Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

TEHNICI de reglat instalatia GPL


Postări Recomandate

  • 2 săptămâni mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator dj_leno_2006

Salut la toti, am o problema cu o instalatie tomasetto, mi-am bagat nasul in ea si indiferent de ce schimbari fac la harti, tot 10% imi iese consumul, 10.0% ceva foarte precis, mers regulamentar, am un ford focus 1.6, la inceput scoteam 8% calcata + ca aveam filtru sportiv, acum mi-am pus si filtrul original dar degeaba, 10%. Am inceput de la presiune 1,3 si am ajuns pana la 1,10, am observat ca schimba doar acceleratia, consumul e la fel, am observat ca daca scad presiunea de lucru scade si timpurile de injectie, nu stiu daca e normal dar la mine asta se intampla, am ridicat multiplicatorul pana la >=1,65 pt a avea liniile B/G suprapuse, si dupa m-am jucat cu presiunea, daca o scad, scad performantele dar si linia verde gpl de injectie, ma poate ajuta careva cu un reglej corect? (nu stiu daca are vreo importanta si frigul de afara, dar nu cred ca din cauza frigului am consum 2-3% in plus).Multumesc tutoror,Alex

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...
Vizitator adiboss

va salut ! am o instalatie gpl marini luata dupa fosta dacie 1300 care a fost casata ,iar cand am dat-o la fier vechi am uitat s-a iau electrovalva care inchide benzina. ma poate ajuta cineva s-a imi spuna cat costa si unde o gasesc. va rog frumos, cu respect!.0763233366.multumesc

Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...
  • 3 săptămâni mai târziu...
  • 4 săptămâni mai târziu...
Vizitator plopy

Foarte bun materialul cu reglarea GPL.Inainte de a face reglarea am si eu intrebare pentru domnul nelute8, am instalatie de GPL tartarini, cu reductor tartarini G79, montata pe un Cielo din anul 2004(masina fiind din 1997) de cand masina avea 90.000km,acum masina are 300.000km si cam de la vreo 160.000 si 2009 este in posesia mea, la instalatia de GPL nu i-am facut nici o revizie dar am curatat de 2 ori filtru de GPL din electrovalava ca era foarte imbacsit si plin de pulbere neagra, acum intrebarea este sa fac un schimb la reductor de membrane?o revizie la intreaga instalatie? Inainte, dupa ce am achizitionat-o imi consuma 7 litri exterior, acum imi ia 10litri, mentionez ca nu scoate fum albastre pe esapament, nu consum de la schimb la schimb de ulei adica la 9000km cam 500grame.Mentionez faptul ca am umblat si la robinetul de la furtun, si la robinetul cu arc de pe reductor asa dupa ureche, si niciodata la cel ''cui'' care se inchide si se deschide cu surubelnita ca nu stiam pentru ce este.Astept un raspuns si eu.Multumesc anticipat.

Link spre comentariu

Ca la orice fieratanie trebuie sa ii se faca o revizie. Este f posibil ca dupa atatia ani de exploatare sa fie nevoie de schimbarea anumitor componente ( membrane, filtre, garnituri, etc ). Uzura lor poate duce la cresterea consumului sau mersul neregulat. Piesele in sine nu ar trebui sa coste mult. De ex pentru Tomasseto secventiala vazusem pe un magazin online ca tot setul de membrane si garnituri din vaporizator costa pe undeva la 100 lei.

Exemplu de reparatie in lb romana:

Singura problema este sa gasesti piesele ptr instalatia ta. Eu am gasit decat filtru ptr a ta: http://www.gplshop.ro/index.php?route=p ... uct_id=176

Link spre comentariu
Vizitator plopy

Multumesc frumos de raspuns, am sa incerc sa schimb tot kitul de membrane de la vaporizator deoarece le-am gasit aici http://www.autogilexgpl.ro/produse.html

Mi a fost putin teama sa le schimb deoarece cred ca nu il mai etansez asa cum trebuie, ma gandeam si la varianta unuia nou care ajunge undeva la 350ron.

 

Ideea este ca masina imi trebuie zilnic, fac cu ea cam 30.000km pe an + ca pe benzina nu imi mai functioneaza.

 

Mersi frumos de explicatii, si mersi frumos de linkul acela.

Link spre comentariu
Vizitator plopy

Baietii de la piata rosu sunt niste jepcari, care stiu sa ia banii degeaba deoarece sunt singurii pe piata si se bucura de lucru acesta.Anul trecut m-am dus la ei deoarece nu mai imi mergea la relatiu deloc, s-au facut ca regleaza ceva pe acolo, dupa care a zis ca nu se poate si ca trebuie alt vaporizator care costa 450RON, suparat am plecat, m-am documentat putin pe net si am vazut ca exista un filtru de GPL in electrovalva, dupa ce l-am scos de acolo si l-am curatat(avand foarte mult praf si mizerie in el), masina mergea fara probleme.Asa ca nu sunt oameni seriosi si nu lucreaza bine, dau cu flit din orice pozitie daca nu au lucrare mare, gen montat instalatie completa, sau butelie.Nu merge pe benzina deoarece regulatorul de benzina se blocase pe inchis si nu mai deschidea benzina pe conducta de retur si mi-a ars pompa de benzina.Pornirea o fac pe GPL de aproape un an jumate fara probleme si la -10grade, dar cateodata daca nu ii dau din prima imediat ce am pus contactul porneste foarte greu si ingheata vaporizatorul.

Link spre comentariu

Recomand sa iti faci si partea de benzina. Nu ca ar avea vreo legatura cu problema ta, insa este benefic pentru masina si ptr tine. Probabil si datorita faptului ca pornesti pe gaz direct acele membrane si garnituri se uzeaza mai repede caci nu sunt incalzite corespunzator la pornirea motorului direct pe gpl.Fa un schimb de "cauciucuri" caci nu ai ce sa faci rau.

Link spre comentariu
Vizitator plopy

Recomand sa iti faci si partea de benzina. Nu ca ar avea vreo legatura cu problema ta, insa este benefic pentru masina si ptr tine. Probabil si datorita faptului ca pornesti pe gaz direct acele membrane si garnituri se uzeaza mai repede caci nu sunt incalzite corespunzator la pornirea motorului direct pe gpl.Fa un schimb de "cauciucuri" caci nu ai ce sa faci rau.

Am luat alta pompa de benzina SH, urmand sa iau si un regulator nou.In legatura cu vaporizatorul, am luat altul nou un TOMASETTO AT07 pana la 100HP (http://www.tomasetto.com/a_eng_34_1.html), ramanand ca pe cel vechi (TARTARINI G79SE) sa il reocnditionez(schimbat kit de mebrane http://nagaz24.pl/tartarini-g79e-g79se- ... ,p,en.html )

post-81284-139829722945_thumb.jpg

post-81284-139829722971_thumb.jpg

post-81284-139829722996_thumb.jpg

post-81284-139829723021_thumb.jpg

post-81284-139829723044_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator plopy

Si banuiesc ca masina iti merge mai bine acum tinand cont la cata mizerie era acolo si la cat de deformate erau membranele.

Foarte bine, nu a mers si nu a consumat asa de bine ca pana acum niciodata, iar la pornire, parca ''iti fura cheia de mana'' atat de usor porneste pe GPL.Pe benzina am cumparat alta pompa si acum merge si pe benzina.Reglajul pe GPL este dupa cum s-a mentionat in prima pagina.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări