Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Examen auto


Vizitator Catalin1987

Postări Recomandate

Vizitator Catalin1987

Ce ziceti de noile modificari in ce priveste examenul auto?Daca iei sala si pici traseul, nu mai esti nevoit sa mai dai sala inca odata, ci repeti doar traseul.Conditia este insa sa se prezinte dovada efectuarii a sase ore de pregatire intre doua examene.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Depinde cum privesti lucrurile.

 

Daca privesti din punct de vedere financiar probabil este mai ieftin pentru cel examinat.

 

Privind practic, parerea mea este ca sunt doua categorii de oameni, cu talent la condus si total anti-talent. Acum daca pici examenul pe traseu pt. o greseala care i se poate intampla oricui de genul "a murit motorul in intersectie" sau ceva "smecherie" care este pe traseu ori care ti-o face politistul care te examineaza (desi din cate am vazut nu au nici un interes sa te cada) e ok, mai faci inca 6 ore de condus, nu mai dai sala... nu mai stai la cozi... te trezesti mai tarziu dimineata... :P poate e ok asa

 

In cazul de om anti-talent mie mi se par insuficiente cele 6 ore.

 

Aici doua sub categorii anti-talent, cei care nu practica condusul si cei care ies pe traseu in cursa.

 

Sunt multi care sunt de un anti-talent desavarsit la condus si nu pun mana pe masina, au permisul de sofer doar asa ca si chestie insa din pacate unii chiar se pun la volan in mod constant si fac prostii care costa timp, bani si vieti.

 

La accidentele cu vatamare corporale si internare in spital se pune in circulatie/sistem o gramada de bani (spitalizare-cazare-medicamente). Daca nu ma insel 1 pat / 1 zi costa cam pe la 50-100 euro din bugetul statului, mita la medic din bugetul propriu cat despre medicamente, leucoplast nu prea exista in clinici. Cea mai mare lipsa in clinicile romanesti este de algocalmin, leucoplast, omeran.

 

Iar daca vorbim despre o inmormantare poti sa iesi lejer pe la 1000-2000 de euro.

 

Cel mai rau caz este cand victima ramane imobilizata la pat. Din pct. de vedere social, biologic, spiritual, al familiei etc.

 

Desi toata lumea cunoaste urmarile pe care le poate avea un eveniment rutier neplacut, cu aceasta ocazie amintesc cateva cazuri reale:

 

1. Mama revine in spital la oras(de la tara), dupa doar 2 saptamani, dupa ce a fost accidentat al doilea copil in acceiasi curba din sat (din 3 copii doar unul mai avea sanatos/intreg). Copilul undeva la 7 ani imobilizat pe viata in pat, paralizat total, sansa de recuperare zero. Asa si cu primul. Au scapat cu viata amandoi, dar sa ai pe cineva la pat care nu poate nici macar sa se scarpine la spranceana, trebuie alimentat, hidratat, spalat etc. Iar daca mama si tata vor deceda primii, ce se va ajunge de cei 3 copii?

 

2. Ajunge la clinica o ambulanta cu 2 copii, iar asistenta de pe ambulanta spune tuturor fara sa auda copii " nu intrebati de mama caci a decedat in accident ". A fost ceva accident in linie-multiplu pe traseul cluj-floresti.

 

Concluzia:

 

Practica te face sa devii mai bun daca esti constant in ceea ce faci si nu te dezamageste decat daca ai expectante ridicate (gen pilot raliu profesionist).

Daca ar fi dupa mine eu as:

 

1. Ieftini costurile la scoala de soferi, si as urca preturile la taxele pentru examinare sala.

2. As re-vizualiza si modifica chestionarele, fara suparare insa unele intrebari sunt niste aberatii, si ma intreb oare chiar este asa de IDIOT LEGIUITORUL sau sunt intrebari INTENTIONAT puse asa la deruta?

3. Daca ai cazut la traseu din "anti-talent", atunci sa faca la scoala de soferi un minim de XYZ kilometrii, doar 6 ore sunt insuficiente. Daca e din ghinion, atunci poate doar 6 ore sunt suficiente.

3. Ar fi fain sa bage o lege care sa oblige ca dupa ce ai luat permisul, pe un anumit numar de ore si kilometrii sa conduci cu instructorul in masina ta personala.

Tineti minte ca, reflexele bune, aprecierea distantelor pt. depasiri etc. se face doar dupa un minim de ani de condus, nu mai tin minte exact dar era peste 1 an la volan, respectiv vreo 5 revizii la masina sau 5 schimburi de ulei.

 

Iar cand schimbi autoturismul, se modifica TOTAL comportamentul lui pe accelasi traseu in acceleasi conditii. Faceam intoarceri cu derapaj controlat de 180-360 grade cu masina mica 750 kg benzina motor turatie fara servo pe lungime de strada ingusa cu 2 benzi, iar la masina cu servo 2700 kg diesel cuplu mare la turatii mici nici vorba de asa ceva.

 

Ce sa mai zic de diferentele de comportament (de finete la diesel cu turbo clasic sau din asta nou),cu ESP, controlul tractiunii, sau in viraj la tractiune fata tractiune spate, 4x4 simplu sau 4x4 asistat de calculator...

 

By the way... Sunt pro ESP insa mie sincer personal nu prea imi place ABS-ul si chestiile acelea gonflabile (pernele) care se deschid la impact pt. a te proteja cica, (de la o anumita viteza fortele G sunt asa de mari incat la impact, din cauza lor, creierul se comprima in cutia craniana cu sau fara perne urmarea este dilacerare de creieri - ruptura caz in care nimeni nu are ce sa iti faca, nici un fel de operatie nu te mai salveza, nici pe tine nici pe ceilalti).

 

Sunt PRO centura de siguranta chiar daca de obicei are tendinta de a provoca fractura de clavicula sau nu este foarte indicata in cazul in care esti cu o masina mica si te dai cu ea peste cap si plafonul - tavanul se comprima. Daca esti prins acolo cu centura te face terci, fara centura mai ai o sansa sa te comprime intre scaune si plafon, in coma oricum pana cand ajunge descarcerarea.

Link spre comentariu
Vizitator Catalin1987

Depinde cum privesti lucrurile.

 

Daca privesti din punct de vedere financiar probabil este mai ieftin pentru cel examinat.

 

Privind practic, parerea mea este ca sunt doua categorii de oameni, cu talent la condus si total anti-talent. Acum daca pici examenul pe traseu pt. o greseala care i se poate intampla oricui de genul "a murit motorul in intersectie" sau ceva "smecherie" care este pe traseu ori care ti-o face politistul care te examineaza (desi din cate am vazut nu au nici un interes sa te cada) e ok, mai faci inca 6 ore de condus, nu mai dai sala... nu mai stai la cozi... te trezesti mai tarziu dimineata... :P poate e ok asa

 

In cazul de om anti-talent mie mi se par insuficiente cele 6 ore.

 

Aici doua sub categorii anti-talent, cei care nu practica condusul si cei care ies pe traseu in cursa.

 

Sunt multi care sunt de un anti-talent desavarsit la condus si nu pun mana pe masina, au permisul de sofer doar asa ca si chestie insa din pacate unii chiar se pun la volan in mod constant si fac prostii care costa timp, bani si vieti.

 

La accidentele cu vatamare corporale si internare in spital se pune in circulatie/sistem o gramada de bani (spitalizare-cazare-medicamente). Daca nu ma insel 1 pat / 1 zi costa cam pe la 50-100 euro din bugetul statului, mita la medic din bugetul propriu cat despre medicamente, leucoplast nu prea exista in clinici. Cea mai mare lipsa in clinicile romanesti este de algocalmin, leucoplast, omeran.

 

Iar daca vorbim despre o inmormantare poti sa iesi lejer pe la 1000-2000 de euro.

 

Cel mai rau caz este cand victima ramane imobilizata la pat. Din pct. de vedere social, biologic, spiritual, al familiei etc.

 

Desi toata lumea cunoaste urmarile pe care le poate avea un eveniment rutier neplacut, cu aceasta ocazie amintesc cateva cazuri reale:

 

1. Mama revine in spital la oras(de la tara), dupa doar 2 saptamani, dupa ce a fost accidentat al doilea copil in acceiasi curba din sat (din 3 copii doar unul mai avea sanatos/intreg). Copilul undeva la 7 ani imobilizat pe viata in pat, paralizat total, sansa de recuperare zero. Asa si cu primul. Au scapat cu viata amandoi, dar sa ai pe cineva la pat care nu poate nici macar sa se scarpine la spranceana, trebuie alimentat, hidratat, spalat etc. Iar daca mama si tata vor deceda primii, ce se va ajunge de cei 3 copii?

 

2. Ajunge la clinica o ambulanta cu 2 copii, iar asistenta de pe ambulanta spune tuturor fara sa auda copii " nu intrebati de mama caci a decedat in accident ". A fost ceva accident in linie-multiplu pe traseul cluj-floresti.

 

Concluzia:

 

Practica te face sa devii mai bun daca esti constant in ceea ce faci si nu te dezamageste decat daca ai expectante ridicate (gen pilot raliu profesionist).

Daca ar fi dupa mine eu as:

 

1. Ieftini costurile la scoala de soferi, si as urca preturile la taxele pentru examinare sala.

2. As re-vizualiza si modifica chestionarele, fara suparare insa unele intrebari sunt niste aberatii, si ma intreb oare chiar este asa de IDIOT LEGIUITORUL sau sunt intrebari INTENTIONAT puse asa la deruta?

3. Daca ai cazut la traseu din "anti-talent", atunci sa faca la scoala de soferi un minim de XYZ kilometrii, doar 6 ore sunt insuficiente. Daca e din ghinion, atunci poate doar 6 ore sunt suficiente.

3. Ar fi fain sa bage o lege care sa oblige ca dupa ce ai luat permisul, pe un anumit numar de ore si kilometrii sa conduci cu instructorul in masina ta personala.

Tineti minte ca, reflexele bune, aprecierea distantelor pt. depasiri etc. se face doar dupa un minim de ani de condus, nu mai tin minte exact dar era peste 1 an la volan, respectiv vreo 5 revizii la masina sau 5 schimburi de ulei.

 

Iar cand schimbi autoturismul, se modifica TOTAL comportamentul lui pe accelasi traseu in acceleasi conditii. Faceam intoarceri cu derapaj controlat de 180-360 grade cu masina mica 750 kg benzina motor turatie fara servo pe lungime de strada ingusa cu 2 benzi, iar la masina cu servo 2700 kg diesel cuplu mare la turatii mici nici vorba de asa ceva.

 

Ce sa mai zic de diferentele de comportament (de finete la diesel cu turbo clasic sau din asta nou),cu ESP, controlul tractiunii, sau in viraj la tractiune fata tractiune spate, 4x4 simplu sau 4x4 asistat de calculator...

 

By the way... Sunt pro ESP insa mie sincer personal nu prea imi place ABS-ul si chestiile acelea gonflabile (pernele) care se deschid la impact pt. a te proteja cica, (de la o anumita viteza fortele G sunt asa de mari incat la impact, din cauza lor, creierul se comprima in cutia craniana cu sau fara perne urmarea este dilacerare de creieri - ruptura caz in care nimeni nu are ce sa iti faca, nici un fel de operatie nu te mai salveza, nici pe tine nici pe ceilalti).

 

Sunt PRO centura de siguranta chiar daca de obicei are tendinta de a provoca fractura de clavicula sau nu este foarte indicata in cazul in care esti cu o masina mica si te dai cu ea peste cap si plafonul - tavanul se comprima. Daca esti prins acolo cu centura te face terci, fara centura mai ai o sansa sa te comprime intre scaune si plafon, in coma oricum pana cand ajunge descarcerarea.

Sunt total de acord cu tine. In plus, as adauga din nou "poligonul".
Link spre comentariu
Vizitator tyc

nuambenzina ,pe mine centura ma salvat intr-o masina mica cu tavanul comprimat (dupa cele cateva revoluti cred ca toata a fost compactata ).Fractura de clavicula doare ca naiba ca mai trebuie sa si respiri si de borat sange decat de la pavilionul urechii care cu aceasta ocazie s-a si rupt .Centurile cu prindere mascata sant bune ,daca aveam d'aia nu era urechea rupta acum .'Strangi' relatiile cu examinatorul (ceva lei?) si iesi cu carnet .Sau cu 'bratari'.

Link spre comentariu

In majoritatea cazurilor centura e oky,

 

1.Te lipeste de scaun contopindu-te cu masina si simti mai bine daca derapeaza masina

2.Te "scapa" de moarte:

- nu mai dai cu nasul de parbriz sau volan evitand fracturi letale de oase mici din nas care "taie" artere importante de la creier (gen etmoid etc.)

- nu zbori aiurea prin masina sau, mai bine nu te arunca din masina la enspe mii de metrii daca se sparg geamurile sau sunt deschise

- etc.

 

Dar nimic nu este perfect... :ciuda:

 

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări