Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Hidroizolatii


trasorv

Recommended Posts

Buna ziua , as vrea sa intreb un cunoscator daca peste membrana veche  cu folie de aluminiu pe care o am pe acoperis de ani buni , pot pune alta membrana si daca trebuie exfoliata folia de aluminiu sau se pune direct peste ea noua membrana . Vreau sa mai pun un strat si nu vreau ca cei de la firma sa ma prosteasca asupra modului de aplicare a noii membrane . Multumesc

Edited by trasorv
Link to comment
  • 2 weeks later...

In cazul de fata folia de aluminiu ramane acolo si posibil ca nici amorsa sa nu trebuiasca, numai aflat la fata locului as putea sa spun exact daca trebuie amorsa sau nu, pentru ca nu stiu in ce stare este folia de aluminiu. O poza ar fi relevanta. De obicei se da amorsa bituminoasa pentru suprafetele critice :  beton, tabla, inclusiv ardezia veche sau carton vechi care nu mai are bitum suficient (dupa ce se da cu arzatorul zona ramane uscata, lipsita de bitum), iar in restul zonei curatenie temeinica, toate basicile taiate, uscata zona si lipite la loc. Noi amorsa o facem din benzina si smoala topita, dar asta numai un mester stie sa faca, pentru ca exista riscul de aprindere spontana din cauza gazelor inflamabile...asta este cea mai buna amorsa, se evapora repede si are aderenta foarte buna la majoritatea suprafetelor. Atentie cu arzatorul pe zona in care a fost data amorsa asta pe baza de benzina, macar o ora se lasa sa se evapore benzina, de obicei mai dam cu amorsa intr-o zona mai mica si facem acolo incercari cu arzatorul. Mai folosim o amorsa la butoi de tabla si rar de tot din cea la galeata de plastic... Carton numai italian 4 mm grosime (sau chiar 4,5mm daca gasiti) cu fibra de sticla si ardezie. Am lucrat si cu carton romanesc, grecesc, turcesc...catastrofa...nici nu dadeam garantie la ele. In schimb cu cel italian nu am avut probleme (se lucreaza usor) si nici reclamatii...unele lucrari sunt facute de mai bine de 10 ani si mai rezista mult si bine, mai ales acum ca s-a terminat cu zecile de antene pe blocuri :rade:

Cu arzatorul se da pe ambele suprafete, prima data se incalzeste bine cea de jos, apoi se da pe sul. Sulul trebuie centrat dinainte...conteaza foarte mult cat se incalzeste sulul, daca e prea mult nu poti sa-l calci, daca e prea putin nu se lipeste. A stat un "nene meseriasu' o zi intreaga si ne-a urmarit ce si cum, apoi s-a apucat sa puna la scara vecina...dupa prima ploaie ne-a chemat tot pe noi si am scos tot cartonul pe care il lipise, vreo 14 suluri...ca o ironie sulurile erau coapte, dar nu erau bine lipite, nu-mi dau seama cum a reusit performanta. Cartonul l-am aruncat si celor de la asociatie le-am spus ca lucram numai cu carton italian de care le spunem noi, daca vor garantie. Arzatoare de parlit porcii din comert la 200-300 de lei nu sunt bune (au flacara prea slaba), arzatoarele noastre (tot made in italy) sunt luate cu reducere la 200e (un fel de bonus ca le faceam vanzare la carton)...pretul lui era vreo 300e, facut special pentu izolatii cu membrane bituminoase.  Posibil ca vara cand este foarte cald sa mearga si cu arzatoare mai slabute, dar noi am avut lucrari la care am lipit suluri pana pe 20 decembrie, fiind mai frig conteaza si calitatea arzatorului. Cel mai bine apelati la o firma sa va dea garantie...daca stiu ce au de facut nu mai trebuie sa-i supravegheze nimeni.

Edited by marius75
Link to comment
  • 3 years later...

Ca sa nu mai deschid si eu un nou subiect intreb si eu aici:

 

Care sunt pasii corecti in hidroizolarea unui beci, acesta fiind sub casa. Care sunt materialele si cam ce preturi implica per metru patrat? Ca sisstem de hidroizolatie cum se realizeaza corect drenarea apelor pluviale din preajma fundatiei? Ma refer la apa deja infiltrata in sol ...

 

LE: cum se fac toate astea impreuna cu izolarea termica a beciului?

Link to comment

Teoretic si foarte pe scurt;

 

Se sapa de fundatie generala, cu cel putin 60cm mai lata (acces ulterior) decat conturul exterior al fundatiei, si se toarna un beton de egalizare pe toata suprafata gropii.

Se hidroizoleaza acest beton, cat mai bine. Se protejeaza pentru moment (mecanic, hartie kraft, orice), se armeaza si se toarna un radier general, evindent acesta urmareste conturul constructiei, spre deosebire de egalizare, care este pe toata suprafata gropii.

Se cofreaza in urma armarii, si se toarna peretii subsolului/demisolului.

Se decofreaza cu grija, se amorseaza betonul si se hidroizoleaza, solidarizand hidroizolatia betonului perete cu hidroizolatia aferenta betonului de egalizare. Asta se face cu mare mare grija.

Se termoizoleaza, se protejeaza termoizolatia cu folii cramponate, utilizand adezivul aferent la imbinari.

Se protejeaza dupa caz, de actiunea efectelor solului, frecare, inghet/dezghet, etc., in unele cazuri cu ceva zidarie din caramida recuperata, numite mebrane speciale, etc.

Se monteaza la baza un sistem de drenaj, tubulatura speciala perforata, cu pantele aferente, cu detaliile aferente, pe o pliere a foliei cramponata (aici e de desenat).

Se recompleteaza cu umplutura pietris, nisip, se niveleaza, si se inchide detaliul de trotuar de garda sau pavaj, etc.

 

Un sistem general superb, de drenaj, este putul absorbant. Se sapa o groapa mai adanca decat maxima de fundare a constructiei, si se umple cu bolovani "cap de berbec", pietris, folie la -60cm, si pamant vegetal, legat de perimetrul fundatiei. Garantat, toata apa de substrat se duce in "fantana" aia... este tehnica straveche super eficienta.

 

 

Asta pe scurt.

 

Daca vrei, iti fac un desen sectiune, sau cautam pe net. Sigur gasim ceva exemple. Doar ca tehnica mea e rafinata, din experiente cu arhitecti batrani. Eu doar duc stiinta mai departe.

 

 

P.S. Am mai facut eu o varianta putin mai ieftina, si anume (totul e perfect uscat, creta, dupa 2 ani);

 

Sapat groapa

Pietris 15cm

Folie

Beton egalizare slab armat B15/20

Folie cramponata cu darnicie, 3 straturi, complet, ca o piscina, facut cu grija

Armare

Turnare beton de fund 12cm, B20/25

Armare pereti, cofraj Doka sau similar

Turnare pereti B20/25, fluid, vibrat.

 

Asta pentru ce-i in sol... tutul e impecabil. Atentie sa nu spargi folia, sub nici o forma. Nu uita de "groapa pompa basa"

Link to comment

Nu foarte diferit;

Aici veti vedea in plus ca dupa sapatura generala se rupe capilaritatea inainte de betonul de egalizare, cu pietris. Ce va povesteam in partea a 2-a. E eleganta si asta.

 

Si nu apare sistemul de drenaj, care se monteaza ulterior...

 

 

1-Kellerau%C3%9Fenabdichtung-Abdichtung-

Link to comment

O sa revin cat de curand cu un desen la ce ma gandeam eu sa fac ...  

Later Edit:

 

Am revenit cu un desen rudimentar al sistemului adoptat de mine. In poza se vede in stanga nivelul solului iar in dreapta este detaliul beciului. Acesta va fi sapat la -280 cm in partea cea mai joasa , aceasta fiind fundatia beciului , iar nivelul pardoselii beciului va fi la -220 . acuma cu portocaliu am desenat acolo o posibila ''hidroizolatie'' dintr-o folie ordinara de polietilena , practic betonul nu va avea contact cu solul. pe peretele lateral se afla cu rosu desenata solutia bituminoasa sau membrana cauciucata sau ce mama dreac o fi aia, pe urma cu verde este termoizolatia din polistiren extrudat de habar nu am cati centimetri grosime , si pe urma cu mov este o alta folie cu buline sau ce o mai fi si aia.. voi ce spuneti, e ceva gresit aici? nu am mai desenat dupa folia aia cu buline sistemul de drenaj, sincer sa fiu habar nu am cum sa-l fac..  

  

 

330snkw.jpg

Edited by wally_gatter
Link to comment
  • 3 weeks later...

In primul rand, cota +0.00 este intotdeauna cota finisaj pardoseala in intrarea principala. Nicidecum a solului. Solul nu se poate cota in elevatie decat in planse de ridicari topo, si foarte restrans in planse de arhitectura.
Asta inseamna ca cel putin raportat la desenul tau, cota calcare finisaj subsol este -2.40m
Se coteaza in cm pana la 1.0m, si peste in m.



Fundatia nu e corecta, este inutil de complicata. Evident, cu propunerea unui inginer, recomandarea mea in sfera competentelor unui arhitect, este ca acolo iti este suficient un radier general. Acum, la ce grosime, ramane de vazut... ar trebui sa vad proiectul in ansamblu.
Pentru solutia "corecta" am propus mai sus izolatia. Crede-ma, scapi mult mai usor.
20cm grosime placa peste subsol, cel putin judecat la viteza este prea mult. Trebuie discutat...

Unde contruiesti, in Romania?

Link to comment

Da , in Romania construiesc. Exista si ridicarea topo. peste acest beci se mai construieste parterul si inca un nivel ..  sa inteleg ca nu mai e nevoie de conturul fundaiei de la minus 2.8 metri pana la placa la minus 2.2 metri? Cum aplic si termoizolatia? Ce tehnologie si ce materiale se folosesc? eu doresc ca acel beci sa fie si termoizolat cat si hidroizolat.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines