Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
Olteanu Daniel

modificare filtraj

Recommended Posts

Salutare , sunt cam foarte incepator in ale electronici si as vrea sa ma lamuriti cu cateva chestii daca se poate , am un sistem tevion 5.1 are 3 finali 2x20 watts(front rear) 8 ohmi si unu 2x25 watts(centru woofer) 4 ohmi inainte avea filtrajul cu 2 condensatori 4700uF si cand volumul ajungea la peste 50% incepea sa se piarda din claritate si parca sunetul nu are innalte  . Am schimbat condensatori de 4700uF cu unii de 10000 uF si s-a schimbat treaba acum claritatea pe sateliti este mult mai buna  incepe sa distorsioneze de pe la 80-90 % si acum zici ca  am pus tweetere :))   problema este alta parca wooferul nu mai este la fel de puternic reda bass ul mult mai clar dar puterea parca a scazut care sa fie problema sau acum sateliti acopera wooferul  ? Sa schimb puntea ar afecta cumva finali daca ar avea amperaj mai mare ? 

Edited by Olteanu Daniel

poi transformatorul si puntea e dimensionata pt puterea amplificatorului ...doar daca ai ceva probleme cu un consum mai mare ..finalii nu se incalzesc ..daca spui ca ai sunet distorsionat la volum aproape maxim ..atunci problmea e cu tensiuna ..dar trafu se incalzeste ??

finalii sigur se incalzesc la volum mare are un mic ventilator care scoate caldura din amplificare cred ca este normal :d nu stiu daca depasesc temperatura limita cred ca ar intra in protectie termica si cand spun sunet distorsionat ma refer la volum maxim pe anumite melodii cu o anumita frecventa suna ceva mai aiurea probabil nici satelitii nu mai fac fata cat despre transformator nu am idee daca se incalzeste pe el scrie 120 grade :)) daca nu ma insel ... zilele urmatoare o sa`l desfac sa vad ce scrie mai exact pe el si`i fac si niste poze dar nu e vro grozavie .Per total atat m-a deranjat wooferul parca nu mai are puterea dinainte insa claritatea sunetului este mult imbunatatita pe sateliti si woofer