Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
coco243

Pornire motor

Recommended Posts

Ma ajuta si pe mine cineva cu tipul asta de motor? Ati mai intalnit asa ceva?Toata logica ce am putut-o scoate am desenat-o in atasament.Motorul este montat pe un strung vechi, nu pot ajunge la bornele motorului, cablurile de forta le-am schitat in desenul atasat.Va multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

...deocamdata desenul este invizibil, asteptam si varianta vizibila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate gresesc dar cred ca din K1 , K2 se schimba turatiile, este un motor cu doua turatii, iar din K3 , K4 se schimba sensul.Ar fi "edificatoare" si o schema de comanda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite cate ceva scheme poate te inspiri:

http://scheme-electrice.com/schema-de-a ... 2-turatii/

http://scheme-electrice.com/schema-elec ... i-sna-100/

http://www.scrigroup.com/tehnologie/teh ... i15354.php

nu prea seamana dar mai cauta pe internet,vad ca la tine lipseste un contactor din schema cea ce inseamna ca se poate sa ai un motor mai special care sa aiba pe stator 2 bobinaje separate pentru 2 turati si din fiecare bobinaj sant scoase afara numai 3 fire(nu un motor cu conexiune Dahlander) si atunci se explica de ce sant numai 4 contactori.

Astfel de motoare cu bobinaje separate pentru 2 turatii sant la masinile de spalat automate numai ca astea sant monofazate,deci este posibil sa existe si 2 turatii separate si in trifazat ,si sa aiba scos afara numai 3 borne pentru fiecare turatie .Poti face proba alimentand o data pe :7,8,9 si sa ai o turatie si inca o data pe 10,11,12 si sa ai alta turatie si atunci te convingi daca este asa(daca am dreptate trebuie sa dai o bere :da :da )

Daca motoru ar fi cu 2 turati dar de tipul Dahlander

atunci poti sa-l masori dupa schema de aici:

http://www.practicalmachinist.com/vb/tr ... ng-212702/

daca bornele 7,8,9 nu au legatura cu 10,11,12 atunci este asa cum spun:2 turatii cu infasurari separate9nu cu prize ca la Dahlander).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns, dar berea aia o dau numai daca imi spui daca 7,8,9 reprezinta o viteza, iar pentru a doua viteza trebuie sa las alimetat 7,8,9 si sa alimentez si 10,11,12. Ca nu m-am prins de schema.Multumesc inca odata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe o viteza alimentezi numai pe 7,8,9 si pe cealalta numai pe 10,11,12.Practic cum ai avea 2 motoare in acelesi corp,pe trei borne un motor si pe celelalte trei celalalt motor-dar niciodata amandoua.Berea este simbolica,daca vrei sa inveti am toata stima,iar pentru cei care vor sa faca ceva si se chinuiesc :aplauze :aplauze .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meriti berea :)Am observat pe acele contactoare ce alimentau cele 2 infasurari, o urma de interblocare, dar nu am spus ca sa nu influentez si parerile altora. Acum pot sa spun ca sunt destul de sigur ca este un motor cu 2 infasurari separate, fiecare infasurare cu viteza ei.Desi nu am acces la cutia de borne, am acces la placuta motorului si spune ca are 3.7 kW. Dar are gabaritul cam mare, deci trag de unu singur concluzia ca motoarele astea cu 2 infasurari au gabaritul mai mare.M-am mai linistit acuma. Ce sa spun. Multumesc. M-ai ajutat cu adevarat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am mai linistit acuma. Ce sa spun. Multumesc. M-ai ajutat cu adevarat.

Descopereai si singur chestia ,eu am avantajul experientei.E normal sa fie mai mare si mai greu pentru ca datorita celor 2 bobinaje separate cantitatea de cupru este mai mare si deasemanea si statorul avand fereasta de bobinaj mai mare are si o cantitate de tole in plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mihaighe Schimbare turatiei se face prin scimbarea numarului de poli?Intreb pentru ca nu am lucrat cu astfel de motoare.Doar ce imi mai amintesc de la cursul de masini electrice :bataie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da prin schimbarea nr. de poli,numai ca sant doua motoare cu bobine separate in acelasi stator(nu bobine cu prize ca in cazul Dahlander).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.