Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Lancia Delta - presiune mare la ulei


Postări Recomandate

De multe ori in viata m-am intersectat cu multi ingineri auto pe forumuri sau in viata particulara si putini dintre ei stiu ce vorbesc dar majoritatea care scriu pe forumuri sunt ingineri pana le pica netul si nu mai au documentatie iar cei din viata particulara sunt tari la teorie dar in momentul in care le ridici capota la masina,habar nu au care este bobina de inductie sau de "industrie" cum zic unii, dar persoanele de fata se exclud.

D-nul inginer Lucian din pacate eu sunt o persoana cu 4 clase si am venit la oras cu caruciorul de butelii ca sa deschid in 1990 o firma de reparatii auto si avand in vedere ca eram plecat sa ud buretele in momentul cund se predau lectiile astea de "gramatica" referitoare la raza cercului,diametre,contactul cu metalele,rezistenta la smulgere,jeturi de ulei si alte multe notiuni care pentru unul ca mine cu 4 clase sunt Sci-Fi ,v-as ruga cu respect sa-mi permiteti cateva intrebari pentru a incerca sa ies si eu din transeele astea de sub pamant din jurasicul inferior pe unde traiesc,ramanand in urma cu tehnica din neozoic:

 

-referitor la tachetii hidrulici,ce presiune exista in ei la ralanti si la 4000 ture?

-daca presinea este cumva mai mica la ralanti,din ce cauza "nu bat" in turatii mici?

-cum puteti considera ca o presiune mai mare poate avea atata forta incat sa tina supapele deschise cand dupa mintea mea limitata,presupun ca arcul supapei by-pass de pe pompa de ulei este mai usor de invins si in acest fel sa refuleze surplusul de presiune fara a avea efect negativ asupra supapelor?

-as putea renunta la ghidul de blocare al cuzinetilor daca am necaz pe el si vreau sa-l pilesc?

-daca nu va deranjeaza declararea varstei pe care o aveti(precum femeile) v-as ruga cu mult respect sa ne-o comunicati si noua impreuna cu numarul de motoare demontate si gasite cu supapele arse din cauza presiunilor mari,

-profesati in domeniul auto sau toate aceste notiuni le-ati acumulat ca pe un hobby?

 

Printre altele,cunosc un ing. auto care lucreaza la o reprezentanta Renault in Bucuresti dar are un Ford Focus 1.6 16V pe care il repara la mine si culmea este ca nu suntem prieteni ci din contra,imi remunereaza fiecare lucrare in parte,ca orice client.

Sa inteleg ca pricipiile mecanicii sunt diferite de la un motor Renault la un motor Ford,sau difera decat sdv-urile folosite.

Vad zilnic peste tot exprimari de genul "bai eu nu stiu sa montez distributia la un anumit motor deoarece am lucrat decat Dacia",ciudat pentru ca eu stiam ca principiul de functionare al unui motor este comun tuturor motoarelor din categoria respectiva si cunoscand timpii de functionare iti poti pune mintea la contributie ca sa tragi pistonul sus in PMS ,sa pui camele axului pe neatacat si respectiv scanteia sau injectia pe acest piston ,iar ma departe poate sa aiba si 50 de pistoane deoarece distributia isi respecta ciclul

 

D-nul ing. Lucian astept cu umilinta,mult respect si nerabdare raspunsul dvs. edificator,traind cu asentimentul ca nu ati vrut decat sa ne impresionati cu "amploarea" de calcule matematice expuse in postul dumneavoastra.

 

Va multumesc anticipat indiferent de raspunsul dvs.

Link spre comentariu

Multumesc tuturor pentru raspunsuri dar hai sa nu pornim un topic de cearta aici.

 

Cand m-am apucat de proiectul asta cu siguranta aveam si eu ceva cunostinte mecanice si cateva motoare reparate, nu vedeam pentru prima data o cheie de 13.

Au fost multe modificari si inainte, chiar si unele calcule, posibilitati de modificare a raportului de compresie pentru a permite mai mult aer fortat in cilindru, si multe altele.

Fiecare piesa a fost verificata in parte, multe schimbate, curatate, lustruite, polishate, imbunatatite pe parcursul a 3-4 luni de munca zilnica 8-12 ore pe zi.

Au fost montate si garnituri in locuri unde producatorul nu a pus nimic (cupru in general), si folosit solutii speciale de la loctite unde nu a fost posibila montarea unei garnituri (la jeturile de ulei la piston,..).

Stiam ca presiunea de ulei mare ar fi super ok, si am estimat ca o sa urce presiunea, respectand totusi cotele producatorului (totul a fost facut cu manualul de service in fata si respectand cotele), nu ma asteptam sa am presiune extrema dar gandindu-ma putin, nu cred ca 1-1.5 bari in plus ar putea sa impinga materialul cuzinetului, sa il deformeze astfel incat sa atinga.

 

Am facut topicul asta doar ca sa aud parerea celorlalti legat de presiunea prea mare si efectele negative, fiecare efect negativ logic urmeaza sa fie studiat. Nu conteaza ca unele pot sa fie adevarate sau nu, eu ma bucur pentru fiecare parere si investighez mai departe ca sa fiu sigur ca totul e ok, sau caut solutii sa evit problema respectiva.

 

 

Edit:

Poate parea o risipa totul dar pt mine a fost o masina speciala, de cand eram mic mi-am dorit una si de cand am luat-o, cu multi multi ani in urma, nu mi-am mai dorit nimic altceva,  si chiar daca nu e prea cunoscuta, a facut multe la viata ei. Am considerat ca o masina la 20 ani fara pic de rugina merita o a doua sansa la viata, si asta a fost cadoul meu pt ea la aniversarea de 20 ani.

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Nu intentionez sa polemizez cu nimeni, impartasesc doar din experienta mea.Am precizat in mesajul anterior : "Am pastrati cativa astfel de cuzineti cu exfolieri din cuzinet in zona gaurii de ungere- proveniti din motoare cu supapa regulatoare presiune ulei blocata(apropos, primul simptom in acest caz a fost tacheti hidraulici supraincarcati cu consecinta supape intredeschise, implicit arse)".Revin suplimentar: sunt ceva ani, cred ca era un diesel Opel, pe langa supapa regulatoare pompa ulei era blocata si supapa rampei tachetilor hidraulici (un motor de taxi cu parcurs enorm, depuneri masive de gome in interior, daca ma incordez putin parca Stefan il chema pe proprietar :-)).Recititi atent mesajul meu prim, nu delirez, doar povestesc, probabil daca ii gasesc pot si pune poze cu cuzinetii respectiviIncerc sa raspund punct cu punct la interogatiile (puse intr-o nota malitioasa si didactica).Motivul pentru care raspund este ca poate folosi tuturor .Tachetii hidraulici se incarca la presiunea de taraj a supapei de regularizare presiune ulei sau a rampei tachetilor (daca exista)(de unde mai mult? :-) Supapa alimentare a tachetului are un taraj de sub 0,2 bar. Odata incarcat pierderile de ulei din interior ar trebui sa fie 0 (cred ca gasesc prin banca mea de organe tacheti demontati acum 20 de ani care sunt inca incarcati, e si normal la ajustajul corp-plunjer de 5-7 miimi.)Cred ca am raspuns la primele 3 intrebari, explicit si implcit.Ghid blocare cuzinet? Adica pinten? Da, pileste-l, de multi ani se folosesc cuzineti de biela fara pinten (mai ales la bielele fara fata plana intre capac si picior biela.(Asa zisa "biela rupta" mare gaselnita tehnologica super desteapta) Atentie insa cuzinetul in sine e caracterizat prin grosime si lungime desfasurata (diametrul de lucru se repereaza abia dupa ce e montat si strins in lagar) Cuzinetii fara pintem au desfasurata cu 0,01-0,02 mm mai mare ca cea aunui cuzinet cu pinten, la montare stringerea mare pe capete ("umfla" pe exteriorul cuzinetului )determina nerotirea lui in lagar.Profesez in bransa, am garajul meu.Nu am lucrat niciodata pentru vreo organizatie. 52 de ani, cam 45 ani de experienta (traditie de familie inceputa de strabunicul meu mecanic interbelic de masini de treierat si "vapoare", in garajul bunicului spalam piese de la 6-7 ani) Au fost ani buni in care aveam si 2-3 motoare cu RK pe luna. Innoirea parcului auto si abundenta de motoare SH (in fapt loz in plic) au redus ceva activitatea insa nici puterea nu mai e ca acum 10ani :-)Bibane, renunta la tonul asta condescendent si sa stii ca nu mi-e rusine ca sunt inginer :-), Nu ma mai lua cu "domnu' injinier" probabil am unghiile mai murdare ca tine. Si nu prea am timp sa fiu popular pe forumuri, acum a fost o scapare

Link spre comentariu

Pacat ca ai stricat totul tocmai la ultima fraza dar asta nu inseamna ca nu iti recunosc calitatile si ma declar multumit de raspunsuri nu "interogatorii".

Stiu ca nu te vei obosi sa intelegi dar sunt satul de multe persoane care se vor inteligente pentru faptul ca intra si fac o postare in care arunca 3 formule "inteligente" dupa care dispar iar toti ceilalti raman cu gura cascata dar ma repet,nu este si cazul tau.

Nu stiu cu ce te-au deranjat intrebarile deoarece toate sunt legate de subiect iar singura care s-ar putea numi "incomoda" este cea referitoare la varsta si in rest nu am folosit apelative de genul "ma" sau "ba" ci am vorbit la dvs.

Ti-am apreciat meritele dar asta nu inseamna ca iti voi ramane dator pentru cuvintele usor ironice de la final si de aceea iti voi mai spune urmatoarele:

 

-te inseli amarnic daca ai impresia ca ca tu ai unghiile mai murdare decat ale mele si daca totusi este adevarat,insemna ca este din vina ta ca nu ti le ingrijesti,

-referitor la popularitate,mai lasati lozinca asta precum ca sunteti foarte ocupati si nu va pierdeti timpul pe forumuri,scrieti si voi noaptea cum scriu eu dar din pacate nu faceti asta pentru ca majoritatea aveti formula aia de exprimare in care spuneti "informatia se plateste" iar de aici nu iese nimic.

Tu ai impresia ca primesc vreun leu pentru ca administrez acesta sectiune?

 

Ti-ai facut impresia gresita ca sunt vreo unul cu ifose dar ti-am explicat din ce cauza am pus acele intrebari.

Se pare ca suntem aceeasi generatie iar povestile de viata ni se aseamana perfect si mi-as fi dorit sa discutam mai multe chestii legate cuzineti,biele si alte minuni dar se pare ca nu ai timp de forumisme si mi te-ai adresat exact ca unui tractorist care a lasat tractorul pe camp si a venit si el aici sa se dea VIP.

... si apropo,mi te-ai adresat exact ca unuia cu 4 clase care tie iti este mult prea inferior dar de fapt am decat doua,similar cu trenul .  :rade: dar spre deosebire de altii,stiu sa apreciez partile bune si meritele unui om exact cum am facut si cu tine,dar nu are importanta...

 

...suspectu,promit ca a fost ultima mea interventie in topic-ul tau si imi cer mii de scuze ca ti l-am poluat.

 

Sa auzim de bine si sa conducem la fel.

Link spre comentariu

Pacat ca nu ai inteles bine ultima fraza, era un indemn sa nu te formalizezi, sunt un mecanic ca si tine, mananc aceiasi paine cu gust de benzina si motorina ca si tine si obisnuiesc sa ajut pe oricine in masura puterilor si priceperii mele.Si m-am adresat ca unuia egal mie, e problema ta ca nu ai perceput-o asa Iti inteleg reactia insa, si eu cand imi intra cineva ptr prima data in garaj sunt mai tzepos :-). La cat s-a ticalosit lumea si de cate ori am luat-o in freza sunt mai circumspect, pana vad ce hram poarta personajul il tin la distanta.Revenind la topicul omului, indiferent ca ai renuntat la arbori de echilibrare (deci ai astupat gaurile de ungere la 6 paliere arbori echilibrare, nu mai stiu exact, parca 3 paliere are un arbore) ca ai optimizat pompa ulei si ce ai mai facut tu acolo tot la tarajul de 5bari cit e in documentatie trebuia sa se deschida supapa regulatoare. Si daca astupai complet traseul de ungere tot la 5bari ar trebui sa se deschida. Acolo ai o problema, la taraj. Stiu ca ti s-a urat sa tot bibilesti la ea si nu-ti vine sa mai umbli, las-o asaUite un pont pentru optimizarea ungerii la cupla de frecare cama-tachet (la axele cu came). Daca dai capacul de la axe jos observa cum balteste uleiul pe paharele supapelor (tacheti) Priveste lucrurile in dinamica lor si ai sa vezi ca un ax came ataca paharele pe partea imersata in ulei si celalalt ax came in zona "uscata" a paharelor. Uita-te la gaurile de drenaj ulei din chiulasa inspre baie si daca poti suprainalta aceste gauri in asa fel incat sa cresti nivelul de imersare al paharelor care sunt atacate pe "uscat"Nu mai tin minte exact cum e arhitectura chiulasei tale, suprainaltarea gaurilor de drenaj se face cu o bucsa subtire in perete presata in respectivele gaurisi lasata deasupra cit trebuie.Sper ca ai prins ideea.Ramai uimit cat se schimba in bine sound-ul motorului in ture multe, asta e de "suprafata" ca sa zic asa, cat au de castigat camele si pastilele paharelor se vede in timp.Bafta si felicitari pentru munca ta.Bafta si tie Bibane si spor, nici nu stii cat semanam :-)

Link spre comentariu

Bibane nu o lua asa, doar pt o mica neintelegere sa refuzi sa mai postezi. Tu mi-ai facut postul activ si ai adus cele mai multe informatii utile.

 

Nu m-am plans de supapa de suprapresiune. E reglata de fabrica la 8 bari si imi tine presiunea maxima in 8 bari. Nu depaseste niciodata.

 

Singura problema e ca in medie presiunea la ulei e mai mare la anumite ture decat specifica producatorul:

850rot:  1bar in manual - 2.5bari la mine

4000rot: 5.5bari in manual - 7bari la mine

Si nu vorbesc de presiunile minime, sunt presiunile normale din manual.

 

Legat de inaltarea peretilor capacelelor cred ca sunt de fabrica deja inaltate nu? am atasat o poza.

Capacelele par sa stea in ulei continuu si pe o parte si pe alta.

Nu imi amintesc daca au vre-o gaurica de scurgere intre ele, mai am o chiuloasa, o sa ma uit maine sa vad. Daca are vreo gaurica de scurgere acolo se rezolva usor inaltarea daca e nevoie, cu o mica tevusoara cu o nervura facuta la strung si tai putin filet in gaurica si in teava

post-236493-0-44281400-1414321858_thumb.jpg

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Am inteles perfect, ideea e sa ridic nivelul de ulei si daca ar exista niste gaurele acolo (chiar nu imi amintesc de ele) nivelul s-ar ridica pana ar da peste jgheabul ala si s-ar scurge in gaurile din mijloc care au scurgeri mari jos.

Intr-adevar, paharelele stau cam ingropate in ulei deci posibil sa nu castig nimic ridicand nivelul acolo la mine.

Link spre comentariu

Am inteles perfect, ideea e sa ridic nivelul de ulei si daca ar exista niste gaurele acolo (chiar nu imi amintesc de ele) nivelul s-ar ridica pana ar da peste jgheabul ala si s-ar scurge in gaurile din mijloc care au scurgeri mari jos.

Intr-adevar, paharelele stau cam ingropate in ulei deci posibil sa nu castig nimic ridicand nivelul acolo la mine.

Sigur exista gaurile de drenaj,astfel nivelul uleiului ar creste si sigur ar da pe dinafara la un moment dat.

Link spre comentariu

Este frig afara si uleiul sta in 8bari la pornire timp de 5minute pana se incalzeste un pic. Mai sta si turata la 1500rot singura, cred ca soclu automat, pana se incalzeste putin si incepe sa scada, ceea ce ii agraveaza presiunea mare.

Am scos capacul de la ulei si pot sa vad primul capacel de supapa acolo, sta complet in ulei

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări