Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Voltmetru electronic

Mar

Recommended Posts

• Replies 18
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• TAO

6

• niq_ro

5

• Mar

3

• al_ex

1

Top Posters In This Topic

Guest mister_rf

Ce fel de voltmetru electronic vrei sa construiesti? Trebuie sa fie neaparat cu componente discrete? Exista varianta foarte simpla cu ICL7107 pe led-uri sau ICL7106 pe LCD.

Sau iti cumperi din piatza de la rushi un multimetru cu 150.000, dupa care ii inlocuiesti divizorul de intrare cu niste rezistente de toleranta mica. Obtii cam acelasi lucru ca si cu un ICL7106.

• 1 year later...

mai pe scurt si direct --ati mersi mult de ajutor :yawinkle: , dar as dori sa o pun la o sursa si trebuie sa o alimentez cu 12 v. daca poate sa ma ajute cineva cu o schema ca sa scap de intrarea lui 4, dar cu 7805 ca in schema de la power supply 2 , nu merge ??eu de fapt sunt un incepator al electronicii si ceea ce vad in schema asa pun in aplicare :evil3: :smt119

nu prea ai cum sa scapi, in afara variantei de ti-am prezentat-o la http://www.niqro.lx.ro/masura.htm ... se alimenteaza la cei 12V ai tai si ..gata.. mai ales ca CD4069 ala nu-i scump...

daca te depaseste schema, faci cum a zis al_ex pentru ca multimetrele alea de prin targ/piata au la baza pe ICL7106 (varianta pe cristale lichide a lui ICL7107)... mai ales ca poti sa-i scoti carcasa, sa pui niste strapuri pe domeniul care ai nevoie ..2V sau 20V ..se alimentea de la o baterie de 9V care tine mult.... si iesi si mai ieftin ca bani... dar daca esti croit sa-l faci cu ICL7107 te ajutam...