Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Gabriel Paduraru_174919

Help! Preincalzire antigel

Recommended Posts

doresc si eu soft eventual si schema pentru un preincalzitor antigel auto cu 3 bujii incandescente

aceasta iarna ma nenorocit cu incalzirea motorului  ( 1,6 TDCi ford focus mk2 ) in consecinta si incalzirea in habitaclu

 

ideia mea e urmatoarea:

pornirea modulului prin temporizare 1-2 min la pornirea motorului

2 Sonde de temperatura :1 sa citeasca temperatura exterioara

                                              2 sa citeasca temperatura antigelului

3 comenzi: - la 5 grade celsius exterior sa porneasca prima bujie

                  - la 0 grade celsius exterior sa porneasca si a doua bujie cu temporizare 1-2 min dupa prima bujie

                  - la -5 grade celsius exterior sa porneasca si a bujie cu temporizare 1-2 min dupa a doua bujie

 

1 comanda: la 75-80 grade celsius antigel sa opreasca toate bujiile

 

 

accept si contra cost soft si schema ( respect munca fiecaruia )

 

( nu am cunostinte de dezvolt ideia, pot veni doar cu idei si munca fizica )

Share this post


Link to post
Share on other sites

dieselul....pina se incalzeste.. mori de....friguri..! nu stiu daca se poate face asta dpv mecanic, insa electric nu vad de ce ar trebui sa fie musai cu soft si sa citeasca temperatura exterioara...un termostat electronic cu un simplu operational e suficient...parerea mea..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujiile incandescente consuma mult curent. La frig capacitate bateriei scade .Abia aveti curent sa porniti motorul . In plus puterea lor este mica desii consuma mult curent , se mai si ard repede ca nu sunt facute sa mearge mult timp, citeva seci de secunde.

Preincalziea antigelului se face cu un dispozitiv care arde motorina, am uitat cum se numeste exact . E o scula pe care unele masini o au din fabrica , are ceas si porneste la ore stabilite si termostat . Motorul e cald si porneste instantaneu , caldura deasemenea in masina .Obiectul are citiva kw putere. Am vazut asa ceva .Nu stiu cit mai costa acum dar pe vemuri era cam piperat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut de curand un astfel de conroller (asemanator) pentru un user de pe forum. Trebuie monitorizata tensiunea bateriei in permanenta si la anumite praguri sa pornesti/opresti bujiile.

Nu are rost un senzor pentru masurarea temperaturii exterioare, doar daca vrei sa stii cat de frig este afara...

Daca te intereseaza, PM.

 

@cristian1961 - "VEBASTO" sau "SIROCCO"

Edited by bercioiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma intereseaza un montaj asemanator, dar automat, pe manual exista riscul sa uiti bujia pornita, ex opresti masina sa te duci pana la magazin

preincalzirea antigel exista pe masini cu motoare diesel mai mari, la ford exista si la motoare 1,8 tdci

acele vebasto sunt prea scumpe 

Edited by Gabriel Paduraru_174919

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modulul realizat de mine porneste bujiile doar cu motorul pornit si cand in instalatie sunt peste 14V (reglabil)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ajuta semnificativ pentru incalzirea in habitaclu cateva bujii ? Trebuie putere f mare ca majoritatea se pierde in motor pana se incalzeste . Nu degeaba se foloseste sirocou pe motorina . Asta are in jur de 2KW , cat curent trebuie de la 12V pentru 2KW ? :nerv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ar` ajuta, crezi ca s-ar` mai complica producatori ca VW sau BMW sa le mai monteze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul sa intre in regim normal ceva mai repede ajuta , nu stiu daca conteaza pentru incalzire . De ce s-ar mai complica cu sirocouri pe motorina daca pui 3 bujii si gata ai caldura .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sint 2 lucruri diferite, siroco-ul incalzeste in principal motorul inainte de a`l porni , pot fi afara -50C ca motorul porneste normal.

Bineinteles si in cabina face cald.

Versiunea cu bujii ajuta motorul sa intre mai repede in regim si bineinteles sa dea caldura

in cabina mai repede .

Pe verificate chiar merge insa trebuie un alternator serios.

 

Grig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca ai posibilitatea sa montezi un sistem auxiliar de incalzire electric, PTC parca ii spune, fara prea multe improvizatii (vine si din fabrica cu asa ceva). Pe clubford gasesti informatiile necesare. Trebuie sa ai grija la consumatori iar bateria sa fie schimbata la primul semn de oboseala, alternatorul, de fapt diodele din puntea redresoare sunt foarte sensibile la variatii bruste de tensiune, se comporta si ca un fel de zener, o baterie obosita nu reuseste sa netezeasca cum trebuie unele ripluri de tensiune care apar la cuplarea/ decuplarea unor mari consumatori. Presupun ca ai alternator Denso de 120A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe langa senzorii de temperatura ce se vor citi cu microcontrolerul ar fi foarte fain si un PID control implementat

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa functioneze cum acel PID control implementat ?

am citit cate ceva despre acest PID pare ceva mai complicat

temperatura antigelului o ofera si motorul, gandesc eu ca intr-un fel te poate fura 

asa senzorul pt antigel se monteaza inaintea bujiile 

Edited by Gabriel Paduraru_174919

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.