Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
Dominicue

Schema Magnetofon Grundig TK 35

Recommended Posts

Buna seara stimati colegi !Am nevoie de schema magnetofonului Grundig TK 35 , mai exact ma intereseaza partea de alimentare a motorului care este unul cu poli multipli din ce am vazut eu ( motorul l-am primit moca ) Am nevoie de acest motor pentru constructia unui magnetofon de la 0 ( mai exact vreau sa-l folosesc la antrenarea volantului cabestanului ) .Va multumesc anticipat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rog moderatorii sa stearga acest topic deoarece am gasit intre timp schema .Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite Dominicue, am gasit-o eu : Deja postasem acum am vazut postul tau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc , insa pe acel site este doar manualul de utilizare fara schema .E si schema ,dar e ,, ascunsa '' :da , ultima parte !!Da asa este m-am uitat in graba. :jytuiyu Multumesc frumos raman dator .Cu stima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite Dominicue, am gasit-o eu : Deja postasem acum am vazut postul tau

Multumesc stimate coleg e chiar mai lizibila decat ce am gasit eu asa ca ca e numai bine venita postarea ta! :da

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă nu există posibilitatea de a-i modifica legăturile bobinelor ca să-l controlezi printr-un montaj la o tensiune mai mică şi-l vei folosi tot cu clasica curea, va fi tot un rezultat specific epocii lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă nu există posibilitatea de a-i modifica legăturile bobinelor ca să-l controlezi printr-un montaj la o tensiune mai mică şi-l vei folosi tot cu clasica curea, va fi tot un rezultat specific epocii lui.

De schema am nevoie pentru a indentifica corect infasurarile , dupa care urmeaza bineinteles testarea motorului la alte tensiuni ( mai mici decat minima si maxima ) sa vad cum functioneaza , si daca functioneaza sa vad cum voi reusi sa determin turatia corecta corespunzatoare vitezei de 19 .Deocamdata motorul trebuie desfacut si curatat ( revizuit ) si apoi urmeaza masuratori infasurari / teste - la diferite tensiuni de alimentate , sper sa iasa ceva din acest motor , mai ales ca are o constructie destul de solida si in afara de asta imi place conceptul lui fiind un motor out runner.Iar daca nu va functiona altfel decat cu curea nu este o tragedie pentru mine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu-mi dau seama că l-am avut în urmă cu mulţi ani, luat pe bani puţini din tîrg, cu firele zmulse şi lipsă jugul din spate.

http://www.radiohistoria.sk/oldradio/main.nsf/wcatalid/0003144

Detalii fire:

http://www.radiomuseum.org/forum/hilfe_zu_grundig_tk_35.html

Se poate face motor central din el, legat ptr viteza de 4,75cm/sec şi controlat cu un montaj. Are nevoie de 117Vca şi se poate controla cu un montaj ca la Akai sau Revox, de la un secundar de 120...150Vca/0,25A, cu condiţia să-i adaptezi un tacometru optic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu-mi dau seama că l-am avut în urmă cu mulţi ani, luat pe bani puţini din tîrg, cu firele zmulse şi lipsă jugul din spate.http://www.radiohistoria.sk/oldradio/main.nsf/wcatalid/0003144Detalii fire:http://www.radiomuseum.org/forum/hilfe_zu_grundig_tk_35.htmlSe poate face motor central din el, legat ptr viteza de 4,75cm/sec şi controlat cu un montaj. Are nevoie de 117Vca şi se poate controla cu un montaj ca la Akai sau Revox, de la un secundar de 120...150Vca/0,25A, cu condiţia să-i adaptezi un tacometru optic.

Exact asta este motorul pe care-l am , spre norocul meu are toate firele , chiar si condensatoarele de pornire ( insa le voi inlocui ) , viteza de 4,75 nu prea ma pasioneaza voi incerca sa obtin viteza de 19 de la el si bineinteles ca la un control electronic ma gandeam si eu .Aveti cumva vreo schema??? de control motor , gen revox /akai cea cu tacometru optic .

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai înţeles ce am scris, ideia era să-l foloseşti direct, nu cu volant, că îl are inclus, axul lui devine axul cabestanului şi se simplifică mecanica. De asta ziceam că conexiunile ptr viteza 4,75cm/sec îl pot transforma într-un motor similar să zicem cu cel de Rostov, ca tensiuni de lucru şi plajă de turaţie care să acopere pe cea de 19cm/sec. Calculează ce turaţie ai nevoie. Ptr tacometru trebuie ataşat un disc cu fante sau găuri şi un optocuplor deschis. Alte motoare au tacometru cu bobine sau cap de redare.Să caut prin hîrtii dacă mai am ceva scheme din vremea socialismului, cînd mă căzneam cu maguri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poftim schema la o rezolutie acceptabila. Avea în original vitezele 4,76, 9,53 si 19,05 asa ca îl puteti folosi direct, fara experimente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poftim schema la o rezolutie acceptabila. Avea în original vitezele 4,76, 9,53 si 19,05 asa ca îl puteti folosi direct, fara experimente.

Stimate coleg va multumesc pentru schema .Tot ce imi ramane de facut este sa il intreb pe prietenul de la care am primit motorul daca nu mai are cumva si transformatorul original .Si totusi ma intreb , nu exista posibilitatea alimentarii acestui motor cu un stabilizator ???nu de altceva dar in romania frecventa retelei fluctueaza destul de mult .Daca aveti si dumneavoastra vreo idee , v-as ramane recunoscator.Cu stima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.