Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
anddy

Citroen Xantia - curea distributie

Recommended Posts

In weekend am umblat la cureaua de accesorii sa spal si sa ung rulmentii ca sa ma mai duca.

De curiozitate am desfacut si 3 suruburi de la capacul distributiei sa vad cum se prezinta si cu o surubelnita am apasat pe curea intre axele cu came.

Mi s-a parut ca se apasa destul de usor, ca si cum ar fi slabita in comparatie cu cea de accesorii.

Este normal asa sau ar trebui sa ma gandesc la schimbare?

Motorul este 1.8 16v benzina LFY citroen xantia, distributia are 3,5 ani de cand a fost schimbata si vreo 30000 km.

Edited by bibanu47
Editat titlu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa cureaua in pace pana la 60000 Km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de raspuns, cateodata ma agit degeaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cristian 2DB

Eventual sa consulti si un mecanic auto si la  aproximativ 4 ani e bine sa fie schimbata deoarece imbatraneste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reinviu acest topic mai mult de curiozitate la 2 chestii. Oricum anul asta o sa schimb distributia dar asa mai aflu cate ceva de la experimentati.

1.Cand merg la relanti cu vit.a 2-a nu mai merge lin si constant(ca acum vreo 2 ani) ci merge balbait ca si cum ar da in nas. De curiozitate am desfacut putin in partea de sus capacul distributiei si intre cele doua axe cu came cureaua era moale cand am apasat pe ea. E posibil sa faca de la distributie asa? deoarece in rest motorul merge la fel, injectoarele curatate, bujii relativ noi, admisie motoras relanti si toate namurile curatate.

 

2. Este necesar sa se schimbe pompa de apa? Acum 4 ani nu am schimbat pompa si nu am avut nici o problema. Nu e vorba de bani ci doar de faptul ca daca e necesar sa se schimbe pompa daca nu are nici o problema.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa de apa se inlocuieste deoarece se cosidera ca vaselina cu care este incarcat rulmentul isi pierde propietatile chimice si nu mai asigura lubrifierea bilelor inca 60.000 km iar pompa fiind antrenata de cureaua de distributie,se poate bloca si rupe distributia.

Referitor la ce intrebai mai sus,anul trecut,despre intinderea curelei de distributie,in momentul in care o apesi la jumatatea distantei dintre cele doua pinioane trebuie sa faca o bucla de 1cm fata de planul drept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, sageata care o facea cred ca avea sigur 1 cm, poate chiar putin mai mult iar referitor la pompa o s-o schimb sa nu ma trezesc cu distributia bucati.

Cat despre mersul la relanti posibil sa fie de la altceva si se accentuiaza cand e benzina mai proasta. Uneori si in mers cand schimb din a 2-a a 3-a si accelerez are o ezitare, tremura putin dupa care incepe sa-si ia avant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul decantor cand l-ai schimbat ultima data?

Incearca sa mergi putin fara buson la rezervor si vezi daca mai face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.