C0B Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Am tot cautat pe peste tot.Nu stapanesc notiunile de baza..:(Daca are cineva sa ma ajute cu o schema de comanda..Trebuie sa comand un motor trifazat..Am un releu si un contactor..si 2 butoane de panou unu NI si unu ND.Cum se face schema in acest caz.AM incercat azi in fel si chip..da nu imi iese..am cautat..nu iese..Si inca 2 intrebari dintr-o carte pe care nu am reusit sa le nimeresc..Cu ce se masoara rezistenta de izolatie ?Ce rol are un PLC?Poate el comanda direct un motor ?Ce rol are protectia diferential si de ce protejeaza ea ?O sa imi cumpar o carte de electrotehnica :(Defapt la primul punct..intrebarea era...daca bagam tensiune si sare siguranta de pe forta...scoatem comanda..si motorul merge(apasam contactorul)..ce este defect ? Link to comment
aeromania Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Uite aici schema de conectare a releului si contactorului.220 iti iei dupa nul si o faza(indiferent).Principiul este simplu :la actionarea ND-ului alimentezi releul care la randul lui alimenteaza contactorul.Cand vrei sa opresti jucaria actionezi NI-ul si intrerupi alimentarea releului, respectiv contactor.AI GRIJA LA TENSIUNI, cum spunea altcineva dupa forum curentul nu are nici miros nici culoare dar OMOARA!!!. Link to comment
cav Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 daca contactorul are contacte auxiliare ,nu mai folosesti releu intremediar folosesti un contact ND al acestuia Link to comment
sho_gun Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Deocamdata am doar intrebari :La ce tensiune trifazata functioneaza motorul ? Ce putere are ? La ce tensiune trebuie alimentata bobina contactorului ?P.S. Toate aceste informatii le gasesti pe etichete . Link to comment
C0B Posted January 16, 2007 Author Share Posted January 16, 2007 Dupa cum vedeti, sau bine ati observat intrebarile sunt adunate de mine..adica nelamuriri ale mele :)Motor 380v trifazicPuterea..? nu situ..in general pana acum am lucrat..pe motoare de 55KW cele mai multe..si altele mai mici( doar cel de 55kw mi-a ramas in minte)Contactorul din micul meu experiment se alimenta la 220vDe asemenea..imi puteti raspunde si la celelate intrebari va rog ?Daca stiti Link to comment
aeromania Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 In privinta celorlalte intrebari , fara a fi sarcastic in a-ti raspunde, cred ca cel mai bine te documentezi cu batranul Google.Ce stiu , in privinta rezistentei de izolatie, rezistenta izolatie bobinajului la TENSIUNI PERICULOASE aparute in urma fenomenului de autoinductie la decuplarea sau cuplarea unor consumatori inductivi la retea.PLC, Programmable Logic Controller, poate comanda un motor, in schema data de mine, daca ND si NI pot fi comandate de un PLC, la fel si contactorul direct, problema unei programari adecvate a PLC-ului punandu-se in calcul.Protectia diferentiala: "Notiunea de "protectie diferentiala" sau "diferentiala" in limbaj curent reprezinta unul sau mai multe dispozitive de masurare care au functia de a detecta o diferenta intre curentul de intrare si curentul de iesire dintr-o anumita parte a instalatiei: linie, cablu, transformator, generator, motor etc. Protectia diferentiala reziduala este protectia impotriva acelui curent de defect care nu se inchide la sursa prin conductoarele active, ci pe un traseu anormal, constituit, in general, din diverse elemente conductoare (carcasa metalica, conductor PE sau PEN, corpul unei persoane... si, eventual, pamant). Acest curent de defect este numit curent diferential rezidual. Traseul si valoarea lui depind de schema de legare la pamant. Dispozitivul diferential rezidual (DDR) este numit si "diferential".".Aceasta este o definitie luata dupa internet.Bafta. Link to comment
psanyi Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Ce rol are un PLC?Poate el comanda direct un motor ?PLC-ul (SPS pe germana) sau mai pe romaneste automat programabil este folosit in automatizari pe scara larga pentru a simplifica automatizarea unui proces.El este defapt un minicalculator care interpreteaza un limbaj simbolicSTL, LAD, sau FBD.(AWL, KOP, pe germana) Sunt modulare si se pot fixa pe sina DIN sau se pot prinde cu suruburi.Modulele sunt :blocul de alimentare bloc CPUbloc extensie care poate fi analog, digital, de comunicatie (ca de ex Modbus, ProfiBus, CAN etc.)bloc de comanda pt servoamplificatoarePLC-ul nu comanda direc forta, el se ocupa doar de coamndaSunt multe firme care produc PLC-uri.(Siemens seria Simatic S5 si S7, Omron, Mitsubishi, Festo, etc.) pentru aplicatii simple sunt seria de "relee programabile " de la MoellerIMO etc. Link to comment
C0B Posted January 16, 2007 Author Share Posted January 16, 2007 google e primul la care apelez intotdeauna.credeti-ma pe cuvant..ca nu postez fara sa dau pe google 2-3 variante alte intrebarii.Va foarte multumesc de lamuririle oferite pana acum. :prayer: Link to comment
tiristor Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Rezistenta de izolatie se masoara cu un megometru,in caz ca nu ai ,legi carcasa motorului la pamant si cu o lampa de control verifici dacabobinajul nu aprinde becul,daca da e strapuns.Poti folosi si un ohmmetru pe valoare mare. :supz: Link to comment
sho_gun Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Poti gasi indicatii pentru actionare la http://www.elforum.info/viewtopic.php?t=15024 In cazul tau , tensiunea de alimentare pentru contactor va fi luata intre una din faze si nul , in cazul in care motorul se alimenteaza la 3X380Vca cu nul , sau prin trafo coborator de la 380 la 220 in cazul in care nu ai nul. Automentinerea o vei face cu unul din contactele auxiliare ND ale contactorului . Contactele principale ND care trebuie sa fie in numar de 3 le vei folosi pentru actionarea motorului trifazic. Atentie la modul de conectare a infasurarilor motorului trifazic in functie de modul de functionare ( stea sau triunghi ) si tensiunea de alimentare. In ceea ce priveste rezistenta de izolatie , prin metoda cu lampa de control poti determina doar daca izolatia bobinajului este strapunsa ( caz limita) , nu si valoarea acestei rezistente. Aceasta rezistenta se masoara la tensiuni in general peste 500V, uzual 1000V deci testul cu becul iti poate spune doar daca motorul are izolatia strapunsa ( caz in care se aprinde becul) dar nu iti ofera certitudinea ca izolatia este OK in cazul in care nu se aprinde becul. Sfatul este sa folosesti un megohmetru pentru determinarea acestui parametru . Link to comment
Guest puitelac Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 salut..sunt mai nou pe forum si as avea nevoie de ceva sfaturi...problema mea e similara topicului de aici...sa trecem la detaliise da un circuit de alimentare a unui element de incalzire..la 380 V prin contactor si butoane de tip push..contactorul are bobina la 24 V.. problema este ca as dori modernizarea sistemului in sensul introducerii unui automat programabil (pixys ATR 400-12BC) pentru controlul temperaturii... pot comanda bobina de pe contactor prin intermediul acestuia... automatul are incorporat un releu ce suporta 250V si 8 A...ar mai ramane problema identificarii corecte a polilor bobinei de pe contactorul in cauza care este ceva mai vechi..si s-au cam sters notatiile..a ramas ceva cu 32..probabil e amperajul... daca e nevoie atasam si o poza cu contactorul in cauza...multumesc tuturor... Link to comment
sho_gun Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 salut..sunt mai nou pe forum si as avea nevoie de ceva sfaturi...problema mea e similara topicului de aici...sa trecem la detaliise da un circuit de alimentare a unui element de incalzire..la 380 V prin contactor si butoane de tip push..contactorul are bobina la 24 V.. problema este ca as dori modernizarea sistemului in sensul introducerii unui automat programabil (pixys ATR 400-12BC) pentru controlul temperaturii... pot comanda bobina de pe contactor prin intermediul acestuia... automatul are incorporat un releu ce suporta 250V si 8 A...ar mai ramane problema identificarii corecte a polilor bobinei de pe contactorul in cauza care este ceva mai vechi..si s-au cam sters notatiile..a ramas ceva cu 32..probabil e amperajul... daca e nevoie atasam si o poza cu contactorul in cauza...multumesc tuturor...Nu stiu daca am inteles exact problema ta , dar daca automatul respectiv are ca element de actionare un releu , ar fi o solutie sa montezi un contact ND al respectivului releu in paralel sau in locul pushbutonului de ON ( si sa elimini contactul de automentinere daca exista asa ceva ).Astfel automatul va prelua pornirea , dar si oprirea contactorului principal ceea ce cred ca doreai . Link to comment
Guest puitelac Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 exact asta dorec.. sincer nu stiu ce fel e contactorul.. dar in momentul de fata exista o comanda manula pe sistem cu exact butoanele de care vorbeai (unul ND pentru pornirea incalzirii si altul NI pentru oprire)...atasat se afla si ceva fotografii.... Link to comment
sho_gun Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 exact asta dorec.. sincer nu stiu ce fel e contactorul.. dar in momentul de fata exista o comanda manula pe sistem cu exact butoanele de care vorbeai (unul ND pentru pornirea incalzirii si altul NI pentru oprire)...atasat se afla si ceva fotografii....In paralel cu Butonul ON ( ND- pentru pornire ) exista si un contact secundar ND al contactorului care asigura automentinerea.In cazul in care utilizezi automatul pentru a porni incalzirea trebuie sa renunti la acest contact ( il deconectezi ), deoarece altfel incalzirea va porni , dar nu se va opri decat la apasarea butonului OFF.P.S. Nu vad nici o poza Link to comment
Guest puitelac Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 am pus un pdf.. nu stiu de ce nu a reusit incarcarea in format JPG..multumesc...daca crezi ca e utila o adresa de [email protected] Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now