Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
giongiu

Ghilotina de taiat tabla

Recommended Posts

In ultimul timp, am simtit foarte des lipsa unei ghilotine. Am avut de taiat table de grosimi mici, max 2mm, m-am chinuit cu foarfeca de tabla, flex, etc. Acum vreau sa-mi construiesc un snec pentru cereale. Am de taiat peste 50 discuri de 90mm diametru, din tabla de otel de 1mm grosime, din care vreau sa fac spirala snecului. Desi mi-am comandat carote pentru metal, in speranta ca  voi putea face cu acestea discuri de 90mm, la exterior cu o gaura de 32mm, prin care va trece axul spiralei, cred ca tot la ghilotina ajung, pentru taierea discurilor. Va rog sa-mi recomandati o ghilotina accesibila ca pret, sau de ce nu, ceva sfaturi de a realiza una. Adica ce material s-ar preta pentru lame, ce lungime, ce grosime, ce unghi de ascutire.

Multumesc anticipat pentru orice sugestie. 

Edited by giongiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu mi-am facut singur, dar cu lame cumparate. nu e simplu, dar nici foarte complicat. a iesit putin mai ieftin decat daca o cumperam. cred ca in cazul tau cel mai bine ar fi sa le tai la un atelier cu masina de taiat cu apa/laser/plasma. ies si cu precizie mare (la laser/apa, pt. 1mm grosime, precizia  este sub 0.2mm - la plasma nu am taiat tabla asa subtire, asa ca nu stiu) si fara efort.

post-178599-0-73764700-1404415470_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce lungime/grosime au lamele ? De unde le-ai cumparat ? N-am acces la taiere laser sau cu apa, locuiesc la tara, nici de mare precizie nu e nevoie. Intre melc si interiorul tevii, sunt oricum 2-3mm. Cel mai simplu ar fi cu carote, am dat gauri de proba de 32mm, ies foarte bine, dar nu stiu la cele de 90mm, daca va face fata bormasina verticala. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu locuiesc la tara; am fost la taiere laser doar de 2-3 ori. acum vorbesc la telefon si le trimit fisierele pe internet. piesele le iau cu prieteni/cunostinte/neamuri care au drum pe la mine.

cutitele le-am cumparat de la rocast, corpul e taiat la laser din tabla de diferite grosimi

diferenta de efort intre 32 si 90mm mi se pare ca va fi mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru informatii! Azi am primit setul de carote. Din pacate, cu cea de 90mm, bormasina verticala nu face fata. Motorul se incinge si cum am ars un motor similar la strungul Einhell, o sa caut o alta solutie de a decupa tabla. Cu cea de 32mm, merge fara probleme. Am cautat printre fieratanii si am gasit doua cutite de abric, de vreo 5mm grosime. S-ar preta pentru ghilotina ? Cam la ce unghi trebuiesc ascutite? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa-ti o carota cu un singur dinte, redu viteza in mod corespunzator si o sa mearga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am decupat tabla de aluminiu de 3mm cu un "cutit zburator".

Unu cu cutit de carbura ar trebui sa mearga in tabla de fier.

 

Grig

Share this post


Link to post
Share on other sites

cutitele de Abricht nu merg la metal. unghiul de ascutire la cele cumparate de mine e cam 85-90grd la cutitul mobil si 90 la cel fix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ! am si eu i intrebare cum ai de gand sa faci axul melcat pt. snec   cum indoi acele cercuri . si eu sunt interesat sa fac un snec

Daca stie cineva si ma poate ajuta 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se fac n coroane circulare identice, corespunzatoare celor n spire ale snecului. Se face cate o taietura radiala prin care se intrerupe continuitatea coroanelor. Se intind toate cele n coroane pe o directie axiala cu o distanta egala cu pasul snecului. Se sudeaza apoi cap la cap la exteriorul unei tevi egala in diametru cu interiorul coroanelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact asa doream si eu sa fac snecul. Eu m-am luminat, dupa ce am vazut o poza... http://www.gmagrotehnic.ro/wp-content/uploads/2013/02/SPIRE-SNEC.jpg

Referitor la taierea cercurilor, cred ca varianta propusa anterior, de colegul @almarghi, cu taiere laser sau jet de apa, e cea mai simpla. Nu stiu insa cat de ieftina...Eu am incercat cu carote, dar la tabla subtire e extrem de greu, plus ca la diametre mari, trebuie o bormasina de banc serioasa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...