Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

validae

Moderatori
  • Număr conținut

    24.161
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Despre validae

  • Dată Naștere 16.03.1969

Profile Fields

  • Locatie
    Craiova

Vizitatori Recenți Profil

38.784 citiri profil
  1. Izolează sursa auxiliară de partea pe care o alimentează și măsoară față de masă, posibil să ai scurt prin străpungerea unui tranzistor din driver.
  2. Păi dacă nici nu a specificat modelul, de unde să știm ce are ? Are un radio interbelic....deci sute de variante posibile.Și întradevăr, unele perturbații radio cauzate de electronicele din lămpi și surse, pot fi confundate ușor cu un ,,brum,,.
  3. Nu are domnule nicio legătură rangul țării cu ce primește ca marfă.E doar vina importatorului. Dacă tu ca și comerciant(retailer) comanzi doar porcării ieftine ca să le vinzi apoi scump (că așa suntem noi învățați să facem comerț) atunci asta primești....porcării.Producătorii fac ce li se comandă, pentru cei cu dare de mână lucruri de calitate, pentru cei care se zgârcesc, porcării ieftine... Piața liberă îți dă dreptul să primești atâta calitate câtă plătești.Se găsesc televizoare de calitate și la noi, dar alea costă uneori câteva salarii medii, nu banii de buzunar. Edit: V-am mai atras atenția (cu tot respectul) și cu alte ocazii că un mod elegant pentru evitarea cacofoniilor e folosirea altor cuvinte, ce nu mai formează prin alăturare combinațiile (că ca, că ce, etc).Și avem un dicționar bogat în sinonime, de unde să alegem.. E chiar penibil să scrii ,,virgulă,, într-un text unde e suficient s-o pui ca atare ca semn de punctuație, că despre folosirea cuvântului ,,virgulă,, în vorbire ce să mai zic.... Chiar Academia Română recomandă aceste lucruri, nu le-am scos eu....
  4. Foarte posibil ledurile sunt uzate, la limita emisiei...
  5. Ce tip de radio, dați detalii, fiindcă nu știm ce schemă are.Cel mai probabil mai e ceva în neregulă acolo, în afară de condensatorii schimbați.
  6. Ar trebui înainte de toate să măsurați (cu stroboscopul alimentat) dacă la bornele lămpii Xenon există o tensiune de circa 300Vc.c. (Atenție, e tensiune continuă) Dacă există, e posibil ca tubul să nu fie amorsat corect de către transformatorul de impuls.Acesta dă o tensiune foarte ridicată (5-10kV) către electrodul de inițiere (ionizare), care e de obicei un fir subțire lipit de-a lungul tubului de sticlă, sau răsucit ca un inel chiar în apropierea unuia dintre capetele tubului. Fără acel impuls de inițiere, tubul nu descarcă.Prezența impulsurilor de înaltă tensiune se poate depista cu un ,,creion de tensiune,, plasat aproape de electrod, dar nu în contact cu acesta.Lampa cu Neon a creionului de tensiune ar trebui să se aprindă ritmic. Vedeți să nu fi uitat să montați acest electrod de inițiere pe tub... Dacă impulsurile nu apar, trebuie depistat atunci dacă ele sunt și generate de către integratul dedicat.Acesta cred că e HEF4093B aflat undeva în partea de sus a plăcii. Dacă sunt generate, atunci probabil ori traful de impuls e străpuns, fie nu e alimentat corect.Sau chiar componentele din primarul lui sunt defecte (tiristor, condensator, rezistori). Traful de impuls apare sub forma unei bobine negre și cilindrice cam cât un degetar, cu trei terminale, aflată în capătul din stânga a plăcii, chiar lângă conectorul cu doi pini albastru. Văd în zonă și un optotriac (MOC3021), prin care probabil se transmite comanda alimentării către trafului de impuls.Se poate verifica chiar pe pinii diodei emiter interne dacă e comandat.Dacă apar impulsuri pe dioda emiter, verificați componentele din zonă, condensatori, triacul sau tiristorul ce comandă primarul trafului de impuls.
  7. Ideea e să nu pui vaselină acolo unde producătorul nu a pus.Prima mea drujbă electrică a funcționat fără să trebuiască decât ulei de lanț, am tăiat cu ea cam trei-patru camioane de lemne și nu din alea subțiri. De fapt sfârșitul i-a fost adus de ambiția de a tăia niște buturugi imense (circa 80cm diametru) și uscate, la soacră-mea, atunci i-a cedat ambreiajul. L-am sudat și a mai rezistat la ceva utilizare, când într-un final i-a cedat motorul.A fost o drujbă Budget, din păcate acel model nu l-am mai găsit de vânzare că aș lua alta imediat.... Cel mai important e să te asiguri mereu că ai ulei de lanț în rezervorul dedicat, nu trebuie să cumperi musai ulei ,,special,, ci orice ulei cu vâscozitatea respectivă, eu chiar ulei uzat de motor am pus și n-am avut probleme. După fiecare utilizare e bine s-o cureți bine de rumeguș cu o măturică mică, în special în zona pompei de ungere a lanțului, desfăcând capacul ce protejează pinionul de angrenare a lanțului.Acolo se adună mereu rumeguș umezit cu ulei.
  8. Dacă toate jucăriile de pe Temu ar funcționa, ar muri mecanicii auto de foame... Mașinile se mai repară și cu cheia în mână, nu doar din testere.Ce martor se aprinde, ce face/nu face mașina ?
  9. Probabil s-a defectat și circuitul de aprindere.Ați desfăcut de curiozitate stroboscopul să vedeți cum arată în interior ? Faceți asta și puneți o poză clară cu interiorul.
  10. Nu e în congelator, ci exact în spatele racitorului frigiderului, practic î spatele peretelui cel mai rece din frigider....
  11. Caută diode cu capacitate cât mai mică și pune-le acolo, fiindcă acea intrare acceptă semnale foarte mici, de ordinul microVolților, de aceea trebuie protejată electrostatic.Dacă firul tău de antenă trece foarte aproape de rețeaua electrică, chiar si la câțiva metri, în el se vor induce tensiuni relativ mari (Volți) fața de semnalul util.
  12. Vezi să nu meargă degivrarea continuu, ai o rezistență ce e montată printre serpentinele răcitorului si ea se încălzeste atunci când se formează gheață abundentă pe racitor.Uneori acea rezistență este comandată eronat in mod continuu până se arde...dar atunci frigiderul nici nu mai racește, iar defectul pare a fi o pierdere de freon.
  13. Plângerea era necesară pentru disculparea utilizatorului acelui contor și pentru justificarea înlocuirii cutiei respective de către firma ce se va ocupa de asta.
  14. Logic ar fi ca al doilea cont făcut să fie declarat clonă....dacă nu și-o fi făcut mai multe.
  15. validae

    Probleme BMS 2S

    Pentru început, ar trebui să verifice dacă mai încape o pereche de acumulatori în carcasă, să facă măcar un 2S-2P....
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări