Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bateria,alternatorul sau nici unul?


Guest andrey24

Recommended Posts

Guest andrey24

 Buna,seara cand vroiam sa ma duc sa imi iau ceva de mancare masina a pornit cam greu,din a 3-a incercare la o temperatura de 6-7 grade,in decursul zilei am lucrat umpic la ea,am reparat traseele de pe luneta si mi-a luat ceva timp pana ce am gasit toate cele 9 puncte intrerupte.Dupa ce am ajuns acasa (am mai lasato umpic la relantiu sa se incarce) cam dupa o ora am masurat bateria si avea:

12,75 cu motorul oprit (dupa un grijal gasit pe net cica ar fii fost la 100%)

14.39 -14,40 la relantiu si fara nici un consumator decat kilometrajul si un ecran ce nu se poate stinge

14,15 - 14,16 la relantiu cu dezaburirea parbriz la maxim,faza scurta si radioul pe un volum decent

 Incarca bine sau....?

 Erau discuti pe alte forumuri cum ca alternatorul incarca doar de la 900 rpm iar daca iti incarca peste 14V la relantiu ar fii posibil sa iti fie alternatorul defect,luand in considerare ca din cate am citit trebuie sa incarce intre 13,5 si 14,5 nici mai mult nici mai putin,ma bagat in ceata,masina mea stand in 700 rmp la relantiu.

 Maine o sa verific si daca am ceva consumator sau scurt cu metoda: 

-se poate itampla ceva daca scot si acele relee din tabloul?

-luand in considerare ca am o alarma si inchidere centralizata aftermarket cam cat ar trebui sa fie consumul maxim?

-daca infasor bateria in material izolant gen celuii care se foloseste la parchet (ce se pune sub) ajuta cu ceva electrolitul? bateria fiind cam expusa,se vede prin grijal.

 Masina o am de vreo 3 ani tot cu aceasi baterie si cand am luato parea a fii uzata (in sensul ca stickere de pe baterie erau decolorate si dezlipite) bateria e de 12,v si 55ah iar masina un Opel Corsa C 1.7 DI din 2001.Astept si alte pareri. Multumesc

 

 

Link to comment

12,7 ai pe acumulator la ''rece''cu masina ne pornita ..la pornire ai 14v ..si la relanti si la turatie maxima ..releul se ocupa de protectia acumulatorului..daca nu incarca ori o dioda din punte ..ceva intrerupt pe traseu intre alternator si acumulator

Link to comment

Tensiunile sunt bune, cel mai bine e să verifici acum fiecare element al bateriei cu un densimetru (arată ca o pipetă mare, cu un plutitor gradat în ea) care se poate cumpăra la cam 10-15 Lei.Dacă ai un element cu densitatea vizibil mai scăzută decât ceilalți, trebuie înlocuită bateria.

Edited by validae
Link to comment
Guest andrey24

bateria are data de fabricatie pe ea. 

cand masori 12,75V cu motorul oprit, la cat timp faci asta dupa ce opresti motorul ?

De ex am masurat dupa 7 ore si avea 12,65 iar cand am oprit masian ultima data avea 12,75,a scazut mult? am sa ma uit si dupa data fabricatiei,doar ca e cam dificil sa scoti bateria din acel loc.

 

Tensiunile sunt bune, cel mai bine e să verifici acum fiecare element al bateriei cu un densimetru (arată ca o pipetă mare, cu un plutitor gradat în ea) care se poate cumpăra la cam 10-15 Lei.Dacă ai un element cu densitatea vizibil mai scăzută decât ceilalți, trebuie înlocuită bateria.

am sa incerc sa fac rost de un densimetru,dar pana atunci am sa verific daca e vizibila diferenta de lichid,dar daca invasor bateriea in material izolant,nu ar ajuta electrolitul?

Link to comment
Guest andrey24

Am desfacut capacul de la baterie,se vede grilajul in fiecare compartiment,pe langa capac se vedea urme de umezeala. Am vazut ca este in benzinari stic de lectrolit de cumparat (din cate am inteles e doar apa de ploaie),se ia si se complecteaza cu 1 cm peste acel grilaj? doar atat? nu trebuie pusa pe retresor pe urma sau alte operatiuni? Iar acel electrolit din benzinarie nu ingheata la temperaturi scazute? Trebuie sa sigilez cu ceva silicon capacul? Orice alt sfat e bine venit! 

Link to comment

Electrolitul din baterie nu îngheață, nu-ți face probleme.Ce se vinde în benzinării e apă distilată, cu care se completează nivelul din baterie.Apoi bateria se pune pe un redresor sau se lasă motorul pornit ceva timp, pentru a crește densitatea prin încărcare.Chiar dacă învelești bateria cu ceva, nu o ajută prea mult iarna, fiindcă după oprirea motorului ea se va răci oricum, ea nedegajând căldură decât în timpul încărcării.

Link to comment

Gasesti si solutie electrolit cu anumita concentratie la benzinarii (scrie concentratia pe eticheta). Eu am luat si schimbat cu totul la o baterie la vreo 6lei litrul acum ceva timp.

Asigura-te ca toate firele dintre alternator si baterie (firele prinse pe borne si firul gros de la alternator) sunt bine prinse, eventual poti sa le cureti putin cu spray de contact.

Problema similara am avut si eu, tensiuni bune, fire bine prinse si totusi mi se descarca bateria inclusiv in mers si s-a rezolvat cu schimbarea alternatorului. Am gasit un condensator pocnit in alternatorul vechi si toate diodele ok. Am schimbat condensatorul dar nu l-am mai probat, nu stiu daca putea el sa fie de vina.

Edited by suspectu
Link to comment

Baterie de 55Ah la un motor diesel 1700cc nu prea are cum sa asigure curent de pornire sufficient, in conditii de iarna, mai ales daca bateria are deja 4 ani vechime. Cat e vremea calduta si nu sunt probleme la motor porneste instant si cu 55 dar cand o fi sub -10 grade incep problemele.

Link to comment
Guest andrey24

Gasesti si solutie electrolit cu anumita concentratie la benzinarii (scrie concentratia pe eticheta). Eu am luat si schimbat cu totul la o baterie la vreo 6lei litrul acum ceva timp.

Asigura-te ca toate firele dintre alternator si baterie (firele prinse pe borne si firul gros de la alternator) sunt bine prinse, eventual poti sa le cureti putin cu spray de contact.

Problema similara am avut si eu, tensiuni bune, fire bine prinse si totusi mi se descarca bateria inclusiv in mers si s-a rezolvat cu schimbarea alternatorului. Am gasit un condensator pocnit in alternatorul vechi si toate diodele ok. Am schimbat condensatorul dar nu l-am mai probat, nu stiu daca putea el sa fie de vina.

am complectat cu apa distilata,singura problema e ca azi dimineta mi sa oprit masina in mers....am incercat sa o pornesc cu curent de la alta masina,cu chiu cu vai a pornit am umblat umpic cu ea,am lasato la relantiu vreo 5 minute,12,40 avea dupa ce am oprito iar cand cam incercat sa o repornesc nu a mai vrut sa porneasca iar acu cand am contactu pus imi scade pana la 10,50 V e posibil sa am ceva scurt?

Link to comment

Baterie de 55Ah la un motor diesel 1700cc nu prea are cum sa asigure curent de pornire sufficient, in conditii de iarna, mai ales daca bateria are deja 4 ani vechime. Cat e vremea calduta si nu sunt probleme la motor porneste instant si cu 55 dar cand o fi sub -10 grade incep problemele.

exact la fel zic si eu  , am un fiat brava cu motor de 1,9 td  care avea un acumulator de 55Ah   cu care pornea foarte bine  iarna cat timp am fost in italia   iar cand am aduso in romania   si a venit iarna  am fost obligat sa schimb acumulatorul

cel mai bine schimbati acumulatoru  (unu de 70Ah , sper sa intre in suportul pt acumulator ) 

Link to comment
Guest andrey24

exact la fel zic si eu  , am un fiat brava cu motor de 1,9 td  care avea un acumulator de 55Ah   cu care pornea foarte bine  iarna cat timp am fost in italia   iar cand am aduso in romania   si a venit iarna  am fost obligat sa schimb acumulatorul

cel mai bine schimbati acumulatoru  (unu de 70Ah , sper sa intre in suportul pt acumulator ) 

Eu inca is in dubi,daca sa imi iau sau nu...luand in considerare ca mi sa oprit in mers!

Link to comment

O problema a bateriilor este desprinderea pastei de pe placile de plumb,si depunerea pastei pe fundul celulei.In timp se aduna facind scurt intre placi.Incercarea de spalare a bateriei de acumulator de cele mai multe ori se soldeaza cu esec.De cele mai multe ori, dupa spalare bateria nu mai ajunge sa se incarce la tensiunea normala.

Link to comment
Guest andrey24

O problema a bateriilor este desprinderea pastei de pe placile de plumb,si depunerea pastei pe fundul celulei.In timp se aduna facind scurt intre placi.Incercarea de spalare a bateriei de acumulator de cele mai multe ori se soldeaza cu esec.De cele mai multe ori, dupa spalare bateria nu mai ajunge sa se incarce la tensiunea normala.

si totusi imi indica 12,30 fara contactul pus iar cu contactul pus vreo 10,50 e normal sa scada asa de mult? fara nici un consumator pornit

Edited by andrey24
Link to comment

Mergi măcar la un magazin de acumulatori, sau la un service unde au sigur un densimetru și verifică fiecare celulă în parte la acumulator, că așa ne dăm doar cu presupusul.

Dar faptul că ți s-a oprit din mers mașina, arată că ai și alte probleme decât acumulatorul.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines