Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

CONTACT MAGNETIC


Guest capt

Recommended Posts

Salut.Sunt incepator ,mai mesteresc eu pe acasa dar nu sunt in domeniu. Problema e ca am un garaj si vreau sa-i fac un sistem de alarma improvizat.Adica nu am curent in el si nici posibilitate de a baga curent in el. Bun , de la o baterie de 12V de camion,vine legat un claxon (goarna tot de camion) iar intre un contact magnetic pe usa. In oras n-am gasit nicaieri contact doar pe internet si nu stiu daca va functiona la 12v si 70-80 amperi nu stiu exact cat are bateria.

 

Acesta e contactul(nu intentionez sa fac reclama):

http://www.neosis.ro/detectie-efractie/alti-detectori/contacte-magnetice/contact-magnetic-fixare-cu-surub.html

 

("....tensiune maxima suportata 100Vcc,curent maxim suportat 500mA....)

 

Multumesc,sper ca am postat unde trebuie.

Link to comment
  • Replies 9
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De ce te complici cu un contact magnetic cind foarte bine poti pune un limitator care are un contact normal inchis,amplasat pe tocul de la usa.Un palpator amplasat pe usa va deschide circuitul in momentul in care usa va  fi inchisa si va inchide circuitul in momentul in care usa se va deschide.Pe circuitul dintre limitator,baterie si claxon (goarna) pui un intreruptor pentru a opri goarna sa mai sune dupa ce ai intrat in garaj si ai lasat usa deschisa.Curentul luat de claxon este mai mult de 1 A si trebuie tinut cont de asta cind alegi atit intreruptorul cit si limitatorul sau ce vrei sa folosesti.Mai simplu si mai ieftin,zic eu.

Edited by GEO 53 BN
Link to comment

De ce te complici cu un contact magnetic cind foarte bine poti pune un limitator care are un contact normal inchis,amplasat pe tocul de la usa.Un palpator amplasat pe usa va deschide circuitul in momentul in care usa va  fi inchisa si va inchide circuitul in momentul in care usa se va deschide.Pe circuitul dintre limitator,baterie si claxon (goarna) pui un intreruptor pentru a opri goarna sa mai sune dupa ce ai intrat in garaj si ai lasat usa deschisa.Curentul luat de claxon este mai mult de 1 A.Mai simplu si mai ieftin,zic eu.

Asa mi se pare mai complicat fiindca nici nu tare am posibilitatea de a da gauri sau prinde contacte, asta e mai simplu,cu poxipol l-am fixat si l-am legat pe circuit. Daca are mai mult de 1A atunci contactul nu suporta? Oare gasesc de mai multi A?

 

EDIT: N-am gasit peste 0,5 amperi ,oare nu exista? Ce as putea face ?

Edited by capt
Link to comment

Va multumesc pentru sfaturi. Treaba cu laserul e prea complexa pentru mine deci pica din start.Daca m-ati putea sa-mi detaliati exacat sau cum sa fac ce a spus GEO, as fi tare recunoscator. Multumesc mult. Adica ce buton sau cum sa fac contactul. Multmesc mult.

Link to comment

capt:Vă propun o schemă extrem de simplă şi de eficientă.Ea elimină cele două mari neajunsuri ale utilizăriiunui simplu releu:- contactele trebuie să suporte consumul claxonului(relativ mare, de ordinul amperilor)- la închiderea uşii alarma încetează să mai sune.Montajul cu tiristor asigură funcţionarea alarmeichiar şi în situaţia închiderii ulterioare a uşii.Oprirea se face numai prin întreruperea alimentării,al cărei buton poate fi amplasat într-un loc ştiutdoar de dvs.Rezistenţa cuplată în paralel cu consumatorul asigurăfuncţionarea chiar şi în cazul în care claxonul estede tipul cu contact mecanic (genul soneriilor clasice).Valoarea ei se tatonează astfel încât să menţinătiristorul amorsat (vezi datele de catalog ale acestuia,respectiv curentul minim de menţinere în stare amorsată).Tiristorul poate fi de orice tip care poate suporta fărăprobleme curentul maxim solicitat de consumator.L.E.Constat că pe forum nu pot ataşa un biet fişier de numai5,7 KB (!!!), aşadar postez adresa schemei în discuţie.http://postimg.org/image/knmy748ud/

Edited by cristian_draghiescu
Link to comment

capt:Vă propun o schemă extrem de simplă şi de eficientă.Ea elimină cele două mari neajunsuri ale utilizăriiunui simplu releu:- contactele trebuie să suporte consumul claxonului(relativ mare, de ordinul amperilor)- la închiderea uşii alarma încetează să mai sune.Montajul cu tiristor asigură funcţionarea alarmeichiar şi în situaţia închiderii ulterioare a uşii.Oprirea se face numai prin întreruperea alimentării,al cărei buton poate fi amplasat într-un loc ştiutdoar de dvs.Rezistenţa cuplată în paralel cu consumatorul asigurăfuncţionarea chiar şi în cazul în care claxonul estede tipul cu contact mecanic (genul soneriilor clasice).Valoarea ei se tatonează astfel încât să menţinătiristorul amorsat (vezi datele de catalog ale acestuia,respectiv curentul minim de menţinere în stare amorsată).Tiristorul poate fi de orice tip care poate suporta fărăprobleme curentul maxim solicitat de consumator.L.E.Constat că pe forum nu pot ataşa un biet fişier de numai5,7 KB (!!!), aşadar postez adresa schemei în discuţie.http://postimg.org/image/knmy748ud/

Va multumesc pentru informatia oferita dar dupa cum am spus sunt "amator" si nu prea pricep multe in acest domeniu. Din ce mi-ati scris am inteles cam 50% iar din schema mai nimic inafara de alimentare si claxon. Cum functioneaza acest tiristor? Ce vine montant pe usa si ce vine montat pe tocul usii ? Daca a-ti putea sa-mi scrieti "rudimentar" ca sa inteleg, adica baterie 12v-tiristor-claxon ca sa reusesc sa deslusesc(v-am dat doar un exemplu). Multumesc inca odata

Link to comment

capt:Pe ansamblul "uşă-toc uşă" montaţi un contact.Acesta trebuie să se închidă la deschiderea uşii(e nevoie de puţină imaginaţie şi inventivitatepentru a realiza acest lucru, însă nu este greu).În schemă el este reprezintat prin "B".Desigur că un contact care să se deschidă ladeschiderea uşii este mult mai uşor de realizat(dar în acest caz schema mai trebuie completatăcu un etaj care să inverseze rolul contactului(nu cred că la bagajul dvs. de cunoştinţe veţiputea realiza respectiva schemă, care este maicomplicată; dar din fericire acest lucru nu estenecesar dacă realizaţi un contact precum cel specificat la începutul acestei postări).Schema funcţionează în felul următor:Atâta timp cât "B" nu este apăsat (deci contactuleste deschis) tiristorul este blocat (pe poartalui nu se aplică tensiune) şi în consecinţăconsumatorul este nealimentat.La închiderea contactului "B" se aplică porţiitiristorului o tensiune pozitivă (prin rezistenţade 470 Ω) şi tiristorul se amorsează (conduce).El rămâne în stare de conducţie chiar dacă circuitulporţii sale se deconectează (adică se deschide "B")şi nu poate fi scos din această stare (de conducţie)decât prin întreruperea alimentării.Respectivul contact va comuta curenţi foarte mici(în jur de 20 mA), aşadar el nu ridică nici-un felde probleme la realizarea sa în regim de amator.Şi încă două mari avantaje: preţul unui tiristor estemult sub cel al unui releu "solid", având totodată şi odurată de viaţă practic nelimitată (cu condiţia alegeriicorecte a tipului de tiristor în funcţie de putereaconsumatorului).

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines