca nu are nici o legatura,intelege asta,daca vrei sa faci cum te taie capul nu mai intreba,acum scuze ca sunt acid.E posibil sa montezi totul si dupa cateva zile sa ai iarasi lichid sub masina,deci?inca un rulment compromis,eu i-ti dau un sfat prietenesc si din experienta.Apropo aceeasi situatie cu un OPEL ASTRA,dar am facut experienta pe banii clientului daca nu a ascultat(manopera de doua ori).

Link spre comentariu

Am pus totul la loc,am ales varianta de risc, si am repus aceeasi placa de presiune+acelasi disc ambreiaj.Masina nu parcurge multi km intrun an ( cc 3000-4000 km), deci am sansa sa ma mai tina o vreme.Daca pica, asta e, o iau de la capat.

Am alta problema si vreau sa o rezolv saptamana viitoare.De cand am cumparat masina , intodeauna a curs motorina de pe capacul motorului, din zona injectoarelor, practic pe tot motorul, in zona superioara balteste motorina in toate adanciturile.

in mare , la ce as putea sa ma astept sa fie?Pun o poza?

 

Un pic off topic....uneori mi se par nejustificat de scumpe anumite subansamble auto...Am montat un rulment de presiune Textar( pe cutie scria Textar, iar inscriptionare de pe rulment era Luk...!???) pe care am platit 270 de lei.La o analiza atenta a piesei o vad compusa dintro carcasa de plastic mizeribil, subtirel , o teava subtire de otel - ghidajul pe care se misca rulmentul, cu o grosime de mai putin de 0.5 mm in perete si rulmentul propriuzis ( asta fiind componenta Hi- tech a subansamblului !).Adica...e cam aiurea! Pt Octavia 2 am cumparat rulment fata ( e de tipul acela care e bagat intro camasa de otel masiva care se monteaza direct in portfuzeta), firma buna ( nu mai retin exact care, dar din categoria mai scumpa) si ala a fost vreo 430 de lei.Comparand cele doua subansamble, rulmentul trebuia sa coste 1000 lei, avand in vedere ce prelucrari de precizie + calitate/cantitate otel).

Editat de alin 105
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări