Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Garnitura chiulasa


 Share

Recommended Posts

Nu stiu in ce masura e adevarat, dar am auzit ca un model de Woskwagen cu motor de 1,2l, ar avea chiuloasa lipita ,nu fixata cu prezoane.E adevar sau minciuna,habar nu am.Sincer, cred ca este [email protected] ne poate "lumina".

Ceva de genul asta auzisem despre motoarele Rolls,unde chiulasa se culca perfect pe bloc! Sa ma scuze @bibanu 47,pentru nestiinta mea,poate ne lamureste dupa sarbatori,pana atunci sa mai opreasca "motoarele", :da altfel intervine uzura prematura.. :speriat .(glumesc,dar vorbesc serios!) :da
Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc ca acele motoare sunt f scumpe.Plus ca nu stiu cum rezolvi problema dilatarilor si a prelucrarii suprafetelor decat cu bani multi.Garnitura de bine de rau preia aceasta sarcina cu un cost infim.Plus ca e bine sa ai garnitura, ca sa aiba ce sa crape. Ce preferati, sa crape o garnitura sau chiulasa/blocu? Care e mai ieftin si usor de reparat/inlocuit?Daca era mai bine fara facea toata lumea fara.Unii o fac pt ca se poate sa nu uitam ca o fac pt bani...multi.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am auzit de asa ceva.Ca si Sharky nu cred ca exista asa ceva ( cel putin pe scara larga ) deoarece in primul rand ca sa ai o etansare foarte buna intre doua piese inseamna ca acele doua piese trebuie sa aiba un finisaj perfect ceea ce este mai costisitor de efectuat decat montarea unei simple garnituri, iar cand cand mai apar si dilatari/contractii lucrurile ar deveni mai grave in cazul neutilizarii unei garnituri.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am auzit de asa ceva......................................, iar cand cand mai apar si dilatari/contractii lucrurile ar deveni mai grave in cazul neutilizarii unei garnituri.

Dupa cum am mai spus,nici eu nu prea cred sa fie asa ceva.Prelucrarea,atit a blocului cit si a chiuloasei nu este o problema,se poate rectifica.Cit despre dilatari si contractii eu stiu altceva. Blocul motor este facut din fonta,care are coeficient de dilatare foarte mic,deci, teoretic, e posibil asa ceva.Daca ar fi fost facut din otel atunci problema era alta.Ma gindesc ca daca totusi exista asa ceva,atunci singura explicatie ar fi,reducerea costurilor.Probabil ca au studiat acest aspect si au ajuns la concluzia ca metoda este fiabila,motorul functionind atita timp cit producatorul garanteaza pentru el,pentru ca orice firma care fabrica un anumit produs,indica si durata de viata al acelui produs,daca este exploatat rational.
Link to comment
Share on other sites

Sint multe fara garnituri de chiulasa , primul ce`mi vine in minte e motorul de Oltcit.La fel , motoarele in 2T de motocicleta cu racire pe aer n`au garnituri de chiulasa.Garnitura de chiulasa in primul rind creaza inchiderea etansa a canalelor de racire si ungere nu a camerei de ardere.De aia in general cele racite pe aer n`au nevoie de garnitura de chiulasa.Grig

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines