Guest theSaint Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Salut. Am o mare problema. O pompa de benzina electrica, pe care am cautat-o foarte mult, care m-a costat destul de mult, si care.... nu e ceea ce imi trebuie. Are o turatie prea mare, si implicit, debitul de benzina din carburator (mentionez, ca masina e pe carburatie, deci imi trebuie debit mic). Am auzit ca s-ar putea monta ceva electic, electronic... care sa ii poata scadea turatia, si implicit debitul. Va rog mult, poate cineva sa ma ajute cu un sfat, o idee...?Va multumesc anticipat. Salutari Link to comment
Guest Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Daca se potriveste dpdv mecanic fi fericit, ca in privinta debitului se poate face f simplu: pe conducta de refulare a pompei intercalezi o piesa de forma atasata. Surplusul de benzina se va duce pe gaura de 0,5 - 1 mm.Vezi ca principiul e aplicat la D1300, acolo ai sa vezi in pompa un stut care are o gaurica ce duce la rezervor.Eu am aplicat principil la un R10 si functioneaza perfect de n ani Link to comment
draku Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 nu cred ca se poate aplica asa ceva, poate doar modificat, cu un diametru mai mare pe retur...pompele de benzina electrice (auto) au o presiune destul de mare (pana la 4 bari, daca nu ma insel...) asa ca, o gaura de 1 mm diametru pt retur mi se pare insufcienta...poate reducerea turatiei motorului pompei cu ajutorul unui montaj electronic, sau cu un presostat pe conducta de alimentare cu benzina care sa opreasca pompa la o anumita presiune de asemenea, instalarea unei diafragme pe evacuarea pompei nu mi se pare ok, pt ca suprasolicita motorul pompei Link to comment
niq_ro Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 De ce simplu cand se poate complicat? Eventual niste microprocesoare.... Diametrul gaurii de refulare a benzinei se poate ajusta f usor. Nu ai decit sa masori presiunea pe refulare si sa stabilesti diametrul optim. Ideea conteaza , nu am de unde sa stiu ce pompa si ce masina ai. Daca faci cu presostate crezi ca va tine pompa cind porneste de tzi-spe ori pe minut? Solutia functioneaza de multi ani. Link to comment
Guest theSaint Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Daca se potriveste dpdv mecanic fi fericit, ca in privinta debitului se poate face f simplu: pe conducta de refulare a pompei intercalezi o piesa de forma atasata. Surplusul de benzina se va duce pe gaura de 0,5 - 1 mm.Vezi ca principiul e aplicat la D1300, acolo ai sa vezi in pompa un stut care are o gaurica ce duce la rezervor.Eu am aplicat principil la un R10 si functioneaza perfect de n aniIdeea ta e foarte buna, dar din pacate nu e ceea ce s-ar potrivi la mine. Beleaua e ca rezervorul e facut de asa natura, incat nu prezinta retur. Pompa originala, avea un debit foarte mic, care era oprit in momentul in care camera de nivel constant a carburatorului era plina. Pompa pe care o am acum, e un Bosch. As putea face o improvizatie la rezervor, pentru un retur.. dar nu vreau sa ma complic. Inca sper ca pot gasi ceva electric, electronic care sa poata fi montat la pompa, ca sa micsorez debitul. O rezistenta ceva... (mentionez ca nu ma prea pricep la electronica, cu toate ca ma atrage) Link to comment
Guest theSaint Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 De ce simplu cand se poate complicat? Eventual niste microprocesoare.... Diametrul gaurii de refulare a benzinei se poate ajusta f usor. Nu ai decit sa masori presiunea pe refulare si sa stabilesti diametrul optim. Ideea conteaza , nu am de unde sa stiu ce pompa si ce masina ai. Daca faci cu presostate crezi ca va tine pompa cind porneste de tzi-spe ori pe minut? Solutia functioneaza de multi ani.Masina e o Mazda 929, 2000 cmc pe carburatie, benzina. Pompa "cu problema" e Bosch. Cea originala... si-a gasit sfarsitul... dupa ce m-a servit multi ani.... Link to comment
Guest theSaint Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Daca as utiliza o solutie "mecanica", de a ajusta orificiul de refulare, obturand astfel debitul, fortez pompa, si implicit ii scurtez viata. Am incercat si asa ceva... dar.... e incapatanata rau. Ma surprinde ce putere are. Cred ca as putea sa o folosesc cu succes la irigat vre-un teren agrigol :yawinkle: Link to comment
Abram Burel Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Ai putea încerca şi cu o rezistenţă. Pe principiul ăsta se "reglează" turaţia la ventilatorul de la climatizare. Acolo rezistenţa e făcută din câteva spire de sârmă rezistivă. Valoarea şi puterea rezistenţei, depinde de motor.Oricum, nu e metoda cea mai cea, dar ar putea fi o soluţie practică. Din păcate nu am nici cea mai vagă idee ce fel de rezistenţă să-ţi recomand. Mai în glumă mai în serios, vezi pe unde mai găseşti o spirală de reşou şi încearcă... din aproape în aproape. Link to comment
rzone Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Daca ai pornit pe calea asta tare ma tem ca fara ceva modificari mecanice nu scapi.... Daca te ajuta cu ceva: la masina mea dupa pompa exista un rezervor de acumulare cu senzor de presiune. Practic la ralanti pompa functioneaza cam 1/6 (asta ar fi o sec on la 5 sec off). La tine ar functiona de minune asa ceva mai ales ca e presiune mica inainte de carb. Mai exista un regulator de presiune care are comanda vacuumatica, iarasi ar fi ok. Orice ai incerca din pacate trebuie calibrat. Ce e important sa stii ca daca scazi turatia pompei sub un prag, o sa mearga defectuos (adica oricit de mica ar fi presiunea necesara pt carburator tot o sa bilbiie, plus s-ar putea sa se incalzeasca - n-a mai incercat nimeni asa ceva).Cel mai sigur e un retur, alimentat dintr-un "T" cu debitul reglabil, sau un regulator de presiune. Link to comment
Guest theSaint Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Daca ai pornit pe calea asta tare ma tem ca fara ceva modificari mecanice nu scapi.... Daca te ajuta cu ceva: la masina mea dupa pompa exista un rezervor de acumulare cu senzor de presiune. Practic la ralanti pompa functioneaza cam 1/6 (asta ar fi o sec on la 5 sec off). La tine ar functiona de minune asa ceva mai ales ca e presiune mica inainte de carb. Mai exista un regulator de presiune care are comanda vacuumatica, iarasi ar fi ok. Orice ai incerca din pacate trebuie calibrat. Ce e important sa stii ca daca scazi turatia pompei sub un prag, o sa mearga defectuos (adica oricit de mica ar fi presiunea necesara pt carburator tot o sa bilbiie, plus s-ar putea sa se incalzeasca - n-a mai incercat nimeni asa ceva).Cel mai sigur e un retur, alimentat dintr-un "T" cu debitul reglabil, sau un regulator de presiune.E foarte posibil sa ai dreptate, dar... pana sa scot din calcul "solutia" electronica, as vrea sa incerc totusi. Imi vine greu sa renunt la ideea asta, pentru ca, ar fi cea mai simpla, si... cu mai putine "dureri de cap". Pana nu ma conving ca nu merge, nu ma apuc de modificari la rezervor. Inca mai am sperante ca s-ar gasi ceva care sa mearga... Multumesc oricum de raspuns :yawinkle: Link to comment
DexTer Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 incearca un regulator de tensiune de la 12V la 9V care sa suporte un curent de minim 4 A. Dar nu cred ca rezultatele vor fi foarte bune ,tot va avea presiune mare.La carburator iti trebuie intre 0.5 si max 1 bari,si cred ca cu regulatorul de tensiune presiune nu va scadea prea mult de la 4 bari (cat are o pompa pt injectie) poate pe la 3-2.5 oricum e prea mult. Mai jos de 9-8v cred ca nu va mai functiona pompa.Ideea e ca trebuie sa conectezi un manometru in circuit pe durata reglajelor (mecanice sau electronice) sa vezi presiunea.E bataie de cap sa ajungi de la 4 bari la 0.5. De ce nu ai luat o pompa pt carburator ? Link to comment
rzone Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Am un manometru din anii 80 de provenienta americana pt motoare cu carburator si are cap de scala 0.7 bari. Daca stii de unde provine pompa ta poti afla debitul si presiunea si mergi pe varianta cu teul pe furtun al lui marlowe cu un calcul de diametre (practic gaura de retur va fi de 2-3 ori mai mare decit cea spre carburator). Mi se pare cel mai simplu. Daca ajungi la varianta asta te pot ajuta cu diametrele. Link to comment
Guest theSaint Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 incearca un regulator de tensiune de la 12V la 9V care sa suporte un curent de minim 4 A. Dar nu cred ca rezultatele vor fi foarte bune ,tot va avea presiune mare.La carburator iti trebuie intre 0.5 si max 1 bari,si cred ca cu regulatorul de tensiune presiune nu va scadea prea mult de la 4 bari (cat are o pompa pt injectie) poate pe la 3-2.5 oricum e prea mult. Mai jos de 9-8v cred ca nu va mai functiona pompa.Ideea e ca trebuie sa conectezi un manometru in circuit pe durata reglajelor (mecanice sau electronice) sa vezi presiunea.E bataie de cap sa ajungi de la 4 bari la 0.5. De ce nu ai luat o pompa pt carburator ?Pompa pe care o am, se presupune ca ar fi pentru carburator. Cel putin, eu asa am cerut atunci cand am facut comanda. Problema e ca eu sunt din Galati, iar pompa am comandat-o de la cineva de prin Timisoara. I-am specificat clar ce vreau. Nu i-am mai returnat-o, in speranta ca o sa ii pot face o modificare. Poate chiar e pentru carburator, dar... pentru un sistem cu retur, ceea ce eu nu am. Asa e masina. Pompa originala, avea un debit mic... care se oprea cand se umplea carburatorul. Ceea ce spui tu cu regulatorul, suna bine... si merita incercat. Imi poti da mai multe detalii? Link to comment
Guest theSaint Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Am un manometru din anii 80 de provenienta americana pt motoare cu carburator si are cap de scala 0.7 bari. Daca stii de unde provine pompa ta poti afla debitul si presiunea si mergi pe varianta cu teul pe furtun al lui marlowe cu un calcul de diametre (practic gaura de retur va fi de 2-3 ori mai mare decit cea spre carburator). Mi se pare cel mai simplu. Daca ajungi la varianta asta te pot ajuta cu diametrele.Metoda cu teul pe retur, as putea-o experimenta si fara un manometru. As putea micsora treptat orificiul pentru retur, pana cand ajung la nivelul optim. Dar... repet, nu asta incerc sa fac. Caut o metoda electrica, fara sa ma apuc de modificari ale rezervorului de benzina. Totusi, nimeni din cei care mi-au dat o rezolvare pe "partea electrica", nu e sigur de posibilitatea succesului. Eu vreau idei, pe care sa le pun in practica, si apoi vad daca sunt folositoare So... keep it coming. Multumesc. Link to comment
Guest Ford_V6 Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 ceea ce cauti tu este un regulator de presiune mecanic . . . .se gaseste imediat dupa pompa de benzina la multe modele de masini mai vechi cu injectie . . .anii 80-90.Sau eu am mai facut o chestie la un BMW pe carburator care avea aceiasi problema . . .am inseriat pompa cu o rezistenta de aeroterma si a scazut mult turatia . . .oricum solutia cu regulatorul este cea mai eleganta.Si eu am asa ceva pe dacie si e reglat la 0.4 BAR . . .cand intra turbina presiunea creste printr-o comanda vacuumatica aplicata regulatorului. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now