Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Semnal digital vitezometru


Guest sierrafery

Recommended Posts

Guest sierrafery

Salut pe toata lumea, sunt nou aici dar sper ca am postat unde trebuie, sunt un entuziast in electronica auto si am absolvit o facultate de electronica specifica sistemelor pentru aviatie dar am niste lacune in domeniul auto, Ca sa n-o lungesc vreau sa inteleg ce fel de semnal pleaca de la ECU spre vitezometru, din cartea tehnica(in engleza) coroborand diferite informatii reiese ca semnalul e PWM 0-12V, 8000 impulsuri/km, ceea ce as vrea sa stiu e daca semnalul asta are amplitudine variabila in functie de viteza sau doar frecventa variaza, totodata unii sustin ca ar fi un semnal purtator de 1Khz, asta nu inteleg, ar putea cineva sa explice cum e cu semnalul asta?

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cam putine detalii...Banuiesc doar ca e vorba de semnal CAN. Cauta despre asta si daca ai neclaritati ma intrebi.CAN e o retea multimaster.Mai cauta unde duc firele alea si ce scrie pe integrate.Ar trebui sa ai bobine pe CANH si CANL , transceiver can si vezi in ce pini ai microcontrollerului dux Rx Tx

Link to comment

Am sa spun din experienta mea.

M-am jucat cu un bord de Solenza ( e acelasi principiu ca si la Logan 1 ) legatura semnal viteza filara ( deci nu vorbim de CAN, acolo e alta poveste ).

Am alimentat bordul normal cu +12V si i-am dat in pinul de semnal viteza un semnal dreptunghiular de amplitudine +12v, obtinut de la un astabil cu 555 ( asta aveam la indemina gata facut ) si am obtinut indicatie de viteza pe vitezometru si numarare pe kilometraj fara probleme, dar pina intr-o frecventa maxima, uP sesizeaza ca viteza e prea mare daca maresti frecventa prea mult, se blocheaza procesorul ( NEC 780873 )

Deci concluzia : semnal amplitudine +12v, nu conteaza factorul de umplere, ci  decit frecventa, frecventa mare > viteza mai mare, dar limitat, procesorul nu iti permite sa-l pacalesti ca si cind masina ar merge cu 500 km/h.

 

De fapt chestiile astea le puteai afla si dintr-un manual de reparatie auto Logan de exemplu, acolo da frecventa care o da senzorul de viteza din cutia de viteze, frecventa = f ( viteza )

 

@mondan : poate vrei sa spui ca reteaua CAN ( controlled area network ) e o retea multiplex, nu multimaster, si n-are bobine pe CAN-L si CAN-H ....

Edited by alfabit
Link to comment
  • 1 month later...

Bine domnu` automotive masterpic77 ( cine stie a cui clona oi mai fi si tu ... ), uite niste poze cu un UCH Sagem N2 folosit pe Clio II ( dar asta tu stii desigur fiind un expert automotive, parca asa te laudai ), arata-mi isi mie acele bobine de care spui.. Hai arata bobinele ca eu nu le-am gasit oricit le-am cautat ...retea multimaster, cred ca ai confudat Reno master cu reteaua multimaster... Retea multiplex, asa domnu`  automotive, Clip ai folosit fo-data ? Clip cauta reteua multiplex nicidecum retea multimaster, dar tu hai sari  cu  bobinele ca sintem curiosi ...

post-177564-0-87988700-1415085653_thumb.jpg

post-177564-0-97997300-1415085673_thumb.jpg

Link to comment

Auzi domnu' meseriasu' lu' peste care vorbeste din "experienta" , ce te-ai intepat asa , ia fa bine si uitate langa tranceiver-ul de CAN si ai sa vezi footprint-ul pentru cele 2 bobine cuplate ; banuiesc ca stii ce este un footprint ; acum ca cei de la Sagem au meseriasi d'astia ca tine si au pus 2 rezistente de 0 Ohm in loc de bobine ( asa ca stiu ei din experienta ) asta este altceva , ca de' in Romania se poate vinde orice cacat daca este frumos ambalat.

Acum hai sa vorbim despre firme care intr-adevar fac ECU auto gen Bosh,Siemens,Continental,Autoliv , dar nu Sagem (astia faceau telefoane mai demult) ; daca tu imi arati un ECU de la una din firmele amintite mai sus care nu are bobine pe CAN atunci esti intr-adevar tare , pana atunci esti un nimic care pe langa ca nu stie ce vorbeste (banuiesc ca lucrezi ca electrician intr-un service de cartier dupa cum te exprimi) se mai umfla si in pene.

Link to comment

Meseriasu' de cartier , te descurci cu engleza ? ia uite ce zic cei de la Texas Instruments (drept ii ca nu au meseriasi ca tine care vorbesc din experienta ) :

 

Common Mode Chokes in CAN Networks:

Source of Unexpected Transients

Ole-Kristian Skroppa and Scott Monroe ................................................................................................

ABSTRACT

Common-mode chokes are frequently used in automotive CAN networks to increase

system reliability with respect to electromagnetic compatibility (EMC). Electromagnetic

interference emitted from an Electronic Control Module (ECU) through the CAN

transceiver can be filtered, thus limiting unwanted high-frequency noise on the

communication bus. Another reason for using a common-mode choke is attempting to

improve the susceptibility (immunity) of the transceiver to electromagnetic disturbances

on the bus.

While the above mentioned effects of the common-mode choke are beneficial,

unexpected results can occur under certain conditions. EMC susceptibility can be

degraded in some frequency ranges, bus signal integrity worsened, and extremely high

transient voltages under bus-failure conditions can be generated, which, in the worst

case, can lead to damage in the CAN transceiver and other network components.

Care should be taken in the choice of common-mode choke (winding type, core type,

and inductance value), along with the termination and protection scheme of the node

and bus to prevent damage to the CAN transceiver or other network components. This

application report addresses some of the system-level considerations to take into

account during network and node design.

Edited by masterpic77
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines