yo9hnf Postat Aprilie 1, 2012 Partajează Postat Aprilie 1, 2012 Stie cineva cum se regleaza instalatia GPL pe masini cu carburatie ? Eu gazul in reglez din cand in cand dupa ureche : reglez presiunea, reglez debitul, reglez aerul, reglez avansul. Ce-i drept, masina de abia porneste de pe loc, dar scopul meu nu este sa fac "liniute", ci sa consume cat mai putin (am mers cu Dacia mea in toata transilvania cu un consum de 6.5-7.5 @ 100Km ). Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 1, 2012 Partajează Postat Aprilie 1, 2012 eu merg pe varianta turat la 3000 de ture,strans robinetul de debit pana incepe sa scada sub 3000,si de acolo incepe joaca la surubul de "putere" de pe vaporizator si abia apoi avansul si relantiul,ce-i drept gazosu merge si cu avans mai mare ca benzina fara sa detoneze Link spre comentariu
nelute8 Postat Aprilie 13, 2012 Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Nu prea e ordinea corecta. Multa lume face comfuzie la reglaj, intre cele doua suruburi de pe vaporizator. Unul, cel cu cui, regleaza ralantiul (relantiul), celalalt care actioneaza asupra membranei, regleaza debitul de gaz, in functie de cerintele de putere. De pe furtunul ce vine spre carburator, se regleaza vaacumul cu care e absorbita membrana. La service, va va spune ca, surubul cu cui (asemanator celui de la carburator), e pentru motoare mai mari, tancuri si rachete. Aiurea, el regleaza ca si la carburator, mersul in gol. Daca s-ar regla mersul in gol din cel cre actioneaza membrana, imaginati-va ca la relanti, membrana ar trebui sa aiba o pozitie constanta pentru a mentine mersul stabil, fara rateuri sau pauze, deci vaacumul creat in galeria de admisie, sa poata deschide supapa actionata de membrana, iar la cea mai mica accelerare, ea va deschide total. Gazul va iesi in debitul maxim, iar puterea motorului se va modifica prin dozarea aerului, nu prin cea a gazului. Ori, nu asta ne trebuie. Deci, pentru un reglaj optim, se deschide cat mai mult surubul de pe furtun, se strange cel de la membrana pana se reduce cat se poate mentine mersul in gol, si se recupereaza turatia din cel cu ac, rotind de el pana se obtine o turatie maxima de mers in gol. Se mai strange de cel al membranei pana se reduce, sau pana nu mai are influienta asupra turatiei, semn ca a inchis total valva de debit. Se sevizuieste din cel cu ac, mersul la relanti. In acest timp, nu se umbla la acceleratie, mersul fiind reglat inainte pe benzina.Se regleaza avansul, urmarind ca pozitia de relanti, sa fie identica cu ceala o turatie de 3000 de ture. Daca nu e, se regleaza piesele in miscare din delcou, dar aici e mai complicat de explicat. Se incearca accelerare lenta, pentru a urmari daca are pauza (da in nas) la inceputul cursei. Daca da pauza, se mai slabeste din surubul ce actioneaza membrana, aceasta fiind prea presata de arcul ce se afla in capatul surubului (ca la orice regulator). Daca nu are pauza, se strange pana cand gasim pauza, dupa care usor , cate o juma' de tura se slabeste, pana dispare pauza la accelerare. Totul e, sa se obtina o accelerare liniara pe toata cursa clapetei. Ne intereseaza inceputul cursei. Asa este reglat debitul optim , dupa care trecem la surubul de pe furtun. Se blocheaza acceleratia intr-o pozitie care sa tureze motorul la 3500 de ture, constant, si se strange pana incepe sa scada turatia, dupa care intoarcen o juma de tura. Asta e cu gazul. Nu exista reglaj de aer, ca de altfel nici la carburator. Deci, pentru ralanti e surubul cu cui, care asigura un debit constant de gaz, care ocoleste valva deschisa de membrana, membrana trebuie sa fie asa de presata de arcul din capul surubului de reglaj, incat sa se deschida progresiv, odata cu deschiderea clapetei de acceleratie (la asta contribuie si cel de pe furtun). Nu cum se face gresit, asigurarea relantiului din el (membrana), valva fiind intredeschisa, si la cea mai mica actionare a clapetei de acceleratie, sa se deschida total. Cu asa reglaj, se asigura pornirea usoara la temperaturi apropiate de minus 15 grade , pornire usoara la cald, care de multe ori se intampla sa aiba gaz mult (din relantiul asigurat de membrana, care, la apasarea acceleratiei in faza de pornire, deschide cat mai mult sau total). Pornire grea la cald mai e si din cauza neetansarii bune a ultimei valve cel putin, si lasa sa se goleasca o parte din instalatie, in filtru de aer si tot ce mai e pana la clapeta. Asa, la prima cheie, se absorg intai gazele fara aer, care nu ard, din filtru, apoi vine si aer, cand porneste. Deci, la oprire, ascultati daca s-a inchis total gazul. Daca nu, se vor curata toate scaunele valvelor, si slefui pastilele de cauciuc, care au calamina pe ele, pana dispare inelul format de scaunul de bronz al valvei. Link spre comentariu
nelute8 Postat Aprilie 13, 2012 Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Nu prea e ordinea corecta. Multa lume face comfuzie la reglaj, intre cele doua suruburi de pe vaporizator. Unul, cel cu cui, regleaza ralantiul (relantiul), celalalt care actioneaza asupra membranei, regleaza debitul de gaz, in functie de cerintele de putere. De pe furtunul ce vine spre carburator, se regleaza vaacumul cu care e absorbita membrana. La service, va va spune ca, surubul cu cui (asemanator celui de la carburator), e pentru motoare mai mari, tancuri si rachete. Aiurea, el regleaza ca si la carburator, mersul in gol. Daca s-ar regla mersul in gol din cel cre actioneaza membrana, imaginati-va ca la relanti, membrana ar trebui sa aiba o pozitie constanta pentru a mentine mersul stabil, fara rateuri sau pauze, deci vaacumul creat in galeria de admisie, sa poata deschide supapa actionata de membrana, iar la cea mai mica accelerare, ea va deschide total. Gazul va iesi in debitul maxim, iar puterea motorului se va modifica prin dozarea aerului, nu prin cea a gazului. Ori, nu asta ne trebuie. Deci, pentru un reglaj optim, se deschide cat mai mult surubul de pe furtun, se strange cel de la membrana pana se reduce cat se poate mentine mersul in gol, si se recupereaza turatia din cel cu ac, rotind de el pana se obtine o turatie maxima de mers in gol. Se mai strange de cel al membranei pana se reduce, sau pana nu mai are influienta asupra turatiei, semn ca a inchis total valva de debit. Se sevizuieste din cel cu ac, mersul la relanti. In acest timp, nu se umbla la acceleratie, mersul fiind reglat inainte pe benzina.Se regleaza avansul, urmarind ca pozitia de relanti, sa fie identica cu ceala o turatie de 3000 de ture. Daca nu e, se regleaza piesele in miscare din delcou, dar aici e mai complicat de explicat. Se incearca accelerare lenta, pentru a urmari daca are pauza (da in nas) la inceputul cursei. Daca da pauza, se mai slabeste din surubul ce actioneaza membrana, aceasta fiind prea presata de arcul ce se afla in capatul surubului (ca la orice regulator). Daca nu are pauza, se strange pana cand gasim pauza, dupa care usor , cate o juma' de tura se slabeste, pana dispare pauza la accelerare. Totul e, sa se obtina o accelerare liniara pe toata cursa clapetei. Ne intereseaza inceputul cursei. Asa este reglat debitul optim , dupa care trecem la surubul de pe furtun. Se blocheaza acceleratia intr-o pozitie care sa tureze motorul la 3500 de ture, constant, si se strange pana incepe sa scada turatia, dupa care intoarcen o juma de tura. Asta e cu gazul. Nu exista reglaj de aer, ca de altfel nici la carburator. Deci, pentru ralanti e surubul cu cui, care asigura un debit constant de gaz, care ocoleste valva deschisa de membrana, membrana trebuie sa fie asa de presata de arcul din capul surubului de reglaj, incat sa se deschida progresiv, odata cu deschiderea clapetei de acceleratie (la asta contribuie si cel de pe furtun). Nu cum se face gresit, asigurarea relantiului din el (membrana), valva fiind intredeschisa, si la cea mai mica actionare a clapetei de acceleratie, sa se deschida total. Cu asa reglaj, se asigura pornirea usoara la temperaturi apropiate de minus 15 grade , pornire usoara la cald, care de multe ori se intampla sa aiba gaz mult (din relantiul asigurat de membrana, care, la apasarea acceleratiei in faza de pornire, deschide cat mai mult sau total). Pornire grea la cald mai e si din cauza neetansarii bune a ultimei valve cel putin, si lasa sa se goleasca o parte din instalatie, in filtru de aer si tot ce mai e pana la clapeta. Asa, la prima cheie, se absorg intai gazele fara aer, care nu ard, din filtru, apoi vine si aer, cand porneste. Deci, la oprire, ascultati daca s-a inchis total gazul. Daca nu, se vor curata toate scaunele valvelor, si slefui pastilele de cauciuc, care au calamina pe ele, pana dispare inelul format de scaunul de bronz al valvei. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 13, 2012 Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Si daca vaporizatorul are un singur surub ?pe mijlocul membranei de joasa presiune? Eu am spus cam ce am reusit sa prind de la cei care monteaza,ca de spus nu spun ce trebuie facut,trebuie sa scoti cu clestele de la ei ceva... Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 13, 2012 Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Si daca vaporizatorul are un singur surub ?pe mijlocul membranei de joasa presiune? Eu am spus cam ce am reusit sa prind de la cei care monteaza,ca de spus nu spun ce trebuie facut,trebuie sa scoti cu clestele de la ei ceva... Link spre comentariu
nelute8 Postat Aprilie 14, 2012 Partajează Postat Aprilie 14, 2012 Tocmai, ca sunt mai multe specte:ori nu cunosc bine principiul de functionare si reglaj, oricauta sa duca in eroare, pentru ca numai ei sa faca o treaba (si proasta). Daca are numai unul, reglezi din el, ca doar pentru asta e pus, dar uita-te mai atent, nu mai are altul cu gaura pentru imbus? Daca e numai pentru membrana de joasa, ala e, si lucrezi doar din el.Pe mine ma intereseaza daca ai inteles cele enumerate de mine, si daca le vezi logice, deci adevarate. Iata cum descriam aici (PH-06-BOA) http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4917&st=420 principiul, deci din 2008, timp in care pana acum, aproape toti forumistii sunt incantati de cum merg masinile lor, la consum si performanta, pentru ca sunt si ceva inbunatatiri pe care le-am facut pe parcurs. Una simpla, o diuza cu gaura de 3,5mm, pe unul din furtunele cu lichidul de racire, aduce gazul la aceeasi prformanta cu a benzinei. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 14, 2012 Partajează Postat Aprilie 14, 2012 Am umblat la acel surub si ce-i drept,eu ca desteptul il aveam deschis destul de mult,iar robinetul de pe furtun era strans aproape la maxim,acum merge mai frumos nu se mai ineaca la rece(pornesc direct pe gaz ),dar mai e loc de mai bine,o sa ma mai joc la el Multumesc! Link spre comentariu
yo9hnf Postat Aprilie 20, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 20, 2012 Care este sau unde este "surubul cui" ?Surubul de la relanti de pe carburator trebuie desfacut la maxim ? Socul cum trebuie sa fie ?PS : Instalatia mea este MARINIPPS : am cumparat ieri fise tesla, bujii si capac delco si ma duc sa le pun acum Link spre comentariu
nelute8 Postat Aprilie 22, 2012 Partajează Postat Aprilie 22, 2012 Surubul cui, e cel de langa electrovalva, din care se regleaza mersul la ralanti. La carburator nu se va umbla, dupa ce s-a facut reglajul pe benzina. Carburatorul nu mai are niciun rol in cazul mersului pe gaz, in afara de cel al clapetei de acceleratie, care dozeaza aerul. Socul trebuie sa fie reglat in asa fel, incat la tragere sa nu inchida clapeta lui, deci sa nu obtureze aerul, inainte de a actiona clapeta de acceleratie, care creste turatia , la tragerea lui. Deci, din tija care leaga cele doua parghii ale celor doua clapete, se poate regla cursa, prin indreptarea Z-ului, asa fel incat, la tragerea de cablu, sa se tureze motorul la 1400-1500 de ture, fara a se inchide si clapeta de soc, care daca s-ar inchide, odata ar strangula , obtura aerul, si alta, ar creste depresiunea in galerie,stramba talerul de la membrana regulatorului, ar trage gaz mult si de aici toate dezavantajele. Si la benzina,clapeta nu trebuie sa fie total inchisa (ar avea acelasi efect asupra membranei, chiar de e pe benzina), pentru ca motorul galopeaza, e strangulat.Asa ca, reducerea cursei clapetei de soc, face bine ambelor variante. In faza in care se afla reglate toate carburatoarele, privitor la acea clapeta, intai se inchide clapeta de soc, si abia in final se tureaza putin, ceea ce e total fara rost si daunator. Asa trage un volum foarte mare de benzina, si foarte putin aer, fum depus pe bujii, chia si ulei absorbit de pe cilindru (rezulta calamina), mers balbait, chiar imposibil. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Mai 1, 2012 Partajează Postat Mai 1, 2012 Domnule sunt foarte multumit! de cand cu noul reglaj,mi-a scazut consumul,masina merge la fel in sarcina,dar se intampla un fenomen ciudat,cand o pornesc direct pe gaz,se cam ineaca primele cateva minute,asta ar fi prima chestie,a doua,cu motorul cald cand stau mai mult pe loc,in trafic la semafor,cand vreau sa plec de pe loc o accelerez si nu vrea sa urce in ture pana nu-i dau 2-3 pedale si trag simultan putin socul,sa fie prea strans surubul de pe plaman sau cel de pe furtunul care duce gazul in carburator? Link spre comentariu
yo9hnf Postat Mai 4, 2012 Autor Partajează Postat Mai 4, 2012 Am facut o poza pentru a exemplifica pe o instalatie MARINI. Surubul cel mai de sus este de reglaj ? Surubul cui este cel de jos ? PS : nelute8, sunteti din Ploiesti ? Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat August 1, 2012 Partajează Postat August 1, 2012 Vad ca nu s-a mai raspuns,dar revin eu :dAm cumparat ieri un vaporizator marini ca si cel din imagine,este de pe o instalatie destul de veche,neavand electrovalva pe butelie.Eu i-am desfacut capacul la membrana pentru o mica modificare,si am vazut si care-i treaba cu suruburile.In poza cel de sus este surubul de purjare,adica plamanul ar trebui sa stea cu el in partea de jos,ca atunci cand il desfaci sa scoti eventuala mizerie care se aduna acolo.cel de langa electrovalva ar fi cel cui.iar cel mai din mijloc este cel care apasa pe arcul membranei de presiune joasa...Inca nu i-am facut nici un reglaj.eu l-am luat cu sigilii(de silicon ce-i drept) pe ambele suruburi,fiind reglat pentru un motor de 1.8 de fiat croma... Link spre comentariu
nelute8 Postat Septembrie 15, 2012 Partajează Postat Septembrie 15, 2012 Da, pentru fiecare motor,reglajul e altul. Asa e, pozitia e cu surubul de golire in jos.Cam tarziu o spun, sunt de langa Ploiesti. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Septembrie 19, 2012 Partajează Postat Septembrie 19, 2012 De atunci nici acum nu am reglat ,merge bine asa,trage de rupe dar consuma cam 12-13 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum