gigiones Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Azi am incercat pornirea unui amplif Dual CV1450, care nu a mai functionat de ani buni. Am apasat butonul on si incercand, cu multimetrul, sa verific daca am tensiuni pe iesire boxe, a inceput sa sfaraie si sa iasa fum. Dupa demontare am costatat ca, modulul de on/of, are un condensator de 47nf la 250v, antiparazitare banuiesc, care este exfoliat si rupt, gaurit, deteriorat....etc! Credeti ca este din cauza batranetii sau este efectul vreunei defectiuni mai serioase ? vi s-a intamplat asa ceva vreodata ? orice idee este binevenita . Atasez foto cu modulul http://www.99poze.ro/modul_pornire/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiotelegrafist Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 da din cauza varstrei,nu are nici o legatura cu restul pieselor merge si fara el.verifica si sigurantele Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
validae Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Se mai intampla, la varfuri de retea sau cu ocazia unor autoinductii aparute in retea de la diversi consumatori inductivi (motoare, trafuri de putere) sa mai crape acei condensatori, mi s-a intamplat de mai multe ori sa gasesc asa ceva. Am ars odata o lampa cu senzori doar prin faptul ca am dat cateva gauri intr-o masa si bormasina se afla in aceeasi priza cu lampa Si varsta condensatoarelor e cauza deteriorarii izolatiei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan cod Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Am patit si eu.Vroiam sa ma laud cu un aparat si cand l-am bagat in priza poc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gigiones Posted March 15, 2014 Author Share Posted March 15, 2014 gata este rezolvata asta, a luat foc de la batranete, l-am schimbat si este ok, functioneaza bine...multumesc !mai am o intrebare:elko, cod de filtrej dreapta, are gaura in cap si se vede electrolitul in el mustind cu ce pot sa-l capacesc sa nu am probleme cu el Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan cod Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Celalalt are parca garnitura de cauciuc.Eu sincer as schimba condul ala .Si probabil si cel de langa el sa fie pereche. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiotelegrafist Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 pe acei conzi.cade in jur de 45v deci aproape la limita lor,ar fi bine sa-i schimbi cu uni la o tens.mai mare, exemplu63v nu neaparat la aceasi capacitate. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
validae Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Schimba-i ca le ajunge....capacelele alea erau echivalentul crestaturilor celor actuali...pentru eliberarea gazelor in caz de strapungere sau supravoltare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gigiones Posted March 15, 2014 Author Share Posted March 15, 2014 Probabil am sa ii schimb, in urma cu cateva zile aceeasi distractie a costat 44 lei 2buc 10000/63v Samwa la alt amplif..., aproape cat am dat pe asta! Cat de draga imi este asta, la modul cum este gandit...se desface perfect si fundul asta de plasa metalica care asigura o buna ventilare, este excelent...insa ca sa dau cei doi conzi jos trebuie sa desfac foarte multe !... il pregatesc de munca asa deocamdata, fac niste masuratori a conzilor de filtraj daca pot, si voi mai vedea.In rest se aude excelent, cu ceva paraieli la putometri.Celalalt cod am bagat o bucatica de burete in el si am turnat ceara de lumanari peste amandoi . daca apar fisuri, jos cu ei Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zal Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Cond ăia ROE/ERO au fost printre cei mai buni la vremea lor (1982), ar face şi azi de ruşine mulţi alţii de pe piaţă, inclusiv de fiţe. Niciodată nu am întîlnit modelul ăsta cu supapa sărită, poate a umblat un curios acolo şi cond nu are nimic, decît că e în pericol de uscare naturală. O simplă verificare a capacităţii poate spune dacă a pierdut electrolit, iar verificarea rez de izolaţie dacă e defect. Altfel ampliful poate funcţiona cu un cond uscat, desigur distorsionat şi fără vlagă.Ptr sigilare merge un dop de gumă şi o picătură de prenadez. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gigiones Posted March 16, 2014 Author Share Posted March 16, 2014 Nu am rezistat si azi am dat jos conzii...cel cu dopul lipsa nu cred ca a pierdut electrolit, pentru ca acesta se vede la suprafata prin orificiul dopului (nu este uscat, practic musteste in interior)I-am verificat cu un multimetru cu ac, care coboara, calm si linistit pana aproape de capat (daca as avea mai multa rabadare cred ca nu s-ar mai misca deloc acul la deconectarea bornelor multimetrului...Am pus dop si prenadez, dupa sfatul lui @zal, si acum isi face treaba, nu m-am indurat sa-i inlocuiesc, parca sunt prea buni si frumosi Pe ei cade 35V si nu prea sunt solicitati, cel putin la mine !Pentru remember, foto si cu DOS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gica70 Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 "Cred ca nu degeaba i-a sarit capacul, si posibil sa nu mai fie in parametri dpdv esr"Daca s-a pierdut elementul principal cu care functioneaza toate piesele electronice, (fumul) atunci sigur, acea piesa nu mai corespunde! . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gigiones Posted March 16, 2014 Author Share Posted March 16, 2014 ok, fumul a provenit din alta parte...sunt ceva comentarii mai in urma...ESRul nu am cu ce sa-l masor, am verificat batraneste Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zal Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Dacă, la verificarea cu ohmmetrul, aparent are aceeaşi capacitate cu celălalt sau cu un alt cond martor, şi dacă acul se duce la infinit pe scala cea mai mare, după ce i-ai încărcat pe o scală mai mică, proporţională cu capacitatea, atunci e în regulă. Se poate verifica a doua zi dacă au păstrat tensiunea cu care i-a încărcat ohmmetrul............Dacă lipseşte un cond martor de 10000uF se poate aproxima după altul de altă capacitate, de exemplu, dacă unul de 4700-5000uF indică la încărcare 500 Ohmi, ptr 10000uF o indicaţie în jur de 250 Ohmi e bună. Nu uitaţi să-i descărcaţi înainte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.