Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

opel astra f porneste greu fum albastru


Guest MarinIulik

Recommended Posts

Guest MarinIulik

 Am o problema la un opel astra f. masina are un motor 1.7 td de 50 kw modelul x1.7 dtl. acest motor pornea la sfert dar s-a rupt distributia si a trebuit sa il desfac. am pus toate piesele care au trebuit noi. apoi dupa schema de pe autodata l-am tras la punct . Acum nu inteleg de ce invarte mult la automat pana porneste si cand porneste scoate fum albastru de batut nu bate dar galopeaza relantiul.toti au zis ca e pompa de injectie dar punctul de pe pinionul de la pompa e in drept cu semnul de pe capacul la bloc

Link to comment
  • Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Daca porneste greu,poate ca nu ai compresie suficienta.Poate vreun piston fisurat,vreo supapa,sau chiar mai multe poate, cu tija indoita,care nu etanseaza cum trebuie pe scaun,poate pompa de injectie.Ai verificat supapele? De regula la ruperea curelei de distributie ,pistoanele lovesc in supape,indoindu-le.Cureaua de distributie e pusa cum trebuie?Repararea si reglarea distributiei, nu se face de catre amatori.Sfatul meu!O vizita la un service serios,o sa-ti rezolve problema si te va scuti de batai de cap. Colegul @bibanu47 poate se-ti dea cele mai autorizate sfaturi.

Edited by GEO 53 BN
Link to comment

Cel mai bine cauta pe clubopel dot com, acolo sigur mai gasesti pe cineva cu acelasi defect.

 

Daca nu bate nimic e posibil sa nu fie piesele la punct corect.

sau cureaua sa fie moale si sa miste pinioanele in pozitii incorecte.

sunt cazuri in care curele noi distrug motoare pentru ca sunt contrafacute.

verifica si intinzatorul, de acolo am inteles ca pornesc multe probleme.

 

La diesel-ul clasic daca porneste asa greu e din avansul pompei de injectie. Ma refer la cele cu distributia pe lant, motoare mari de tractoare, camioane vechi.

Edited by andreigradu
Link to comment

.............................................................................................................................................

sau cureaua sa fie moale si sa miste pinioanele in pozitii incorecte.

....................................................................................................................................................................

Ai vrut sa zici supapele,nu pistoanele.

Link to comment
Guest MarinIulik

TOT ce tine de partea motorului a fost schimbat compresie are ca de abia il invart cureaua si chit de distributie sunt noi toata treaba e pompa care ori e avansata ori devansata ideea e ca nu prea stiu cum sa o reglez eu doar am pus la punct cu zice programul autodata de aia daca ma poate ajuta cineva cu pusul la punct sa imi explice pasii exact si totodata ce trebuie sa verific la ea ca sa imi dau seama ca merge in parametri!

Link to comment
Guest MarinIulik

am schimbat tacheti,clubutori supapele nu au nimic am facut testul de compresie garnitura chiuloasa, ulei, filtre, chit distributie,mentionez ca am facut multe motoare si cu pompa de injectie in line si rotativa si pompa de inalta dar dupa aliniere nu am avut nici o problema toate au mers sfert asta e foarte dubios tinand cont ca am pus tot la punct si distributie si pompa.Si inca ceva daca porneste si o turez un pic merge apoi daca o opresc si in maxim 5 minute o pornesc o ia destul de usor...daca trece mai mult iar invart la automat pana ameteste!

Link to comment

Dupa cum dai acest ultim semnalment, imi aduce aminte de motoare mari, la care nu se stransesera bine conductele injectoarelor, pierdea presiune si avea semnalmente asemanatoare.

Practic pare ca dupa 5 minute pierde presiunea din conducte.

De verificat si alimentarea, conducta de retur motorina spre rezervor, acolo trebuie sa fie o supapa care tine o presiune la motorina de alimentare, un arc cu o biluta, cand ala nu lucreaza apar diverse probleme.

Ca recomandare, verificati conductele injectoarelor prin slabire si strangere din nou. Unele conducte au ceva conuri de cupru acolo pentru etansare.

Va spun pentru ca si eu am un Opel Zafira 2.0 diesel si cand curat galeria de admisie dau jos tevile, la montaj e nevoie de atentie sporita. Daca o teva s-a strambat putin, conul se aseaza oblic si nu preseaza corect. La motoare mari de tractor/camion, e necesara schimbarea conductelor dupa cateva reparatii ale pompei de injectie.

 

Stiu ca e incomod sa se umble la tevi, trebuie stranse intr-o anumita ordine ca sa incapa cheia la pompa de injectie, si eu ma chinui ceva, dar merita ca sa nu fie probleme ulterioare. La mine tevile sunt in capatul pompei, e rotativa, nu stiu cum e la modelul discutat aici.

Poate la remontare a luat ceva mizerie pe traseul de alimentare cu motorina si s-a blocat mizeria in pompa, la mine pompa de motorina e in interiorul pompei de injectie. Probabil acolo e si o sita micuta, care trebuie verificata. La mine s-a dezamorsat de 3 ori pana acum, ultima data am bagat presiune cu compresorul pe conducta de tur si retur a pompei de injectie. Am desfacut tevile din filtrul de motorina si am pus furtunul de la compresor sa plimbe aer prin pompa de injectie, mergea greoi la inceput, apoi a inceput sa curga binisor motorina. Am facut operatia in ambele sensuri si am vreo cateva luni de atunci. A fost o operatie de criza pentru ca e nasol sa demontez toata fata masinii ca sa ajung la sita de pe tur si la supapa de pe retur. Cand voi curata galeria de admisie voi face si aceasta operatie, care la Zafira A implica si demontarea radiatorului de apa.

 

P.S. Nu pistoanele, ma refeream ca misca inegal piesele / pinioanele si astfel apar dereglari.

Edited by andreigradu
Link to comment

Era bine daca ai fi expus problema inainte de a demonta motorul.

Acest timp de motoare au culbutorii conceputi in asa fel incat sunt usurati la jumatate si atunci cand sare distributia ei se rup pentru a evita indoirea supapelor si decat se inlocuiesc fara demontarea chiulasei.

Daca ai montat chiulasa cum trebuie,eu presupun ca ai axa cu came defazata din pinion.

Referitor la compresie sa stii ca testul tau cu invartitul motorului si cu tinutul la mana este egal cu zero,nu ai cum sa simti la mana compresia fiecarui piston si poate exista varianta sa ai o biela putin indoita si sa nu o afli pana nu faci testul de compresie.

Ai modelul de pompa la care se da avansul din pinion sau din corpul pompei in prinderea de pe bloc?

Cati culbutori au fost rupti?

 

 

Posted Image
 
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines