Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
leo 17

taiere pal laminat

Recommended Posts

cu ce pot taia pal laminat si sa ramana o taietura curata ,am auzit ca sunt lame diamantate circulare pt firastrau electric ,poate ma ajutati cu ceva ideei :jytuiyu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guest

Da ,sunt lame pentru fierastraul pendular ca pot lasa o taietura curata pe ambele fete ale palului melaminat.Trebuie sa tai usor,fara sa impingi si eventual sa scoti (daca permite fierastraul) gradul de oscilare catre inainte si inapoi a panzei. Eu folosesc o Makita si are acest tip de reglaj.Evident ca taietura nu se compara cu a unui circular stationar dotat cu incizor....dar merge.Panzele sunt de la Bosch.PS. acum am observat ca te refereai la circular.....pe partea superioara a palului,unde intra lama,se obtine o taietura curata. E mai greu cu partea inferioara unde iese discul. Dar usurel,urmand indicatiile de mai sus ,poti obtine ceva multumitor,fara graba si forta la impingere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca se poate nu poti pune o poza cu lama ??multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Posted Image

Cam asa arata.

Dar poti merge la un dealer bosch,makita si alte firme si ceri ce-ti trebuie.

In linii mari sunt cam asemanatoare discurile,insa difera unghiurile placutelor atasate si materialele din care sunt facuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cele mai multe ori iti trebuie o singura fata care sa nu aiba ciupituri. Cauta o panza de pendular cu dintii in jos si cel putin partea de pe fata va arata bine. Tine cont si de sfaturile colegului de mai sus si ar trebui sa fie ok. Mai ai o varianta sa tai mai mare cu 1-2 mm si apoi sa pui pe flex un disc cu scai pentru slefuit si smirghel pe disc. slefuiesti fiecare taietura, eventual faci un semn cu un creion/marker cu varful subtire. Taietura va iesi aproape perfecta, singura problema e sa fii atent sa mentii perpendicularitatea discului de slefuit si sa mergi drept cu el. spor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guest

sa fii atent sa mentii perpendicularitatea discului de slefuit si sa mergi drept cu el. spor.

asta-i treaba complicata cu perpendicularitatea din ''mana'' :da

Share this post


Link to post
Share on other sites

SalutCel mai bine cauta si cumpara un festool sau alt circular care merge pe sina si care are o patina reglabila, astfel incat, la iesire , panza sa taie in patina nu in gol , asa nu o sa mai rupa la iesireSpor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ai acces la un circular cu incizor regleaza adancimea de taiere astfel incat discul sa iasa pe partea cealalta a materialului maxim 1mm, pentru a evita iesirea dintelui la unghi mic.Referitor la discuri diamantate pentru lemn, acestea nu exista, ele sunt pentru beton sau alte materiale abrazive metalului.Discurile pentru lemn sunt placate cu pastile vidia sau alte carburi cu grosimi mai mari decat tabla din care este construit discul pentru a se renunta la ceapraz, din aceasta cauza se ridica melamina, pastila este plata in punctul de aschiere si disloca circa 2-3 chiar 4mm, pentru o taiere cat de cat curata fara incizor trebuie ca discul sa iasa minim posibil pe partea cealalta a palului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai poti incerca lipirea unei benzi de scotch mai tare pe traseul taieturii. Vei obtine rezultate mult mai bune decat fara ea.Poti trasa taietura cu creionul si peste lipesti banda, dupa care mai trasezi o data pe ea.Fa o proba mai intai pe o bucata de material.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand mi-am confectionat mobila am folosit urmatoarea metoda : Am taiat PAL-ul cu pendularul cu 2-3 mm mai mult ,ghidand talpa pendularului cu un dreptar si folosind panza cu dintii rectificati ,dupa care am folosit o rindea electrica (cca. 60ron in brico...) ca sa rectific taietura . La rindea am facut un dispozitiv care s-o tina la 90 de grade fata de PAL. Am incercat si metoda de rectificare cu disc de smirghel dar este nepractica la lungimi mari . Cele mai bune rezultate se obtin cu freza (identice cu taieturile pro , facute cu incizor ) dar este greu de ghidat freza pt. mentinerea liniei drepte (eu stau la bloc si n-am spatiu de lucru ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rind pinza din poza e gresita. Iti trebuie o pinza de finisaj, adica are foarte multi dinti mici (cu vidia).  Numarul de dinti difera functie de diametrul pinzei (cutitului de circular). O pinza de finisaj este mult mai scumpa, dar taieturile ies aproape ca de la rindea. Pinza cu dinti rari este pentru taieturi grosiere ale materialului in scopul facilitarii mutarii , manipularii acestuia. Adica o scindura de 4m o tai grosier in doua daca iti trebuie o bucata de 2,20m. Apoi tai cu pinza de finisaj detaliile. Pinza e bine sa fie groasa. O pinza subtire se indoaie si iese din directie stricind taietura.

 

Taierea se face astfel:

 

Marchezi exact locul taieturilor pe ambele fete. Ca sa fii sicur ca sint coincidente poti face crestaturi perfect verticale in capete, dar nu e mare filozofie sa trasezi exact. Reglezi circularul sa taie o adincime de 5mm pina la 1/2 din grosimea scindurii. Dupa ce s-a facut aceasta taiere, intorci placa si tai restul de grosime reglind lama la grosimea materialului -0,5-1mm. Va iesi  curata , neteda si fara sa necesite finisare-ajustare.Iar daca nu a coincis perfect, ajustarea unui "riz" de 1mmse face usor cu hirtie abraziva nr 120 asezata pe o scindura lunga  de 20-30cm fatzetata  (macar o fata plana si fara asperitati).

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.