Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Marantz 1060 recap


Postări Recomandate

Se pare ca vechimea si uzura unor componente incepe sa-si spuns cuvantul. In special, electroliticii traiesc ultima suflare. Asa se intampla si in amplificatorul meu Marantz 1060 care a inceput sa fasaie puternic pe un canal (identificat ca fiind cel drept). Problema provine din preamplificator, dupa consultari cu colegii de pe audiokarma. Astfel m-am decis sa fac un recapping, incepand cu partea defecta, continuand cu placa de alimentare, phono, apoi etajul final.

Este bine totusi ca mai am la ce asculta muzica. Turnul meu este gata de lupta!

Posted Image

In afara acestora detin o mica colectie de tunere si amplificatoare Marantz, la care am efectuat mici interventii (inlocuit becuri, curatare interioara, exterioara), sculele care se gasesc de vanzare pe la noi, aduse de afara suferind de mici defecte estetice. Va prezint, pe scurt, colectia mea:

 

Tuner Marantz 115B - inlocuit becuri scala - avea un circuit cu neon!!!! si refacut carcasa becurilor, care a fost aruncata la gunoi, in lipsa becurilor. Acestea au fost in jur de 80 lei, comanda ebay

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Amplituner Marantz model Twenty nine - colt dreapta sus lovit, in rest este ok

Posted Image

 

Posted Image

 

Tuner 105B, necesita inlocuirea becurilor de la scala

Posted Image

 

Posted Image

 

Amplificator Marantz 1040 - inlocuit becul Power si curatat interior exterior.

Posted Image

 

Posted Image

 

Casetofon auto 3202

Posted Image

 

Amplificatorul in cauza, Marantz 1060

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Inlocuit butonul ON/OFF

Posted Image

Link spre comentariu

Posted Image

 

Posted Image

 

Odata cu inlocuirea condensatorilor voi schimba si tranzistorii: 2SC1000 cu 2SC1815 si 2SA702 cu 2SA1015

 

Vineri mi-a sosit comanda de la Adelaida, continand tranzistorii amintiti mai sus, diode rapide UF4007 pentru partea de alimentare, si condensatori WIMA MKS pe semnalul de intrare, de 3,3uF/50V si 0,47uF/63V, ce vor inlocui electroliticii respectivi. Am de optat intre WIMA si electrolitici Nichicon FG, deoarece nu am gasit ELNA Silmic2 de valorile respective. Regula de aur este sa inlocuiesti piese de aceeasi valoare, in caz contrar, valoarea cea mai apropiata. La efectuarea recappingului, de obicei, piesele noi vor avea dimensiuni mai mici decat cele originale. Electroliticii au fost comandati la Audioalchemy.

 

Posted Image

 

Posted Image

Link spre comentariu

:aplauze ,chiar imi place ce vrei sa faci...

Referitor la schimbarea componentelor active am totusi retzineri.

Eu,cel putzin,nu as schimba tranzistorii si diodele si asta

deoarece aia originali chiar sunt buni din punt de vedere al zgomotului

iar astia noi facutzi de CDIL sau PRC(china) numai in parametrii nu sunt.

Trebuie sa fii atent si la ß (h_fe) altfel va trebui sa refaci toate reglajele

din aparat.Punctele slabe sunt condensatorii electrolitici si astia chiar trebuie

schimbatzi,totusi atentzie la cei din calea de semnal.Eu i_as schimba cu

panasonic FC sau FM serie,daca ai altzii mai buni e si mai bine.Pacat de Elna aia

portocalii,sunt elko extra pt semnal si ar fi bine sa_i pastrezi,eventual,daca ai un

ap de masura bun care masoara capacitatea si ESR_ul la100Hz si 1kHz fa un test

de comparatzie intre cei noi si aia vechi.

Zic astea deoarece asta fac zilnic,restaurari complete de ...raritatzi.In general

cauza humm_ului,brumului e devalorizarea capacitatzilor de filtraj pe barile mici

de tensiune,47µ-100µ-...470µ si/sau comutatoare,potentziometrii murdare si

oxidate.

Felicitari pt initziativa ta ! :aplauze

Link spre comentariu

Subscriu la cele spuse de der doktor, tranzistorii aia noi sunt departe de cei originali .Sincer sa fiu in afara de electroliticii de pe filtraje si potentiometre (doar cele cu probleme) nu cred trebuie sa schimbi altceva.Am avut surpriza sa gasesc condensatori de peste 20 de ani cu ESR mai bun decat altii facuti acum.Un ESR-metru bun e indispensabil fiindca nu are rost sa schimbi condensatori buni aiurea.

Link spre comentariu

Am verificat tranzistorii de pe canalul suspect si sunt buni, suspectez un condensator defect. Este obligatoriu ca tranzistorii sa fie imperecheati pe cele 2 canale, este o alta regula de baza. Ca si plan de bataie, dupa ce voi primi electroliticii, voi inlocui canalul defect pastrand tranzistorii originali. Cei de pe audiokarma au avut probleme cu 2SA702, de aceea mi-am luat masuri de inlocuire a lor. Oricum, am comandat mai multi tranzistori pentru a face perechi. Pentru efectuarea reglajelor voi apela la un specialist, deoarece nu detin un osciloscop. Dupa atatia ani, cu siguranta parametrii pe cele 2 canale sunt diferiti, deci oricum am un dezechilibru in etajul final.

Link spre comentariu

Ca sa fii sigur ca sunt buni ii dai afara si masori ß,(beta,h_fe).Cunosc problema asta cu unii tz

2sc2240,din magnetofoanele akai.Daca o sa gasesti cativa cu ß mic (pana in...10) sunt dusi si

trebuie inlocuitzi.Masurate jonctziunile par ok dar nu mai au factor de amplificare.

Procedeaza exact cum ai zis,intai condensatorii,apoi vezi tu ce mai este.

Link spre comentariu

Toti ce de pe AK care au facut recap la 1060 sunt impresionati de rezultatul final. Oricum, treaba este subiectiva in privinta tipului de condensatori utilizati (ELNA, cu variatii Cerafine Silmic 2, Nichicon KZ, FG sau Panasonic) si rezultatul final, dar toti au remarcat o imbunatatire a calitatii sunetului. Ma gandesc sa folosesc pe calea de intrare condensatori Mundorf MCap Supreme Silver Oil.

Link spre comentariu

Daca ai bani de ,,aruncat'' cumpara din astia ,,audiofili''... :ras:

Sa stii ca mundorf sunt in principiu tot MKP,deci potzi folosi Wima sau Roe cu aceleasi rezultate.

Uite de ex cat costa un 10µ electrolitic in aluminiu de la Cornell Dubilier

http://de.mouser.com/Passive-Components/Capacitors/Aluminum-Electrolytic-Capacitors/_/N-75hqt?P=1z0wrkr&Ns=Pricing%7C1

Eu de aici,de la Mouser imi cumpar piesele de schimb si sincer sunt super multzumit.

N_am vazut nici o diferentza in teste cu sinus sau square_wave intre MKP si electrolitici

normali FC/FM sau FR serie de la panasonic.

Normal sunt si alte metode de ''tuning'' (by_pass cu mkp de ex) si daca chiar te pasioneaza

si ai timp potzi sa le experimentezi.

Link spre comentariu

Exact cum ai pus RIFA pe filtrajele mari se pun pe spatele placii in paralel pe electroliticii de semnal wima de 0,1µ/63 sau 100v,

cam ca astia http://de.mouser.com/ProductDetail/WIMA/MKP2D031001F00JSSD/?qs=sGAEpiMZZMv1cc3ydrPrFwgzP98AO9idH2oqtXNcFiM%3d.

Treaba asta se numeste ''by_pass'' si ajuta la frecventze inalte...

:rade: ..vad ca esti..croit pe marantz_ul ala...

...daca ai luat microbul asta...nu mai scapi.... :rade:

Link spre comentariu

Noroc ca sunt doctori in apropiere!Acum am comandat si un ESR-metru, sa facem o treaba serioasa. Daca imi iese lucrarea, voi face acelasi lucru si la 1040, care, trebuie sa recunosc, se aude mai bine decat 1060, cu toate ca, normal, 1060 este cu totul alta scula, are un alt timbru, apropiindu-se mai mult de lampi.

Link spre comentariu

...asa am inceput si eu...intai un aparat bun de masura,apoi osciloscop (acum mai am doar ..6 buc aici si vreo 4 in Romania),generator de semnal (2,dintre care unul profesional),audio analyzer,LC_esr metru si...multe altele... :rade: Urmeaza sa refaci reglajele conform manualului service si chiar o sa fii multzumit de munca asta. :aplauze

Link spre comentariu

Atenţie că audiofilia pîndeşte. :rade: Cred că singurii care merită păstraţi, de cele mai multe ori, sînt cei de filtraj, restul sînt terminaţi în mare parte. A pune tot electrolitici în calea de semnal e o metodă simplistă, de amatori, adică lipsa curajului de a moderniza cu adevărat o sculă veche. La vremea respectivă alea erau piesele cu raportul calitate/preţ cel mai avantajos. Am avut surpriza să găsesc zilele trecute într-un amplif 4 cond de 18000uF/63V din 1979 care se încarcă singuri, din aer, atît de bune materiale s-au folosit ptr ei, spre deosebire, cei din montaj erau muci. Cond cu 3V, 3,15V, 6,3V, 10V, chiar şi 16V întotdeauna i-am găsit duşi.Urmăresc cu atenţie progresul lucrărilor.

Link spre comentariu

...

Atenţie că audiofilia pîndeşte. :rade: A pune tot electrolitici în calea de semnal e o metodă simplistă, de amatori, adică lipsa curajului de a moderniza cu adevărat o sculă veche.

Zal,am facut teste pe B77,aveam la un moment dat vreo 10 buc pt restaurare,si am cam testat toate variantele posibile de tunning.Diferentze au fost intre varianta originala,cu totzi elko noi de la panasonic si varianta by_pass.Numai asa am obtzinut un raspuns liniar in frecventza pana la vreo 18kHz cand a inceput sa scada cu 1,5db spre 20kHz.A mers bine si cu tantal dar tot cu by_pass,fara wima pe spatele placii m_am dus pana in 15kHz liniar apoi scadea.Cred ca impendantza de rezonantza a condensatorilor isi spune cuvantul.Chestia asta cu condensatori scumpi,parerea mea,tzine doar de audiofilie,fitze.Eu am tratat in detaliu fiecare etaj din lantzul de amplificare folosind semnal din generator si sincer n_a vazut osciloscopul sau analizorul audio vreo diferentza.Cu totzii stim ca sunt locuri in schema unde trebuie folosite componente cu parametrii buni,dar sa pui MKP_uri in toata schema e deja ''audiofilie''.Sa stii ca mult mai buni sunt C_uri cu mica si in general aia japonezi,diferentza care se observa in etajele de finetze din pre_urile de MC.Magurile de la akai de ex se duc mult mai repede in 20-25kHz decat revox,lucru pe care il face si ASC_ul.Uneori asta tzine si de schema ,de compensarile in frecventza si cateva secrete care sunt sau nu implementate.Uneori pt a obtzine ceva deosebit e nevoie de luni intregi de munca, asta insemnand documentare,experimente si teste la greu. :da
Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări